35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    natas@ sterkte met je moeder het valt niet mee meis ze zal er door heen moeten hoe moeilijk het ook is ze kan niet op jullie blijven hangen.
    knuffie

2. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Suus, kan ff niet op hyves, maar al bericht terug gehad?
    Ik ga nu ff met mijn schatje bankhangen (lees: hem verleiden tot een wereldklus, de klus der klussen :p) en dan mijn bedje in! Morgen vroeg weer op!

3. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Klus ze en trusten, Bebek! ;)

Zat me net te bedenken dat ik vandaag 20 weken zwanger zou zijn geweest... collega haar schoondochter is een paar dagen verder dan ik geweest zou zijn, en daarvan is sinds vrijdag bekend dat het een jongetje is...

4. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    JFT: blijft kl.te. Straks krijg je ook je uitgerekende datum. Is ook weer zo'n emo-moment. Sterkte ermee en gewoon hier op het forum melden. Het is voor meer meiden heel herkenbaar.
    Ikzelf bedenk me nu steeds en dat zullen Liesben en Suus ook hebben dat er nu bij ons een beebje van ruim 2 maanden in de wieg had kunnen liggen. Knuf!

Natas, zag hier in de lokale krant jullie rouwadvertentie. Mooie tekst! Goed dat jullie rouwbegeleiding voor je moeder regelen want zoals Bebek zegt, denk ook aan jezelf en je gezin. Ook jij moet kunnen rouwen.

Meiden nog bedankt voor alle knufs ed. Ben er zelf behoorlijk emotieloos onder. Zelf had ik me waarschijnlijk al bedacht dat die 9 dagen overtijd toch een soort idiote speling van mijn nog idiotere lichaam was dus ondanks alle kwaaltjes had ik niet echt het idee dat ik zwanger was. Ben helemaal klaar voor de 2e ivf poging. Kijk niet uit naar het spuiten maar ook dat hoort erbij. Ik heb hele goede hoop dat dit DE POGING gaat worden en dat we allemaal in februari 2 streepjes op de zwangerschapstesten hebben.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    JFT, dat blijft inderdaad flink K, met straks ook nog eens een uitgerekende datum in zicht.

Natas, ik vind het zo verdrietig allemaal voor je moeder. Hoop dat ze snel terechtkan bij dat centrum voor rouwverwerking. Het is ook allemaal niet niks wat ze voor haar kiezen heeft gekregen.

Marnat, wat goed dat Marnatman ook meedoet met stoppen met roken. Wat zal die spaarpot van jullie goed gevuld worden dan zeg!

Als je hetzelfde bent blijven eten als voor je minder bent gaan bewegen dan is de kans inderdaad groot dat je daardoor aankomt. Meer bewegen en wat minder en vooral gezond eten is een goede oplossing.

Des, vervelend dat je nog zo'n trek in een peukie blijft houden. Het zou inderdaad mee kunnen spelen dat je een paar keer gesmokkeld hebt. Maar nu 'gewoon' volhouden meid, op die misstapjes na heb je het geweldig gedaan tot nog toe!

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dombo@ dank voor detip ik ga zeker meer wandelen en bewegen
    en ja goed en ook zeer lief van manlief dat ie mee doet

en idee gezonder eten komkomer is weiets en meer fruit
    ik kom er wel weer op mijn gewicht

ik ga er in elk geval voor zorgen dat ik niet de zelfde kant op ga als mijn vaders kant dik worden dus

ja als er een wondertje komt anders niet

ik ga zo even douchen na te hebben gewandeld vind ik dat wel lekker

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Merci allemaal!

Ladouce, wat 'leuk' dat je de rouwadvertentie herkent hebt. De tekst vonden wij zelf ook heel mooi ja. Als rasechte Twentenaar moest er iets Twents bij, en de zin over 'gehuld in de warmte......' klopte ook echt.

Hahaha JFT, goeie suggestie voor een 2de-baby-naam :D. Erg handig ook, hoeven we niet te bakkeleien over een naam zoals bij nummertje 1. Volgend weekend ga ik dit onderwerp weer es aanzwengelen denk ik.
    Confronterend, die data. Knuf!

Bebek, ik vond dat boek van Carr zo vreselijk irri! :p

Marnat, had even gemist dat jij en je man ook gaan stoppen met roken. Wat goed joh, heel veel succes!
    Veel water drinken helpt ook. Het geeft je iets te doen, leidt je af, het vult een ietsje de leegte, is gezond, voert afvalstoffen af, enzovoort. Een dubbel doel, voor stoppen met roken en voor het afvallen.

