35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger???

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ladouce, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    tss suus.. wat een blunder dan daar van cardio..dan draaien de duimen weer verder hier in hoop dat het meevalt.

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ladouce: in de 35+ lijst staat dat je gisteren ongesteld zou kunnen worden of eigenlijk niet zou moeten worden. Nog getest? Zou wel heel leuk zijn een vakantie beebje!

3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Sjesus hey, dat is ff een vette tegenvaller! Slecht ook hoor, dat ze je eerst blij maken en vervolgens weer bang gaan maken!
    Weet je al meer inmiddels?

Mama73, het is inderdaad fijn dat de zorgverzekering even meedenkt! Al snap ik ze nu weer niet, want nu zeggen ze weer dat bij die uitgebreidere verzekering ik onbeperkte fysio krijg bij een gecontracteerde praktijk en 80% bij een niet gecontracteerde praktijk....Terwijl op hun site staat dat ik het dan onbeperkt vergoed krijg!
    Maar ze zijn heel vriendelijk, dus ik heb ze gewoon gevraagd wat het advies is...ben benieuwd!

Lim, ik dacht ook dat ze juist moeilijk zouden doen als ze al weten dat je meer behandelingen moet ondergaan, maar ze kwamen zelf met dat voorstel naar aanleiding van mijn verzoek om een betalingsregeling voor die ander 210 euro!
    Welke verzekeraar zit jij bij dan? Ik zit bij Agis, collectief via mijn werk.

Ladouce, ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig of er spontaan een mooi vakantiebeebje is ontstaan! Of ben je even lekker aan het bijslapen? ;)

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

En wij allemaal maar denken dat Annna stiekum aan het bevallen was...niet dus. Wel wat zorgen om beebje, maar alles bleek goed gelukkig. Jeuj! Tis wel echt aftellen nu he?

Ryfo, ik kan me je gevoel wel voorstellen. Maar wat Bebek al zei, wij "kennen" elkaar hier al zo lang, dat het even tijd kost voor je je helemaal thuis voelt. Maar het komt goed, echt waar.

Bebek is (gelukkig) verstandig. Lieffie, als jij in het ziekenhuis ligt komen we je met zn allen opzoeken ;)
    Ik zie dat Des al komt dweilen, das mooi. Dan hoef ik dat niet te doen... want als ik ergens een hekel aan heb ;)
    Maar waar nodig en mogelijk kom ik ook helpen hoor.

Mama, ik snap ook dat de wens voor een 4e kindje groot is hoor. Maar wat je zegt, je hebt er al 3. En ik ben na zo'n lange tijd nu wel zo egoïstisch dat ik vind dat degene zonder kindjes nu echt eerst aan de beurt zijn ;)
    Maar dat neemt niet weg dat ik best snap hoe gevoelig het kan liggen!

Suusje was even blij, maar nu weer niet. Knuffel!

Ladouce is weer thuis! Jeuj. Jammer van de terugreis. Maar wel een fijne vakantie gehad????
    Ik zie dat Des al een korte samenvatting heeft gegeven.
    Je hebt even wat bij te lezen schat :)

Ik ben vandaag met een hele goede vriendin (ken haar al vanaf mijn 5e) wezen koffie drinken en lunchen in Den Haag. Was erg gezellig!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Goh, ik kom online en iedereen valt stil?
    Geeft me te denken ;)

6. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Tja zou het aan jou liggen;): tuurlijk niet.
    Je geeft een mooie reactie op mijn verhaal. Dat aan de beurt zijn; dat zou eigenlijk echt zo moeten gaan, maar helaas. Maar je begrijpt dat als het wel het geval was; ik het volledig met je eens ben.

Leuk dat lunchen en koffie drinken.
    Krijg ook zin.

7. BB10

BB10 Niet meer actief

Ben ik weer! (even ego kom straks op de rest reageren)

Bekijk bijlage 120680

De volledige uitslag (en dus kansberekening) krijg ik pas over 2 weken. Maar de nekplooi was 1,3. Hij/zij lag te slapen en ik kan je vertellen het is geen pretje als ze met dat echoapparaat op je volle blaas aan het duwen zijn om het guppie wakker te krijgen. Minimens is nu 6,5 cm groot en loopt precies op schema. Placenta ligt nog aan de voorkant dus de kans is groot dat het lang duurt voordat ik het kan voelen.

8. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Jeuj, Liesje is terug! ;)
    Je hebt een gezellige middag met je dinnetje achter de rug lees ik? Fijn, dat heeft een mens af en toe even nodig!
    Enne, jij bent ook een lieffie, dat je me wilt komen helpen!
    De kans dat ik onder het mes moet is vrij groot, dus roep allemaal maar niet te hard, hahahaha! Al verwacht ik jullie natuurlijk wel allemaal op het bezoekuur, hahaha :p

Ow enne, ik vind ook wel dat de mensjes zonder kindjes eerst mogen, maar eigenlijk vind ik dat gewoon iedereen die dat wenst een kindje moet mogen krijgen!

9. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Goed nieuws BB, gefeliciteerd! Mooie echo!
    Ik schaam me diep, maar die 1/3 berekening zegt me niks...helaas geen verstand van :)

10. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Wow wat een mooie echo: die 1,3 is volgens mij het aantal millimeters dat de nekplooi dik is; maar wat goed is en wat niet weet ik ook niet. Je krijgt samen met het bloedonderzoek een kansberekening; ik heb het alleen bij de jongste laten doen (daarvoor was het de onbetrouwbare tripletest). Je krijgt dan een uitslag van 1 op ......(hoe hoger hoe liever).

Mooi antwoord Bebek: daar sluit ik me bij aan.

11. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Zucht, dilemma...graag jullie advies.
    Ik betaal nu 127.84 voor mijn zorgverzekering. Ik krijg dan maximaal 300 euro vergoed voor de fysio. (een behandeling kost 30 euro, dus tien behandelingen).
    Als ik mijn verzekering om laat zetten naar een uitgebreidere, ga ik per maand 137.74 betalen. Omdat mijn fysio niet zit aangesloten bij mijn verzekeraar, krijg ik dan 80% van alle behandelingen vergoed. Wat is nu wijsheid??
    Ik moet er ook even bij vermelden dat ik na een operatie vanaf de dertiende behandeling een jaar lang onbeperkte fysiotherapie krijg, maar die eerste 12 zijn dus voor eigen rekening. En als ik die nu opmaak, dan gaat dat gewoon opnieuw tellen vanaf de operatie.
    Ik wet niet zo goed wat te doen nu....de tweede optie lijkt me goedkoper, want ik ga dan 10 euro per maand meer betalen en 6 euro per behandeling en ik heb 2 behandelingen per week, dus zeg maar 9 in een maand, is dus: 54 euro per maand, plus een tientje extra premie, is 64 euro per maand.
    Als ik het oneranderd laat heb ik nog 8 behandelingen gratis en daarna moet ik 30 euro per behandeling gaan betalen, dus dan zou ik 9x 30 euro moeten betalen, is 270 euro per maand. Lijkt me dan dat ik 208 euro goedkoper uit ben met een uitgebreidere verzekering toch? Fysio vindt het zonde om therapie te doen als ik het niet vergoed krijg en adviseert me om die behandelingen dan te bewaren voor na de eventuele operatie, zodat ik er dan nog maar 4 zelf hoef te betalen voordat alles vergoed wordt gedurende een jaar. Maar dan kan er dus niks aan pijnbestrijding gedaan worden en god mag weten hoe lang het ongeveer duurt voordat ik geopereerd word, als ik al geopereerd word!
    Ik weet dus niet of ik ook die 80% vergoeding krijg na een operatie of dat er dan wel een volledige vergoeding plaatsvindt.

Snappen jullie het nog?

