35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger???

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Koffieleutje, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Bebek, je maakt het wel spannend hoor. Duimduimduimduimduimduimduimduim.

Heb de ha ass gebeld.

Ass van de ha gaat straks overleggen met de ha en ik mag 2 uur bellen. Dan hoor ik of ik de verwijsbrief krijg voor naar de gyn, maar ze dacht dat dat geen probleem zou zijn. Dus waarschijnlijk zonder afspraak bij de ha zelf.

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ook vanuit hier goedemorgen allen tesaam. Ik heb heerlijk uitgeslapen en zit nu met bakkie koffie en beschuitje achter compje.

Bebek, ik ga er echt nog steeds vanuit dat jouw hernia er de komende maanden nog wel zit. Die trekkerige baarmoeder komt mij ook heeeeeel bekend voor;)

Liesje lekker rustig avondje gehad. Gelukkig na al die drukte, mocht ook wel een keer. Nu naar de kapper, ga je nog iets spannends laten doen.

Duim, hoe ben je gevaren met het gesprek over de IUI. Fijn dat er nog iemand hier is op het forum die echt ervaring heeft met een wat minder werkende eierstok. Zulke verhalen geven de burger moed.

Koffie, vandaag is het Plundra. Ik vind het ook super dat je haar in je huis opneemt. Hopelijk hebben J en zij straks snel een eigen stekkie. Jippie, M. is weer thuis. Vandaag echt wel zweeds gebak bij jullie. Klinkt als een mooie dag, behalve dat leeglopen dan.

Mama loopt ook al leeg. Wat is dat hier toch met die ongi's.

Lynn raadpleegt dr google. Probeer jezelf niet gek te maken. Wat zei gyn trouwens?

JoMi, goedzo! Nu snel afspraak bij gyn dan kan het in elk geval goed nagekeken worden. Snap wel dat deze stap toch moeilijk is. Je hoopt altijd dat het niet nodig is. Maar bedenk maar, we moeten die gyns ook een beetje aan het werk houden en misschien is het iets heel simpels wat heel eenvoudig op te lossen is en ben je binnenkort gewoon zwanger.

Des, hoe is het bij jou vandaag?

3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Lief dat jullie allemaal voor me duimen, ik hoop dat het effect heeft!! Maar ik denk dat mijn lijf gewoon een nieuw truukje aan het uitproberen is ;)
    De fysio zei dat de kabel in mijn kuit een stuk minder hard was, goed teken. Volgens hem kan dat ook onder invloed van hormonen gebeuren :$ Tuurlijk, ga me ook nog ff hoop geven, alsof het allemaal niet ellendig genoeg is. Zucht.
    Ik denk dat vandaag of morgen de duivels gewoon doorbreken, dat denk ik echt, dus daar ga ik vanuit!

Koffie, hoe laat komt je knackebrodterroriste? Ik ben wel met je eens dat het goeie move van haar is dat ze je heeft opgebeld, al snapt ze waarschijnlijk zelf ook wel dat ze je beter te vriend kan houden ;)
    Fijn dat het met M. zo fijn was!!

Ladouce lekker uitgeslapen, heerlijk. En goed voor je, want zo kan beebje in alle rust aan elkaar gelijmd worden :)

4. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Duim wat fijn dat je zo goed geholpen bent hier. Het is en blijft natuurlijk altijd je eigen beslissing maar wat meedenken is erg welkom als je zelf al zo heen en weer geslingerd wordt. Heel veel sterkte meis!

Jomi heel knap dat je de vervolgstappen hebt gezet. Dat je hier schrijft dat je eigenlijk niet durft wil wel wat zeggen. Flink dat je het toch hebt gedaan! Voor jou is het nou eenmaal anders moeilijk dan voor de meesten ons ;)

Natas succes bij de VK vanmiddag (las ik op je Hyves :)) Kom je wel even verslag doen?

Bebek schat ben je nou echt nog steeds zo rustig of doe je maar alsof? Je bent way over tijd en hebt een trekkerige baarmoeder, mens ga testen!!

Koffie het klinkt toch allemaal wel redelijk rustig bij jullie nu ... eindelijk :) Ik begrijp wel dat je knackerbrodje in huis haalt. Dat kind was natuurlijk helemaal over haar toeren en inderdaad vind ik het erg volwassen en flink om jou te bellen en excuses te maken.

