Nicole, wow, mooi buikie! Bebek, leuk tuniekje. Vind het voor mezelf ook inderdaad best nog een beetje eng om via MP te kopen, maar wanneer het niet past kun je het zelf ook zo weer op MP zetten. Even over het gesprek: M'n vader begon het gesprek voor ons erg slecht, was er niet van gecharmeerd dat m'n broertje er ook bij aanwezig was want als hij dat had geweten was hij niet gekomen. Da's dus ook precies de reden dat hij het niet wist, want ik ken m'n vader beter dan dat hij ons kent. Ik wist gewoon dat hij dan niet zou komen. Maar goed, het begon dus allemaal een beetje moeizaam, heb hem eerst gevraagd waarom hij dacht dat het contact tussen ons zo moeizaam verliep, daar kwam niet echt een eenduidig antwoord op. Meer een vaag verhaal dat wij hen toch helemaal verkeerd begrepen enzo. Toen heb ik hem gevraagd of hij enig idee had over hoe m'n broertje en ik m'n jeugd hadden ervaren, dat het voor ons heel moeilijk is geweest wat er allemaal is gebeurd en dat we het nog steeds heel moeilijk vonden om te accepteren dat hij het nooit heeft gezien wat er gebeurde en dat hij eigenlijk naar ons toe nog steeds op dezelfde manier reageert als toen en dat daar de grootste kern van het probleem ligt. In eerste instantie reageerde hij door te zeggen dat m'n moeder het zo heel veel slechter had gehad dan wij. Maar gaandeweg ons verhaal trok hij toch erg bleek weg, hij zegt nooit in de gaten te hebben gehad dat het zo erg was geweest en waarom we hem dat nooit hadden verteld. Tja, dit is nu niet bepaald een onderwerp wat je zo even voor de gezelligheid bespreekt. 1 keer heb ik een kleine opening gehad in een gesprek met m'n, maar toen sloeg ik dicht en kon er verder niks meer over kwijt. Maar goed, om een lang verhaal kort te houden, hij is dus erg geschrokken, voor beiden zijn de ogen geopend en tot onze grote verrassing viel zijn vrouw ons bij, kwam voor ons op. Voor haar was het alsof haar jeugd voorbijtrok, wist waar we het over hadden en kwam voor ons op. Ze heeft een puntje gescoord. Voor m'n broertje is het nog niet helemaal over, want hij heeft nog een paar puntjes die hij met m'n vader wil bespreken, maar zelf heb ik alles gezegd wat me dwars zat. Het ging allemaal heel rustig, uiteraard was het wel heel erg emotioneel en nog uitputtender, maar we zijn allemaal met een goed gevoel uit het gesprek gekomen. Nu is het aan m'n vader om zijn belofte na te komen. Goedmaken kan hij het verleden niet, maar hij kan het wel verzachten en ons in het vervolg op een andere manier benaderen. Hij is 10 jaar ouder vertrokken dan dat hij is gekomen en ik denk dat hij nog een hoop te overdenken heeft. Ben benieuwd. Uiteraard heeft dit gesprek wel z'n sporen achtergelaten, ben echt helemaal uitgeput nu, maar wel heel erg rustig en voornamelijk erg blij en trots op mezelf dat ik het hem toch maar 'even' heb geflikt.
Fijn dombo dat er mogelijk een opening is en dat jij je hebt kunnen zeggen wat je wou, soms lucht dat ook al op. Het is natuurlijk nu wel afwachten welk vervolg het krijgt, maar het begin lijkt er te zijn....
Dombo, je hebt alle reden om trots op jezelf te zijn!! Als ik het zo hoor heb je, zonder beschuldigend te zijn, heel duidelijk je gevoelens en verdriet aan hem uitgelegd en hen de ruimte gegeven te reageren. Goed hoor, ik weet hoe moeilijk dat is, vooral tegen een ouder, want dat is toch de omgekeerde wereld! Logisch dat je nu doodmoe bent, maar kan me voorstellen dat er een last van je schouders is gevallen!
