Vragen over striae

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ch28, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Sinds een paar dagen heb ik last van rode adertjes op mijn buik, sommige zijn inmiddels gesprongen en kleuren soms rood en wat blauw. Is dit het begin van striae?
    Het ziet er namelijk (nog) niet uit als gesprongen huid. En weet iemand hoe striae er na de bevalling uitziet, herstelt dit een beetje?

groetjes

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Tja, striae......helaas is er bij mij, ondanks het vele smeren tijdens de zwangerschap, toch striae ontstaan. Bij mij waren het rode lijntjes, vooral rond mijn navel. Het hoeft zeker niet kapot te gaan en bloeden, alhoewel dit wel kan!
    Na de zwangerschap is dit bij mij heel lichtjes geworden (een soort van wit doorzichtig) dus op zich komt het meestal wel redelijk goed.
    Groetjes!

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Je bovenlaag springt ook niet (tenminste, meestal niet) maar je onderhuid. Zodra je rode/blauwe streepjes ziet is je onderlaag dus al gescheurd zogezegd.

Na verloop van tijd wordt het inderdaad een beetje zilverachtig wit. Alvast metee4n beginnen met smeren, dan voorkom je dat het gaat jeuken en trekt het iets sneller naar dat zilverachtige witte. Helaas is het verder niet te voorkomen...

4. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    ok, bedankt voor jullie reacties. Ben ik toch weer een beetje gerustgesteld dat het het na de bevalling witte streepjes worden, en ondertussen blijf ik gewoon lekker veel smeren ;) !

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Voel je straie ook ontstaan?
    Ik heb sinds gisteravond het gevoel dat er iets scheurt in mijn buik.
    Het doet geen pijn ofzo, het lijkt erop alsof je buikspieren knappen :(
    Later dacht ik, misschien is het wel de onderlaagse huid dat scheurt. Maar ik zie nog niks op mijn buik! :(:

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Volgens mij is dat laatste meer het trekkende gevoel in je baarmoeder. Die groeit ook, maar die scheurt gelukkig niet uit. Striae voel je volgens mij niet.

Oh trouwens, dat ze wit worden is ook niet zo fijn, want het blijft litteken weefsel en kleurt dus niet bij in de zon... Je zult ze dus wel blijven zien helaas.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb het niet gevoeld maar kan wel jeuken. Helaas is er geen middel dat het helpt voorkomen. Het is wel prettig voor de huid als je het lekker vet blijft

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Pfff. gelukkig voor mij... Maar ik juich niet te vroeg, ik ben er natuurlijk nog niet!
    Als idd mijn baarmoeder is die aan het oprekken is, dan betekent dat dat mijn huid ook mee moet rekken, dus het kan natuurlijk nog!

Het is erg vervelend maar volgens mij kun je er heel weinig aan doen.
    Lekker smeren, baat het niet dan schaadt het niet!

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb daar dus geen last van, want ik ben heel erg bleek ;) Bij mij vallen ze echt helemaal niet op als ze ligt zijn. Heb ook mooie groeistrepen van mijn pubertijd toen ik ineens veel langer werd, die zie je echt alleen als je ernaar zoekt.

10. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier iemand met een compleet tijgervel sinds een aantal weken.

Even een paar opmerkingen..

Ik ben heeel bleek, mijn striae is zooooo super super paars! Dat kan haast nooit meer onzichtbaar worden zeg maar!

En voor ik ze kreeg jeukte mijn buik heel erg!
    Nu nog steeds, maar nu voel ik het ook echt scheuren!
    En niet zo'n klein beetje ook, en geloof me, dat doet PIJN!
    Verder heb ik 24 uur per dag het gevoel dat mijn buik zoooo verschikkelijk verbrand is door de zon.. Alle aanrakingen voelen hetzelfde als dat je bijvoorbeeld met je hand of kleding over heeeeel erg verbrande huid heen gaat.
    Smeren met creme, olie of wat dan ook helpt helemaal niks!

En striae zijn niet per definitie onderhuidse scheuren hoor.
    Ze beginnen onderhuids, hierdoor kan je ze niet tegenhouden.
    Maar vaak eindigd het bovenhuids goed gescheurd!

Nou ben ik wel een extreem geval, maar geloof me, er is geen woord gelogen.
    Iedereen die er geen last van heeft, wees blij!

11. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hoi!
    Ik had eerst nergens last van, was druk aan het smeren met creme van de kruidvat.
    En toen, zomaar opeens, kwam het er. Eerst heel lichtjes en nu steeds feller van kleur :( .
    Ben wel blijven smeren, want vet houden schijnt goed te zijn...
    Soms jeukt het wel, bijvoorbeeld na het douchen.
    Iemand tips om dit jeuken te verminderen en om straks na de bevalling de 'littekens' te verminderen?????
    Liefs

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

het enige wat werkt is blijven smeren, ook na je bevalling. Met een goede crème tegen littekens. (remederm van Louis Widmer bijv.)

prettymom2be: onzichtbaar is ook niet gezegd hè, minder opvallend, dat echt wel. Ze worden straks na je bevalling langzaam aan echt lichter en lichter. Duurt wel een tijdje hoor! Die op mijn heupen van de puberteit waren ook in en in paars. Op mijn buik kan ik het verschil al zien tussen de laatste nieuwe strepen en strepen die er al wat langer zitten. Daar zit al kleurverschil in.

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb er ook heel erg last van, mijn hele buik zit onder. De verloskundige zei al vandeweek dat ik één groot maanlandschap aan het kweken ben... :(
    Mijn vriend smeert wel elke avond mijn buik in. Wat gebruiken jullie eigenlijk om je buik in te smeren? Ik heb Zwitsal striae créme en babyolie (ruikt lekker).

14. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik gebruik de zwangerschapsolie van weleda.. Olie bevalt mij beter dan crème. tot nu toe nog geen striae.. *klopt even af *
    Mn buik jeukt wel heel erg!

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bij mij is het van de week ook begonnen, en als ik erover wrijf is het wel iets gevoelig. Tegengaan kun je het niet, maar ik smeer er wel p-c-l-e creme op van Biodermal, in de hoop dat de genezing wat sneller gaat. Je hoopt dat je het niet krijgt, maar houd er wel rekening mee. En toch schrik je als je het begin ziet, omdat je niet weet hoe snel het zal gaan.....

succes allemaal!

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb bijme dochter stiae gekregen op billen, borsten en boven benen en het jeukt verschrikkelijk nog steeds. me buik is super strak en glad nog.

nu ben ik dus weer zwanger en heb nog geen nieuwe striae ondekt. ik ben nu ook niet zo dik als bij me dochter dat scheelt misschien ook

bij me dochter smeerde ik me 2 a 3x per dag compleet in en deze zwangerschap heb ik me helemaal niet ingesmeerd. bij me dochter dus wel stiae en nu nog niets in deze zwangerschap en verwacht ze ook niet meer.

de strea is wel heel licht geworden en inderdaad wit. ik zelf ben erg bleek dus het is haast niet zichtbaar. als k ga zwemmen wordt de striae echter blauw en dan valt het wel heel erg op. nou ja als dat het enige is wat ik aan de zwangerschappen ga overhouden dan ben ik erg tevrede haha

een vriendin van me had tot de bevalling niks en was super blij. toen kwamen de weeen en harde buiken en scheurde ze ineens letterlijk uit der vel. niet te vroeg juigen dus

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb er ook veel last van, maar alleen op mijn buik. volgens de vlos is het oppervlakkig dus het komt wel weer goed.

dat het niet mee bruin wordt in de zomer hoeft trouwens niet waar te zijn. ik heb oude striae op mijn heupen en bovenbenen van toen ik dikker was, die is helemaal wit geworden maar kleurt gewoon mee als ik bruin wordt. zie je dus haast niets van, alleen als je weet dat het er zit!

18. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb er dit keer nog meer striae bij gekregen, dacht dat het wel mee zou vallen, maar mn buik is dikker als bij mn vorige zwangerschap, dus weer striae. Het enige wat bij mij wat tegen de jeuk helpt is smeren met bodylotion en met mentholpoeder.

Vooral mentholpoeder helpt als het heel erg jeukt, dit kun je volgens mij gewoon bij de etos of zo kopen (weet niet meer waar ik het gehaald heb, had het nog staan van de vorige zwangerschap)

19. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb (nog) geen striae..
    Hopelijk blijft dit zo.
    Mijn buik is ook niet groot en heeft nog volop rekbaarheid.
    Dus hoooopelijk blijft het me bespaard.

Mijn zus heeft het na 2 kids nooit gehad. Mijn moeder heeft er na 4 kids ook nooit last van gehad.
    Dus laten we hopen dat het genetisch bepaald is.

Maar ik hou er wel rekening mee.

Ik pas trouwens de 'plukmethode' toe om de huid rekbaar te houden.

20. safina

safina Nieuw lid

8 jun 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens de zwangerschap zag ik niets van mijn straie, maar toen mijn zoon er eenmaal uit was zat mijn buik eronder, het is dus afwachten als de kleine eruit is hoe erg het is, volgens mij kan je daar tijdens de zwangerschap nog niet veel van zeggen, als je buik weer 'normaal' is zie je het veel duidelijker, bij mij wel tenminste!
    Gr Safina

Deel Deze Pagina