Lies krijgt weer mooie haartjes vandaag, altijd leuk :)

Ladouce al klaar met de foto's?
    Met mij gaat het wel, ik merk alleen dat ik een beetje somber/down wordt. Dat zal wel met het niet-roken te maken hebben vrees ik. Ben ook erg boos op R. die mijn laatste sigaretten heeft weggehaald zonder dat te overleggen. Vind ik zo kinderachtig, ben echt woest :x. Die hoeft er niet op te rekenen dat ik iets voor hem doe vandaag, hij schuift vanavond maar een pizza in de oven ofzo, ik doe niks!

5. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Des skattie, waarom ben je daar zo boos om dan? Je ging ze toch niet meer oproken en nu hoef je de verleiding ook niet te weerstaan...ik denk dat R. het met de beste bedoelingen heeft gedaan ;)
    Tja en dat je down wordt van niet roken snap ik heel erg goed, het is ook supermoeilijk en ik vind het echt super supergoed van je dat je nu al zo'n tijd gestopt bent!! Hou vol hoor meis, ben trots op je!
    Enne, ik ben inderdaad echt zo rustig ja, vraag me niet hoe het komt want ik weet het niet :D Ben er denk ik zo van overtuigd dat ik toch wel weer ongi ga worden dat het gewoon een kwestie van afwachten is. Heb net wel wat sensitesten besteld, weet niet hoe lang het duurt voordat die bezorgd worden maar ik hoop ze morgen of zaterdag te hebben, dan ga ik wel een testje wagen. Die toch omowit gaat worden overigens :p

6. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Omdat ik gewoon heel erg boos wordt van niet roken, echt verschrikkelijk kwaad en chagerijnig word ik daarvan :x
    En dan vraag je je af waar je het voor doet enzo. Al die verdrietige meiden hier die zo graag een kindje willen en er zoveel voor over hebben. Waarom worden we toch zo hard gestraft, ik vind het zo oneerlijk :(

7. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik snap het helemaal lieffie, het is ook om pislink van te worden allemaal! Het heeft helaas zo weinig effect om zo boos te worden, maar soms lucht het wel heel erg op hoor, vooral als je dan ook ff lekker een boom gaat mishandelen ofzo ;) Is echt heerlijk op zijn tijd!
    Dikke knuf!

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Lieverd, ik begrijp je zo goed. Wij begrijpen je zo goed. 't Is ook niet eerlijk maar je weet ook dat het leven niet altijd eerlijk is. Hoe moeilijk ook. Ik zou zo graag willen dat ik je verdriet weg kon toveren maar dat kan ik niet. Het niet roken maakt ook nog extra emoties los en dat kun je er nu gewoon niet bij hebben.
    Net als Bekje vind ik het zo dapper en knap van je dat je gestopt bent en R heeft echt het beste met je voor. Hij heeft de verleiding weggehaald uit liefde voor jou. Maar goed, dat hoef ik je niet te vertellen want ondanks je boosheid nu weet je dat zelf ook.

Een dikke knuffel voor jou!!!

En ik vind het ook wel een vreemde gewaarwording. Ons altijd zo ongeduldige Bekje is nu in ene juffie geduld zelf:D

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vreemde gewaarwording? Ik vind het ronduit irritant, die rustige Bebek :D :D

Des, ik herken die boosheid en die woede na het stoppen met roken als geen ander. Zoals je weet heb ik jaren (15) gerookt, ongeveer 20-25 sigaretten per dag. Na het stoppen heb ik de periode waar je nu doorheen gaat ook meegemaakt. Ik kan zeggen dat het echt beter wordt, maar daar heb je nu niks aan. Hou vol meis!

Zo, haartjes weer geknipt en gekleurd. Lekker.

10. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Bebek, wat heb jij toch een engelengeduld deze maand zeg! Jij net ook sensitesten besteld, ik ook alleen dan wel ovutesten met een paar zwangerschapstesten erbij. Ben je trouwens nog steeds aan het nagenieten van je uitstapje naar de kliniek? Wat kan een mens dat toch even goed doen en vooral om te voelen hoe blij ze zijn als je er weer een keertje bent.

Desmo, kan me voorstellen dat je zo nu en dan boos bent. Je mist toch iets wat je al zolang hebt gedaan, maar echt hoor het went. Je kan het en ik ben nu al HÉÉL erg trots op je dat je al zoveel dagen zonder hebt gedaan.
    Ik heb 21 jaar gerookt en ben in sept. 2008 gestopt (was dan wel zwanger), maar heb ook hele moeilijke momenten gehad. Nu betrap ik mij er nog wel eens op dat ik denk: zou het nog lekker zijn. Maar kan er nu ook echt dagen- tot wekenlang niet aan denken. Maar meestal als ik iemand zie roken heb je van die momentjes. Maar het wordt telkens minder.

