35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Lieve Desmo, een zwangerschap is een grote stresssituatie ;)

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb vandaag ook weer zo'n dag. Voel mijn borsten weer wat minder (alhoewel ze vannacht flink aanwezig waren hoor ;) ). Ben wel wat duizelig en heb een "rare" maag. Maar toch. Maar..ik hoor Limmeke al zuchten..."jullie, met je kwaaltjes"...dus ik negeer het. Ik ben er nu ook zo op gefocussed, dat elk verschil al voelbaar is. Hormonen schommelen nu eenmaal, dus ook in een test is dat verschil waarschijnlijk wel zichtbaar?

3. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Gieg, ik ben het er mee eens dat al die testjes soms verwarrend kunnen werken. Hoewel ik het zelf ook heb gedaan hoor! Als ze wel wat donkerder zijn geeft dat weer veel hoop.
    Het enige wat helpt is een week of wat lang slapen en dan kun je op een echo zien hoe het er voor staat.:)
    En anders is het gewoon maar zien hoe je de eerste maanden doorkomt, met alle onzekerheid en bijbehorend humeur. Heel veel sterkte ook jij er mee. Want it's killing.

Je banner is wel al lekker op 5 weken.

Limmeke, lekkere vent die schoonvader. Dan heb je het nog maar getroffen met z'n zoon. En ik snap dat je wilt dat ie wat vaker thuis is hoor! Ik baal er hier ook van dan vriend vaak weer weg is om iets aan onze bootjes te doen, te gaan flierefluiten en nu heeft ie ook nog weer een motor gekocht bij de Domeinen. Of ik hem misschien daar heen wil brengen om de motor op te halen na mijn werkdag en zijn papadag, waarbij hij DL bij mijn moeder wil brengen.
    Alsof ik na een werkdag al niet genoeg gesloopt ben. Ik wil dan BANK en thee en verder niets.

Veronica,
    Ik schijf het hier, want daar kies jij ook voor.
    Ik kan er niets mee. Destijds heb ik het een beetje buiten me gelaten, want ik was net moeder geworden van het allermooiste wezentje van de hele wereld.
    Ik dacht toen dat jullie er goed over nagedacht hadden en conclusies voor je leven hadden getrokken. Met alle respect daarvoor destijds.

Kennelijk zijn jullie beiden erg wispelturig en ik vraag me als moeder en leerkracht serieus af of jullie wel stabiel genoeg zijn om ouders te worden en een kind een goede basis te geven. Ik hoop van harte dat dat in de toekomst wel zal blijken.
    En ook ik vind het vrij tactloos en getuigen van weinig inlevingsvermogen om hier met een berichtje weer langs te komen. (alweer niet zo'n beste eigenschap voor een aanstaande ouder)

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai Gieg, wat fijn om weer wat van je te horen!
    Kan me voorstellen dat je heel zenuwachtig bent over de rechtzaak, sterkte.

Des, die rottige onzekerheid toch ook de eerste weken van zwangerschap..... tuurlijk wil je die streep donkerder zien worden, maar ik heb ook gelezen dat dat niet alles hoeft te zeggen. Kan goed zijn dat ie morgen donkerder is, testjes kunnen onderling verschillen.

Anna, wat leuk hoe Yara reageerde op haar opa en oma! En wat fijn om je ouders er zo van te zien genieten. Danique is voor mijn moeder nog het enige waar ze van geniet. Ze is nu weer hier, gisteravond lag Danique in bed nog een hele tijd 'Mamaaaa' en 'Omi Omiiii' te zingen wat we door de babyfoon hoorden, zo schattig.

Gisteren was de laatste dag van mijn Primolut kuurtje, als het goed is moet een ontrekkingsbloeding over een dag of 3 beginnen.
    Het zal me benieuwen of mijn lijf het daarna weer gaat oppakken, ik ben nu zó klaar met de nasleep van de miskraam!

Verder ben ik moe, zo moe. Mijn moeder is er weer het hele weekend, vanavond gaat ze weg, en dat past even moeilijk in mijn volle emotionele emmertje. Ze is zo zielig, zo verdrietig en angstig, ontzettend naar om te zien. Morgen heeft ze een afspraak met de nieuwe HA.

En ik ben bezig met voorbereidingen voor de vakantie wat bij mij veel onrust brengt. Klinkt verwend maar het zeilen in Turkije was niet mijn 1ste keus omdat ik er niet zeker van ben dat dat nu ook goed gaat met Danique op deze leeftijd.
    En onzekerheden, daarvan heb ik er al genoeg, dit kan er ff niet meer bij.

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Bebek@ Voor jou de grootste knuffel die ik in huis heb.
    Ow wat weet ik goed hoe je je nu voelt met de zwangeren om ons heen.
    Ik voel dat ook wel , slik slik doe ik wel.
    Maar des ik gun het je van harte, derest ook hoor.

