vervroegd verlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door channa, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    moet nog 12 weken en ben met vervroegd verlof ik kon t werk niet meer aan geestelijk en lichamelijk...maar vind dit wel onzettend jammer thuis zitten heb ik t zo moeilijk mee ,...wwat moet je nou doen thuis ?...
    heb de hele middag en nu nog steeds zitten huilen...nu valt echt alles weg van wat ik graag deed...:( kom bijna niet meer uit mn verdriet...heb t r tog allemaal wel erg moeilijk mee...

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    kon je niet voor 50% met verlof dan?
    of 3 uurtjes per dag?
    heb t idee dat dit ook niet echt gezond voor je is.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Nee idd, denk dat je van zo lang thuis zitten gestressed-er wordt dan 50% te werken ofzo..lijkt mij niet prettig hoor! :eek:

4. Marone

Marone Lid

14 feb 2008
    29
    0
    0
    Amersfoort
    Het lijkt mij ook dat dit niet goed voor je is. Ik ben vanaf 26 weken ook voo 50% gaan werken en dat is mij prima bevallen. Kon heerlijk 's middags gaan slapen. Was voor mij geen oplossing geweest als ik vanaf die tijd de hele dag thuis moest gaan zitten. Lijkt me dat je wereldje dan ook klein wordt.

Sterkte iig!

5. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    nee die baas vind dit een beter idee..kan er niks tegen in brengen :S..dit wordt vergoed he t andere niet dat Kost hem aleen maar...

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik werk zelf nu van 9 tot 1 uur dan naar huis op t fietsie broodje eten en dan is het al half 3
    dan 2 tot 2,5 uur op mijn bedje of in t zonnetje met een boek.
    nou dan koken en mannetje komt alweer thuis.
    moet er niet aan denken 100% thuis te zitten nu al.

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ach meid, ik zit al 7 weken thuis (ben nu 27 weken en 1 dag), enige bewegingen die ik maak zijn van de pc naar de bank en terug. Uitjes zijn naar de wc en de keuken. Kom niet eens meer buiten. Vul mijn tijd maar met internet en tv... Je kunt je er beter bij neerleggen ipv je ertegen te verzetten. wordt het alleen maar erger van!

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    vlinder waarom zit jij thuis als ik vragen mag?
    ik vanwege heup rug knie klachten

9. Vlinder84

Bekkeninstabiliteit, ischias en overmatig braken... Heb je die klachten normaal ook of zijn ze zwangerschapsgerelateerd?

10. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hoe kom je erbij dat 50% werken hem alleen maar wat kost? Dan betaalt hij gewoon 50% (en dat werk je dan ook) en nu werk je niets idd, maar heeft hij toch ook niets aan je?

Gekke baas, en zeker heb jij er wel wat tegenin te brengen maargoed, ben zelf ook niet zo'n held in dat soort dingen jammer genoeg :rolleyes:

11. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    maar vindt dat Zo moeilijk ook nog eens omdat t niet lekker loopt met de man...ik ben een doener en geen thuis zitter...maar werken redde ik ook niet meer onwijs last van bekken en harde buiken , krampen...30 weken weer een extra echo ivm met groei kindje heb t er gewoon moeilijk mee..heb jij t er niet moeilijk mee gehad dan vlinder?

12. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    nee ik ook niet Helaas...maar dit is t beste..mss..ook voor mezelf..ben kapper dus sta de hele dag zeg maar....

13. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ok dan snap ik het wel, misschien voor je gezondheid dan beter ja..wel vervelend, zou ook niet weten wat ik al die tijd moest doen want na een paar weken heb je alles wel zo'n beetje gehad denk ik..succes iig (allebei ;) )

14. Vlinder84

Ja zeker, ik heb ook dagen dat ik loop te huilen. Zit de hele tijd alleen en soms valt het internet dan uit. daar kan ik helemaal hysterisch van worden want ik heb al zo weinig te doen in huis. Kan niet eens zelf de was doen of douchen. Heb bij alles hulp nodig... Maar weet je, je kindje gaat voor alles. En die lijdt ook als jij teveel stress of pijn hebt. Dus probeer dingen te vinden die je leuk vindt. Misschien kun je een zwangerschapsdagboek bijhouden, alvast een fotocollage maken van de echo's of van jullie laatste vakantie samen, je nagels doen, internetshoppen, boeken lezen etc. En hopen dat de tijd mega snel gaat!

15. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist

ja maar dan verdien ik wel minder nu krijg ik de vollle 100 % omdat ik niet meer in staat ben om te werken zeg maar ivm zwangerschap...en wordt het voor hem vergoed ..

16. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist

zo'n boek heb ik al idd mega leuk..maar ben zo'n denker en kan me helemaal gek denken...vooral als er dan niets te doen is en schoonmaken gaat idd ook niet...krijg dan erge last van harde buik en krampen en als ik teveel doe spelen me bekken op..en idd tis rot en t kindje gaat voorr maar ik kan er soms niets aan doen dat ik niet uit mn huilbui kom en voel me daarna weer schuldig tegenover de kleine..

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Channa, als je 50% werkt en 50% ziek bent, krijg je 50% salaris en 50% ziektegeld.. bij elkaar 100%. Ergens klopt je verhaal niet. Je baas zal een andere reden hebben waarom het voor hem gemakkelijk is om jou 100% thuis te laten zitten.

18. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Channa, rot voor je meid, misschien een schrale troost... Maar ik ben met 35 weken gestopt en ook nog een volledige week van slag geweest omdat ik nu ineens thuis zat terwijl ik meer dan full time werkte...
    Ik herken je gevoel dus wel, dus geef jezelf ook even tijd om aan het idee te wennen!
    Mijn harde buiken die ik had werden trouwens na een goede week rust een stuk beter, dus misschien kan je straks wel weer wat meer.
    En zoek idd iets leuks voor de afleiding, al ga je schilderijtjes voor de kinderkamer maken of breien, als je maar een beetje tijdverdrijf hebt!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Channa, wat elleNY schrijft, klopt, dus je baas zal idd een andere reden hebben om je helemaal thuis te laten zitten.
    Ik moet zeggen: als ik je je klachten hoor beschrijven, kan ik me er wel een voorstelling van maken waarom dat verstandiger is... Leuk is anders natuurlijk, maar probeer toch om de situatie te accepteren. Nu verzet je je ertegen en zul je niet gemakkelijk leuke dingen vinden om te doen. Als het je lukt om het te accepteren, zul je die insteek veel gemakkelijker te kunnen maken.
    Las gisteren een goed artikel over "overgave" in Psychologie Magazine, wat volgens mij voor jou erg herkenbaar zou zijn, (3 verhalen erbij van vrouwen die in hele moeilijke situaties hebben leren accepteren en overgeven). Lees eens, zou ik zeggen, :)

20. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hallo ik ben nu ook sinds deze week halve dagen in de ziektewet omdat ik dus stikte van de pijn aan mijn bekken en het constant zitten verergerde dit dus ben nu halve dagen aan het werk en dit bevalt mij tot nu toe prima!
    En ik krijg dus inderdaad wat elleny zegt 100 % betaald! helft ziektewet helft baas....

Deel Deze Pagina