35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liesben, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Jullie krijgen echt straf hoor! Het is 8.15 en ik denk: ff snel spieken vanaf werk en nu hebben jullie sinds gisterenavond 11 pagina's vol gepraat!! :$ Blij dat ik niet gewacht heb tot vanavond zeg!
    Maar, zoals gezegd: ik zit op het werk, dus ff gauw!

Sandra, welkom hier! Is toch veel leuker om mee te kletsen dan om alleen maar mee te lezen ;)
    Wel een heftig verhaal hoor meid, maar respect voor je beslissing, al lijkt het me enorm moeilijk!

JoMi sla ik over hoor, die heeft het over monstermollen en ik ben nogal visueel ingesteld, dus krijg er rare beelden bij :D

Goed, Des doet er nog een schepje bovenop met haar ontplofte egel...:$ Lekker hoor dames, op de vroege ochtend met mijn bak muesli voor me!

Ik zie nog een prachtige Danique op mama-schoenen, heerlijk!

Voor de rest was het gelukkig een hoop blabla :D

Hier alles goed, behalve dat ik om 5 uur vanochtend klaarwakker was....en niet meer kon slapen :$ Verder vannacht ineens hele flinke steken in mijn buik. Ik hoop niet dat zaadmans en eivrouw elkaar gevonden hebben om vervolgens te gaan bungyjumpen in mijn buik...ik zeg: vasthaken en vasthouden alstublieft!
    Zo, nu ga ik koffie drinken met mijn lieftallige boefjes, ben er straks nog wel even denk ik ;)

Fijne dag meiden!

JoMi, succes met je kleine heerlijkheid bij CB vandaag!

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Goede morgen meiden.

Sandra@ Leuk dat je mee gaat schrijven!
    Heftig wat je al hebt mee gemaakt, heb er geen woorden voor.

Zo ik ga een kop koffie drinken en dan de sleutel halen om vanaaf het huis te bekijken spannend!

3. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Bebek....een hoop blablabla :$:D

@Marnat....veel plezier bij het huis bekijken.Ik hoop dat het was is.

4. Suzanne68

@Bebek...die steken in je buik klinken hoopvol.

5. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik heb de bloeduitslagen....Mijn vitamine B12 waarde is 210, volgens de assistente is dit voldoende, maar als ik de sites moet geloven is het behoorlijk aan de lage kant? (JoMi, ik pb je even mij 06nr, wil jij me even jouw mening geven?). Verder heb ik bloedarmoede in dusdanige mate dat ik medicijnen moet gaan slikken gedurende een maand en dan 2 weken na het stoppen moet ik weer bloed laten prikken. Mijn bloedbezinksel was ook iets verhoogd, maar volgens de assistente kwam dat door de bloedarmoede?? En nu moet ik nog terugbellen want er was ook iets met transferrine en ze moest aan de HA navragen wat dat was....
    Goede nieuws is dat mijn lever, nieren en suiker goed zijn, tenminste nog iets goed!

Allen die B12 waarde vind ik erg laag, ook al vind assistente het voldoende....Ik ga gewoon tussen 13 en 13.30 nog even de HA zelf bellen om te vragen of ik geholpen zou zijn met die injecties!

6. Suzanne68

Staat me vaag iets bij,dat Jomi zei dat 350 al aan de lage kant was.Dus 210 lijkt me erg laag dan.

7. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Zo ik ben weer up to date, lekker veel bijgekletst meiden :)
    Natuurlijk ben ik de helft weer vergeten...

Ik zag een lady in de dop voorbijkomen en een klein jongetje die zijn eigen vierdaagse loopt.

Sandra welkom we hebben al eens naar elkaar gezwaaid, leuk dat je mee gaat schrijven. Heftig wat je al hebt meegemaakt. Ik hoop dat je bij ons je ei kwijt kunt.

Verder een manloze Suus, wil je die van mij ff lenen ? :D

Limmeke die de zomer zat is, ik ken het had ik vorig jaar ook, spuugziek werd ik er van. Nu vind ik het eigenlijk wel lekker.

Desmo heeft een heerlijk weekend gehad, klonk ook erg goed moet ik zeggen.

