Hey dames, De vraag staat er eigenlijk al; hoelang hadden jullie last van misselijkheid en ging dit ook echt gepaard met overgeven / kokhalzen?? Ik ben nog geen 6 weken zwanger en sinds een week echt megamisselijk in de middag en avond. Ik probeer wel kleine hapjes tussendoor te eten wat wel redelijk helpt. Desondanks ben ik benieuwd of het bij jullie inderdaad minder werd rond de 12 à 13 weken of eerder of zelfs veel later??? Iemand nog een goede tip??? Liefs, Fem
Ze zeggen dat het rond de 12 weken minder erg wordt. Maar dit is echt bij iedereen anders. Zo heb ik helemaal nergens last van gehad.
Ben nu nog steeds misselijk helaas... Ik had het de hele dag door, het wordt nu wel wat minder. Bij mij hielpen kleine beetjes eten en rustig zitten wel goed. Ook afleiding helpt wel.
ik werd bij de 1e misselijk vanaf week 6 , tot week 8 . Overgeven kon ik gelukkig net tegenhouden (maar ik neem aan als het écht heel heftig is, dat dat dan niet kan, net zoals bij buikgriep?) . En nu ben ik vanaf het begin bij vlagen wat misselijk. Een enkele keer flink staan kokhalzen, maar verder eigenlijk niet. Tot nog toe valt het ontzettend mee. Bij de 1e werd ik telkens pas rond de middag (16.00 uur) ofzo, flink misselijk tot in de avond. Nu is het over de hele dag, soms snachts een vlaag. Maar dus minder heftig dan die 2 weekjes bij de 1e.
heb maar een paar keer echt overgegeven de afgelopen weken en nu word ik alleen nog misselijk van vette etenslucht en als ik te druk ben, maar zonder over te geven
Ik was enkel maar in de bus misselijk bij de 1e zwangerschap. Bij de 2e viel het reuze mee,op 1 keer na,toen ik hamburgers ging bakken,en van die lucht ging ik haast over mijn nek Ik werd juist misselijk van het maagzuur.
hai, ik ben ook heel erg misselijk geweest. kreeg nauwlijks wat door mijn keel en kon weinig eten zien of ruiken. maar na de 12e week ging het gelukkig over. maar vind nog steeds niet alles lekker.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dagelijks overgegeven zodat ze geboren was. Bij deze zwangerschap tot de 12de week.
hey, tot aan de persweeen......daarvoor nog hele bed onder gekotst omdat de zuster niet luisterde....
Ik ben ook echt super misselijk sinds een week.. Hoef gelukkig niet over te geven! Maar heb het met vlagen.. in de ochtend, namiddag en vooral in de avond. Heb nooit zin in avondeten
Ik ben maar 2 dagen misselijk geweest, bij 8+0 en 8+1. Zonder overgeven. Verder helemaal niet misselijk geweest, wel enorme honger gehad.
ik ben ook tot ongeveer 18 weken misselijk geweest. Niet echt spugen maar wel gal spugen en veel kokhalzen. Nu ben ik sinds 3 weken weer geregeld aan misselijk. Ik moet echt optijd eten en wordt misselijk van dat fijne maagzuur. Succes en ik hoop voor jullie dat de misselijkheid snel over zal gaan!!!!
Ik ben tot de 20e week echt goed misselijk geweest met overgeven, daarna ging het wat beter en met 30 weken was het weg. Heb wel 3 keer in het ziekenhuis moeten liggen voor een infuus met vocht. Als je veel overgeeft moet je heel erg opletten dat je niet uitdroogt, eventueel kun je ook antimisselijkheidsmedicijnen krijgen bij de ha (emesafene of primperan), die worden vaak gegeven in de zwangerschap. Ze werken alleen niet bij iedereen even goed. Verder helaas weinig tips. Soms helpt het om steeds kleine beetjes te eten, maar niet altijd. Je moet wat dingen proberen. Ga in elk geval niet tegen je zin eten, probeer die dingen te eten die je nog het meeste aanstaan en drink vooral genoeg. Als je niet meer genoeg kunt drinken, je minder gaat plassen etc moet je even de vk of de ha bellen dan kunnen die je urine controleren op uitdrogingsverschijnselen. Succes! Hoop dat het snel over is.
Ik was misselijk met dagelijks overgeven tot 16-17 weken. Daarna helemaal geen last meer gehad, behalve eergisteren weer boven de pot gehangen .
Hoi meiden, Bedankt voor jullie antwoorden, het wisselt heel erg dus. Bij onze dochter heb ik helemaal nergens last van gehad. Maargoed, hopen dat het snel over is dan .
Tot 10 weken was ik alleen met vlagen misselijk. Van 10 weken tot 16-17 weken ben ik echt misselijk geweest, een paar keer overgegeven maar niet elke dag. Daarna niet echt heel misselijk meer geweest. Alleen als ik honger heb en als ik in de bus zit tegen de rijrichting in (daar had ik eerst echt nooit last van).
Dat verschilt heel erg per persoon idd. En bij mij verschilt het per dag/week. Eerste weken erg misselijk geweest maar niet overgeven. Vooral 's nachts steeds misselijk. Rond week 14 werd het beter en sinds een paar dagen is het ineens weer wat terug. Kleine beetjes eten, op tijd eten, slokje cola, rustig aan doen helpt aardig. En als je het niet trekt naar de ha gaan voor medicijnen. Dat kan echt schelen. Sterkte, misselijk zijn is zo k*t.