Dombo het is hier nu -1,6 volgens de thermometer. Valt eigenlijk best mee. Gisteren was het -7,4 Suus rustig blijven, ik vind je grap niet verpest maar juist leuker geworden omdat er blijkbaar iemand is die daar nog serieus op ingaat ook. Ik heb net een vervelend telefoontje gehad. Een Belgische oom van mijn vriend is overleden en nou hebben we zaterdag een crematie. Nou ja crematie ... rare lui die Belgen. De crematie is morgen, daar is dus niemand bij. Zaterdag is er de dienst "rond de urn". Ik vind dat zo raar. Weet niet hoe dat werkt maar ik zie ons allemaal al rond zo'n urn zitten. Is toch gek? Afscheid nemen kan dus ook niet meer. Persoonlijk doet het me niet heel veel want ik kende deze oom nauwelijks, maar vriendje is er wel redelijk verdrietig over.
@Dombo....ik heb ook een heleboel leuke familie erbij gekregen hoor,maar die minder leuke zijn altijd zo lekker op de voorgrond. En dit is die schoonzus,die zo heerlijk liep te mopperen over het feit dat ze zwanger was,terwijl ik tegenover haar stond met nog dode baby (vrucht,maar dat vind ik zo naar klinken) in mijn buik.Dus ze heeft al niet veel krediet hier meer.Vandaar dat ik me ook erger aan kleine dingetjes bij haar.Plus dat ze altijd zo opschept over het feit dat ze HBO heeft gedaan en zo dom is als het achtereind van een koe. Suus vindt haar schoonzus niet zo lief
@Desmo.....vreemde gewoonte idd.Is het iets typisch belgisch? Misschien vinden zij ons wel raar,dat we gaan wachten tot iemand verbrand of begraven wordt.... Knuf voor Desmoman.
Des.. afscheid nemen is toch afscheid nemen? Maakt toch niet uit wanneer precies.. Ik heb ooit een afscheid gehad van iemand die in het buitenland overleden was en daar begraven.. geloof me.. de 'plechtigheid' was er niet minder indrukwekkend door.. en ik heb in december mijn biologische moeder begraven.. tenminste .. ze was al in mei overleden, maar haar urn (juustem.. ook een urn ) werd bijgezet in het graf van haar overleden man... en geloof me weer.. ook hier was het afscheid echt niet minder heftig! Suus en marnat.. Dopje is weer beter *zucht* .. kwam net een handdoek halen ('mama hannoek!!" ) .. bleek nodig voor schoonmaakwerkzaamheden... de drie (!) danoontjes die hij uit de koelkast had gejat lagen ondersteboven op het kleed bij de bank... *zucht zucht, driewerf zucht* .. Hij gaat vanmiddag even bij zijn beste vriend spelen.. kan ik even plat!
Tuurlijk blijft het gewoon een afscheid Dop en het zal ook best mooi worden, maar ik ben zo'n muts die altijd een kist moet zien Dat maakt het "echt" voor mij. Ben nogal visueel ingesteld en zo'n urn ... wie zegt me dat het de as van de juiste is? Ja, dat is mijn afwijking hoor, ik weet dat ik daarin een rare ben Ben wel benieuwd hoe dat verder in Belgie gaat
@Desmo.....ik zou er ook een beetje een raar gevoel bij hebben hoor....het afscheid lijkt me een stuk minder tastbaar dan. @Dop....zit hier hardop te lachen om je reactie op mijn www Ik ben bang dat dit weer zo'n pchangdag wordt vandaag....want ik heb echt weer 0,0 energie.En er is ook niks wat nodig gedaan moet worden hier.Nou ja...er is altijd wel wat te vinden natuurlijk.... Ik moet wel over 20 minuutjes even mijn ovulatietest doen.Ik ben benieuwd. Ik voel me altijd zo schuldig als ik de hele dag niks doe.
Heeeel herkenbaar Suus, hier ook eigenlijk het huishouden wel gedaan en verder weinig tot geen energie. Het is dat ik vanmiddag mag oppassen maar anders zou ik ook de hele dag blijven plakken vrees ik. En dan gaan we vanavond ook nog eens uit eten dus boodschappen hoef ik ook al niet te doen. Maar Suus, test jij niet met ochtendurine voor je ovu? Ik heb weleens gelezen dat dat niet hoeft maar ik kan ook niet 4 uur niks drinken overdag. Hoe doe jij dat dan?
@Desmo....bij mij staat in de gebruiksaanwijzing niks over 4 uur niet drinken.Wel nadrukkelijk dat het niet met ochtendurine mag. Oe lekker uit eten!En leuk!Veel plezier!
dop@ zijn het ook boefjes soms he die kleintjes hihi fijn dat het weer wat beter gaat. suus@ nog 5 te gaan meis goed zo go go suus pluim voor jou
(Desmo: knuffel voor jou en Desmoman...ik kan me je terughoudendheid indenken, maar het gaat erom of je afscheid neemt, niet hoe. Toch? En als die mensen hiervoor kiezen is het toch goed?)
Ow ... nou ben ik niet zo goed in het lezen van de gebruiksaanwijzing dus ik zal die er toch maar eens bijpakken
Maar misschien staat het in de jouwe wel...want jij hebt toch andere? Ik heb hetzelfde streepje als gisteren.Weinig spannend dus
Juist ja, wat ben ik toch een verschrikkelijk slordig mens :x In de gebruiksaanwijzing staat: voer de test NIET uit met ochtendurine (doe ik al 3 dagen dus) zorg dat u 4 uur van tevoren niet plast en 2 uur niet teveel drinkt voer de test iedere dag om hetzelfde tijdstip uit (rond de middag is het beste). Zucht ... soms word ik zo moe van mijn eigen onhandigheid :x Ik ga over een uurtje nog wel een test doen
hihi.. Suus.. ik kon het niet laten... Voor de liefhebbers.. een Dop die het reuze naar zijn zin heeft:
.. en die na de danoontjes (die natuurlijk niet vullen als je ze voor meer dan de helft over het tapijt uitspreidt..).. óók nog wel trek had in kaas....