34 weken en op vakantie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Life in Pink, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ook wij gaan er nog ff tussenuit. Ookal is het maar vier dagen. heerlijk ff richting Disney. een week later ga ik met mijn moeder een week naar Groenlo in een huisje met ons ventje.

maar wel een goede reis en annuleer verzekering genomen voor het geval dat. En ach vanuit parijs zijn we in 4 uur thuis als het moet.

maar misschien kun je als je je nog fit voelt tegen die tijd last minute gaan. dan hebben de campings misschien nog wel ergens een plekje. en aan de kust van belgie is het ook erg mooi. en toch dichtbij.

2. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik ben rond 30 /35 weken (weet niet meer precies ) naar centerparcs geweest (een lang weekend)
    dat doe ik dus nooit weer rond die tijd van de zwangerschap, de bedden lagen ongeloofelijk k#t ik heb 3 nachten zeer weinig geslapen de laatste nacht wou ik zelfs in de auto liggen dit lag beter maar heb toen een wijntje gedronken (heb nooit alcohol gedronken tijdens de zwangerschap) heb toen gelukkig wat geslapen
    wat was ik blij dat we weer thuis waren!
    dus voor mij nooit weer met 30/35weken zwangerschap op vakantie !

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Ik zou ook lekker gaan. Wij zijn net terug. Maar wel in een gewoon bed geslapen. Als je perse op een camping wil, kan je toch ook een stacaravan ofzo huren?
    Nog even lekker eruit is mij in ieder geval heel goed bevallen (nou ja, dat laatste moet dus nog :) ;) ).

4. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Lekker gaan. De kans dat je met 34 weken al gaat bevallen is echt erg klein, als je daar aan moet denken... Neem gewoon je verzekeringspapieren, zwangerschapskaart en creditcard mee.

Vorige keer ben ik pas bij 42 weken bevallen en ik voelde me nog prima, zou zonde zijn als ik al 8 weken alles had gelaten omdat ik zou kunnen gaan bevallen, hihi.

Ik wil straks ook de eerste week van mijn verlof nog een weekje ergens heen. denk wel dat we in Nederland gaan maar dat is meer financieel.

Autorit lijkt me het vervelendst.

Veel plezier, groetjes Lisette

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Herkenbaar ;).

Wij zijn met kerst een paar dagen naar Centerparcs geweest. Ik liep al overtijd, maar zag het echt niet zitten om af te gaan wachten thuis, dan liever met familie gezellig in een huisje. Maar die bedden, wat een ellende! Het voelde alsof ik er helemaal in verdween! Kon ook nauwelijks op mijn zij slapen omdat mijn buik in het bed verdween zo ongeveer. Maar goed, thuis sliep ik ook al haast niet vanwege erge jeuk en ik heb daar ook vooral 's nachts op de bank gezeten :( (van de jeuk en door het slechte bed). Een luchtbed had beter gelegen dan zo'n Centerparcs bed ;).

Wij hadden dus de ziekenhuistas en Maxi Cosi bij ons en het ziekenhuis in Eindhoven in de Tomtom gezet. Ik had het aan mijn verloskundige gevraagd, wat te doen als mijn vliezen zouden breken en ons kindje in het vruchtwater had gepoept, naar Roosendaal rijden of naar het ziekenhuis in Eindhoven. Dat zou dan dus Eindhoven worden. Gelukkig ben ik een paar dagen later bevallen, lekker thuis op ons bed :).

Ik zou met 34 weken niet meer naar het buitenland gaan (ligt eraan, buitenland is hier 10 minuten verderop ;)). Maar wel lekker er tussenuit op max. 2 uur van huis.

6. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    ik zou het niet doen. Maar dat komt omdat ik met 35 weken beviel en zou nu dus niet meer met 34 weken op vakantie gaan. Maar goed.....je mag toch niet meer vliegen nu of wel? Dus heel ver weg zal je dan toch niet gaan. Moet er niet aan denken om te vroeg te bevallen in een vreemd land.

