ik hoor van verschillende meiden uit mijn omgeving dat hun borsten melk gingen lekken voordat ze nog bevallen waren van hun kindje. mijn tepels doen helemaal niks, ik ben bijna 38 weken zwanger en mijn borsten lekken dus niet! zou er nu wel melk in zitten? en kan ik straks wel borstvoeding geven? of zijn er soms ook meiden waarvan het pas na de bevalling gaat lekken. of die nooit lekker maar prima borstvoeding geven?
of je borsten van tevoren lekken of niet, zegt NIETS over of de bv gaat slagen... je melkproductie komt op gang als je straks je kindje gaat aanleggen. ik had bij de eerste nu ook al natte vlekken als ik 's ochtends wakker werd, maar nu nog niet... vind het ook niet erg als het weg blijft, straks heb je nog vaak genoeg dat de melk overal heen spuit hihi... dus maak je geen zorgen, komt goed!
Ik heb gelukkig ook nooit last gehad van lekkende borsten hoor. Het zei bij mij niets over de melkproduktie, want die kwam na de bevalling goed op gang. Bij de eerste keer borstvoeding merkte ik wel dat het even duurde voordat er echt melk kwam, maar ik heb mijn dochtertje de eerste 24 uur heel veel aangelegd. Bij mijn tweede keer borstvoeding kwam het sneller op gang, maar echt niet voor dat de baby geboren was.
heb ik ook nooit gehad en heb blijkbaar geweldige bv tietjes haha...nee hoor dat zegt allemaal niks!!! Alle vrouwen kunnen bv geven dat heeft de natuur tenslotte zo geregeld!!
Ik heb wel lekkende borsten maar het zegt idd niets! En ik heb liever dat het niet lekt dan wel. Want nu moet ik dus steeds compressor gebruiken
bij de eerste had ik het niet en na de bevalling ook geen tot weinig productie. en nu lekken mijn borsten af en toe druppeltjes melk en of ik dadelijk wel kan voeden das afwachten
Ik heb tijdens de zwangerschap niet gelekt, wel colostrum gezien toen ik eh er in kneep En nu: HYPERLACTATIE (teveel melk dus). Zegt dus NIKS!
Nee, zegt idd niks, ik lekte behoorlijk tijdens mijn eerste zwangerschap, maar toen mijn zoontje eenmaal geboren was, kwam de productie totaal niet op gang. Is ook niet meer gebeurd, ondanks vaak aanleggen en proberen te kolven, helaas...
Ik had voor de bevalling lekkende borsten, na de bevalling spoot het er uit, maar had na 4 maanden al niet meer genoeg dus zegt volgens mij helemaal niet zo veel.
Bij mijn 1e lekten mijn borsten al vanaf week 23 en de bv kwam maar mondjesmaat op gang. Bij mijn 2e lekten mijn borsten helemaal niet en bv kwam meteen op gang en met grote hoeveelheden!
Ik had al heel snel in mijn zwangerschap last van lekkende borsten (vanaf een week of 25). Ik dacht dan ook dat die borstvoeding wel goed zou komen, maaaaaaaaaaaaaaaaaaar dat was helemaal niet het geval! Bij mij kwam de melk niet op gang, ik heb de eerste dagen enorm gekolft maar er gebeurde helemaal niks! Helaas deed onze dochter ook niet goed happen waardoor we na 2 dagen hebben besloten om te stoppen met bostvoeding (onze kleine was al veel te veel afgevallen). Dus het zegt helemaal niks!! Ben blij dat je geen lekkende borsten hebt want het is écht heel vervelend! En het zegt dus helamaal niks!!! Geniet van je laatste loodjes!!
ik heb alleen snachts af en toe last van lekkage. Gister toevallig nog, zat beste plek in mn shirt. Kon het er toen ook gewoon uitknijpen. Gelukkig heb ik het (nog) niet overdag!!!