Uitgerekend 1 t/m 15 april 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 2012mama, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hallo,
    Ik weet dat er al een lijst is in het bevallingslijsstukje, maar zou graag een nieuw clubje oprichten, omdat de andere al zo vol zit...

Ik heb eergisteren positief getest en ben nu dus 5 weken en 2 dagen zwanger...

Wie wil er met mij een lijstje maken en ervaringen delen?
    Zou het erg gezellig vinden:)

2. Dima

Dima Lid

20 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Hoi 2012mama, proficiat met je zwangerschap!

Ik vind idd de bevalingslijst april 2012 ook wel erg druk. (Ik zal het daar ook wel een beetje blijven lezen als ik tijd heb)

Ik ben 7 of 8 april uitgerekend en ben nu 6 wkn zwanger. Ik kwam daar op vakantie in Namibië achter. Ik heb vandaag dus pas de VK gebeld, ik mag een dag na jou een echo laten maken: 30 aug en 1 sept heb ik een intake gespr. zodat ik buiten werktijden terecht kan.

Groetjes Dima:)

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Leuk dat je reageert
    Ik heb afgelopen donderdag positief getest en vind het nog best onwerkelijk..iedere keer als ik even geen kwaaltje voel twijfel ik...Maar tussendoor toch ook echt wel kwaaltjes als moe, misselijk en een gevoelige buik...
    Ik moet 29 aug voor de 1e x naar de gyn...spannend!
    Jij ook kwaaltjes?

4. Dima

Dima Lid

20 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Ha 2012mama,

Ik mag van geluk spreken, ik ben niet misselijk of ziek. Dat was vooral op vakantie wel erg prettig want ik ben dus door Namibië gereisd met z'n 4en in een jeep. Soms dacht iedereen dat ie z'n ontbijt uit het raam zou moeten spugen, haha.
    Maar ik was soms niet te genieten en ik had huilbuien om niks(dan voel je je heel kinderachtig, verwent, stom en verwijt mezelf en anderen van alles)
    Pijnlijke borsten was het gene wat me zelf aan het denken zette dat ik misschien wel eens inverwachting zou kunnen zijn. Het begint nu eindelijk een beetje af te nemen, maar m'n tieten zien er nu al mega groot uit (vind ik zelf)
    Verder; winderigheid, maag en darmgerommel, hartkloppingen door stress of in spannende situaties (!) en ik zit heel snel vol met eten, dus kleine porties dan maar.

Tja en ik probeer maar te blijven beseffen hoe gelukkig ik me mag prijzen, zwanger zijn is toch wel héél speciaal. Ik zie genoeg vriendinnen om me heen waar het heel wat moeilijker mee gaat of is gegaan. Het idee dat er een heel klein lief wurmpje in je buik zit, geeft je het idee dat je niet alleen bent en ik voel me tussen alle chagerijnige buien door net jarig en niemand die dat dan weet. ;)

5. Sennae

Sennae Lid

15 jan 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de berekingen van internet ben ik 6 weken zwanger!
    Maar ik weet het pas zeker na mijn eerste echo!

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sennea, gefeliciteerd! Hoe voel je je? Ik weet het natuurlijk ook pas zeker na de eerste echo, en die is 29 aug. aar volgens mijn berekeningen be ik 5 weken en 6 dagen..

Hoe voel je je?

Dima, ja dat zwanger zijn is echt bijzonder, al is het nu nog onwerkelijk, maar als ik naar mijn zoon van net 2 jaar kijk, en me bedenk dat er nog zijn kleintje bij komt...kan bijna niet wachten!

Ik voel me de laatste paar dagen beter, op wat vermoeidheid na.
    Ga straks even bloedprikken om te kijken of mn waardes goed zijn, maar denk het wel.

Hoe voel jij je?

7. Dima

Dima Lid

20 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Gefeliciteerd Sennae!

Tuurlijk die echo daar kijken we echt naar uit. Al is het alleen al om het zelf allemaal wat meer te geloven. Toch vind ik tot nu toe toch ook wel dat m'n eigen lichaam ook wel veel zegt. Maar ik kijk ook al erg uit om met m'n eigen ogen ons mini-beebje te gaan zien.

Ik heb het vandaag aan 2 vriendinnen verteld. Bij de één was ik even op de thee, zij heeft een dochtertje van 10mnd. Ze was helemaal blij voor me en ik werd even heel hartelijk geknuffeld.

Ik heb trouwens meteen cadeautjes van haar gekregen: Negen maanden dagboek (helemaal mijn ding!, ik schrijf me zo en zo gek), 2 rosé biertjes zonder alcohol, (k heb geen idee of ik dat nou echt lekker vind, maar t is vast een aangename afwisseling op thee) en ze gaf me meteen 2 boeken mee om te lenen: Help, k heb mijn vrouw zwanger gemaakt ~ Kluun en Krijg nou tieten ~ Claudia de Breij
    Ik heb nog een ander boek liggen, maar daar kan ik me echt totaal niet op concentreren en ik ben ook bang dat ik ontzettend moet janken als ik er straks wel in zit. Ik kan deze boeken met humor dus echt wel goed gebruiken.