Maar ik ga niet naast je liggen in het graf! ik trek je er uit .
    IK krijg de zenuwen al een beetje voor morgen ! ik hoop zo dat de eitjes flink gegroeid zijn. Aan mijn dikke buik te zien kan het niet missen.
    Maar we weten het nooit.
    Ons gevoel heeft twee kanten, volgend jaar zwanger ! zo niet gaan we op vakantie!

DES@ Wat een heerlijke banner Feli meis.
    NICOOL@ Wat een heerlijk manneke heb jij ook.
    Gieg@ Wat fijn weer wat van je te horen.
    Succes met rechtzaak knuf.

Derest een dikke knuf.

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Kan me voorstellen dat het allemaal erg veel is, Natas. Ik hoop zo voor je de je lichaam het oppakt na de primolut, dan is dat misschien een zorg minder.
    Wanneer gaan jullie op vakantie? Ik hoop dat jullie het super hebben, en dat Danique het ook heel leuk vind. Maar dat zal best. Of heb je een reden te denken dat het niet goed zal gaan met Danique?

Succes morgen Marnat, we duimen allemaal voor je dat de eieren de pan uit zijn gegroeit ;)

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    We gaan de 19de weg, 2 weken.
    Ten eerste vind ik Danique's veiligheid een beetje zorgelijk. We hebben een goed zwemvest, relingnet, tuigjes, lifelines, een net voor de slaapkooi, maar tis een hele organisatie en fiks opletten daar.
    Waar ik geen beeld bij heb is hoe we haar daar gaan bezighouden. We gaan minder zeilen dan anders zodat we een beetje kunnen gaan zwemmen en zo, maar aan boord is haar ruimte zeer beperkt en moet ze ook vaak vast in een stoetje. Vorig jaar ging dat prima maar ze nu geen baby meer.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zal morgen voor je duimen Marnat!

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Oké, ik begrijp het. Veiligheid lijkt me wel goed geregeld zo, maar ik kan me voorstellen dat je zorgen maakt of ze zich wel "amuseert". Ik weet dat ik als kind altijd mee ging op vakantie met de boot, 4 weken. Oké, in Nederland en dus niet zo ver weg, maar wel op een boot. Dat is altijd goed gegaan. Maar jullie zitten ws op open zee, dat was bij ons dan weer niet het geval.

10. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Dikke knuf voor Natas....kan me voorstellen,dat alles je teveel is.En dan ook nog een vakantie regelen,waar je een beetje tegenop ziet.

Welkom terug Gieg!

Verder allemaal onzekere zwangeren hier....die eerste weken zijn ook echt zwaar en weet niets te zeggen,wat niet al gezegd is.

En ik voel me echt zwaar k*t.De mk,het gedoe met de meiden,de lange werkweken van Suusman en de vele werktelefoontjes naar Suusman toe op zijn schaarse vrije dagen,gaan me echt een beetje opbreken.De komende 2 weken gaat ie in de ochtend weg om elke avond om 11 uur weer thuis te komen.En dan heeft ie 1 dagje vrij in de week,maar dan gaat de hele dag door de telefoon van een mens wat de boel regelt daar.Ze belt gewoon 6 keer per dag.Dus ff lekker samen zitten is er niet meer bij.Want zodra we wat aan het doen zijn saampjes gaat die telefoon weer.Echt heel irritant.En dan moet het echte seizoen nog beginnen.Dat ie lange klussen heeft waarvoor ie ook echt weg is.En ben nu al op.Plus dat ik misschien weer zwanger ben dan.En nu al loop te verzinnen,waar ik dan Cytotec moet scoren als het weer mis gaat.Aangezien in niet meer in het zkh loop.Ik vind het fijn voor Suusman ,dat ie zo'n leuke baan heeft,maar soms haat ik zijn werk echt.:) En tuurlijk kan ik zelf leuke dingen gaan doen.Maar 3 maanden lang elke dag leuke dingen gaan doen,dat lukt niemand.Dus in de praktijk zit ik veel alleen hier thuis.

Oja....feestje gister was leuk,maar had iemand 10 jaar niet gezien en eerste wat ze tegen me zei was: ik ben zwanger.....grrrrrr.Verder was het erg leuk.Ik zie mijn broers niet zo vaak,omdat we allemaal ver uit elkaar wonen.En heerlijk gegeten en heel veel lol gehad.

Sorry van mijn geklaag.Ik voel me vast strakjes wel weer beter.