Nicole: mooie buik! Bebek: doen, leuke tuniek. Marnat: ik heb gewoon van alles aan zwangerschapstesten gehaald waaronder ook die predictor. Heb even gegoogeled maar volgens mij valt het wel mee maar goed zie mijn verhaal hieronder. Dombo: klinkt positief. Jij bent in elk geval je ei kwijt. Nu maar hopen dat je vader het kan vasthouden en dat jullie contact in de toekomst positief is en minder beladen. Wel een goed punt dat zijn vrouw het licht heeft gezien en jullie nu steunt. En, lekker uitrusten vandaag. Kan me voorstellen dat dit je uitput. Dop: veel plezier met dopje in de sneeuw. Suus: hoop dat je hoofd vandaag wat rustiger is, lijkt me erg vervelend. Nou, vanmorgen maar weer eens getest, what's new. En weer niets. CB digitaal zegt gewoon ronduit niet zwanger en de predictor geeft een wit test vlak. Ik ben nu echt behoorlijk radeloos en weet het gewoon niet meer. Manlief blijft positief en zegt zolang er geen bloed is dan kan het maar ik wil gewoon duidelijkheid. Nu is het zo er tussenin hangen. Ben niet zwanger maar kan ook niet door met de 2e ivf. Morgen maar eens gaan kijken of ik ergens een bloedtest plus evt echo kan krijgen. Eerst maar eens het locale zkh bellen en kijken of zij mij willen helpen. Ben nu natuurlijk officieel in behandeling in Gent maar dat ligt nou niet bepaald naast de deur. Mocht dit niet lukken dan probeer ik ha maar ben bang dat ik daar niet echt een voet tussen de deur krijg. Mijn 3e optie is dan nog Maasstad in R'dam, daar sta ik officieel ik nog in de wacht voor ivf 2 dus wellicht dat zij wat voor me willen betekenen. Ik ben het nu echt spuugzat en wil gewoon wat weten. Dat houdt concreet ook in bij bloedprikken dat ik niet alleen hcg wil weten maar ook progesteron en prolactine. Heb in het verleden problemen gehad met prolactine gehalte en dat zou wellicht een verklaring kunnen zijn. Sorry voor mijn geklaag maar ik moest het even kwijt. Ben er nu echt van overtuigd dat mijn lichaam me in de steek laat.
Balen zeg Ladouce.... Ik ben ook wel eens 10 dagen overtijd geweest vroeger en testte ook negatief. Gewoon zomaar...
Mogge, Ladouce, wat mega irritant dat je testen wit blijven... die onduidelijkheid sucks. Lijf moet gewoon OF ongesteld worden OF een positieve test geven... Suus, nog maar 5 kilootjes te gaan, whoei! Dombo, verslag van je gesprek gelezen, heftig hoor, maar wel beter verlopen dan je verwacht had. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. Top dat je vader zijn partner een puntje heeft kunnen bijscoren. Bebek heet eigenlijk Kareltje... MOOOOOOOOIE buik Nicole!! Dop lekker geslapen met Dopje, ik denk dat je hormoontjes beginnen toe te slaan, dat je daarom moeier wordt? BB thermaal badderen viel dus wat tegen? Desmo's neefje is weer thuis, gelukkig! JowJow op de wachtbank... kussentje hebben? KL, wond stinkt minder, dat is fijn, hopen dat het herstel goed doorzet. Over Predictor, tja, met de ene test "klikt" het nou eenmaal beter dan met de ander. Ik heb nu ik de voorraad Sensitest in huis heb nog steeds de drang om Persona's te halen, die liggen mij veel beter. Het is soms net alsof andere tests je pesten, terwijl ze natuurlijk alleen de gehaltes in je urine meten, maar idd, er zijn ook merken die ik nooit meer zou halen. Mocht ik iemand zijn vergeten, sowwy...... Ondertussen heb ik al dagen met vlagen pijn links en rechts van eieren die aan het koken zijn, maar nog niet willen komen. Gisterochtend en vanochend aan beide kanten tegelijk, temp blijft nog laag, wordt na de heeeeeeeeeeele vroege VMK toch later ei(eren?).
Lotuss, dit is echt voor het eerst van mijn leven dat ik geen cyclus van 28/29 dagen heb. Alleen na de ma en de ivf had ik een langere cyclus, beide keren dus verklaarbaar. Ben inmiddels al ruim 11 jaar zonder pil en heb in die tijd dan 5 jaar Mirena gehad maar die overige 6 jaar altijd 28/29 dagen. Nooit een afwijking.
Nee...raar he...ik verder ook nooit hoor, ben super regelmatig echt. Maar heb het wel eens een keer gehad dus. En wat er dan aan de hand is? Blijft maar raar allemaal.. Hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt!
dombo@ fijn dat het gesprek goed gegaan is ik lees het hele verhaal vanavond wel. ik ga vanmiddag weer na voetbal ladouce@ je lijf neemt je flink in de maling meid knuf dop@ wat snapte je er niet aan dan? predictor gaf zwanger aan. bij mij en ik was het niet 2 daggen later was ik ongi zo duidelijker.