M'n andere vriendin had ik aan te telefoon, haar had ik al gesmst dat ik overtijd was. Wat blijkt... ze is ook zwanger (na veel, lang, energie slopend medisch gedoe)
    Ik had dat al zo gehoopt voor haar en nu misschien wel samen zwanger!!!
    Dit is echt uniek, we zijn namlijk al jaren lang vriendinnen, echt super.
    Maar ook hierbij wachten tot de echo's meer zekerheid geven.

Ik helemaal happy de peppie.

8. bloem26

bloem26 Actief lid

6 mrt 2011
    211
    0
    0
    hoi dames

ik kom me ook hier melden ik ben ook in deze periode uitgerekend de calculator hier geeft 13 april aan en mvm geeft 15 april aan dus nog even afwachten wat de verloskundige gaat zeggen.
    lijkt me gezellig om ook hier mee te kletsen er zijn er indd veel meer maar die zijn ook erg druk zit ook bij de club van mama's april maar zocht ook nog een klein knus clubje. is ook wel gezellig.
    ik hoop dat we hier gezellig met ons allen kunnen kletsen

liefs bloem

9. Dima

Dima Lid

20 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Ha Bloem26,

Welkom hier en proficiat!
    Hoe gaat het met jou?

En hoe is t met de ander 'pril-mums?

Ik had vandaag m'n eerste schooldag met 27 kids,groep 7.
    Het ging ondanks alle rare dingen die er op zo'n dag kunnen gebeuren goed en ik vond het heel gezellig met deze groep, ze deden goed wat ik van ze verwachtte, dus prima allemaal.
    Maar aan het eind van de dag had ik best pijn in m'n buik. Ik heb geprobeerd rustig aan te doen, nog wat thee gedronken en wat gegeten en rustig terug naar huis gefietst. Maar het voelde even echt niet zo goed.
    Het voelt nu niet meer zo heftig, maar m'n buik blijft maar ehh rommelen, gevoelig, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.
    Toch geloof ik ook niet dat het voelt als ongesteld worden, dus, t komt wel goed, denk ik.
    Ik hoop dat t de komende dagen een beetje beter zal gaan (Ik werk namelijk full-time.)
    Herkennen jullie ook zoiets dergelijks? Of hebben jullie hele andere klachten, ongemakken???

Oh ja, het valt me op dat ik de laatste tijd vaker de hik heb???

Groetjes Dima

10. bloem26

bloem26 Actief lid

6 mrt 2011
    211
    0
    0
    ja die pijn die ken ik wel een beetje heb ook gelezen dat dat groei en banden pijn kan zijn. maar als je je er niet zeker door voelt zal ik als ik jou was de vk bellen en vragen wat het kan zijn.
    hier gaat het goed de ene ochtend misselijker dan de andere maar dat hoort erbij.
    net de vk gebeld en we mogen 8 sept komen voor onze eerst afspraak zal zo blij zijn als zeggen zit een stuk lekkerder krijg mijn eigen kleren nog wel dicht alleen zit het gewoon minder fijn drukt zo in je buik aan het einde van de dag.
    hoop voor je dat het vandaag beter is gegaan op school

groetjs

11. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Hallo Meiden,
    Ik zou me ook graag bij jullie aansluiten. Tot op heden klets ik enkel in het Maart2012 topic maar ben met de echo 2 weken teruggezet.
    Dit wil zeggen dat ik 6 april uitgerekend ben! Mijn termijn sluit dus in dit topic beter aan!

Ik heb inmiddels al 2 echo's gehad. De 2de gister i.v.m bloedverlies. Dit blijkt onschuldig en buiten de baarmoeder te zitten.

Ik heb trouwens ook al wel regelmatig wat buikpijn gehad. Is opzich niks om je zorgen over te maken en bij mij zijn het vooral de darmen.
    Die zich dan ook uitzetten vooral aan het einde van de dag!

12. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Hoi meiden,

Ook ik zou graag hier mee willen kijken/ kletsen.
    Weet nog niet precies wanneer ik ben uitgerekend, maar de calculators op internet hebben het over ergens tussen 10 en 16 april, we wachten de echo af voor een def. datum...

13. Dima

Dima Lid

20 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Hallo allemaal,

Het wordt toch al een gezellig groepje, proficiat voor degene die zich net hebben aangesloten bij dit begin april groepje.