Nou hier gaat het zijn gangetje, zoonlief is erg happy met zijn knackebrodje, is een aardige meid. De kogel is ook door de kerk hij wil samen met haar in Zweden zijn leven gaan opbouwen. Hij heeft zijn baan opgezegd (zat nog in zijn proeftijd) en heeft besloten 30 Juli met haar mee te gaan. Ik heb wat traantjes gelaten al kan ik jullie zeggen, tja ik heb hem al 26 jaar om me heen. Het wordt tijd dat hij zijn vleugels gaat uitslaan. Maar ja voor mij blijft hij het kleine jongetje :)

Vanmiddag ga ik met manlief mee voor een kleine ingreep, in de kleine Ok wordt er een plek verwijderd op zijn rug die groeit, dus die moet eraf en worden nagekeken door Patholoog/Anatoom....

Oh ja Marnat en Marnatman, ik hoop dat het huisje wat voor jullie is, veel plezier met bezichtigen...

8. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ja, dat klopt. Volgens de site moet alles beneden een waarde van 350 nader onderzocht worden. Daar staat ook op dat bloedarmoede een symptoom is van B12 tekort en dat vaak alleen de bloedarmoede wordt behandeld en dus niet het eigenlijke probleem.
    Ik heb besloten om de HA zelf te bellen tijdens haar spreekuur, met de vraag of ik niet toch beter eerst de injecties kan proberen. Die kunnen namelijk geen kwaad. En ik wacht nog even bericht af van JoMi.

Koffie, ik kan me heel erg goed voorstellen dat het heftig is als je zoon gaat emigreren! Ook al weet je verstandelijk dat het tijd is dat hij zijn leven gaat opbouwen, dat neemt niet weg dat het gevoelsmatig wel een hele drastische manier van loslaten is!
    Gelukkig is Zweden nog te bereizen en kun je hem opzoeken, maar ik vind je verdriet heel erg logisch hoor! Dikke knuffel voor jou!

Zo, ga gauw weer verder, de boefjes zijn met die hitte niet vooruit te branden, dus moet ze achterna blijven zitten...alsof ik zelf zoveel energie heb ;)

9. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Goed bezig weer meiden ... tig pagina's in een avondje vol met ... gezwets :$:D
    Gelukkig ben ik vrij vandaag en kan ik jullie proza snel door bladeren.

Koffie meid, ik ken het gevoel maar dan andersom. Nu bijna 10 jaar geleden zijn mijn ouders geemigreerd naar Frankrijk en God wat heb ik gejankt. Ik dacht dat ik er nooit aan zou wennen maarrrrrrr nu ik zie hoe gelukkig ze daar zijn heb ik er 100% vrede mee.
    Ze zijn daar op hun plek en erg gelukkig. Ik hoop van harte dat het bij jou ook zo zal lopen met Jef. In het begin zal het vreselijk zwaar zijn en daar moet je doorheen. Maar als je ziet dat je kind daar gelukkig is zal je het makkelijker gaan vinden en uiteindelijk weten dat het zo goed is. Het belangrijkste is toch dat hij gelukkig is.

Natas, leuke 2e naam :D En wat een lekker meidje op haar mama's schoenen. Echt een mini-vrouwtje ;)

Bebek verstandig dat je even met de ha gaat bellen. Het klinkt laag maar ik heb er natuurlijk de ballen verstand van. Ik hoop dat Jomi je kan helpen. Maar die bloedarmoede verklaart wel waarom je vaak zo moe bent toch? Heb je dan ook ijzertekort?

Marnat kom je gauw verslag doen van het huis? Ik ben nieuwsgierig hoor.

Hoe zou het met Ladouceman zijn? Je moet toch ergens een steekje los hebben hoor om te gaan lopen met deze hitte :( Hoewel ik heb begrepen dat de sfeer fantastisch moet zijn.

Lim de jongens op vakantie? Alleen of met je ex? Vervelend dat je je hulpjes kwijt bent maar misschien ook wel lekker even een puberloos huis?

10. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Jeetje, ik lees net dat de eerste wandelaars in Nijmegen al weer binnen zijn :$
    Ik ben net een paar uur wakker en zij hebben al 40 kilometer gelopen :)
    Respect hoor!

11. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Even gauw een update: heb de HA net gesproken. Die komt met het verhaal dat ieder ziekenhuis andere B12-waarden hanteert en dat in dit ziekenhuis een norm van 110 tot 500 gehanteerd wordt. Op zich zit ik dus wel aan de ondergrens volgens de HA, maar ze wil me nog geen spuiten geven. Ze adviseert me nu om vitamine B12 supplementen bij te gaan slikken, gedurende een maand en om dan weer bloed te laten prikken. Lijkt me vreemd, want als je gaat bijslikken komt die waarde toch logischerwijs hoger uit? In ieder geval was mijn HB gehalte 8,5, wat voor de landelijke norm heel goed is, maar voor mij aan de lage kant, want ik heb altijd rond de 9,5. Waar het echte probleem zit is in het ijzer. De norm daarvoor is tussen de 10 en de 30 en ik zat nog ruim onder de norm, dus vandaar dat ik ijzertabletten moet gaan slikken. Ook die voor een maand en dan twee weken stoppen en dan weer bloed laten prikken, en dan prikt ze dus ook gelijk weer voor de vitamine B12.
    Dusss, zoals JoMi al eerder zei zijn ze niet happig op vitamine bijspuiten, maar ze wilde me wel horen en gaf toen het advies van de B12 supplementen.
    Wordt vervolgd dus!

12. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Als je echt B12 tekort hebt, heb je niks aan suplementen en vlees. Dus als het goed is zal je waarde dan ook niet stijgen of nauwelijk. Als je B12 tekort hebt nemen je darmen geen B12 op uit voedsel (dus suplementen ook niet). Ik ga er vanuit dat jij wel iemand bent die elke dag vlees eet en dan mag je dus niet zo laag uitkomen. Iemand die het niet heeft, heeft in de lever voor minstens 3 jaar voorraad aan B12 en wordt normaal gewoon op pijl gehouden door de voeding. Maar een maand, je kan het proberen en als het niet helpt. Gewoon eisen dat ze je de injecties moet geven. Meis, al die klachten die je hebt. Is echt niet alleen bloedarmoede hoor. Je hebt ook een B12 tekort en dan heb je grote kans dat de mk daar ook door is gekomen.
    Ik heb bebek in sms al verteld dat ik waarde 280 had toen ze erachter kwamen. Toen gelijk injecties gekregen en ben er stukken van opgeknapt.

13. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Voor de rest ben ik weer weg, kom vanavond wel weer. Nu nog even teksten en adressen uitprinten voor de trouwkaart en hier nog even afwassen enzo. Om 3 uur koffiedrinken en dan zijn wij weg, waarschijnlijk gelijk ook de trouwringen kopen.

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Maar is een waarde van 210 dan te laag?
    HA zegt dat het prima is, al zit ik niet heel hoog...

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Maar als ik nu zwanger ben, kunnen B12 supplementen dan wel meehelpen een miskraam te voorkomen?? Ik heb dat verband trouwens ook bij HA neergelegd en dat ik me er daarom zorgen over maak, maar zij maakt zich er echt niet druk om en zegt dat supplementen voldoende moet zijn....en ze leeft erg mee met onze zwangerschapswens, dus neemt dat wel serieus!

16. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Zij zullen waarschijnlijk de waarde 180 aanhouden, net wat ik al zei. De ene huisarts is de andere niet, ik had ook zoveel klachten met 280 en door de b12 is dat echt stukken beter geworden. De ene persoon heeft bv bij 150 nog geen lichamelijke klachten, terwijl een ander bij 325 de eerste klachten al krijgt. Geen persoon is gelijk, dus ik zeg dat je te laag zit en ze gewoon nodig hebt.

17. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Als je dus een maand zou proberen met suplementen en je hebt geen b12 tekort, zou je waarde echt richting de 500 tot 700 moeten stijgen. Maar dat zie ik bij jou niet gebeuren. Eet jij echt elke dag dierlijke producten, want dat is het enige waar de B12 in zit?

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Des@ We komen vanaaf verslag doen komt goed!!

19. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Zo, ben nu echt weg.

Tot laters dames.

20. Suzanne68

@Bebek..misschien een maandje proberen .HA ook weer blij en dan verder zeuren om die spuiten?

grrr...probeer schoonmama te bellen....weet een leuk kado voor de verjaardag van Suusman,maar ze neemt niet op.Je kan nml een half kado nemen en dat is ook leuk en dat kan ik prima betalen,maar je kunt ook een heel kado nemen en dat is voor mij alleen te duur.Dus nu wilde ik vragen of ze het samen wil doen.Sorry voor het vage verhaal,maar Suusman leest wel eens hier.Alhoewel ie daar nu vast geen tijd voor heeft,maar je zal het net hebben.

Deel Deze Pagina