Mag je in een ander zk bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baby81, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    dan je eigen woonplaats? Is daar een bepaalde regel voor of mag je dat zelf uitmaken?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij mag je gewoon kiezen, net als bij elke behandeling die je in het ziekenhuis krijgt.
    Mocht je kindje te vroeg komen, dan zullen ze je altijd wel naar het dichtst bijzijnde ziekenhuis dat daartoe uitgerust is, vervoeren... (maar dan is het leven van je kindje ook belangrijker dan je eigen voorkeur voor ziekenhuis natuurlijk).

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    als je toevallig in bijvoorbeeld groningen bent en woont in maastricht en je krijgt weeen dan moet je natuurlijk daar bevallen.

Het ligt eraan welke VK je hebt, de VK doet meestal de bevalling in een "eigen" ziekenhuis. Die van ons heeft bijvoorbeeld 2 ziekenhuizen waar ze bevallingen begeleiden terwijl ik liever naar een ander had gegaan, maar nu denk ik "als die kleine er maar uit komt dan vind ik het wel best" ;)

Als je trouwens geen medische indicatie hebt en na de bevalling gaat alles goed met jou en de kleine dan zal je snel weer (lees binnen een aantal uur) weer naar huis mogen.

het ligt er dus aan hoe je je vraag bedoeld. wil je zelf liever ergens anders bevallen?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klopt, dat je snel weer naar huis gestuurd wordt. Mijn schoonzusje is 's nachts naar het ziekenhuis gegaan (hadden voor ziekenhuisbevalling gekozen) en de kleine is rond 5 uur geboren. Zij zijn om een uur of 10 geloof ik weer naar huis gegaan...

5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ja precies, dus als je geen medische indicatie hebt zal het mij niet zoveel uitmaken waar ik beval :D

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier is het zelfs zo dat je binnen 2 uur weer naar huis gaat. Maar misschien dat ze je wel even laten slapen als dit midden in de nacht is...

Overigens kun je volgens mij gewoon overal bevallen!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, je mag in elk ziekenhuis bevallen. Ik zou naar het Diac gaan, maar ik wilde naar het LUMC omdat ik weet dat ze daar beter toegespitst zijn op mijn medische indicatie.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

In de dichtsbijzijnde stad hier zijn 2 ziekenhuizen.

Het ambulance personeel vroeg of ik voorkeur had, daar ben ik naartoe gegaan.

Als je gepland ergens anders wilt bevallen moet dat zeker te doen zijn lijkt me.

Ik zou het er tzt met je vk over hebben (of gyn, zie je andere topic ;)).

Elmo

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zal wel moeten, wij hebben geen ziekenhuis in onze gemeente ;). Ik ga daarom naar DB, en in eerste instantie mocht ik ook gewoon kiezen in welk ziekenhuis ik zou willen bevallen. Maar één ziekenhuis doet geen bevallingen in de zomerperiode dit jaar, dus nu moet ik wel naar die andere :(.

10. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    In principe mag je pveral bevallen waar je wilt alleen moet je dan wel dara in de buurt een verloskundie zoeken. Woon je in Maastricht maar wil je in uitrcht bevallen moet je al die maanden onder controle zijn bij een verloskundige in utrecht. Zijn er 2 ziekenhuizen bij elkaar in de buurt waar je tussen twijfelt en allebei goed bereikbar voor de vrloskundige dan is het gwoon aan jezelf welk ziekenhuis je gaat!

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je hoeft niet al die maanden onder controle bij een vk in Utrecht wanneer je in Maastricht woont hoor. Je krijgt dan gewoon een andere vk daar. Ik heb een vaste vk en gyn in het ziekenhuis, maar als ik ga bevallen, ligt het eraan wie er dienst heeft. Die persoon zal mijn bevalling begeleiden.

12. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik ben in het Diac bevallen en mijn schoonzus in het LUMC(ze had ook een medische indicatie)

Idd mag je in elk ziekenhuis bevallen.
    Ik mocht kiezen naar welk ziekenhuis ik wilde het Rijnland of het Diac.

Deel Deze Pagina