35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Kan wel janken. Krijg net een brief van VGZ dat mijn aanvraag voor vergoeding is afgewezen. Het feest begint weer net als vorig jaar bij De Friesland. Wat is dat toch voor bullshit.
    Hang nu met ze aan de telefoon.

2. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Dat is nog es &$%^&post!Maar waarom krijg je nou niks vergoed dan?

en ik hier maar sjagerijnen over een belastingaanslag van 500 euro,omdat ze zo heerlijk langs elkaar heen werken daar :x maar het kan altijd erger dus.....

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Pfff..Ladouce..krijg je dat...zit je nu net op te wachten!
    Maar probeer niet te veel te stressen he
    (makkelijk gezegd)...denk aan je drieling..diep ademhalen..

4. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik heb even gehuild maar ben nu weer rustig en strijdlustig. Ze gaan echt betalen, heb het zwart op wit staan in een e-mail.

Even kort uitleg. Eind vorig jaar overgestapt naar VGZ omdat De Friesland moeilijk deed. Ik heb een aantal maatschappijen gemaild met de vraag of zij ivf vergoeden in Gent op mijn leeftijd, 43 jaar. VGZ kwam hierop als enige met een positief mailtje. Daarop heb ik nog een keer gebeld en gevraagd of zij van mij nog papieren nodig hadden maar nee, het UZ Gent is een gecontracteerd ziekenhuis en dat was geen enkel probleem. Wij dus overgestapt. Toen kwam ik erachter dat vanaf 2010 je in Gent 3.500 cash moet betalen voor de punctie. Dus dacht ik, ah gecontracteerd zkh dus kunnen ze de rekening wel rechtstreeks naar VGZ sturen. En ja dat kon als VGZ even een fax stuurde. Ik VGZ bellen en toen begon de ellende. Dat gingen ze niet zomaar doen want ik moest toestemming hebben voor de behandeling. Ikke dus over de rooie (was net gestart met hormonen dus dat ging lekker) maar goed, formulier ingevuld, ook laten tekenen door Gent, volgens mannetje bij VGZ was het een formaliteit en hoefde ik me er zeker niet druk om te maken. Nou dus wel. Vandaag het antwoord. Op mijn leeftijd kunnen ze niet vantevoren akkoord gaan met vergoeding. Dit kan alleen maar als ik vantevoren een proefstimulatie heb ondergaan of op basis van een door mij volledig betaald ivf poging. Dus achteraf. Leuk dus. Want wat zijn dan de criteria waarop ze over gaan tot vergoeden? Die kon de dame aan de telefoon mij niet geven. Lijkt me toch wel handig om van te voren te weten want anders kunnen ze mijn verzoek altijd afwijzen omdat ik niet aan hun eisen voldoe. Als ik zeg 10 eitjes, roepen zij ja maar het moeten er minimaal 15 zijn. Of als ik zeg 5 eitjes zeggen zij, nee alleen maar bij 10 eitjes. Dus ja, lekker makkelijk. Maar daarnaast heb ik dus ook die e-mail waarin ze hier dus niets over zeggen. Kortom, ik mag weer een klacht gaan indien. Energie gaan verbruiken om centen los te peuteren. Ik baal hier dus echt van.

Sorry, is toch een vrij lang verhaal geworden.

5. Suzanne68

Lijkt me dat je idd gewoon in je recht staat Ladouce,maar ja al dat gedoe weer dan he :(
    Als hier geen prachtige 3ling ter compensatie uit gaat komen ,weet ik het ook niet meer ;)

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Oeh..dat is zóóó irri..dat soort dingen..:x
    Dat zuigt echt!!

7. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    #1867 justfortoday, 10 feb 2010
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
    Wat een gekl**t, Ladouce......... wat zegt je polis?

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Diana is een 'oudgediende' die in het begin wel veel meeschreef.
    Sloppy post zo nu en dan wel eens.

9. Suzanne68

Zie,maar goed dat we er even naar vragen hier....niks niet volslagen vreemde dus :D sorry :)

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ladouce, getsie, dat zijn geen fijne berichten van je verzekering. Het lijkt me dat je wel sterk staat aangezien je het zwart op wit in een mailtje hebt staan.

JFT is bij Bebekje weggedoken onder de stenen. Heeft er wel een mooie vesting van gemaakt, maar evengoed balen.
    Over die druppels, baat het niet, dan schaadt het zeker niet. Zou ze ook zeker uitproberen.

Sopje van Lotuss gaat ook aan de druppels om de schade van het vaccin ongedaan te maken.

Liesben, sorrie, kan helaas niks zinnigs zeggen over je temp.

Dopje heeft weer lekker in z'n eigen bedje geslapen. Heerlijk. Welliswaar een korte nacht, maar het begin is er.

Ben onderhand ook wel eens toe aan wat hogere temperaturen. Zie hier al wel de voorjaarsbolletjes opkomen en mooie knopjes in de bomen en struiken zitten. Dus het gaat vast goedkomen.

11. Suzanne68

Kwam er trouwens laatst achter,dat ik hier ook binnen ben gekomen met een Hallo ik ben zwanger!!!Ben daarna wel braaf gebleven,dat dan weer wel...en had me ook netjes voorgesteld,maar was verder dus ook vrij lomp :D

12. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Inderdaad, we kunnen ook niet alles weten :D.

JFT, ik heb me suf gezocht op hun site en het is gewoon niet doorzichtig. Ik kan er dus niets over terugvinden. Maar ik het dat mailtje dus we zien wel.