8. Dop07

Dop07 Bekend lid

Goeiemorgen meiden.. ben wel bijgelezen, maar geen reactie-puf.. we hebben een tik van de buikgriep, dus niet helemaal lekker. Lagen met het hele gezin gister rond 20:00 plat...
    Verder maak ik me zorgen om hummel.. echo van vrijdag vind ik erg spannend.. moet steeds aan JFT denken, waar alles het ene moment nog PRIMA was.. en een paar dagen later voorbij.. ik weet niet... het lukt me niet om er gerust op te zijn en ik weet niet of dat nou komt door de 3x vm of dat mijn antennes me voorbereiden op dat het niet goed gaat komen met deze zwangerschap....

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Eng he Dop..die eerste weken..
    Kan me herinneren dat ik ook steeds zo ongerust was aan het begin. Heeft best lang geduurt omdat het lang duurde eer ik haar voelde bewegen. De placenta lag aan de voorkant.
    Maar goed dat je vrijdag een echo hebt dan he...ik hoop op een hele mooie trappelende hummel! En de kans dat alles in orde is, is wel vele, vele malen groter dan dat het niet goed is!
    Sterkte meis, ook met de buikgriep..

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach Dop, ik kan me je zorgen zoooo goed voorstellen! Ik ben zelfs elke maand zelfs een beetje bang om zwanger te worden, gewoon omdat ik weet dat ik me dan weer zo'n zorgen ga maken. Erg he?
    Maar zoals Lotuss ook al zei, het gaat wel veel vaker wel goed! Dus probeer daar op te vertrouwen!
    Knuffel!

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Geloof nog een kans van 2% nu, na de vorige goede echo...

12. Dop07

Dop07 Bekend lid

LieFFF zijn jullie...
    Ik weet het.. met mijn hoofd... maar het voelt anders...;)

13. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Dop wat kan ik me nog goed de zorgen in de eerste maanden voorstellen, ik werd er gek van. Blijft spannend en niets of niemand kan die angst wegnemen, alleen een goede echo.

Probeer inderdaad op die 2 % vast te houden die Lotus noemde, is een erg kleine kans.

Ik vind het zo knap dat we straks niet alleen ver beebjes praten maar ook over stoppen met roken aangezien er nu al 2 gaan stoppen met roken (gezelliger zal het er wel niet op worden haaha)

Gisteren bij de gyn werd me verteld dat ik waarschijnlijk een virusje heb gehad waardoor ik zo extreem moe ben geweest en dat de beeb daar ook last van heeft gehad en vandaar dat ik echt een paar dagen "minder leven" heb gevoeld. Gelukkig word ik nu weer de hele dag door geschopt:D

Ik vind het wel heel moeilijk om te merken dat er gewoon echt weinig meiden zwanger raken en we nu toch al wel een tijdje bezig zijn, echt oneerlijk!
    Roepen jullie maar als ik weer een badje klaar moet zetten he! Zo gebeurd.

Nu hier weer aan de schoonmaak, ja je blijft bezig met 2 van die honden, en maandag en dinsdag zelfs 3..

Oh ja en we zijn er ook al uit hoe het gebortekaartje eruit moet komen te zien maar weet nog niet waar ik de kaart zelf vandaan haal, vriend doet het fotowerk en de tekst daarop.

Hieronder een linkje naar een voorbeeld;

[​IMG]Als ik zelf dat grijze kan bestellen of maken dan is het een stuk goedkoper, nu betaal je 225 euro voor 50 kaartjes, vind ik wel erg veel.

14. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    JFT heel erg veel sterkte de komende maanden , en ook de rest van de meiden inclusief mezelf.... Is zo moeilijk om je te realiseren hoe het had kunnen zijn.

De datum van de geboorte van Eline komt ook dichterbij en ik merk dat ik het toch een beetje wegstop.

De rest van de mensen om je heen gaat verder en staat er vaak niet meer bij stil, begrijpelijk maar wel confronterend (vind ik)

15. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    #395 justfortoday, 26 jan 2010
    Laatst bewerkt: 26 jan 2010
    Sorry dat ik een voorbeeld ben, Dop.... Bekijk bijlage 46712

Ehm, ik moet wel zeggen dat ik er gisteren even bij stil stond dat ik 20 weken zou zijn geweest, maar ik kan er nou eenmaal niets aan veranderen, en ga wel door met leven. Ben er momenteel wel vrij nuchter onder.
    Niet nuchter ben ik onder mijn ei wat nog steeds op zich laat wachten. Vannacht wat steekjes links en rechts, maar er wat mee doen mislukte :x

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dop@ meis dikke knuf die echo komt goed.
    natas@ tja id water drinken en geen sigaret meer dat is gelijk twee in 1 hihi.
    ik drink al veel water, een loly schijnt ook te werken maar helpt niet met afvallen denk ik

manlief heeft net de www gebeld om te vragen voor een voorschot dat kan nog niet grrrrrr
    ze moeten eerst de beoordeling af hebben.
    bijna 7 week wachten op geld

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oh Dop, het is zo herkenbaar, de angst in die eerste periode. Heb je een gevoel dat het niet goedzit of is het puur angst omdat het bij JFT ook zo is gelopen.

