Hoi meiden, Van mijn eerste ben ik thuis bevallen, dit beviel letterlijk en figuurlijk super. Nu ga ik op advies van de gyn poliklinisch bevallen omdat mijn baarmoeder raar ligt, en er een kans is dat die mee naar buiten geperst word of vast komt te liggen in mijn bekken. Omdat ik al een keer gewoon ben bevallen acht hij de kans klein maar aanwezig, maar blijkbaar niet groot genoeg om te zeggen dat ik in het ziekenhuis MOET bevallen. Dus, dan maar poli klinisch Voor de meiden die dit hebben ervaren, hoe is dat? Hoe lang van te voren kan je in het ziekenhuis terecht? (ik ga naar het lievensberg in bergen op zoom) En is de reis erheen erg naar? (tis 20 minuten vanaf mijn huis) En als je aar huis gaat, is dat erg naar met de hechtingen enzo? Ik ga er dan vanuit dat ik gewoon 3 uur later naar huis kan. Ik ben erg benieuwd
Beide bevallingen heb ik in het ziekenhuis moeten doen op medische indicatie. Ik heb dus geen ervaringen met het rijden naar het ziekenhuis als je weeen hebt. Kan me voorstellen dat het geen pretje is. Ik vond het erg prettig omdat je weet dat alle zorg dichtbij is. Het geeft een soort van rust. Ook is het prettig dat er altijd verloskundigen op loopafstand zijn. Je hoeft dus geen uur te wachten voordat er eens iemand komt kijken hoever je bent. Ook kan je altijd op de knop drukken en dan is er zo iemand bij je. Na de bevalling wordt je baby verzorgt en kan je douchen. Je wordt daarna naar de afdeling gebracht en als alles goed is mag je een paar uur later naar huis. Wanneer je 's avonds bevalt blijf je een nacht. Ik heb alleen bij de tweede bevalling 1 hechting gehad. Tijdens de rit terug naar huis heb ik daar geen last van gehad. Veel succes ermee!
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen met medische indicatie en dat is ook goed bevallen. Sterker nog, zo goed dat ik zelfs bij een eventueel tweede ook wel vrijwillig in het ziekenhuis wil bevallen. Het gevoel van rust zoals mijn voorganger beschreef voelt erg prettig, de zorg is fijn en als er iets gebeurt ben je gelijk op de juiste plaats. Bij ons golden er geen regels van wanneer je er heen mag, in de zin van zoveel cm ontsluiting ofzo. Mijn VK zei destijds dat de één bij 2 al gaat terwijl de ander bij 6 gaat. Ik zelf ben bij 3cm gegaan en met weeën dus. Dat was niet cool, maar ik wist dat ik op weg was naar pijnstilling en daardoor was het vol te houden. We hebben er ook wel bijna een half uur over gedaan, maar ik was zo in mezelf gekeerd dat ik er weinig van heb meegekregen. Ik hing maar een beetje tegen het autoraam aan als er weer een wee kwam, ben wel benieuwd hoe dat eruit gezien heeft voor de andere weggebruikers Ik beviel 's avonds om half 11 en moest een nachtje blijven. De volgende dag mét knip en hechtingen weer in de auto, maar ik had eerder last van het beurse gevoel dan van de knip, die pijn kwam later pas. Als je een knip krijgt ben je automatisch voorzichtig en ga je wat meer achterover hangen zodat je het niet zo belast.
Ik ben vorige keer bevallen in het Lievensberg maar uiteindelijk is het medisch geworden. Als je daar poliklinisch bevalt ga je erheen als je zo'n 7 a 8 cm ontsluiting hebt, als je de vorige keer erg snel bevallen bent waarschijnlijk iets eerder. Je gaat met je VK, dus die beslist over het moment. Ik vond de reis eerlijk gezegd niet prettig, en ik woonde toen in het centrum van BoZ dus dat is 10 minuutjes rijden. Ik had erg last van de weeen en vond het allemaal erg lang duren. Vooral de stoplichten aaaaaah! En hobbels en drempels enzo... die vond ik erg pijnlijk. Maar het voordeel was wel dat er tijdens de autorit 1 cm ontsluiting bij was gekomen, dat schijnt vaker voor te komen Over een paar uur erna naar huis gaan kan ik niets zeggen helaas want ik moest nog ruim 24 uur blijven. Maar ik denk dat je dan nog zo in de roes bent van je babytje dat je er weinig van meekrijgt.. Heb trouwens wel een erg goede ervaring met het Lievensberg! Mooie ruime verloskamers, van alle gemakken voorzien (muziek, badkamer). Mijn bevalling werd dus medisch dus ik had ook te maken met het personeel daar en dat waren in mijn ogen echt engelen, ik heb niets te klagen gehad! Je kunt van te voren gaan kijken in het ziekenhuis he? Daar zijn speciale info avonden voor.
