Hallo allemaal, Gisteren geweldige echo gehad met 8w2d, helemaal goed, dikke felicitaties van de verloskundige... En nu bruinig bloedverlies, met óók nog wat buikpijn, dat ook nog wel van mijn darmen kan komen (die hebben het een beetje zwaar geloof ik). Straks bel ik de vk, hoop zo dat het nog goed zit met frutsel. Ook zo raar dat ik net gisteren een goede echo had en nu... Bah. Iemand ervaring hiermee? Ik weet dat het alle kanten op kan gaan, ben vooral nieuwsgierig. En ook hoor ik graag tips over hoe jullie met deze onzekerheid omgaan want manmanman, ik ben momenteel mijn eigen grootste vijand geloof ik.
Heb je toevallig een inwendige echo gehad of sex? Dan kan het daar van komen. Maar ook een gesprongen adertje door niezen of bukken, tillen etc. of een gevoelige baarmoedermond kan een oorzaak zijn. Ik had bij de eerste tot 15 weken bruin/roze/beige verlies... elke dag! Een echte oorzaak is nooit gevonden. Bij de jongste heb ik met 7+3, 7+6 en 13+1 flinke bloedingen gehad met stolsels en krampen. Tussendoor constant bruin verlies.....Ook alles goed gegaan! Hier was het een hematoom die eruit kwam. Succes! Verschrikkelijk om het mee te maken maar het komt dus vaker voor. Hopelijk is er niks aan de hand...
Vreselijk he? Goed om te bellen. Het kan goed zijn met bloedverlies, het kan slecht zijn met bloedverlies maar t kan ook zonder bloed na zo'n 1e echo nog fout gaan. Het gaat vaker goed dan mis. Maar daar heb je nu niks aan. Ik snap dat je onzeker bent. Zijn t een paar drupjes op 1 moment? Of houdt t aan? Heb je seks of een inwendige echo gehad of hardmoeten drukken voor ontlasting? Het kan diverse oorzaken hebben. Sterkte! Ik heb verschillende ervaring. Zo der bloed een slechte 12 wkn echo na een goede echo op 8.4 wkn. Maar ook met bloedverlies een gezonde dochter. Dus je zult allerlei verhalen krijgen.
Wat vervelend zeg! Ik dacht ook direct: heb je een inwendige echo gehad? Dan kan het heel goed daarvan zijn Hopelijk wordt je gerustgesteld!
Fijn, jullie reacties! Dank daarvoor. Ik mocht gelukkig meteen komen voor een echo, heb namelijk in november een miskraam gehad (daarvoor twee gezonde kids gebaard gelukkig). Alles zag er prima uit! Waarschijnlijk is het mijn baarmoedermond, zei de verloskundige. Ik heb inderdaad behoorlijk lopen niezen en iets zwaars getild. Ben weer wat geruster, ik hoop dat dit zo blijft. Voor nu koester ik even het gevoel van opluchting toen ik dat lieve knipperlichtje zag
Ik heb vanaf week 8 t/m week 13 ook regelmatig bruinverlies gehad. Je schrikt je elke keer wild. Echo's waren steeds mooi en niks aan de hand. VK dacht waarschijnlijk een erg gevoelige baarmoedermond. Begrijp dat het moeilijk is, maar probeer niet teveel te stressen. Het kan echt goed gaan!
Ik heb veel bloedverlies gehad in het begin! Ook echt rood bloed... Tegen mij zeiden ze 50/50 maar mocht wel komen voor een echo maar garantie tot aan de deur. Sterkte! En bruin is meestal niks ernstigs