35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liesben, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Ja kijk Suus, op die manier kunnen we natuurlijk ook niet zwanger worden :$ Ik ben blij dat die beesten terug zijn, en ik neem aan dat wij volgende maand allemaal zwanger zijn (en blijven ;))

2. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Ladouce het moet vrij eenvoudig te onderzoeken zijn of de borstkanker bij jullie van de erfelijke soort is. Raar dat ze dat niet eerder hebben onderzocht met zoveel vrouwen in een gezin.

Mijn zusje en ik worden ook preventief onderzocht. Mijn moeder heeft borstkanker gehad, een agessieve soort, maar heeft het goddank overleeft en is nu helemaal schoon. Destijds is bij haar gelijk onderzocht of het erfelijk was en dat was gelukkig niet zo.

Maar als mijn zusje dan weer cystes in haar borst heeft slaat de paniek hier wel even toe natuurlijk. Gelukkig is alles goed.

Sterkte met de mammo, zijn niet de leukste onderzoeken ;)

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Desmo, ik was het vergeten..maar wat een goed nieuws van je zus!

Ladouce , succes met de mammo. Toch weer spannend elke keer, zeker als het erfelijk is!

Ik moet vandaag nog precies een week wachten op de echo (weet niet meer wie het vroeg). Enne, er zijn ook al best een aantal mensen die het weten. Ik kan dit namelijk niet geheim houden, daar is het te "groot" voor ;)

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Oh ja, hier in de tuin is het heerlijk uit de wind!
    Dus ehm, ik ben weer even weg ;)

5. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Nou met 8 weken kan je het toch ook best voorzichtig gaan vertellen? Ik zou ook mijn mond niet kunnen houden.
    Nog een week ... die kijken we wel om ;)

6. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Desmo, was ik helemaal vergeten. Goed dat je zusje schoon is.
    Wat betreft het erfelijke. Het is onderzocht door een klinisch geneticus maar wat daar uit is gekomen is mij niet geheel duidelijk. Er wordt nogal vaag over gedaan. Ikzelf ben vlgs klin.gen. geen partij omdat mijn moeder het niet heeft. Nu heeft mijn zusje bij mijn moeder aangedrongen om het bij haar te laten onderzoeken omdat zij wel partij is ivm de 4 zussen. Heel warrrig dus allemaal. Gelukkig heeft mijn ha nu aangegeven dat ik regelmatig voor een mammo mag gaan en alleen maar een belletje kan geven en dan de verwijzing krijg. Maar klinkt wel heftig bij jullie en ik begrijp dat jullie dus ook regelmatig gecontroleerd worden.

7. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Huh dat snap ik even niet Ladouce. Als je moeder het niet heeft gehad en jij bent niet erfelijk belast dan kan het bij jouw zusjes toch niet wel erfelijk belast zijn, of zie ik dat verkeerd?

Bij ons is allemaal alweer bijna 10 jaar geleden dus er zal best een hoop veranderd zijn in die tijd. Maar mijn zusje en ik worden jaarlijks gecontroleerd.

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Desmo, ik en mijn zusje weten dus niet of wij erfelijk belast zijn. Het onderzoek is destijds alleen gedaan bij de zussen die al borstkanker hadden en dus niet bij mijn moeder. Vandaar dat we nu mijn moeder gevraagd hebben of zij zich alsnog wil laten onderzoeken of ze erfelijk belast is ondanks dat zij dus geen borstkanker heeft (gehad).

9. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Oh op die fiets. Ja, ik zou dat ook willen weten hoor, hoewel er ook een heleboel mensen zijn die het juist niet willen weten. Die vinden het leven met dat in het achterhoofd niet rustig meer.

Een kennisje van mij heeft beide borsten preventief laten verwijderen omdat zij erfelijk belast is en de kans dat ze borstkanker zou krijgen heel groot was. Tja ... ik vind het een ingrijpende beslissing maar daarover kan je (denk ik) alleen oordelen als je ervoor staat.

Ik hoop van hart dat het bij jullie niet erfelijk is. Je hebt wel genoeg aan je hoofd lijkt me ;)
    Nogmaals succes mte de mammo!

10. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Desmo, ik weet ook niet wat ik zou doen hoor. Ik ben nu in elk geval al "blij" dat mijn ha gezegd heeft dat ik nu regelmatig controles mag laten doen. Dat geeft al een beter gevoel. Daarnaast baal ik wel dat ik nu steeds al die hormonenshit moet gebruiken. Volgens mij kan dat ook niet goed zijn. Maar ja, het is een keuze die ik niet wil maken, voor wat betreft die hormonen dan.
    En ik laat jullie wel weten wat de uitslag is.

11. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Lies...was jij er de vorige keer niet pas met de echo achter gekomen,dat het mis was?Dan kan ik me wel voorstellen dat je het nu nog niet helemaal aan de grote klok hangt.Alhoewel dat natuurlijk best al zou kunnen ;) Wel spannend hoor,maar daarna kun je lekker wat meer van je zwangerschap gaan genieten met weer wat onzekerheden minder.

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

#32 Liesben, 16 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2010
    Ja, ik kwam er indd bij de echo achter. Maar dat weerhoudt me nu niet om het stiekum toch lekker aan mensen te vertellen ;)
    Op mijn werk heb ik het aan een select clubje verteld, dacht ik. Maar gisteren kwam er iemand naar me toe: he Lies, hoe is het met jullie? *BIGgrin*.
    En op Hyves kreeg ik een berichtje: Hoi Lies, ik weet dat ik het eigenlijk nog niet mag weten....
    (als ik trouwens een mooie echo heb gehad, dan gooi ik het ook op Hyves, tot die tijd graag geen verwijzingen naar....dit even voor mijn Hyves-vriedinnetjes)
    Ik was zo naïef om te denken dat het wel "geheim" kon blijven in zo'n kippenhok vol met dames. Jammer, maar ach. Nu bijna iedereen het weet is het ook wel makkelijk. Ik mag niet meer te veel tillen, naar chemo mag ik alleen maar kijken, en iedereen is heel zorgzaam. :D

13. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Lies, kan me voorstellen hoor dat je het niet geheim wilt houden. Je bent zo blij dat de hele wereld het mag weten. Fijn dat iedereen zo positief reageert en zo lief is voor je.

14. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Zo, ga eens even boodschapjes doen. Dan doe ik ook nog wat nuttigs vandaag ipv de hele tijd achter de computer hangen.

15. Suzanne68

Ik ben echt trots op je Lies,dat je er zoveel vertrouwen in hebt en er nu al zo lekker van geniet.Echt petje af!

16. Suzanne68

Oja...boodschappen...die zou ik ook gaan doen ;)

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach, weet je...wat de uitkomst ook is..NU ben ik zwanger. Dat is een ding dat zeker is. En wat de afloop is weet niemand. Dus kan ik beter nu genieten. Straks ben ik bevallen en denk ik: Shit, vergeten te genieten.

18. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    That's the spirit Lies, u bent goed bezig mevrouwtje :D
    En leuk toch dat ze er op je werk rekening mee houden. In jouw geval is dat ook wel zo handig, je hebt nou eenmaal geen kantoorbaan ;)

Wil je na de echo onze vuvuzela lenen om het van de daken te schreeuwen :D

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hahaha, ik zie me hier al staan met zo'n grote oranje toeter ;)

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Meidne, ik ga even mijn hoofd toonbaar maken en mijn pruik fatsoeneren. Straks weer aan de arbeid!

Deel Deze Pagina