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

We hebben besloten om niet naar Frankrijk te gaan. Daarom is dit forum zo fijn, om ook ervaringsverhalen te horen!

Er zaten een aantal dingen bij waar ik nog niet aan gedacht had en daar voel ik me dan toch niet zo fijn bij. We blijven nu lekker thuis en gaan lekker uitstapjes in de omgeving maken. Ook lekker vakantie vieren, maar dan wel lekker in mijn eigen bedje kunnen slapen.

Groet Snoozie

8. Moon13

Moon13 Lid

Jun 30, 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    Oei, Egypt is toch niet te vergelijken met Frankrijk qua zorg en gezondheid?
    FR is nummer 1 voor zorg en gezondheid sinds jaren.

Daar hebben ze zat ziekhuizen en maternités met niveau I, II en zelfs III.
    Bijna overall zijn er 7/7 en 24/24 anestesist en gynecolog aanwijzig in het ZH. Al in Parijs en omgeving zijn er meer dan 100 plekken waar elk vrouw veilig kan bevallen.Ook is het spoedig wachten ze niet een uur voordat ze een ambulance of een dokter sturen en wordt jij gelijk in behandeling genomen.

Ik kom uit FR en denk er over om daar te gaan bevallen omdat ik hier heel bang ben....

(woonatig 11 jaar in NL en niet altijd zo een goede ervaring met de zorg over het algemeen).

Het enig die een probleem zou kunnen geven is de taal...omdat wij niet zo goed engels kunnen spreken maar hoog opgeleid mensen zoals dokter etc spreken vaak engels. En vergoeding door je verzekeraar. Als het daar gebeurd moet idd betalen en dan laten vergoeden. Informeer je goed omdat een sejour in een ZH na bevalling kan tussen 2 en 5 dagen zelf meer als het nodig zou zijn, ze sturen je niet naar huis na een paar uurtjes en vooral niet bij een te vroeg geboorte. Er is ook een verschil tussen prive en public. kosten kunnen oplopen vanaf 300 tot 2000 euro's. natuurlijk is er sprake van niet gepland bevallen ,dan zal je verzekeraar de kosten moeten dekken ..als het in je polis zit tenminste.
    Buiten de verzekering en de kosten, heb je hygiene, zorg en veiligheid daar gegarandeerd...en voor de taal Belgie is ook een optie .

Suc6

9. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Ik zou ook niet zo ver weg gaan hoor ben van het weekend paar dagen naar centre parcs geweest en dat vond ik al een hele klus

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Wij zijn nog met 33 weken naar Italie gegaan met de auto. 14 uur rijden. Geen enkel probleem. Ik vind het prima kunnen. En mocht je eerder bevallen (de kans is natuurlijk niet zo groot) dan hebben ze in Frankrijk ook gewoon een goede zorg hoor.
    Maar goed, ieder voor zich.
    Ik heb vanaf het begin geweigerd om de zwangerschap als zwaar/lastig te zien en het is mij tot nu toe allemaal prima afgegaan.

Je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt, en volgens mij is de beslissing al genomen ;)

11. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Nou, als ik de keus had zou ik graag in Frankrijk bevallen, als ik de verhalen van vriendinnen uit Frankrijk hoor, is het daar erg goed geregeld!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat zeg ik toch ook niet? :rolleyes:

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Volgens welk lijstje is FR nummer 1? Ik denk dat we daar lang over kunnen discussiëren. Maar dat de prenatale zorg in Parijs en andere grote franse steden anders geregeld is dan in NL is wel duidelijk. Objectief beter of niet... maakt niet uit. Jij (Moon) voelt je daar prettig bij.
    Puntje bij paaltje... op heel veel plekken in Europa (en trouwens ook daarbuiten) kun je veilig bevallen de vraag is en blijft: voel je je daar prettig bij. Met 34 weken is het trouwens niet erg waarschijnlijk dat je gaat bevallen (je hebt nog 3 tot 8 weken te gaan...). Maar waar voel je je lekker... Waar voel je je op je gemak?

Elle

Share This Page