Liesben, ook zo herkenbaar. Graag zwanger willen worden, maar toch ook die verd*mde angst dat je na die eerste blijdschap weer met een flinke trap onder je k*nt weer wakker wordt geschud omdat het helaas (weer) niet goedzit.

Een zwangerschap is sowieso al spannend genoeg, maar als je 1 of meerdere (V)MK's hebt meegemaakt is die angst zo aanwezig.

Vanochtend hebben mannetje en ik samen met Yelina onze grote meid voor het eerst naar de basisschool gebracht. Heerlijk om dat samen te kunnen doen.
    Voor we weggingen wilde Alyssa eerst dat ik bij haar in de klas zou blijven, maar eenmaal daar kon ze bijna niet wachten tot we weggingen en ze wilde al helemaal niet zwaaien.
    De eerste 5 minuten is het de bedoeling dat je samen met je kind gaat puzzelen, kleuren, lezen oid. Uiteraard wilde Alyssa heel graag met de dieren spelen en ze was maar wat trots dat ze daar een eigen stoeltje met haar naam erop heeft.

Kortom, de eerste schooldag is zonder problemen gestart. Ben benieuwd naar haar verhalen straks.

Eigenlijk zou ik vanochtend op de fiets naar de stad om m'n nieuwe rijbewijs af te halen, maar het is mij nu echt te koud om met die kleine uk op de fiets te stappen. Gisteren zonder nachtvorst van 10 graden was het al koud genoeg op de fiets en had ik al halfbevroren voeten, dat wilde ik vandaag ons meisje toch maar liever niet aandoen. En samen lekker een rustig ochtendje thuis kan ook geen kwaad.

Gisterenavond heeft m'n vader trouwens nog een belletje gedaan naar broertje en mij om te vragen hoe het met ons was en dat hij het heel erg vond dat hij niks heeft gemerkt van wat zich heeft afgespeeld. Want als hij het wel had geweten had hij zeker actie ondernomen.

M'n broertje kan daar niks mee, het wil er bij hem totaal niet in dat m'n vader met z'n onderwijzersachtergrond totaal geen signalen heeft opgevangen en ziet hem op dit moment graag door het stof kruipen.
    Zelf wil ik m'n vader heel graag geloven, alleen werkt m'n hoofd daar nog niet echt aan mee. Maar ik denk niet dat het zin heeft om het hem kwalijk te blijven nemen. Voor mij is het erg belangrijk dat hij het nu in ieder geval weet en dat hij ons gelooft. Want voor hetzelfde geld had hij het allemaal weggewimpeld. Dat was nog veel erger geweest.

Broertjelief heeft hij nog een aantal punten die hem dwarszitten en die hij op papier wil gaan zetten, alleen stelt hij dat nog even uit. Hij is blij dat dit gesprek achter de rug is en wil zich nu alleen even op leuke dingen focussen. Op zich begrijp ik dat wel, al denk ik dat het voor z'n verwerking beter is om het nu maar gewoon meteen allemaal af te handelen, anders blijft hij er tegenaan hikken en wordt het straks weer veel moeilijker om een en ander onder woorden te brengen. Maar goed, het is zijn keuze en dat moet ik respecteren.

Zo, genoeg gezeurd. Het is een mooie dag en daar gaan we lekker van genieten.

Straks stappen Yelina en ik toch maar even lekker op de fiets om Alyssa te halen. Ben zo benieuwd naar haar verhalen over haar eerste schooldag ...

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dombo@ wat fijn dat yelina het meteen leuk vond op school.
    ik ben ook wel benieuwt hoe ze het gehad heeft hihi

en dat je vader je nu gelooft is ook al een mooi stap in de goede richting nu maar hopen dat het goed blijft.
    en je broer dat komt wel goed van je dat je zijn besluit acsepteerd knuffie

19. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Genoeg gezeurd? Ben je aan het zeuren dan? Nee hoor!
    Fijn dat jullie als gezinnetje Alyssa naar haar eerste schooldag hebben kunnen begeleidien!

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    JFT, ik vind het knap van je dat je zo nuchter over je MK kunt zijn. Hopelijk nu snel een duidelijk waarneembaar ei en een goede klus!

Marnat, thanks. Vervelend dat jullie geen voorschot kunnen krijgen.

Deel Deze Pagina