Het gaat idd gelukkig deze dagen al weer stukken beter dan maandag.Toch geloof ik wel dat m'n lichaam het die dag even een beetje te gek vond, dus rust is dan altijd goed, toch.
    Ik laat nu die grote kids uit m'n groep gewoon boeken voor me sjouwen enzo. Gelukkig is het één grote groep lieverds dus, ze vliegen nog voor me (houden zo;))

En ik dacht dat collega's het aan m'n gezicht zouden kunnen lezen dat ik zwanger ben, maar dat valt gelukkig hardstikke mee.
    Nu komt er morgen een borrel aan op m'n werk, waar ik normaal het licht uit doe, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hou normaal wel van een feessie, maar goed ik bedenk wel wat zodat het niet zo opvalt dat ik geen wijntjes ga drinken en waarom ik evt eerder naar huis ga.

We hebben het de a.s. grootouders en zussen verteld (nu nog m'n broer deze week). M'n collega's en omgeving moeten minimaal tot na de echo wachten, of als ik zo'n week of 10 a 12 ben. Hoe gaat dat bij jullie?

Ik ben vandaag trouwens begonnen met MvM, nog iemand die kannetjes pies opspaart? Ik probeer nu zo veel mogelijk pies te verzamelen in de tijd dat ik thuis ben.
    Nu zit ik om de hoeveelheid te vergroten, aan het Rosébier zonder alcohol. Maar ik vind het geen aanrader geloof ik. Ik ga het witbier nog wel een keer proberen, of heeft iemand nog een lekker wijntje gevonden zonder alcohol of iets anders voor de afwisseling?

Groetjes

14. bloem26

bloem26 Actief lid

6 mrt 2011
    211
    0
    0
    jip ik zit ook op een kannetje te plassen hihi probeer ook zo veel mogelijk op te sparen.
    fijn dat het nu betr gaat met je ik heb op het momend last dat ik s'avond echt last heb van kramp denk dat het mijn darmen zijn want smorgens moet ik echt heel nodig naar de wc en dan is de pijn ook weer ff weg bah dat zijn dan weer de mindere dingen van zwanger zijn. jullie ook al last van ochtend misselijkheid ik wel s'morgens eerst een liga voor ik uit bed ga. maar gelukkig niet met braken erbij.

wat je bij de borrel kan doen zonder dat het opvalt ehhh is wel lastig indd vooral als mensen gewend zijn dat je gezellig een borreltje mee drinkt je kan met de auto gaan met het verhaal dat je ook nog ergens anders heen moet en zo kan je niet drinken over een paar weken kan je ze vertellen waarom toch. maar verder zou ik het niet weten succes met iets leuks bedenken.
    en laat indd de kids maar lekker helpen ze doen het graag en het is voor jou beter.

15. Dima

Dima Lid

20 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Zo de eerste werkweek zit er op! Ging na maandag eigenlijk heel goed gelukkig.
    De borrel was heel gezellig en gelukkig dronk vrijwel niemand aan mijn tafel wijn en het was heel warm in de school dus was het helemaal niet raar dat we sapjes en frisjes dronken, dat klokt nu eenmaal wat makkelijker weg. En het beste excuus was dat ik de dag erna weer moest werken (maar dat maakt me normaal ook niet zo uit haha)
    Wel moest ik een x-aantal malen die dag op m'n tong bijten, het ging continue over baby's en zwangerschappen (nogal vruchtbare collega's) Ik spits m'n oren, maar probeer zo normaal mogelijk op iedereen te reageren. Toch zitten er onderwerpen bij, waar ik nog echt op terug ga komen. Zo zei één collega die in ong. week 24 zit, dat er was gevraagd of ze veel koffie en cola dronk. Dat blijkt dus een feit. Nu hebben ze haar uitgerekende datum vervroegd???!!! Maar goed, ik drink wel eens cola, maar niet vaak en ik drink al helemaal geen koffie.

Tja en gister zijn we op bezoek bij vrienden geweest en daar was het gewoon logisch, want ik zou rijden. Maar na een hele dag werken en daar nog gezellig zitten doen, zat ik alsmaar te gapen.
    Ik was doodmoe. Ik vond het moeilijk me op de weg te concentreren.
    Vanmorgen heb ik dus een gat in de dag geslapen, heerlijk.
    Ff, bijtanken hoor.

Hebben jullie al een echo of intake gehad bij VK ofzo?
    Dit staat voor mij de komende week op het programma,
    spannend. Maar ik heb er allemaal wel vertrouwen in. Positief blijven werkt voor mij tot nu toe nog altijd het best! Hopelijk voor jullie ook, zet 'm op hè meiden, ehh mums.