Ik ben dus echt geen handigerd met rekenen enzo, dus heel graag jullie advies en als het even kan een duidelijke uitleg waarom ;)

12. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    BB wat goed!
    Ik moet wel even kijken wanneer ik tijd heb om terug te lezen van de afgelopen tijd. Jullie zijn nlief :)
    Hie dan even in kort (zo kort mogelijk) wat er aan de hand is/was met me de afgelopen tijd. Zondag is mijn bubble gebarst en ben helemaal tierelier geworden en zo boos. Nou hier hoe en wat:
    Ik heb ik juli onze jongste zoon verloren nadat hij de navelstreng om zijn nekje had zitten. Ik ben toen begin september weer zwanger geraakt en toen was mijn progesteron veel te laag. Voor onze oudste zoon heb ik meerdere miskramen gehad en tussen R en S heb ik nog 2 miskramen gehad. Ik heb geen probleem om zwanger te raken maar wel om het te blijven. We zijn er nogsteeds niet 100% uit wat we nu gaan doen. Ik steralisatie of voor altijd aan de pil (ben nu 2 maanden aan de pil weer) De pil geeft me verschrikkelijke hoofdpijn en een spiraaltje is geen optie. Nu afgelopen zondagavond stond ik in de winkel aan de kassa toen er een mevrouw achter me stond en zei dat R zo'n mooi kind is. Rondom haar liepen 4 kinderen in de leeftijd van 2 tot 6. Ze zei dat ze nummer 6 verwacht en vroeg of ik meer kinderen heb. Jullie kunnen mijn antwoord wel raden en dus vertelde haar van S. Toen zegt ze heel vrolijk: Oh wees maar blij want kinderen kosten heel veel geld en ze maken toch alleen maar ruzie met elkaar. Waarop mijn mond open viel en vroeg haar: pardon? En toen zei ze precies hetzelfde en ook nog dat ik dan ook lekker niet 3x per nacht op moet staan om te voeden en luiers verschonen.
    Nou daar heb je het. iemand die haar 6e binnenkort uitpoept en tegen mij loopt te klagen dat het leven met kinderen zo zwaar is terwijl ik een moord zou doen om S terug te krijgen. That's it, dat was de druppel.
    Dus... Wat voinden jullie? Als ik haar weer tegenkom en kogel door haar hoofd jagen en de baby uit haar buik trekken? Ik ben furieus om heyt zacht uit te druken.

Ik ga nu eerst even met de kleine man naar de bieb en kom straks even terug als hij ligt te slapen.

PS sorry van de typfouten want ik zit op mijn kleine noteboek en dat ding heeft zulke kleine toetsjes dat ik er scheel van ga kijken ;)

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dat van die kogel en die baby eruit trekken is miss iets overdreven, maar dat je razend werd kan ik me voorstellen!!!! Hoe durft ze!!!

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ryfo, wat een domme, kortzichtige en valse opmerking is dat van die vrouw zeg!! Ik zou daar ook furieus van worden! Ik geloof dat ik ter plekke een rel getrapt zou hebben zeg, jemig he! Logisch wel dat je daar pissig van wordt!
    Als je haar weer ziet zou ik haar even haarfijn uitleggen hoe kwetsend ze wel niet is met zulke opmerkingen!

Ik wist trouwens niet dat je jongste zoon is overleden door navelstren om zijn nek, vreselijk! Ik ben zelf ook geboren met de navelstreng om mijn nek, maar gelukkig konden ze snel ingrijpen!
    Vreselijke ervaring lijkt me dat, om je kindje te moeten verliezen! En zo'n stom mens met die ondoordachte opmerkingen maakt het dan niet veel beter nee :x

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Zijn jullie allemaal druk aan het rekenen geslagen over mijn verekeringsvraag? :p

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ikke niet, zodra ik cijfers zie haak ik af ;)

BB, ik vergeet helemaal te zeggen dat ik je beebje nu al mooi vind!
    Hoe is het nu met je buik? Heb je nog pijn? En wanneer weet je uitslag van ontstekingswaarden??

17. BB10

BB10 Niet meer actief

Ryfo lieverd ik snap je helemaal. Had hyves gelezen (toevallig want ik kijk bijna nooit) maar vond het niet netjes om dat hier te vertellen. Is toch jouw keus.
    Dikke knuf.

Bek ik heb het idee dat je je mening wat betreft de operatie wat aan het bijstellen bent, klopt dat? Kan ook eigenlijk niet anders met alle gezellige hulp die je aangeboden krijgt;) Dan zou ik er ook eerder over denken. Je heb nl wel meer aan een lijf dat goed functioneert als je straks de zorg voor jullie mulicultibeebje moet dragen. Gaat goed komen meis!

Lies moet wel lachen om je winkeltijden verhaal. Had ik in het begin hier in het dorp ook last van. Maar op een gegeven moment zit het er wel in hoor. (hoop ik voor je;)) Fijn dat vandaag gezellig was.

Ladouce weer thuis jeuhh wel jammer van je terugreis. Enne ik ben nu ook wel benieuwd naar je nod?

Mama ik begrijp je frustratie wat betreft al die mama's die een 4e krijgen. Ik vind dat iedereen die graag wil een kind moet kunnen krijgen of dat nu de 1e, 2e of 6e is. (maar stiekem hoop ik ook dat alle kinderloze stellen hierin vooraan staan)

Suus eerst goed nieuws en nu dit........bah bah! Ik duim dat het allemaal meevalt en Roen toch snel mee naar huis mag! Knuf!

Hier nog steeds heel duizelig en zolang ik dat heb is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te gaan werken. Ik heb gewoon mijn persoonlijke carousel. Ik lag vanmorgen in bed met mijn armen wijd het bed vast te houden omdat alles zo draaide. Moet niet gekker worden.
    Nog ff 1 foto om het af te leren. Lijkt net of ie z'n duim opsteekt haha!

Bekijk bijlage 120721

18. BB10

BB10 Niet meer actief

Lies ik ben zo'n muts. Ik had het bloedprik formuliertje op moeten halen bij de ha en dat ben ik vergeten. En ik laat me morgen echt geen 2e keer meer prikken. Buikpijn is ook weg dus ik laat het zo. Ben zo weer bij de ha geweest als het erger wordt toch.

De waarde (meting) van de nekplooi moet minder zijn dan 3,5 anders heb je zoiezo een vergrootte kans op down. Dus wij zitten daar gelukkig ver onder. Maar dat wil niet zeggen dat er uit mijn bloedonderzoek geen verhoogde waarde kan komen. Das nog even afwachten.

19. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    BB, het is niet zozeer dat ik mijn mening omtent een operatie bij wil stellen, het is meer dat het er naar uitziet dt ik weinig andere opties meer heb....
    De neuroloog gaf vorige week al aan dat deze hernia zo fors was, dat ie vrijwel nooit vanzelf over gaat, maar omdat het toen beter met me ging wilde hij het nog een week of 6 aankijken en is er een nieuwe afspraak gepland op 14 februari. Hij zei dat als de situatie dan niet verbeterd danwel verslechterd was, ik echt aan een operatie moest gaan denken. Nu is de situatie sinds afgelopen vrijdag dusdaning verslechterd, dat mijn fysio me geadviseerd heeft om de neuroloog te bellen en de afspraak te vervroegen, omdat ik gewoon weer helse pijnen heb nu en dat komt volgens de fysio door die instabiele hernia.
    Dus heb ik de neuroloog gemaild en morgen hoor ik daar meer over, maar ik moet er gewoon ernstig rekening mee houden dat ik dus alsnog onder het mes moet...en da's niet fijn, want dan wordt die tussenwervelschijf verwijderd en de rest vast gezet. Levenslange rugpatiënt dus en minder mobiel, al weet hoeveel minder en daar is nog wel mee te leven.
    Maar goed, ik loop niet op de zaken vooruit en wacht het allemaal nog wel even af, maar hoop wel dat ik sneller bij de neuroloog terecht kan!

Dames, dames, dames, ik heb echt jullie advies nodig omtrent mijn zorgverzekering hoor!! Please please please? Ik vind het wel een goeie voor Desmo en Limmeke ;)

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Zo, en nu moet Bekje al waggelend toch echt even met puppie naar buiten :( Ik meld me later weer!

*please please please laat het droog zijn, ik wil geen tweede keer natregenen tot op mijn onderbroek*

Deel Deze Pagina