Hallo. Normaal doe ik zoiets nooit maar hoop dat iemand deze ervaring met me kan delen. Met de 20 weken echo was alles super goed Met 30 weken vond de vk dat mn buik te weinig gegroeit was dus kreeg een groei echo. Toen werd gezegd kleine achterstand maar is niet erg. En nu me 34 weken heeft de kleine ineens 3/4 weken achterstand Zal even overzichtje maken van alle uitslagen ______20+1___30+3___33+6___34+1 Bpd__19+6___28+3___30+0___x Hc___20+1___29+1___30+4___x Ac___20+0___29+3___30+6___30+4 Fl____20+4___30+1___31+3___x Sinds zaterdag elke dag in het ziekenhuis geweest elke keer lijkt alles goed alleen voel ik sinds zaterdag de kleine ineens niet tot nauwelijks meer. Ze hebben elke dag ctg gemaakt. Bloeddruk controle. Vruchtwater en navelstreng gecontroleerd. Alles is goed. Ben zelfs getest op zwangerschap vergiftiging en parfo. Alles was goed alleen parfo moetbik de uitslag nog van krijgen. Groetjes
Raar inderdaad! Ik weet wel dat het ineens heel hard kan gaan met stilstand. Vorige zs was er met 20weken niks aan de hand, met 25 weken liep de kleine 3 weken achter. Wel was het goed zichtbaar dat er een nulflow vanuit de navelstreng was. Dit is gelukkig bij jou niet het geval. Wat is het beleid nu verder? Eerst uitslag afwachten en dan verder kijken of krijg je nog steeds geregeld CTG's/groei echo's?
Zolang ik de kleine niet goed voel elke dag een ctg. En uiterlijk woensdag een groei echo. Net weer geweest. Bijde navelstreng vaten zijn gewoon goed. Ctg was goed.
Wat ontzettend spannend. Rare vraag misschien, maar kunnen ze je niet inleiden? Kennelijk heeft het kindje toch tekorten... Sterkte!
Als je naar de uitslagen kijkt is ze van 30 maar 34 weken amper gegroeid. Dat is natuurlijk niet zo goed. Mijn baby loopt ongeveer 2/3 wkn achter. Ik krijg iedere 2 weken een groeiecho, zodra ze afwijkt van deze groeilijn zullen ze gaan inleiden. Gelukkig was alles vandaag goed maar zou zeker met de gyn er even over hebben! Soms groeit de baby buiten de buik beter dan erin! En werk je nog? Anders daar misschien mee stoppen, rust is ook goed voor de baby.
Zijn de metingen steeds door dezelfde persoon gedaan of niet. Dit kan heel veel verschil uitmaken weet ik uit ervaring. Ik heb met 32 weken 4 dagen een meting gehad in het umcg en daar kwam men uit op 34 weken 6 dagen voor de hoofdomtrek, 33 weken 5 dagen uit voor de buik. benen weet ik zo niet meer, maar de a terme datum was 6/9/2016 volgens hun.En ik ben 18 september uitgerekend. 19 dagen later is er weer een meting gedaan in mijn eigen streekziekenhuis en toen kwam ze niet verder dan 34 weken precies, voor alles. Dat zou inhouden dat het hoofd gekrompen zou zijn en de rest gelijk of stil is blijven staan, terwijl de kleine wel in gewicht zwaarder was/is geworden. je wordt goed in de gaten gehouden gelukkig, en hopelijk trekt de groei bij.