Koffie, is knackebrodje er al? Dus M gaat uit huis in april, zal wel even moeilijk zijn maar denk dat het ook goed voor jullie allebeide is. Want die spanningen/ruzies is ook niks.

Lim, hoe gaat het met je zieke meisje en met jezelf? Hoe is het met P, gaat dat ook allemaal goed?

Lies, heb je weer een nieuwe coupe? Fijn dat je werkdag gisteren een stuk rustiger was, is ook wel eens lekker. Hoe voel jij je? Nog steeds geen kwaaltjes? ;)

Duim, het zit je ook echt niet mee hè? Maar wel fijn dat iemand hier van het forum je even een steuntje kan geven, omdat zij een beetje in dezelfde situatie zit. Dikke knuff.

Salcia, hoe gaat het met jou? Knuff.

Ria, gaat teentje van kleine man al wat beter? Hoe is het met de voorbereidingen voor de verhuizing?

Ladouce, ben je al klaar met je vakantiefoto's of nog niet helemaal? Wel heerlijk hoor, even lekker uitslapen. Doet een mens goed. Ik ben toch ook blij dat ik de stap nu gezet heb (mede door jou ook, tnnx), ik hoop ook dat het vrij simpel op te lossen is. Wat ik bv heb gelezen, door medicatie mijn lf te verlengen. Maar is nog koffiedik kijken, maar ben wel opgelucht.

Mama, ook alweer een totale leegloop. Gaat allemaal wel lekker hier met die ongi's. Knuff voor jou.

Verder iedereen bedankt voor jullie lieve woordjes, deed/doet me erg goed. En nu is het nog even anderhalf uur afwachten en weet ik wat de ha heeft gezegd.

De rest die ik nu niet genoemd heb, sorry en bij deze voor jullie een knuff. Heb het nml voor de rest uit mijn hoofd gedaan.

Tot later en eet smakelijk allemaal.

11. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Lieverds,

Dank jullie heel erg voor jullie betrokkenheid. Kan echt merken dat het me goed heeft gedaan om rustiger te worden en een weloverwogen besluit te nemen, gister en vandaag!

Eerst even ego, daarna zal ik ook op jullie reageren, want er gebeurd een hoop bij iedereen las ik al! (als je geen zin hebt in zo'n uitgebreid verhaal gewoon overslaan hoor).

Ik heb vanochtend meteen gebeld en werd door een gyn teruggebeld over hun advies. Ik heb haar gevraagd over hun afwegingen om geen iui te doen, en dat was, wat ik al vermoedde, omdat ze de kans zeeeer klein achten dat dat zinvol is, aangezien ik hydrosalpingo- huppeldepups had (verdikte eileiderwanden aan het einde door vocht, gezien bij de HSG in juni hier in A'dam), waardoor zij sterk twijfels heeft of mijn eileiders nog iets kunnen doen, en dat de kans groot is dat ze weer verkleefd raken of al zijn ..
    Ik weet niet hoe waar het is. Zij heeft mijn buik nooit van binnen gezien, maar weet wel van onderzoeken en statistieken.
    Mijn gyn in A'dam die mij geopereerd heeft, was wel positiever in die zin.
    Ik had verder geen zin in discussie en realiseer me ook, dat als ze weer dicht zitten of nog zo slecht zijn, dat de kans met IUI inderdaad nihil is. Maar als ze nog niet dicht zitten en toch nog werken, dan hebben we op de natuurlijke manier ook kans, want mijn slijm is niet vijandig en het deel tot aan de uiteinden van de eileiders waren voor de hersteloperatie gewoon open, dus dan kan het zaad in ieder geval tot daar komen. Dus met IUI maken we niet per definitie meer kans dan spontaan lijkt me.
    We hebben vannacht vast zelf een beginnetje gemaakt (eindelijk weer :)) en zullen de komende dagen daar lekker mee door gaan. Waarschijnlijk krijg ik door die 'heerlijke Pregnylspuit' morgenmiddag een prachtige eisprong van misschien wel twee eitjes? Nou, we zullen zien, en dan hopen dat mijn linkereileider acrobatische toeren uithaalt en ze opvangt van rechts ;) ..
    We hebben dan trouwens ook nog te maken met het euvel dat lief's zaadjes mijn eitjes misschien wel niet zien zitten, doordat ze bij de vorige IVF niet bevrucht raakten, maar ook dat zullen we nooit zeker weten ..
    Na al dit telefonische gesodemieter en weer dat hersengeknars waar lief en ik onderhand allebei zo genoeg van hebben, kreeg ik eindelijk een flinke huilbui. Dat was wel goed. Even in zijn armen op de bank en gewoon toelaten hoe pijnlijk en frustrerend het allemaal is en even niet meer zo stoer en daadkrachtig hoeven zijn.

