Goedemiddag allemaal, Kunnen jullie mij helpen ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik ben een jonge moeder van een kindje van 4 jaar. Mijn man en ik hebben 3 jaar geprobeerd voor een 2e lieverd. Dat na opgeven spontaan lukte nu ben ik 23+6 weken zwanger ales liep goed niet misselijk ect.maar tot op nieuw jaars nacht toen kreeg ik een paar uur voor weeën en sinds dien hoef ik maar de vaatwasser en de wasmachine leeg tehalen of pijnlijke harde buiken. Ik heb een mooie lage bloeddruk maar ik denk dat ik nu ook nog bloedarmoede er bij heb ik ben zo moe en wankelig en zie vlekken.(ik ga vanmiddag nog naar de verloskundige voor op nieuw extra controle.) maar nu komt het ik heb 2 weken niet gewerkt vanwege dit. Ik werk in een sportschool en geef les me leidinggevende wil graag duidelijkheid en wil me graag op halve dagen zetten. (les geven doe ik trouwens niet meer) alleen ben ik zo bang dat ik weer een terug val krijg ik ben zo bang me kleine man te verliezen. Wat moet ik nou doen weer werken 4 uur PD 3 dagen wel rot tijd 4 tot 7 of maar weer thuis zitten maar wel veilig voor de baby.
Overleggen met je verloskundige en een arbo-arts raadplegen. Ik snap je werkgever ook wel, maar het gaat om jou, je lijf en je baby.
Ja ik begrijp hem ook, het is alleen dat ik ook zo bang ben op geen contract verlenging als ik geen inzet toon.
Of werken veilig is voor je baby, daar kunnen wij niets over zeggen. Als de vk het verantwoord acht (voorweeen hoeven niet erg te zijn, zeker niet als het je baarmoederhals niet verkort en bloedarmoede is vervelend, maar kan ook geen kwaad), dan zou ik gewoon weer aan het werk gaan. Krijg je Eem terugval, dan kun je altijd weer opnieuw kijken.
Ben net bij de vk geweest geen bloedarmoede het is me lage bloeddruk de verschijnselen lijken op elkaar. Maar ik heb het advies om een arboarts in arm tenemen. Aangezien ik van de kleine dingen in huis met tussen stop van een uur iedere keer last blijft houde, laat staan op het werk. Wat ik wel jammer vind ik hou van me baan maar het is te actief werk voor dit moment.