Weet niet of ik me nog steeds zorgen moet maken..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Slvn08, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slvn08

Slvn08 Lid

8 nov 2012
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik ben nu 6+5 weken zwanger van de tweede afgelopen woensdag een vroege echo had omdat ik erg bezorgd was en een miskraam heb gehad in het verleden..
    Als ik naar de wc ga sinds maandag en ik ga met wc papiertje naar binnen dan zit er steeds wat rood bloed eraan.. En dan is het weer even weg en dan heb ik het weer..
    Ik heb op de echo een kloppend hartje gezien en daar was ik heel blij mee natuurlijk maar ik blijf ongerust door dit.. Met afvegen zit er niks aan..
    Vind het maar vreemd allemaal en ken niet echt genieten hierdoor :(

Wat denken jullie?
    Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    als je je zo ongerust blijft maken zou ik de verloskundige bellen om dit voor te leggen, die kan je het beste helpen. Het lijkt me eerlijk gezegd ook niet goed om er elke keer als je naar de toilet gaat er in te zitten (een keer zal echt niet erg zijn want je kan ook gewoon seks hebben en dan gaat er wel meer in, maar elk toiletbezoek is wel veel joh)..misschien bloed er daarom wel wat... dat je bijvoorbeeld de vaginawand stuk schuurt met het papier of een adertje er door springt ofzo..
    wat dat betreft blijft het toch een onzeker iets, zolang je geen buikkrampen hebt dan hoef je bij bloed niet meteen aan een miskraam te denken..

bij mij had ik bij de miskraam juist helemaal geen bloed, kwam er bij de echo pas achter dat het niet goed was.. Dit maal een keer bloedverlies gehad en alles is nog steeds goed.
    Als het een miskraam is dan zou op korte termijn meer bloed moeten komen en of je nu wel of niet ongerust bent, wel of niet checkt... als het gebeurd hou je het daar helaas toch niet mee tegen.

heel veel sterkte en succes!

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee maar genoeg verhalen gelezen en gehoord waarbij een beetje bloedverlies niet betekende dat het een miskraam werd.

Als je je druk maakt zou ik even de verloskundige bellen. Zij is de expert! Je kunt lezen wat je wilt op een forum maar niemand kan je digitaal echt geruststellen als je je echt zorgen maakt denk ik.

4. Slvn08

Slvn08 Lid

8 nov 2012
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reactie!
    Ik probeer me idd geen zorgen te maken maar het blijf zo lastig.. Het kan ook goed gaan en dat hoop ik dan maar! Ga er niet elk toilet bezoek in kijk af en toe of het dan weg is.. Het zet nog steeds niet door en heb verder gelukkig geen krampen of wat dan ook dus ken idd alleen maar hopen dat het goed blijf gaan! Vind het alleen zo raar dat het alleen binnenwaarts blijft en bij afvegen niks kom..
    Me vk weet er van en zeg ook dat ik me pas druk moet maken als ik krampen krijg en t veel meer bloed word maarja dat is makkelijk gezegd dan gedaan hihi..

5. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Heel herkenbaar! Die eerste weken zijn zo moeilijk! Maar er zit niks anders op dan afwachten.

Tips om deze weken door te komen: bedenk dat 90% van de zwangerschappen gewoon goed gaat. Dat je een hartslag hebt gezien is ook positief! En probeer (ja, het is moeilijk) om niet te googlen en vermijd horrorverhalen van anderen. Daar schiet niemand wat mee op!

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Krampen wel of niet zegt niks. Maar bij mij was t wel meer bloed dan een veeg je per keer.. liep er zo ook uit.. eetlepel per dag ofzo.

Ik had geen pijn maar, ondanks hartje wel mk.. t blijft zo fragiel.. als je je zorgen maakt vk bellen ze kan kijken en je geruststelling bieden

7. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Even een positief verhaal voor je. ;)

Eerste zwangerschap bloedverlies, vanaf begin. Vanaf 15 weken hevig bloedverlies alsof ik aan het plassen was met stolsels en kramp.
    Wekenlang aangehouden.
    Is nu een gezonde kleuter van vier.

Tweede zwangerschap bloedverlies. met tussenpozen niks en nu een gezonde peuter van bijna twee.

Derde zwangerschap bloedverlies dreigende vroeggeboorte. Bleef zitten tot ruim 38 weken en vijf dagen geleden bevallen van een gezonde dochter.

Placenta lag bij alledrie gewoon aan de achterkant.
    Bloedverlies is niet altijd te verklaren en hoeft mis te zijn.

Probeer afleiding te zoeken en positief te blijven.
    En niet met een papiertje naar binnen te gaan. Het is daar extra doorbloed dus ook zo stuk.

Deel Deze Pagina