Volgende week heb ik nog een telefonisch consult met de gyn die mij begeleidt (zo nu en dan ..) en dan ga ik het nog hebben over een ander prikschema. En als ik het gevoel heb dat ze daar niks in willen proberen ga ik ergens anders heen.
    Ik zal dit weekend een beetje naar andere klinieken kijken. Helaas wordt er in Rotterdam (zowel Maasstad als Erasmus) komende maanden verbouwd en beginnen ze in april pas weer.
    Geertgen heeft bij mijn weten ook een wachtlijst, maar ga toch even proberen daar ..

Goed, genoeg hierover. Ik ga even op jullie reageren zo!

12. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ladouce- Ja je hebt gelijk dat ik mezelf gek maak. Wb gyn, ze heeft de prometrium voorgeschreven en wil dat ik zo snel mogelijk daarmee begin in geval van positieve zwangerschapstest. Ik heb ook extra folium voorgeschreven gekregen wat ik nu 3x per dag moet slikken. Ik kan het ook zelf kopen maar als de gyn het voorschrijft is het gratis. Ook b12 word geregeld ALS ik positief test. De pil, volgende week moet ik telefonisch contact opnemen om te laten weten of ik zwanger ben of niet en zo niet dan schrijft ze me een andere pil voor.

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

#833 Flavour, 27 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2011
    Mmm beetje flauw dat ze niet wilden helpen. De artsen die ik gesproken heb zijn veel optimistischer over je kansen bij verklevingen, en kennelijk terecht. Snap het gewoon ook niet erg want vergeleken bij de torenhoge kosten van de hormonen is de IUI zelf natuurlijk peanuts. Maar goed, jullie doen het nu gewoon zelf. Je weet maar nooit.

Heb je al eens aan het UZ Gent gedacht? Zij experimenteren met DHEA bij slechte stimulatie, doen assisted hatching, maken een soort sneetjes in de bm om de doorbloeding te verbeteren en voegen calcium toe bij bevruchting wat echt wonderen kan doen. (vast niet alles tegelijk, maar dit zijn een paar opties) De arts bij wie je moet zijn is dr. De Sutter. Op het forum van Freya kun je er veel meer over lezen.

En heel logisch, die huilbui. Het is ook nogal wat, eerst het spuiten, dan die tegenvaller en dan ook nog tegenstribbelende artsen.

Ik hoop op een wonder...

Suus

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Lieve Duim, wat is het toch hartverscheurend om te lezen hoeveel sommige vrouwen onder ons moeten lijden voor die ene droom...een kindje. Wat Des ook zegt, hoe oneerlijk is dat! Sommige mensen zijn al zwanger als er een man langer dan 3 minuten naar ze kijkt.
    En hoeveel lastiger word het nog als de doktoren verschillende meningen hebben. Je bent toch afhankelijk van ze..
    Maar wie weet, bouwen jullie zelf deze maand tegen alle verwachtingen in wel een mooi beebje, hoe mega-cool zou dat zijn?

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Duim, ik ben blij dat we hebben kunnen helpen, met name Ladouce, zodat je iets meer rust hebt! Ik kan me voorstellen dat je overloopt van emoties en het is heel goed dat je even een flinke huilbui in de armen van je Lief hebt gehad; dat heb je af en toe even nodig!
    Begrijp ik nu goed dat jullie ook de escape IUI niet gaan doen deze maand maar lekker zelf aan de klus gaan? Kan me heel goed voorstellen dat dat als de beste optie voelt; evenveel kans als met de IUI en nu heb je er nog lol van ook ;) En met twee prachtige eitjes moet het gewoon goed gaan komen heb ik zojuist besloten!!

Liesje: :p :p Werk ik je op je zenuwen met mijn geduld? :D

Ladouce, fijn he, zo'n geduldige Bekje voor de verandering? :D

Geloof me meisjes, ik weet zelf ook niet waar het vandaan komt. Of toch wel: ik ben gewoon zo bang voor een witte test dat ik gewoon net doe alsof er niets aan de hand is. Want als ik weer een witte test heb is er dus iets mis met mijn lijf....en als ongi dan niet komt moet ik bloed laten prikken bij de HA met het oog op de operatie en dan komt er straks vast iets engs uit ofzo. Daarom heb ik zoveel geduld denk ik, de angst is sterker ;)

Enniewees, ik heb zwangerschapstesten besteld en meestal zodra ik die dingen koop of uit de verpakking haal om te gebruiken is het niet meer nodig. Alsof dat de sesam open u voor de duivels is zeg maar ;)

16. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Lies weer lekker geknipt en gekleurd. Ik weet hoe lekker dat voelt, weer een fris en fruitig hoofd :).

Jomi, heel goed dat je de stap hebt durven zetten en openhartig bent geweest naar je lief en hebt verteld dat je je zorgen maakt over je cyclus. Het kan heel simpel lijken maar dat is het voor jou dus niet, mooi hoor dat je het weer overwonnen hebt.
    En waarschijnlijk krijg je zo te horen dat je gewoon een verwijsbrief kan afhalen bij de HA. Kan me niet voorstellen dat hij of zij dat zou weigeren .. Fijn dat het allemaal zo snel gaat. Straks moeten we allebei onze AMH-waarde laten checken .. ;)

Desje boze buien, heftig he! Ik ken het ook maar al te goed .. En meer hier zo te lezen. Dus je kan erop vertrouwen dat je er doorheen komt hoor meissie! En vooral die boosheid niet tegen houden als je het op een 'veilige' manier toe kan laten tenminste. (op je werk of in de supermarkt is een beetje onhandig ;), maar de bomen in het bos kunnen inderdaad wel tegen een stootje, of in de auto schreeuwen?) Lekker een beetje van je afbriesen, doe ik ook nog regelmatig (gister nog).
    En R houdt ontzettend van je blijkt wel door sigarettenverdwijntruc!
    Heel veel sterkte, je kan het meid!

Bekje de rust zelve inzake overtijdzijnennogniettesten, petje af .. Maar wel testen morgen hoor!
    Het zou toch wat wezen zeg, duim voor je hoor. En las al dat je werkplekbezoek heel fijn was, mooi zo.

Koffie, wat een komen en gaan in jouw huis, jeetje. Ik vind je wel heel ruimhartig hoor. Knackie is inderdaad nog jong en verliefd en vurig, zeker naar degene die dat enigszins in de weg zou staan. Lief dat je ze onderdak geeft en goed als ze snel een eigen stekkie vinden.
    M straks uit huis, goh ja. Verdrietig maar misschien toch ook wel echt heilzaam voor jullie allebei.
    En oudste dochter vliegt uit. Mooie leeftijd hoor om uit te vliegen. Fijn dat zij het zo lang zo goed bij je heeft gehad.
    Hoop dat X snel zijn draai weer vindt, maar volgens mij gaat het herstel wel goed toch?

Dit vast even versturen en dan weer verder ..

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik zou bijna zelf gaan testen, gewoon uit baldadigheid/ slash tegenreactie.... Maar dat zou wel raar zijn op 8 dpo ;)

18. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Er was wat weggevallen van mijn vorige bericht. heb ik nu aangepast.

Liesben en alle andere meiden- Het is vreselijk en hartverscheurend en het word alleen maar erger naar verloop van tijd. We zijn allemaal niet meer de jongsten en het gaat er niet makkelijker op worden om een kindje op de werled te mogen zetten. Even voor de duidelijkheid, dat ik altijd zo snel zwanger ben wil niet betekenen dat ik daar blij mee ben. Want het gevolg in mijn geval is in 14 van de 16 gevallen een mk, 1 in 16 een gezond kindje en 1 in 16 een gezond kindje dat dan omdat hij zo levendig is de navelstreng om zijn nekje gedraaid krijgt waardoor de bloedtoevoer afgekneld word. Denk niet dat het "makkelijk" is om steeds zwanger te raken en dan weer een mk te krijgen. Ik ben op een punt gekomen waar ik niet wanger wil worden en zie hier... Kunnen jullie je voorstellen wat er door mijn hoofd gaat? Ik zou liever hebben dat JULLIE zwanger raken en een mooi gezond kindje op de wereld mogen zetten. Maar als ik dan toch zwanger blijk te zijn, laat het dan ajb een plakker zijn...

19. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Oh jeetje, zie dat er al weer een flink aantal reacties zijn. Die eerst even lezen ;)

20. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    ik krijg de indruk dat ik in de zeik genomen word of ligt dat aan mij?

Deel Deze Pagina