Dima

16. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben volgens de internetcalculators uitgerekend op 15 of 16 april 2012. Ben morgen 7 weken zwanger van ons 2 kindje. Wij hebben al een prachtige dochter van bijna 3 jaar. Ik heb eind januari 2011 een miskraam gehad met ongeveer 6 weken. Dus het is deze wel veel spannender. Kan me niet herinneren dat ik bij onze dochter zo onzeker was. Voel me wel lekker zwanger nu, dus dat stelt wel wat gerust. Maar pas echt iets rustiger na de 1 echo op 1 september. Had gisteren echt borsten als meloenen en ze waren erg pijnlijk. Heb ook van die kleine witte puntjes op mijn tepelhoven. Ik zit heel snel vol met eten. Krijg met moeite 2 boterhammen naar binnen soms. Af en toen ineens heel misselijk, maar gelukkig niet overgeven. Even kokhalzen en weer verder...haha! Verder word ik bijna elke nacht om 5 uur wakker en moet ik plassen. Terwijl ik anders echt nooit 's nacht hoef te plassen! Dus genoeg klachtjes die wijzen op een zwangerschap.
    Erg leuk dat we allemaal zo dicht bij elkaar liggen met uitgerekende datum. Kun je makkelijker dingen vergelijken enzo.

Ik hoop dat we allemaal lekker kunnen gaan genieten van onze zwangerschap. Het is zo'n wonder en zo mooi.

Liefs,
    Secondlife

17. bloem26

bloem26 Actief lid

6 mrt 2011
    211
    0
    0
    @Secondlife kan me voorstellen dat deze zwangerschap dan extra spannend is. lijkt mij ook wel heel eng als je een miskraam hebt gehad om het allemaal weer te vertrouwen.

wie van jullie is er nog meer zooooo ziek van de zwangerschap ik ben gewoon zooo misselijk krijg er ook weinig in. maar vanaf een uurtje of 8 s'avonds tot s'morgens ben ik zo misselijk echt niet tof. het huilen staat me dan nader dan het lachen.
    al het eten staat me tegen en ik lust ook heeel veel dingen in eens niet meer. sorry wilde dit even van mij afschrijven ff klagen:(:(:( hoop dat het allemaal weer weg gaat maar tot nu toe kan ik er niet echt heel erg van genieten. herkennen er hier ook meiden dit en wat doe je er aan mis zitten er bruikbare tips bij

liefs bloem

18. Tamarah

Tamarah Lid

1 sep 2011
    9
    0
    0
    Eigenaar Webwinkel
    Flevoland
    Hallo allemaal,
    Dit is ook wel fijn, een klein clubje. Ik had me net even gemeld op het andere april-2012 topic, maar doe dat ook dan even hier.
    Ik weet alleen niet zeker of ik lang kan blijven schrijven.
    Ik had vorige week een goede echo (8wk, 3 dg, prachtig frummeltje met kloppend hartje en duidelijk armpje etc), en uitgerekend op 3 april. Maar heb eergisteren een bloeding gehad, die wel is gestopt. Ik heb alleen nog een naar gevoel in mijn onderbuik. Morgen uitsluitsel of het nog steeds goed is.

Dus misschien is het van korte duur. Maar omdat ik het nu toch nog wel heel leuk vind om even mee te schrijven, en er ook nog wel een klein kansje is dat het wel goed zit, toch een berichtje van mij.

Groetjes!

19. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Tamarah, had je een flinke bloeding of viel het mee, en welke kleur?
    Ik heb ook al 1,5 week bloedingen (veelal bruin en donkerrose) af en toe beetje rood maar hier is nog steeds alles goed. Ook verschillende echo's gehad. De kleine doet het goed en de bloeding komt niet uit de baarmoeder. Maar wel schrikken is dat he, ik ben nog steeds onzeker erover.

@ Bloem, ik vind ook niks lekker smaken en neig vooral naar vettigheid, heb het idee dat dat een beetje tegen de misselijkheid gaat. Maar helpt ook niet altijd.
    Optijd eten helpt ook wel een beetje en anders tabletjes vragen?

20. Tamarah

Tamarah Lid

1 sep 2011
    9
    0
    0
    Eigenaar Webwinkel
    Flevoland
    @sab1988 Nou, het was wel echt rood rood. Maar zonder stolsels ofzo. Het is wel enorm schrikken inderdaad.
    En al die bloedingen....... Ik snap dat het je heel onzeker maakt, want wie zegt dat het bij de volgende bloeding ook weer 'gewoon' goed is? Maar heel fijn dat het bij jou allemaal goed zit. Ik heb een naar voorgevoel dat dat bij mij niet zo is. Maar dat zien we morgen wel. Ik laat het morgen in ieder geval wel even weten.

@Bloem26 Ik herken ook je misselijkheid. Tot deze week was ik echt elke dag ontzettend misselijk. Kon niets eten. Alleen de cola lachte me toe ;) en dat is nou ook niet echt gezond. Moet je ook veel spugen?

Deel Deze Pagina