35 en een wens voor een derde...twijfel en angst.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Frullie, 21 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Als voor jou deze maand raak is dan krjg je weer een September kindje. Leuk :)

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wat een fijn topic is dit! :) Feest van herkenning!

Ik ben 34 (bijna 35) en mama van 2 meiden van 6 en 8 jaar oud. Hun vader en ik zijn niet meer bij elkaar en ik heb sinds 2 jaar een hele fijn nieuwe vriend. Hij zou heel graag nog een kindje willen krijgen met mij. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik mama van 3 zou worden, dus het lijkt mij fantastisch om het nog 1x mee te mogen maken. Misschien ook wel een beetje het gevoel om het nog 1x helemaal goed te doen, met alle kennis en ervaringen die ik nu heb (niet dat ik het bij mijn meiden het niet goed heb gedaan, maar toch had ik dingen anders willen doen..)
    Aan de andere kant heb ik ook wel het gevoel "waar begin ik aan"! Weer helemaal opnieuw beginnen, ik vind het juist zo heerlijk dat mijn meiden wat zelfstandiger zijn op deze leeftijd. Maar aan de andere kant is het ook zo leuk dat zij deze zwangerschap en komst van dit kindje bewust kunnen meemaken.
    En een soort gevoel van dat het nu moet want straks is het misschien te laat. Ik las dat iemand hier iets zei over overgang, daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Mijn moeder was vroeg in de overgang en dat schijnt erfelijk te kunnen zijn...

Anyways, ben ik inmiddels wel gestopt met de prikpil. Eigenlijk meer omdat ik niet meer al die rottige hormonen in mijn lichaam wou. Vorige maand ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden, waar ik heel blij mee was. Mijn lichaam doet het nog! En nu maar kijken wat het ons brengt. Probeer er heel nuchter in te staan, het kan volgende maand raak zijn, maar het kan ook nog maanden duren of dat het er niet meer van komt... We will see!

En intussen lees ik hier met jullie mee! :)

3. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Lisszy die gedachten van "waar begin ik aan" spoken ook nog wel dagelijks door mijn hoofd hoor. Zeker als een dag als vandaag. Dan heb ik een drukke werkdag gehad en dan is het toch wel heel lekker dat mn kids zelf de trap oplopen om tanden te poetsen enz. Maar ik vind ook dat ze zooo snel groot worden! Dus ik hou me ook maar aan de gedachte vast dat de "vermoeiende" tijd voor je het weet weer voorbij is.

@Kapedi idd als het nu in 1x lukt weer een septemberkindje:D manlief vond het minder grappig en wilde eigenlijk deze maand nog even wachten zodat mn uitgerekende datum naar oktober zou verplaatsen. Maar we hebben toch echt "onveilig" geklust dus t is afwachten haha.
    Vind het zelf wel grappig...ben zelf namelijk ook nog eens in september jarig:rolleyes: (resp. 13, 18 en 22 sept)

Kapedi vindt dit leuk.
  4. Dyseltje

Dyseltje Lid

13 dec 2017
    14
    8
    3
    Vrouw
    Hoiii iedereen las het al eerder, maar wat een feest van herkenning!!
    Ik ben 37 ( als ik het cijfer zie staan voelt het zo niet zo :rolleyes:) en moeder van een prachtige zoon van bijna 2,5 jaar. We hebben gedubt, maar zijn nu alweer in de 7e ronde bezig voor een broertje of zusje. Het heeft bij onze zoon anderhalf jaar geduurd en waren net 'toegelaten' tot IUI, maar bleek een week later toch zwanger te zijn. Al was dit gebeurd in dezelfde maand dat ik de HSG had gehad, toeval? Ik heb een super zwangerschap gehad, heb me zelden beter gevoeld :) en de bevalling viel, achteraf, ook heel erg mee en weet dat dit ook geen garantie is voor de toekomst.
    We hebben besloten voor een 2e te gaan, maar we gaan er geen halszaak van maken, dus geen ziekenhuis bezoeken oid en we hebben ons ook een soort van limiet aan gesteld. Mijn vriend word deze maand 44 en wil liever ook geen kleuter meer hebben als ie 50 is :D Het zou een prachtig gegeven zijn als we een 2e mogen krijgen, maar mocht dit niet zo zijn dan zullen wij daar ook vrede mee hebben of krijgen, want we zien onze zoon en kinderen in het algemeen echt als een wonder!

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Bij 'zwanger worden clubs' hebben we een topic Zwanger worden 35 Plus (35-40). Wellicht dat jullie je daar bij willen aansluiten?