Het is alleen weer al die negatieve energie en dat wil ik niet. Ik wil gewoon een kindje, of twee of drie :D.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    * straalt wat positieve energie naar Ladouce *

Soms handig he? Zo'n oudgediende hier in het topic.

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik volgens mij ook Suus, maar wat moet je dan? Je kan moeilijk verzwijgen dat je zwanger bent toch? Tuurlijk is het moeilijk voor de anderen bij wie het nog niet lukt, dat kom je helaas overal om je heen tegen. Maar ik weet nog wel dat er toen heel leuk gereageerd werd, dat het hoop gaf, herinner ik me, ook al doet het best pijn natuurlijk.
    Denk ook dat je daar helemaal geen erg in hebt, als je nieuw komt. Je ziet leeftijdsgenoten en dat is leuk! Van het verdriet dat er bij veel zit weet je weinig, dat komt pas als je vaker meeschrijft/leest.

15. Suzanne68

Kan best hoor...verzwijgen....je kunt je buikje prima verbergen in zo'n topic ;):D ik heb gewoon een beetje naweeen van dat vorige gedoe...toen vond ik nml wel dat ik gelijk had :D en soms ben ik gewoon een enorme zeurdoos.....en ongesteld ook nog eens...dus ja;)

16. Suzanne68

Maar echt heel erg sorry aan Diana!!

17. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Suus, als Diana al een tijdje meeleest dan heeft ze ook dat andere "gedoe" meegekregen.
    En je was trouwens niet de enige hoor. Ben het ook nog steeds met je eens. Kijk in een NOD topic of zo hoef je je niet voor te stellen maar ik zit in een topic bij vruchtbaarheidsbehandelingen en daar heb ik ook een korte beschrijving gegeven van hoe of wat. Niet zo uitgebreid maar toch. Vind het wel zo netjes. Bedoel, als iemand al een tijdje meeleest weet zij al heel veel over ons maar wij nog niet over haar. Je komt toch ook niet bij zomaar bij een vriendinnenclub binnen en begint te praten, dan stel je je toch ook voor. Ik zie jullie echt wel een beetje als vriendinnen.

En sorry Diana, is niet voor jou bestemd. Ik ben ook nog maar een "jonkie" in dit topic dus ik kende je niet al kwam je naam me wel bekend voor (was eerst ook een meelezer :D)

18. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Meiden ik probeer mee te lezen maar lees niet zo heel veel fijns.
    Wel natuurlijk dat Ladouce voor een drieling gaat.
    Maar verder weer gezellig onder de grote steen met gordijntjes, bah meiden.
    Suus die enthousiast (petje af) voor weer een volgende ronde gaat.
    Dopje die weer opgeknapt is en mams die vrijdag weer een echo heeft plus nekplooimeting, leuk en spannend.

Hier sneeuwt het heeeel hard, echt sprookjesachtig.
    Zit soort van ziek thuis, ben hele weekend zo zwaar verkouden geweest dat mijn energie dus ook wegbleef. Nu gaat het een klein beetje maar we hebben studiedag en ben dus maar een dagje extra thuisgebleven, heeft niemand last van. Morgen weer proberen.
    Heb besloten dat als het na volgende week niet beter gaat ik ga proberen halve dagen te werken. Kan ik de stagiaire wel inwerken en begeleiden en doe ik het toch rustigaan.

Vrijdag ook hier een echo , een groeiecho om te kijken wat voor een enorme neandertaler er in zit.

Oh ja Ladouoce ik wil je echt heel veel sterkte wensen met die stomme verzekering die gewoon niet wil snappen dat het hele traject waar jullie inzitten al zwaar genoeg is als alles voor de rest lekker loopt, laat ze ophouden met moeilijk doen!

lieve groetjes,
    Nicole

19. Suzanne68

Je hebt ook wel gelijk....alleen voel ik me dan zo'n zeurdoos,dat ik het gelijk zo als een inbreuk voel,terwijl ik hier zelf toendertijd ook zo binnen ben gevallen....wel me voorgesteld hoor.En ik ben bang doordat ik gelijk zo erop spring,dat het topic inene een beetje ongastvrij wordt........en wie ben ik nou helemaal?Ik schrijf hier in principe ook niet zo lang nog(wel heel veel :D) maar zo voelt het wel.....zo'n hechte vriendinnenclub...met heel veel ruimte voor leuke nieuwe mensen.....zou het alleen zo fijn vinden als nieuwe mensen zich even kwamen voorstellen .........dat is toch niet zeuren?

Sorry hoor.....voel me echt k*t kl*te vanwege de ongesteldheid en voel me gewoon sowieso naar vandaag en weet maar niet waar dat vandaan komt.....heb ik wel vaker dat ik me naar voel en niet weet waardoor het komt.En ik mag me ook al niet klem eten ;) alsof dat zou helpen.....

20. Suzanne68

Nicole....leuk weer een echo!Alweer 29 weken...wat gaat de tijd hard!

Dat enthousiasme komt ,omdat ik weet dat ik toch wel weer zwanger word...3 x in een jaar en dan nu helemaal niet meer zou wel erg vreemd zijn....eerlijk gezegd zie ik meer op tegen wel weer zwanger zijn.Nu ben ik gewoon niet zwanger.....en dan krijg ik al die stress weer van gaat het wel goedkomen.Dus je petje mag weer op hoor ;) eigenlijk ben ik gewoon een bange poeperd.:D

Deel Deze Pagina