Ik zou poliklinisch bevallen maar ben uiteindelijk medisch geworden, maar daar kwamen we pas in het ziekenhuis achter (meconiumhoudend vruchtwater). Maar goed, je bevalling begint gewoon thuis, hoe het bij mij ging; toen ik echt goede weeen had is de vk gekomen, had toen 2 cm ontsluiting. Afgesproken dat ze een paar uur later weer zou terugkomen om ontsluiting te checken, met 5/6 cm mocht ik naar het ziekenhuis. Inderdaad had ik een paar uur later 5 cm, dus toen heeft ze het ziekenhuis gebeld om te vragen of er plek was en mochten we komen. Wij in onze eigen auto en de vk reed achter ons aan (ik neem aan voor het geval er iets mocht gebeuren in de auto zou zien dat we stoppen en ze ons zou kunnen helpen). Ik zag ook erg op tegen de autorit (20 min) maar ik had vrijwel geen weeen! Was echt een opluchting. Eenmaal in het ziekenhuis begonnen ze weer. Ben uiteindelijk een paar uur later 's nachts bevallen, maar goed, toen was ik dus medisch en daarom moesten we tot 's ochtends blijven tot de kinderarts was geweest. Daarna mochten we naar huis op voorwaarde dat de kraamzorg die dag nog zou komen. De reis terug viel wel mee; erg comfortabel was het niet, maar goed. En verder zou ik zeker naar een informatieavond gaan, ik vond het heel prettig van te voren te zien waar ik terecht zou komen. Bij ons was alles overigens super geregeld, luxe kraamsuites met alle faciliteiten en alles ging zoals je het zelf wilde.
Het gaat bij iedereen anders, maar bij mij was het zo. Om 3.15 had ik 5cm ontsluiting (toen waren we nog thuis) We mochten langzaam aan naar het ziekenhuis gaan, dus we gingen onze spullen pakken. De weg naar het ziekenhuis was niet fijn, had veel weeen, duurde ook even voordat ik de auto echt in kon, wilde er elke keer weer uit, overgeven erbij Om 4.00 in het ziekenhuis, om 4.40 al 10cm ontsluiting en om 5.45 is ze geboren. Van te voren dus niet lang in het ziekenhuis geweest. Kreeg een flinke nabloeding dus gelukkig waren we naar het ziekenhuis gegaan, daardoor ook nog een dagje gebleven. Vond het niet erg, had een eigen kamer enzo dus dat was wel fijn! Terugrit ging best goed, ondanks de hechtingen
Ik ben (vrijwillig) in het ziekenhuis bevallen en dat beviel erg goed. Met 5/6 cm mochten wij naar het zkh vertrekken, en dat ritje was niet echt prettig inderdaad, hobbels en bochten gaan niet lekker samen met weeën . Maar daar aangekomen was alles prima, mijn eigen verloskundige heeft her grootste deel van de bevalling begeleid, maar toen het uiteindelijk een vacuümverlossing moest worden ivm een navelstreng omstrengeling stond er binnen een paar minuten een gynaecoloog aan mijn bed. Ik moet er niet aan denken hoe dit was afgelopen als ik thuis was geweest, want de hartslag van mijn zoontje viel opeens helemaal weg. Een evt volgende bevalling ga ik dus zeker weer in het ziekenhuis doen. Naar huis met hechtingen is goed te doen hoor. Beetje ongemakkelijk, maar niet vreselijk of zo.
Super bevallen! Mooie kraamkamers, lieve mensen. Reis naar het ziekenhuis vond ik goed te doen. Het ging allemaal heel snel, ik ging er met 4 cm heen en beviel 3,5 uur later. Familie was welkom, beschuit met muisjes werden meteen gebracht en ze namen na de bevalling een uurtje afstand. Terug met hechtingen heb ik weinig ban gemerkt, was nog in shock van het feit dat ik opeens een kind had haha.