Hoi, Ik ben zwanger en heb een hernia, en helaas is de pijn niet meer te onderdrukken met alleen paracetamol. Dus net naar de hap gebeld en nu krijg ik paracetamol met codeïne voorgeschreven. Baby kan er net als ik duf van worden en dat vind ik een eng idee. Zijn er nog dames hier die dat tijdens hun zwangerschap geslikt hebben? Graag jullie er ervaringen hiermee! Gr. Naantje
Ik weet alleen dat mijn verloskundige en huisarts hebben gezegd dat ik dat absoluut niet mag nemen. Ik heb zelf last van zware hoofdpijn/migraine en nek en schouderklachten en pcm helpt ook niet. Toch konden ze me niets anders voorschrijven, ik moest het maar gewoon volhouden. Het gaat nu gelukkig wat beter. Wat ik ook weet is dat artsen soms een afweging maken tussen 2 kwaden; medicijnen zijn niet goed maar veel pijn en stress ook niet. Dus misschien dat hier in jouw geval ook sprake van is. Als je je er niet goed bij voelt, misschien toch nog even contact opnemen met de huisarts over mogelijke bijwerkingen voor je kindje!
Ik heb ook PCM met codeïne voorgeschreven gehad voor mijn rug, ik kon niet meer op of om (ze dachten ook hernia, maar was een beknelde zenuw) Ik heb het alleen geslikt als ik echt niet meer kon of echt een nachtje moest slapen. Ik heb zelfs in het ziekenhuis morfine gehad om bij te slapen (twee keer) omdat ze anders bang waren dat ik uitgeput de bevalling in zou gaan. En vanaf drie dagen voor de inleiding mocht ik niet meer omdat de baby er dus suf van kan worden. Dus tja, ik vond het moeilijk om te nemen, maar ze hebben me wel op het hart gedrukt dat het noodzakelijk was. Ik slikte het dus niet vaak, maar wel af en toe. Succes!
Liever niet Zie bijsluiter onder het kopje zwangerschap Gezondheid Nieuws, Medische Dossiers, Ziekten & Medicijnen - ConsuMed
ik heb het ook een aantal dagen moeten slikken met een maximum van 4 per dag.. kreeg wel een lage dosis. ik kreeg het vanwege extreme hoestaanvallen en benauwdheid. inderdaad de dokter vertelde ook, als we moeten kiezen tussen twee kwaden, dan is niet slapen en bloed ophoesten erger.. daarna met een paar dagen overgegaan, dus blij dat ik het ingenomen heb.
Echt niet zomaar slikken. Echt alleen onder toezicht in zkh. Overigens wil het cvz vergoeding schrappen omdat extra pijnstillende werking niet is aangetoond in vergelijking met gewone paracetamol
Ik heb Trama gehad via de gyn voor pijnverlichting... 2 per etmaal.... is niet het allerlichtste spul, maar volgens de gyn kon het geen kwaad... Pijnstilling met stoffen die gevaarlijk kunnen zijn voor de baby zou ik nooit zonder overleg met een gyn innemen. Mijn ervaring is dat ze bij de HAP wel erg snel klaar staan met recepten voor ongeschikte medicijnen.....
Niet in de zwangerschap geslikt maar heb codeïne in het verleden wel gebruikt, werd er zeker duf van dus als je kindje dat ook kan worden is dat wel een eng idee. Maar een hernia kan met veel pijn gepaard gaan, dus snap dat je wat sterkers wilt. Er is wel een maximale dosering in de zwangerschap, ik weet niet hoeveel ze tegen jou gezegd hebben dat je mag slikken per dag? Ik zou telkens een kwart tabletje innemen om eerlijk te zijn zodat er niet in een keer een hele stoot ook bij je kindje terecht komt. Hier nog wat informatie dat wel handig is om te weten: Paracetamol/codene tabletten fna - Medicijnen - Medicijninformatie | eFarma
Hoi, Ik heb geen ervaring met Codeíne tabletjes maar wel met morfine achtige pijnstilling. Dit i.v.m. nierstuwing. De artsen schrijven niet snel zo een medicatie uit maar soms is het nodig. Als je onder controle staat van een arts of vk dan kan je het nemen. Maar neem alleen wat is voorgeschreven. Let er wel op dat het kan zijn dat je de baby minder voelt bewegen. Dit is normaal omdat moeder en kind er suf van worden. Als wij suf zijn doen wij ook minder, dus de baby ook. Nogmaals zolang je dit in samenwerking met een arts gebruikt, kan/moet je het gebruiken. Pijn is ook niet goed voor de baby en je moet ook denken dat een zwangerschap 9 maanden duurt. Stel dat je 9 maanden pijn hebt waarvoor je geen medicatie kan nemen. Zo houd je de zwangerschap toch niet vol. Geniet van de tijd met of zonder de nodige medicatie