Heftige bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Riette89, 4 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik wil ook nog even mijn bevalling van me aftypen,heb het ook alles behalve als leuk,mooi ervaren.

Was 1ste kerstdag,25-12-2014 Die nacht werd ik wakker en was mijn slijmprop ineens verloren. Toch weer in slaap gevallen.
    S'morgens tegen 10.00 begon ik de Weeen op te merken nog erg onregelmatig maar er zaten soms al wel 5 minuten tussen die zeker een minuut aanhielden.
    Vriend het ziekenhuis gebeld,wat we moesten doen en mochten langskomen. Direcht heengegaan,eenmaal daar aangekomen moest k gelijk aan de ctg liggen maar daar waren de weeen haast verdwenen en keken ze me aan of ik het uit mijn duim zoog. ;)
    Werd toch opgenomen in het ziekenhuis want bleek toch al 1 cm opening te hebben. En moest 2 uur later weer naar de afdeling om aan de ctg te liggen.

2 uur later dus weer bij de ctg en daar waren de weeen weer en nog steeds erg onregelmatig maar volgde elkaar al wel wat sneller op.
    Weer 2 uur later erheen en nu waren ze al haast niet meer uit te houden!
    En je raad het al weer 2 uur later erheen en het was alles behalve fijn en opening was nu 2cm en de vruchtblaas stond op knappen zei de VK

Toch weer terug geslofd naar mijn kamer en alle mogelijke posities gelegen om de pijn aan te kunnen! Tot ineens plop mijn vruchtwater barste! Mijn vriend was er gelukkig nog en ben op mijn sokken! :) naar de verlosafdeling gelopen ;)

Weer aan de ctg en had 5 cm ontsluiting en met iedere wee zakte de hartslag van de kleine! En ik lag maar de weeen proberen weg te zuchten! Met een koud washandje op mijn hoofd.
    Na 20 minuten voelen had ik 10 cm ontsluiting alleen was hij nog niet helemaal ingedaald!
    En Mijn Gzneacoloog heeft paar weken ervoor al gezegd dat hij een hoofdomvang van rond de 36 cm had, en ik maar een tenger persoon ben..

Even later piepte de andere assistent arts? de Gzneacoloog op datie toch maar komen moest :$ :( (Vraag ik me af waarom ze dat niet eerder hadden gedaan) De Gzn kwam toen ineens in zijn huiskloffie weggerukt van het kerstdiner binnen gevlogen ;)

Hij keek 3 tellen op de ctg en de Vk en assistent arts kregen op hun flikker waarom ze geen echo hadden gemaakt s'middags! :$ :(

Toen moest alles snel gaan en moest meepersen en na zo'n 10 minuten hadden ze door dat,dat zo nooit ging!
    Dus een enorme knip,Vk en assistent arts met Tangen en de Gzn op mijn buik drukken het hoofd er uit krijgen!! (Heb daar nog een trauma van:( ) De horror dat gevoel alsof ze je ingewanden eruit trekken :(
    Het hoofd was er eindelijk dan en na 2 keer persen was hij er dan!

Gelukkig schreeuwde hij gelijk maar had de navelstreng om zijn hals daarom dus ook de Hartslag die enorme daalde.
    En hij had in het vruchtwater gepoept!

Een kerngezonde jongen,36 cm hoofdomvang, 3370 gram zwaar en 52 cm lang. Vruchtblaas 22:00 uur geknapt en om 23:40 was hij daar!

Wat ik al aan het begin zei, ik heb het als traumatisch ervaren en denk er vaak aan terug.

Wat ik ook niet snap op het einde krijgt iedereen meestal op de paar dagen een ctg of echo om te kijken hoe het ervoor staat.
    Maar mijn laaste Ctg was bij 37 weken!!
    Wat als hij die dag niet geboren was?? want hij had in het vruchtwater gepoept want dat was groen!!

en Mijn volgende afspraak voor een ctg was de 30ste geweest!! 5 dagen later!! en eigelijk mijn uitgerekende datum..
    Dat had hij nooit overleefd!! :$ en dat is ook iets wat ik niet echt verwerken kan en erg boos over ben.

Ons Kereltje is nu 14 weken oud en doet het super en is een super vrolijke en lieve baby!

2. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik begrijp heel goed dat je het traumatisch hebt ervaren. Heb je het ook met je vk en gyn kunnen bespreken tijdens de controles? En zo ja, wat waren hun reacties?

3. darjeeling

16 mrt 2015
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar dat je de bevalling als traumatisch hebt ervaren. Heb je het verloop nog nabesproken tijdens de nacontrole? Het is sowieso helemaal niet gek om hier alsnog een afspraak voor in te plannen om evt vragen te kunnen stellen en het een plek te kunnen geven.

Wbt de CTG's: Dat is niet standaard bij elke zwangere. Daarnaast zie je groen vruchtwater er niet op. Het kan ook heel goed dat de baby tijdens de bevalling in het vruchtwater heeft gepoept. Het kan zijn dat een baby het ergens niet fijn heeft gehad en daarom in het vruchtwater, maar dat is absoluut niet altijd het geval. Meestal weet men niet waarom de baby dat gedaan heeft en is er verder niets aan de hand.

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Lekker van je afschrijven en praten hoor dat helpt!
    Je kleine man heeft waarschijnlijk pas tijdens de ween in het vruchtwater gepoept eerder poepen ze niet zover ik weet maar ze doen dit alleen maar als ze het niet zo prettig hebben in de buik.
    Was je bevalling die dag niet begonnen was er met de kleine niets aan de hand geweest.

Deel Deze Pagina