vliezen gebroken met 35,2weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door myster, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    beste verloskundige(n),

ik heb een vraag. Afgelopen vrijdag zijn mijn vliezen gebroken. Sinds afgelopen zaterdag (18/2) lig ik in het ziekenhuis. Ik krijg AB om eventuele infectie tegen te gaan.

Het kindje en ik maken het nog altijd goed. Mij is verteld dat tussen week 36 en 37 er actie ondernomen gaat worden.
    Vandaag ben ik precies 36 weken zwanger en mijn bloeddruk gaat steeds meer stijgen. Vanmiddag volgt er overleg of ik er medicatie voor moet krijgen.

Mijn urine is schoon, dat wil zeggen geen eiwit in de urine wat gunstig is.

Het kindje ligt achter op groei. Afgelopen zaterdag een echo gehad en ze schatten het kindje op 2210 gram. Dit is aan de kleine kant, maar mij is verteld dat het nog wel acceptabel is.

Een heel verhaal, maar mijn concrete vraag is:
    Wat is jullie ervaring met vroegtijdig gebroken vliezen?
    Hoelang duurt het gemiddeld voordat het kindje geboren is?
    Is de kans groot dat ze me in het ziekenhuis laten liggen tot 38,39 weken? Daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten....

Ik hoop dat jullie mij jullie ervaringen kunnen vertellen, want hier doen ze er nogal terughoudend/vaag over en ik krijg alleen maar te horen dat het afwachten is, terwijl wij graag willen weten waar we aan toe zijn.

Alvast bedankt voor het luisterend oor en het antwoord!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik snap dat jullie graag duidelijkheid willen maar ook wij kunnen jullie dat niet geven.
    Jou behandeld artsen maken de afweging kan de baby beter geboren worden of beter in de buik blijven. Dit is o.a afhankelijk van jou conditie maar ook van het groeien van de baby.
    Ze zullen proberen de baby zolang mogelijk in de buik te houden want dit is meestal het beste.
    De artsen zullen elke dag opnieuw beslissingen nemen en in spelen in de situatie zoals die op dat moment is.

Heel veel succes.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina