(ik werk o.a. op maagdarmleverziekten, dus weet alles van poep. In alle vormen...geloof me...daar kan dat forum nog wat van leren )
yup word er wanhopig van.. zucht maar goed, als goed is zou HA proberen een "spoed" afspraak bij kinderarts te maken.. dat hoor ik maandag hopelijk.. ze poept vaak.. nu heeft ze van die plakpoep, die onderhand niet van billen te poetsen is.. maar heb echt idee..dat ze gewoon niet durft te poepen.. omdat ze al begint te brullen voor er uberhaupt een bruin stempeltje in luier zit... lijkt mij er dus op dat ze misschien toch gewoon een kloofje bij anus heeft of zo..
Laat je inderdaad doorverwijzen naar een kinderarts. Want er kan ook inderdaad een kloofje of iets zitten wat zo'n pijn doet dat ze letterlijk niet durft te poepen omdat het zo'n pijn doet. Of misschien toch iets met de bacteriegroei in de darmen die niet op orde is. Ik weet dat er soms kinderen zijn die indd niet "durven" poepen. En daar hoeft niet eens een lichamelijke oorzaak voor te zijn. Tussen de oren gebeurd ook veel, en poepen schijnt voor kinderen soms heel moeilijk te zijn. Het controle hebben, het loslaten. En ik zeg dit voorzichtig, want ik bedoel dus niet dat er iets mis is tussen haar oren! Maar kinderen die zindelijk worden hebben naar wat ik er van weet ook meer moeite met op de wc poepen dan met op de wc plassen. Mijn petekind had dat ook, die durfde met geen mogelijkheid op de wc om te poepen. Collega van mij had ook een dochter die het had. Inmiddels is dat een vreselijke puber en is alles goed gekomen, maar die heeft ook lang lopen tobben met dochterlief en haar (non)poeperij. Freud heeft hier denk ik niet voor niks hele boeken over geschreven.
ik hoop dus ook dat ze snel bij arts terecht kan dat loslaten van het poepen herken ik.. oudste zoon was met plassen heel snel zindelijk.. maar heeft tot 5 jaar savonds in een luier gepoept..kwam die speciaal om vragen zo, kamer heb ik gestofzuigd.. erg handig als dochterlief ondertussen op je hoofd aan het slaan is.. huis is vies.. manlief zegt dat ik het moet laten liggen.. ik zeg ja, dan roep je de hele tijd al.. maar ik zit er wel 24/7 tussen.. hij is weer in andere huis, dus nu maar steeds even beetje doen.. al zegt harde buik dat ik niets moet doen..
Wel lief van je dochter dat ze je op je hoofd slaat Ik ga straks even kijken naar nieuwe camera, deze: Canon PowerShot SX210 iS (black), met 2jaar garantie, Nederlands - alle bekende merken voordelig kopen bij Kamera-Express.nl Ik heb de mijne alweer een paar jaar en het beeldscherm is inmiddels bijna ondoorzichtig. Plus dat ik het leuk vind om een nieuwe te kopen (met meer functies) voor de vakantie
dat is een mooi toestelletje... keuken is ook afgesopt ff grondig met dettol.. nu dochterlief maar eens voeren
nou, jullie zijn zo stil dat ik vloer inmiddels ook met dettol heb gesopt.. rondliggende rotzooi (speelgoed) ligt ook weer torenhoog in box, dochterlief ligt eindelijk in bed dus nu ff mama tijd voor mijn oudste 2 het huis weer overnemen
@Liesben....leuk een nieuwe camera! @Limmeke....zou het niet kunnen komen,dat ze niet meer zo goed durft te poepen,omdat het eerst zo'n zeer deed vanwege de harde ontlastig? Heb vandaag echt zo'n bleeeghdag.Nergens zin en langzaam op gang.Heb maar een cdtje besteld....voor het eerst in mijn leven iets licht klassieks gekocht.De soundtrack van A Single Man....vond het zo mooi.Moet nog naar de super....ook geen zin in....verder moet ik eigenlijk niet zoveel vandaag.Van mezelf niet dan...want er is nog genoeg te doen.....zoals de 30 kilo onkruid uit mijn voortuin en langs de schutting weghalen,maar geen zin in en is er morgen vast ook nog wel....misschien zelfs nog wel een beetje meer
zou idd kunnen suus.. maar spuitluiers produceert ze zonder problemen.. ik wil het gewoon nagekeken hebben bleeghdagen horen erbij.. onkruid doe ik al maanden niets meer aa... gaat vanzelf wel keer kapot hehehe. hoera, zowaar nog een kaartje bij de post.. van mijn ex schoonouders.. ja, mijn EX schoonouders.. die vergeten mij in elk geval niet. wat zal ik vanavond eens te eten maken? kheb bijna nix in huis en met dat bijna nix moet ik een maaltijd in elkaar flansen.. zal wel een simpele pasta worden of zo..
