35 en een wens voor een derde...twijfel en angst.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Frullie, 21 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Hoi hoi,

Dat gevoel herken ik heel erg.
    Ik ben 41(bijna42) Haha zo voel ik me overigens niet. Al blijft feit dat ik wel die leeftijd heb natuurlijk. Qua vruchtbaar geen probleem 4x zwanger geweest in 15 maanden. Waarvan nu de 4x, het zwanger blijven is vooral de uitdaging bij mij. We gaan er vanuit dat het nu goed blijft gaan. Als dat niet zo is gaan ze onderzoeken wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn. Die onderzoeken kunnen pas als je 10 weken niet zwanger bent geweest. Dus nu heel hard duimen dat dit wondertje blijft zitten. Ik heb al een dochter van 11.
    Volg je gevoel en laat je niet meeslepen door wat andere vinden. Mensen vinden altijd wel iets om over te zeuren
    Succes met wat je ook gaat doen.

Esila vindt dit leuk.
  2. Wachtbankiemuts

Wachtbankiemuts Actief lid

3 mrt 2016
    219
    27
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Wat slik je om te zorgen dat je geen mk krijgt? Of wacht je het "af" en duimen draaien?

3. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi hier 36 en in ronde 3 voor een 3e, 2 zoons van 7 en 5. Ja ach er zijn altijd wel hobbels en het vooral waarom je het niet moet doen. Risico's? Mijn arts zei dat valt best mee, vanaf 38 zijn die er meer. 35 is zo oud nog niet. Succes mrt de keuzes, doen wat je hart je ingeeft. Je kan nooit spijt krijgen van een kind, wel al je later bedenk had ik toch maar.....

4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    #24 Ffion, 3 dec 2017
    Laatst bewerkt: 3 dec 2017
    Hier 36 en nu 24 weken zwanger van de derde.

Ik heb de twijfels die jij noemt helemaal niet gehad overigens. Ik wilde gewoon nog erg graag een 3e en zie mezelf helemaal niet als "oud" om nog een kindje te krijgen. Lekker relaxed juist nu ik wat ouder ben.

Ik maak me juist ook helemaal geen zorgen om de gezondheid van dit kind. Wij kregen op ons 28e onze eerste en zij heeft een verstandelijke beperking. Een kind met "iets" kan dus altijd, ook als je jong bent. De kans is nog steeds het grootst dat je een gezond kind krijgt, ook als je wat ouder bent. Ook absoluut geen NIPT laten doen. Geeft geen enkele garantie op een gezond kind (er zijn veeeeeel meer chromosoom- en genafwijkingen die niet gevonden kunnen worden dan wel) en bovendien zou ik een kind met bijv. Down toch niet weg laten halen (Edwards en Patau zou ik wel af laten breken, maar daarvoor letten ze ook op softmarkers tijdens de 20 wekenecho).

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je wat angst zou hebben voor een bevalling, maar ik denk dat dat meer met je vorige ervaring te maken heeft dan met je leeftijd.

Mijn conclusie: als jullie het graag willen, ga ervoor.

Ik ervaar deze zwangerschap echt als een kadootje en extra bijzonder. En ik vind het zo fijn om zo voor 100% te genieten en me niet druk te maken om hoe perfect de babykamer eruit moet zien en meer van zulke dingen.

Esila vindt dit leuk.
  5. Miesje83

Miesje83 Actief lid

11 okt 2011
    260
    112
    43
    Heel herkenbaar die angst!

Ik ben 34 en we gaan volgende maand proberen onze wens voor een vierde kindje te vervullen. We kregen de andere kindjes vlot na elkaar (7/2012 2/2014 3/2016) en zwanger raken was geen probleem. Ik zie wel veel beren op de weg qua werk, wat anderen vinden, mijn leeftijd en gezondheid, bla bla bla.

Toch is de wens groot en probeer ik het maar te omarmen en gaan we er voor ;).

Veel succes!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Oh wat leuk, jullie gaan er gewoon voor!
    Oh hier kriebelt het ook echt weer, al weet ik dat er hier niet meer een gaat komen (vriend vindt het goed zo).
    Ik ben ook 35 en voor mij was het toch wel een soort van grens. Maar als mijn vriend bijv. volgend jaar zegt: nog eentje? Dan zeg ik geen nee denk ik :p

Miss M vindt dit leuk.
  7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Grappig he! Eigen gestelde grenzen kunnen zomaar opschuiven, haha :D

Vind het ook heel leuk nog een kindje, ook heel spannend!
    Jammer dat jou vriend niet meer wil. Maar wie weet komt het nog? Jullie jongste is ook nog heel klein.
    Mijn man wilde toen ook nog niet. Al had hij de deur niet keihard dichtgegooid...maar het kon echt nog alle kanten uit.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Ja ik moet er in ieder geval niet over beginnen zolang de jongste niet doorslaapt ;)
    En we gaan hopelijk volgend jaar verhuizen, want in dit huis kan het echt niet meer (85m2, 3 slaapkamers, geen zolder/bergruimte) Dus voorlopig iets anders om naar uit te kijken.
    Ach ik ben ook superblij met mijn gezin en het geluk dat ik 4 kindjes heb mogen krijgen, dus is het een definitieve nee dan kan ik daar echt mee leven. Maar ze zijn gewoon te leuk :roflmao:

Maar voor jou veel plezier en hopelijk snel goed nieuws! :D

9. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Kan ik me voorstellen hoor!
    Na de tweede had ik een nee heel moeilijk te verkroppen gevonden. Als het nu een nee was, zou ik er veel beter mee kunnen leven.
    Huis snap ik ook wel en dat is ook iets leuks om naar uit te kijken idd!
    Dank je wel! Ik hoop het ook :)

10. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hier inmiddels midden in ronde 1 voor een 3e. Uit mn hoofd 24 december mn NOD.
    Toch allemaal best spannend weer! Ook nog steeds wel een gevoel van: wat als? Maar probeer dat wel steeds meer los te laten omdat dit zeker weten de laatste gaat worden en ik me niet wil laten leiden door angst in deze bijzondere tijd!

11. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Dank je wel.
    Helaas is er niks wat je kan nemen om geen mk te krijgen. Je hebt er geen controle over. Slik multi zwanger van kruidvat. Dat is een normaal vitamine preparaat met foliumzuur.

12. Sterre16

Sterre16 Lid

10 apr 2016
    25
    2
    3
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal! Ik ben 36 en we gaan voor een derde. Leeftijd ben ik niet zo bang voor, scheelt misschien dat er zowel in mijn familie als bij vrienden iedereen na 30 voor het eerst zwanger werd en een hoop na 35 nog kinderen krijgen. De kansen op een gezond kind zijn inderdaad vele malen groter, ook op deze leeftijd. En dat we ovuleren wil zeggen dat onze lichamen het nog aankunnen om kinderen te dragen denk ik maar. Ik zou je gevoel volgen!

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik ben een mama van net 36.
    Ik heb twee kinderen van 8 jaar en 6 jaar oud.

Onverwachts in maart 2017 zwanger geraakt van de derde, maar dat ging mis met 6 weken.. ik was TOTAAL niet meer bezig met baby’s. Sterker nog, had er echt niks meer mee.
    Genoot van mijn twee kinderen en het feit dat de rust terug keerde omdat zij ouder werden.....
    Toch heeft die derde zwangerschap iets bij me los gemaakt. Langzaam kwam ik er overheen, maar het bleef in mijn achterhoofd.
    Thuis gewoon weer verder gegaan met ons leven. Niet gesproken over een derde kindje.

Vorige week heb ik gehuild en hebben we goed gepraat. Ik gaf aan dat ik nog zo een moeite heb met de zwangerschap die is misgegaan.. en dat het me aan het denken heeft gezet.

Nu is het zo dat we vorige week rond mijn eisprong hebben geklust (rotwoord haha). Dus de kans is naar mijn idee best groot... ik ben bij mijn andere twee kids meteen de eerste keer zwanger geraakt.

Uhmmm dan het meest vage: is het gek dat ik nu een beetje in paniek raak?! Ik ga ineens denken aan zoveel dingen: zal mijn (schoon)familie blij zijn? Oh jee, hoe reageert mijn werkgever? Zal het niet te zwaar worden? Word ik weer zo een labiel hormonale heks??

Mijn NOD is trouwens rond 17 december.

14. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Assi spannend zeg!
    Ik denk dat je moet proberen je nu nog niet druk te maken. Het is geen garantie dat een voor een 3e ook na 1x "klussen" zwanger raakt (al blijkt wel dat je dus erg vruchtbaar bent)
    Paniek is denk ik wel logisch. Denk dat wij ook wel even een "wat nu" momentje zullen hebben. Terwijl wij nu bewust voor een 3e bezig zijn.

Zolang er qua ruimte een plekje is voor een 3e (in praktische zin maar zeker ook een plekje in je hart), dan komt het echt allemaal wel goed....
    (*Zegt iemand die altijd beren op de weg ziet:rolleyes:*)

15. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Hier helaas weer mis gegaan gister curretage gehad. Enig reden zou kunnen zijn dat mij eicellen wat ouder zijn.

16. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Cinsam wat rot voor je zeg! Ik had zo voor je gehoopt dat dit kleintje zou blijven plakken:(
    Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

17. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Wel tof na 3 mannen toch ook een meid.

Miss M vindt dit leuk.
  18. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Ah sterkte.

19. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    @Cinsam : Sterkte! Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed.

Ik wou hier ook even reageren. Wij hebben wel meer dan 2 jaar getwijfeld over een derde. Maar mijn ervaring is dat de wens en het verlangen blijven spoken en niet weggaan en toen was ik plots al 39 en ik dacht: de kans dat het nog lukt is al niet zo groot en als ik nog langer wacht en het lukt niet meer, dan zal ik er misschien altijd spijt van hebben. In ronde 1 was het meteen raak, en dat toen ik al bijna 40 werd. Nu sta ik zo'n beetje op het punt van bevallen. Het leeftijdsverschil met de 2 oudere kinderen (bijna 10 en 8) zal groot zijn, maar ik ben blij dat we uiteindelijk de knop hebben omgedraaid en ervoor zijn gegaan.

Kapedi en Assi vinden dit leuk.
  20. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Juni ik ben wel blij te horen dat het bij jou in ronde 1 al raak was ondanks je leeftijd!
    Bij mijn andere zwangerschappen was ik ook vrij snel zwanger maar ben nu toch een beetje bang dat ik nu lang moet wachten vanwege mijn leeftijd. Jouw verhaal geeft de burger weer moed haha.

Ik heb al een week lang last van mn eierstokken lijkt wel! Pfff, denk echt dat het komt door het ontpillen. De hele dag zo'n zwaar gevoel van onderen.
    Volgens de berekeningen heb ik 1 dezer dagen ook mn eisprong, al heb ik het vermoeden dat ie 2 dagen geleden al geweest is.
    24 december NOD, vind het eng,spannend en leuk tegelijk:rolleyes:

Juni vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina