Haha nee sory heb het verkeerd verteld ik bedoel hiermee dat mijn zoontje met zijn 3,220 kg helemaal niet van de zwaarste was en dat de gyn daarom nu gealarmeerd is omdat ze verwacht hadden dat deze ook rond dat gewicht zou zitten en om het feit dat hij 4 weken geleden beetje achter lag op groei en gewicht...
A oke Nog een paar weken en je weet het. Als je beebje maar gezond is, gemiddeld ligt het gewicht van een kindje tussen de 2500 - 4000 gram.
Nou het is balen dat je zwangerschapsdiabetes hebt en daarom is waarschijnlijk de groeispurt van de afgelopen weken te veel omdat hij groeit om de verkeerde redenen. in principe is 8 pond niet te veel maar abnormale groei door diabetes van moeder wel, ik denk dat je gyn dat bedoelt. Ik hoop dat door dieet of insuline het met jullie beide weer beter gaat
Toen ik zwanger was van mijn dochtertje kreeg ik elke keer een groeiecho omdat ze zo vreselijk voor liep in groei. Bij de geboorte zou ze tussen de 9 en 10 pond zijn. Moest maar alles vanaf mt 62 kopen. Ze hebben me wel door laten lopen tot bijna 42 wk. Geboortegewicht was uiteindelijk maar 3540gram. Nu ben ik zwanger van de tweede. Met 25 weken weer groeiecho en uk woog al ruim een kilo. Veel te zwaar voor dat termijn volgens ziekenhuis, maar verloskundige vind het een prachtig gewicht. Met 30 wk weer een groeiecho, ik ben benieuwd. Ik weet wel dat ze er vreselijk naast kunnen zitten. Ik had en heb nu ook geen suiker trouwens.
Ik heb toevallig van de week ook de 2de groeiecho gehad met 34.3 weken en de baby werd geschat op 3320gram. Als het zo door groeit is de schatting 5000gram bij de geboorte. Mijn zoon was bij de geboorte ook zwaar die kwam met 39.2 weken en woog toen 4500gram. Deze baby groeit ongeveer 300gram per week, ik vroeg nog aan de vk of dat niet wat minder wordt de laatste weken. Maar zij schat in dat het in dit tempo door groeit.Ze laten me zo ie zo niet overlopen, maar heb ook wel mijn zorgen verteld. Maar op zich vind ik jou schatting niet echt hoog. Ben jezelf niet zo groot?
Ik ben 1m70... mijn vriend een flinke kop groter dan mij.. Ja se vk zei dat dit de schatting zou zijn. Ben benieuwd want jaag me er ook echt niet meer in op als ik zie hoe fel ze naast het uiteindelijke gewicht kunnen zitten voel me al een heel stuk geruster, bedankt allemaal dames!!! Xxx
Wat vreemd! Mijn oudste woog 3500 bij 40 weken. Mijn jongste werd op ruim 9 pond (dus 4500) geschat adhv 4 echo's. Ik vond het geen punt, vk ook niet, omdat ik vrij makkelijk beval. Uiteindelijk woog hij 3980 gram en was vooral heel lang.
Ik hoor alleen maar baby's om me heen van ruim 7 en 8 pond. Ik snap niet wat daar nu zo bijzonder aan is. Ben nu 39 weken zwanger en deze wordt ook op 8 pond geschat en er is niets verteld over te zwaar oid. Onzin allemaal.
Ik zou me er niet druk om maken. Mijn dochter is destijds met 39 weken geboren en woog 4800... en geloof het of niet, ze was zelfs hartstikke slank. Het gewicht zegt niet altijd alles gelukkig. zolang de vk/gyn zich geen zorgen maakt, geen zorgen maken!!