Van inspanning een miskraam??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pien95, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien95

Pien95 Actief lid

1 dec 2012
    212
    1
    0
    Goedemiddag Dames!

Ein-de-lijk ben ik zwanger van ons eerste kindje.
    Ik ben hartstikke blij, vriendlief natuurlijk ook, alleen is hij heeeeel beschermend op dit moment. Ik begrijp het wel. Maar, bij alles wat ik doe vind hij dat ik rustig aan moet doen om een miskraam te voorkomen. Ik vind zelf dat ik best rustig doe voor mijn doen. Alleen volgens hem maak ik teveel schoon, ruim ik teveel op, flip ik hem als de tafel niet netjes is als ik 's avonds thuis kom. Ik probeer echt rustig aan te doen, want ik wil ook ons kindje niet verliezen. Maar ik denk niet dat je van inspanning een miskraam kan krijgen. Ja... Als je zware dingen tilt kan ik het mij voorstellen. Vriendlief denkt van wel.

Mijn vraag is dus..... Kan je van inspanning een miskraam krijgen?
    Ik ben vandaag 6 weken en 1 dag zwanger...

Liefs, Pien

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    nee hoor je kunt gewoon je ding doen. Je krijgt niet zomaar een miskraam. Je baby zit veilig nog achter je schaambot.

3. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Snap dat jullie voorzichtig zijn, maar je kunt gewoon blijven bewegen hoor, zolang het maar goed voelt.

Ik doe triathlons, dus toen ik wist dat ik zwanger was gelijk met mijn huisarts overlegd over inspanning. Ik moest wel oppassen met oververhitting, en niet te diep gaan (teveel melkzuurproductie) maar mocht gewoon wedstrijden blijven doen zolang het maar goed voelde.

Dus nee denk niet dat je van inspanning een miskraam kunt krijgen. Luister gewoon goed naar je lichaam!

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Een miskraam krijg je doordat er in de celdeling/ontwikkeling van het embryo wat mis gaat
    Niet door je huis schoonmaken. ...

5. Pien95

Pien95 Actief lid

1 dec 2012
    212
    1
    0
    Thanks Inky!

Het is wel zo als ik veel achter elkaar buk dat het iets gevoelig word. Een soort steken. Ga ik weer rechtop staan, duurt het eventjes, is het weg.. dan schrik ik wel even ;)

maaaaarrrr, zal vriendlief even uitleggen dat het allemaal wel wat mee valt. ;)

6. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Gewoon doen wat goed voelt. En bespreek het anders met de verloskundige tijdens jullie eerste bezoek. Dat zal vast binnenkort zijn.

Eerste 12 weken zijn altijd spannend. Vergeet ook niet te genieten hè ;)

7. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Zwaar tillen kan ook geen miskraam veroorzaken!
    Een miskraam ontstaat doordat er iets mis is 'de vrucht/het kindje'.

Geniet van zwangerschap!! En alle schoonmaak woede, poets aanvallen en driftbuien ;)

(Ik 37 weken zwanger, net bed uit elkaar gesloopt, naar beneden gehaald en naar de vuilstort gebracht ;) Lange leven Nesteldrang! )

8. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Dat is bandenpijn heel normaal

9. Pien95

Pien95 Actief lid

1 dec 2012
    212
    1
    0
    Haha Jolien! Goed om te horen! Binnen een week hebben we weer allemaal nieuwe dingen in huis. Want... Ik was er op uit gekeken.... Terwijl ik het zo geweldig vond haha!!
    Hormonen....

Oh Inky, ik geniet zeker.. Ik sta elke dag voor de spiegel of ik al een buikje krijg. Vind het zo spannend! Kan het bijna niet voor mij houden. Namen bedenken.. hoe zal hij/zij eruit zien.. babykamer... Pff!! Haha

Halverwege maart onze eerste intake. Ben dan 10 weken zwanger. Duurt lang!!

10. Pien95

Pien95 Actief lid

1 dec 2012
    212
    1
    0
    Oh goed om te horen.. is inderdaad bij de zijkanten wat doorstraalt naar de rug.
    Had mijn moeder ook al gevraagd, die zei hetzelfde als wat jij zegt.

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt inderdaad geen miskraam krijgen door inspanning. Je kunt wel een gevoelige baarmoeder hebben doordat deze groeit en je last hebt van bandenpijn. Een kruik of warme douche helpt vaak wel wat.

Deel Deze Pagina