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @pooh82 Ja klopt, aan de ene kant is het heel fijn dat je weetr wat je kunt verwachten en hoe snel ze eigenlijk 'groot' zijn maar aan de andere kant kan ik er ook erg tegenop zien, zoals bijvoorbeeld de gebroken nachten... Die hoeven van mij echt niet terug te komen! ;)

@Dyseltje Wat knap dat jullie er zo relaxed in staan. Mijn oudste is ook via IUI gekomen (de jongste was er spontaan) maar ik heb ook gezegd dat ik geen ziekenhuisbezoeken meer wil doen. Als het zo moet zijn, is dat fantastisch en anders ben ik heel tevreden met mijn 2 meiden. Tot welke leeftijd wil je vriend opnieuw vader worden?

7. Dyseltje

Dyseltje Lid

13 dec 2017
    14
    8
    3
    Vrouw
    @Lisszy precies we willen geen gestress en zenuwen, die zijn er zonder al genoeg haha! En we voelen ons al enorm gezegend met onze mooi jongen. We hebben ons tot 2018 gegeven voor een brusje. Zit nu te w88 op mijn NOD. Weet niet precies wanneer die is, maar ergens deze week. Heb op 29-11 positief ei getest... Wil zondag pas testen aangezien vriendlief dan jarig is. Dus wellicht een mooi kado?! :p
    Spannend pooh82 dan word september bij jullie feestmaand :roflmao: dat speelt nu ook bij ons. Onze zoon is van 30 augustus dus als het nu bij ons raak is word het hier ook spannend!! Heb daar een dubbel gevoel over, maar om dan nu 1 of 2 rondes over te moeten slaan vind ik ook zo wat...:D

8. kj84

kj84 Nieuw lid

15 dec 2017
    4
    5
    3
    Vrouw
    Ik schrijf graag even mee. Ik ben 33 en heb twee kinderen van 9 en 6. Heel lang al de wens voor een derde kindje, maar de situatie was er niet naar (te klein huis, 6 hoog achter :)). Nu zijn we eindelijk naar ons droomhuisje verhuisd en de wens blijft. Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt dat we ervoor gaan. Maar hoe anders is dat dan 10 jaar geleden!! Ik vind mezelf nu al relatief oud en vind vooral de reactie van de kinderen heel spannend en hoe zij ermee omgaan. Eerst maar zwanger worden want dat zal misschien ook niet zo makkelijk gaan als 10 jaar geleden :)

9. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Lisszy haha nee ik vond het ook geen reden om een paar rondes over te slaan...dan maar een drukke feestmaand in september. Maar zit pas in mn 1e ronde dus t zal wel erg bijzonder zijn als het nu al raak is!

@kj84 welkom in dit forum:)
    Dat gevoel herken ik Wel, dat je je "oud" voelt. Ik hoop ook dat het lichamelijk geen klachten gaat geven dat ik nu wat ouder ben. Mijn jongste is 3 dus voor mij is het hele zwanger worden enz minder lang geleden (al lijkt het wel een eeuwigheid haha)

Ik heb sinds gisteren eindelijk geen last meer van mn eierstokken! Heb een dikke week een zeurderige continue pijn gehad...echt ontpillingsverschijnselen. Mn NOD is 24 dec dus zou wel een leuk kerstcadeau zijn haha. Ga er totaal niet vanuit omdat het de 1e ronde is. Denk dat mn lichaam het deze ronde al zwaar genoeg heeft met alles weer in gang zetten!

10. kj84

kj84 Nieuw lid

15 dec 2017
    4
    5
    3
    Vrouw
    @pooh82 Dank je wel!! Ik heb heel wat jaren op dit forum meegeschreven onder een andere naam De vorige keren was ik heel snel zwanger (binnen 1 tot 3 maanden) dus ik verwacht dat het nu ook snel gaat. Al zegt dat natuurlijk helemaal niks.

11. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @kj84 dat snelle zwanger zijn heb ik beide keren ook gehad alleen ben ik bang dat het nu juist extra lang gaat duren. Waar ik dat op baseer weet ik niet. T is denk ik meer het gevoel van: " t zal wel erg toevallig zijn als het bij nummer 3 ook weer zo makkelijk gaat"

Bij oudste dochter wel eerst 2x MK gehad maar eigenlijk ben ik alle keren dát ik zwanger was binnen 3 rondes zwanger geraakt.
    Laten we hopen dat het ons nu ook gegeven is!

Deel Deze Pagina