Denk dat Dop bedoelt dat een test niet positief uitslaat als je geen HCG in je urine hebt Marnat. Dat je hoogstwaarschijnlijk wél zwanger was maar dat het al vroeg is misgegaan. Mijn test was super positief maar ik begon ook te bloeden na een week. Dat lag niet aan de test maar was gewoon een vroege miskraam. Toch Dop? Dat bedoelde je toch?
Lijkt me wel dat dat is wat Dop bedoelt. Het enige wat ik nu kan bedenken bij Ladouce is bijvoorbeeld een innesteling die niet doorzet, en nog niet hcg heeft aangemaakt om op een test zichbaar te worden.
Ehm, die predictors testen heel vaak vals positief. Hier op het forum is een vrouwtje die alleen met predictor positief testte en verder witter dan wit en toen liet ze haar man voor de gein over die test piesen en wat denk je? Manlief was zwanger Er zijn hele topics over hier!
Ow, ik ben helemaal in luf...Ik wil al heel lang Uggs hebben, maar kan ze nooit betalen. Nu heb ik een site gevonden waar ze voor weinig op staan, maar ik twijfel nu of het echte zijn...Maakt me op zich niet uit als het geen echte zijn, als het dan maar goeie namaak is En ze moeten wel van leer zijn, anders is het nog duur. Ik dus die adverteerder gemaild (vanmorgen om 10.30) dat het waarschijnlijk neppers zijn voor dat geld, maar of ze wel van leer zijn en of ze diegen nog heeft waarop ik mijn oog heb laten vallen en zit nu dus in spanning te wachten tot ze reageert... En dat doet ze steeds maar niet! Aaaaghhhh! Als ik ergens mijn zinnen op heb gezet wil ik ze wel meteen!! Straks zijn ze uitverkocht
Ook raar...hoe zou dat nou kunnen? Heb dat trouwens wel een gehoord over die hele goedkope testen die je via internet besteld. Maar blijf het raar vinden...eigenlijk kán dat gewoon niet..toch? Ik gebruik in elk geval altijd gewoon kruidvat, lekker goedkoop en heeft me nog nooit bedrogen!
Ja lekker irri he Bebek ? Ik had het ook een keer hoor, altijd op dag 29 ongi en ineens dag 42 !! Niet zwanger, testen negatief. Dop veel plezier met dop en doperwtje vandaag en neem je rust lekker meis je bent zwanger en dus wat meer moe. Dombo wat fijn dat je het gesprek als positief hebt ervaren, juist omdat je er zoveel energie in hebt gestoken ben je nu bekaf. Ik hoop echt dat het gaat leiden tot een goed resultaat. Bebek leuke tuniek ! Nicole mooie buik meis, mag je trots op zijn. En handoek jattende mensen bleeeegh ze zouden verboden moeten worden. Hier: wond is minder diep volgens wijkvpk 4 cm yeaaaaaaaaaah
Haaaa..dat gaat de goede kant op Koffie!!!! Je hoort rare dingen over Romed testen. Maar het zou dus hier aan kunnen liggen. Misschien is de Predictor gewoon gevoeliger dan andere testen? Extra vroege Zwangerschapstest Zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 10 mlU/mL hCG (7 dagen voor de volgende menstruatie) worden door medici en huisartsen met een goede reden afgeraden. Op de eerste plaats is de kans op afbreken van de zwangerschap nog erg groot, meer dan 60% in de eerste paar dagen na de bevruchting. Daarnaast is het zo dat een niet zwangere vrouw een hCG niveau heeft tussen 0 mlU/mL en 10 mlU/mL. Testen met een dergelijke gevoeligheid zijn dus per definitie onbetrouwbaar. Immers kunnen deze "ultra" of "extra vroege" zwangerschapstesten in zeer veel gevallen een vals positief resultaat (zwanger) geven.
Bebek trouwens heb me eens afgevraagd wat jouw naam betekend ( een mens moet wat he hahaha) klopt het dat het iets betekend als "ik wil je " ?
