weer geen bv kunnen geven?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by huitje, Apr 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    1
    0
    kop van overijssel
    hallo,

na de bevalling (keizersnee) van Nienke wilde ik borstvoeding geven. Een weeklang was het kommer en kwel. Er kwam gemiddeld 2 ml per keer, het aanleggen en drinken deed ongelooflijk zeer, met kolven kwam er weinig tot niets uit en op een gegeven moment moest ik mijn borsten masseren en een neusspray gebruiken.
    Na die week was ik het zo zat dat ik direct overgegaan ben op flesvoeding geven. Ook omdat Nienke te veel dreigde af te vallen en bijgevoed werd.
    Is er een kans dat ik bij ons tweede kindje wel borstvoeding kan geven?
    (ben nu namelijk geneigd om van te voren al niet eens meer te willen proberen)
    Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Jammer dat het vorige keer niet is gelukt. Het wil zeker niet zeggen dat het nu weer zo zal gaan.
    Als je het een kans wilt geven zou ik een afspraak maken met een lactatiekundige, dan bespreek je heel goed hoe het vorige keer is gegaan, zij kan dan precies achterhalen wat er achteraf niet goed is gegaan en hoe je dat dit keer kunt voorkomen. Samen maak je een plan van aanpak, zodat je dit keer een grotere kans van slagen hebt. Je spreekt ook af wanneer je afhaakt, dat je niet kostte wat kost doorploetert in zo'n week, maar dat als er een bepaalde grens is bereikt en jij vindt het welletjes, dat je dan gewoon zegt: alles geprobeerd, en nu stop ik ermee.
    Kun je je daarin vinden? Ik adviseer je om met een lactatiekundige een afspraak te maken, en nu niet via internet alles op te schrijven. Al pratende valt beter te achterhalen waar het misging en hoe je het de volgende keer kunt aanpakken.

Mirjam

Share This Page