Oja.....als ik me dan toch zo voel en ik wel openlijk mag zeggen wat ik van Veronika haar bericht vond....vorig jaar heb ik het maar vaag meegekregen.Volgens mij was ik net in het topic hier.Toen had ik heel erg het idee dat ze in de war was en daarom dat besluit nam.En ik had zelfs nog zoiets van..wie ben ik om te oordelen over iemand anders.En had gewoon het idee dat ze het allemaal niet trok en onder invloed van allerlei hormonen een raar besluit nam,waarvan ik wel al het idee had,dat ze er later spijt van zou krijgen.Maar ik zou echt mijn ogen uit mijn kop schamen als ik zo'n besluit had genomen en dan later zou beslissen toch maar wel voor een kindje te gaan.Zo kort na de abortus.Dat gaat echt al mijn inlevingsvermogen te boven.Misschien klopt het allemaal wel met haar beleving van hoe dingen moeten zijn,maar het klopt absoluut niet met mijn beleving.Eerlijk gezegd was mijn 1e gedachte:en zulke mensen krijgen wel een kind.En ik snap ook niet waarom ze denkt steun te krijgen in deze groep mensen.Sorry Veronika,dat is mijn eerlijke mening.Ik wens je wel al het goeds verder en vooral je kindje heel veel goeds.Je had me nog gepbt,maar je verhaal werd voor mij niet duidelijker en maakte ook niet dat ik meer begrip voor je kreeg.Zoals iemand in een ander topic al zei.Als ik in het echte leven iemand als jij tegen zou komen,zou ik denken...dat mens is knettergek.Maar ik ken je verder niet persoonlijk en hoop voor je kindje,dat dit een goed besluit is geweest.

Zo...klaar...

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    speciaal voor liesben slaak ik een heeeeele diepe zucht!

natas: waarschijnlijk valt het reuze mee met kleine meid op boot.. ookal zal ze vaker in een stoeltje moeten, en is het open water, ze heeft denk ik toch voldoende afleiding.
    hoop voor je dat die kuur echt is aangeslagen en je nu gewoon de boel op gang krijgt

suus: zullen we ons lekker saampjes kut gaan voelen? ik voel me zo bagger dat ik niet eens zin in troostvoer heb.. nou.. dan zit ik echt slecht in me vel :)

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Suus@ Meis ook voor jou een vreselijk dikke knuffel!!

Lies en natas@ Bedankt lieverds voor het duimen.

lies@ Ik hoop ider daad dat er heeeel veel eieren zijn!! en als ze de pan uit vliegen dat ze wel de goede kant op gaan he:D

Natas@ Duim nog steeds voor je dat het nu eens goed komt met die rot ongi.

13. Suzanne68

@Limmeke....ja ,dat is goed.Je samen k*t voelen is altijd leuker dan in je 1tje.

@Natas...ik hoop ook,dat dat kuurtje je normale cyclus weer op gang heeft gekregen.En kan me voorstellen,dat je er tegenop ziet met zo'n kleintje op een boot.Maar je vakantie gaat vast heel leuk worden.

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Thnx Lim, die zucht had ik nodig ;)

Zo, en wie wil mij even virtueel een schop onder mijn kont geven? Er ligt huishouden op me te wachten, en morgen is het weer gedaan met het luie leventje.....

15. Suzanne68

Moet opeens denken aan een vriendin van me.Als ik die bel vragen wel natuurlijk altijd aan elkaar hoe het gaat.Dan zeg ik: nou k*t en met jou?Nou ,ook k*t zegt ze dan en dan moeten we zo hard lachen erom,dat we de rest van het gesprek melig zijn :D

16. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Marnat ik hoop dat je buik inderdaad bol staat van de eitjes meis. Ik ga voor je duimen morgen hoor!

Jeetje Natas wat klinkt het allemaal zwaar. Vooral de zorg om je moeder lijkt me slopend en dan heb je ook nog steeds die nasleep van de mk. Ik hoop dat je echt lekker kunt bijkomen in de vakantie en dat Danique zich zal vermaken. Volgend jaar misschien maar even geen vaarvakantie?

Suus het is ook nie gezellig als de Suusman steeds de hort op is. Hoewel dat ook weer voor iedereen anders is, want Bebek (en ik eigenlijk ook wel) vindt het prima om alleen te zijn. Gelukkig voor jou zitten hier nog een aantal meiden warvan de man altijd foetsie is dus kunnen jullie hier lekker spuien ;)

Hier vind ik het nog steeds allemaal erg spannend en eng... maar dat schijnt dan ook weer normaal te zijn. Pfffff

17. Suzanne68

@Liesben....*SCHOP* ( je mag alleen geen zwangere vrouwen schoppen,maar je wilde het zelf ;))
    En niet alleen huishouden hoor....ook nog een beetje genieten van je vrije dag.

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    succes marnat morgen!

schuppen doe ik graag lies... buk maar voorover :)

19. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    *SCHOP*
    voor Liesben :D

Limmeke en Suus voelen zich samen k*t, nou gezellig hoor :p

En ik zou best een siga... lusten maar heb de laatsten gisteren verzopen :$ Bovendien, als ik het al zou doen en R. ziet dat dan is het huis hier echt te klein. Is nogal een felle anti-roker dus ik hoef het echt niet te proberen nu.

Moet om 15 uur weer tennissen en heb d'r helemaal geen puf in. Wil ook eigenlijk niet zo fanatiek sporten nu. Gisteren heb ik er ook niks van gebakken, kan me gewoon helemaal niet concetreren :)

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lim en des@ dankje meiden.

Lies@ Vooruit je vraagt er zelf om een klein schopje dan:D

Deel Deze Pagina