Dit verklaart dus ook waarom een MAN positief kan testsen! Ook mannen hebben dus van nature HCG in hun lichaam. Dus gewoon een minder gevoelige test nemen.. Indrooglijntjes? Vals positieve Zwangerschapstesten en Dipsticks? Internet is een prima medium om meningen te verkondigen. Helaas gebeurt het echter ook maar al te vaak dat er meningen worden overgenomen of niet juist worden weergegeven. Een korte opsomming van veel gelezen misverstanden: 1. indrooglijntjes bij Zwangerschapstesten In vele fora wordt er melding gemaakt van testen welke "last" hebben van zogenaamde indrooglijntjes. Dit zijn lijntjes welke verschijnen ver na de maximale afleestijd van de test. Soms worden deze lijntjes ook bestempeld als "voorgedrukt". Beide benamingen zijn fout. Iedere test dient te worden afgelezen binnen de door de fabrikant opgegeven tijd. De testen en anti lichamen welke gebruikt worden om te testen zijn specifiek bepaald voor de test. Ga je dan toch na een half uur bijvoorbeeld de test aflezen, dan kun je soms een licht lijntje waarnemen. Dit lijntje heeft niets met een mogelijk positieve uitslag te maken. De op de test aanwezige anti-lichamen moeten binnen de gestelde aflees tijd reageren om te kunnen spreken van een positieve test. Dit geldt voor iedere test, huismerk of bekend merk en ook de digitale testen kennen dit fenomeen. Zou je een digitale test ver na de gestelde tijd uit elkaar halen, dan kun je dit lijntje ook waarnemen. De test zal niet positief aangeven aangezien de bepaling (digitaal) al eerder heeft plaatsgevonden. Dit fenomeen zegt niets over de kwaliteit van de testen. Iedere vrouw (en man!) heeft van nature een bepaalde hoeveelheid hCG. Laat je de test ver na de maximale aflees tijd doorlopen, dan werkt de test nog door. De reactie in de test op je hCG in je urine blijft gewoon doorgaan. De test kan dus zelfs een hCG gehalte aangeven die je altijd al in je urine hebt. Sommigen spreken dan van een "vals positief" resultaat. Uiteraard is dat niet het geval. Vals positieve uitslagen bij een moderne zwangerschapstest komen hooguit 5 op de 1000 keer voor. Zeer kleine kans dus. 2. gevoeligheid van een zwangerschapstest Er zijn voor de consument slechts 4 gevoeligheden beschikbaar: 10, 20, 25 of 50 mlU/mL. Deze internationaal afgesproken aanduiding geeft aan hoeveel deeltjes van het waar te nemen hormoon in de urine aan te tonen valt. Hoe lager de waarde, hoe eerder de test positief kan uitvallen. De "10" testen zijn weinig zinvol. Je test hiermee te vroeg en als de test positief uitvalt mag je nog niet van een echte zwangerschap spreken. Je bent dan slechts biochemisch zwanger. Ook kunnen niet zwangere vrouwen positief testen met deze waarde. De 20 en 25 testen kun je enkele dagen voor je volgende ongesteldheid gebruiken. De 20 tot 4 dagen eerder, de 25 tot 2 dagen. De 50 dien je pas te gebruiken na het uitblijven van je ongesteldheid. Vanuit een medisch standpunt wordt alleen de 20 mlU/mL test gezien als vroege test. 3. de strips zijn net zo betrouwbaar als de midstream testen of cassette testen De strips zijn minder betrouwbaar. Zeker als je de gevoelige(re) testen gebruikt ben je met de dipstick testen of strips niet zo zeker als met de midstream testen. De cassette testen zijn voor een vroege bepaling het meest geschikt omdat je hiermee altijd zeker bent van het toedienen van de juiste hoeveelheid urine. De strips doop je soms verder of langer in je urine en hiermee verkrijg je een minder betrouwbaar resultaat. Daarnaast zijn deze strips erg kwetsbaar en lastiger af te lezen. 4. Clearblue met Conceptie indicator is de meest betrouwbare zwangerschapstest De digitale test van Clearblue met de conceptie indicator is een gewone test net als alle andere. Via een eenvoudig digitaal component wordt de zwangerschap geschat. Dit is van belang om op te merken aangezien de hoeveelheid hCG bij zwangere vrouwen niet constant alleen maar stijgt. Deze stijgt en daalt vervolgens ook weer later in de zwangerschap volgens een Gauss kromme. Vrouwen die een 3+ uitslag krijgen met deze test kunnen ten onrechte denken dat ze net iets meer dan 3 weken zwanger zijn, terwijl ze in werkelijkheid al 16 weken zwanger zijn. Verder is de Clearblue test een slimme marketing zet. Het binnenste van de test bevat een gewone zwangerschapstest. De test is duur aangezien er enkele eenvoudige optische en digitale componenten in zijn geplaatst.