Nou Limmeke, wij hebben je denk ik ook allemaal wel gefeliciteerd met je 18e. Jee meid, volgende week 30 weken al weer! Niet panieken om een bedje hoor. De reiswieg vd kinderwagen voldoet ook wel als beebje vroeger komt dan verwacht. Wanneer willen jullie eigenlijk over? Beter gecontroleerd hebben dan maar dat poepen! Bebekje, was het leuk op de Parade? De borstvoeding loopt inderdaad terug door de zwangerschap, wat op zich de enige goede reden is natuurlijk. Maar ik vind het zo jammer. Ik zou zo graag tot 2 jaar voeden om haar maximaal te laten profiteren van alle voordelen die BV biedt. Zeker ook voor de verhoogde kans op intolerantie die ze heeft. Aan de andere kant kan ik gewoon ook niet zo goed loslaten denk ik. Nu is ze nog lekker mijn kleine meisje die bij mama drinkt. (ik dacht als we dat nou volhouden tot een jaar of 20, dan blijft ze in elk geval tot die tijd lekker bij mij in de buurt, gaat ze niet naar het buitenland of zo ) Maar ja, wat niet is dat is niet en voor een Nederlands kindje heeft ze al wel heel lang bij mama kunnen drinken. Maaaaaar ....vanmorgen heeft ze wel weer rustig bij me gedronken op het grote bed. Het is nu ook niet meer zo zeer iets binnen krijgen, maar vooral ook lekker bij mama zijn. Koffie, de melk is inderdaad anders van smaak, beetje zout.
hahaha zie al een griet van 20 nog aan mama's borst hangen ja, jullie hebben allemaal voor mij gezongen en gefeliciteerd.. zit me gewoon dwars dat schoonfamilie echt helemaal niets heeft laten horen.. en dan word ik geacht volgende week naar feestje van neefje manlief te gaan.. nou.. ik ga dus niet.. we wilden verhuizen voor 1 aug.. maar dat redden we niet, omdat de ramenkloot vertraging heeft.. nu is uiterlijke datum 1 sept.. maar eigenlijk eerder dus omdat ook in dit huis nog paar dingen gedaan moeten worden. maar dat gaat wel lukken nu hoop ik.
Wat leuk BB, kan mij voorstellen dat je het leuk vond. Is een mooi boerderijtje hoor. Dames, verder vandaag heel erg druk gehad. Voorbereidingen voor morgen en boodschappen enzo. Misschien kom ik vanavond nog even, maar weet het niet zeker. Morgen zal ik de hele dag er wel niet zijn of laat op de avond als wij na de doop en verjaardag vieren en bbqen weer thuis zijn. In ieder geval iedereen een fijne avond en zondag gewenst.
BB het zag er ook erg leuk uit op de foto Jomi ik hoop dat het weer dan morgen beter is dan die troosteloze zooi van vandaag...