35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger???

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Koffieleutje, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Liesben: ik vind je ook geen boeman, maar ben het ook met Bekje eens. Alle steun is welkom, waar die ook vandaan komt. Natuurlijk moet je als verpleegkundige je soms afsluiten voor alle ellende. Knap als je dat kan, overigens. Op de dialyse afdeling waar ik werk valt dat niet mee. Je kent de mensen zo goed, aangezien ze meestal 3x per week komen, ik zie ze vaak vaker dan mijn vrienden of familie. Daardoor is het bijna onmogelijk om je niet te laten raken door een sterfgeval of iets dergelijks, maar anderzijds raken de leuke dingen me ook; zoals een patient die getransplanteerd wordt of iets leuks in de privesfeer mee maakt.
    Die menstruatiepijn kan ook heel goed bij een zwangerschap; dat is nou juist de pest van al die verschijnselen; je kan bijna alles in beide gevallen hebben. Behalve dat hyperemisis gebeuren, dat krijg je alleen als je zwanger bent; maar daar wordt je dan ook weer niet vrolijk van (al durf ik te wedden dat al die meiden hier het er maar wat graag voor over zouden hebben).

Goulash: erg he; heb ik nog nooit op.

Duim: heerlijk een kaasfondue, dat met die 'bollen' lijkt me trouwens een erg goede keuze. Je weet maar nooit, toch.

Gisteren vormsel gehad van mijn nichtje; dochter van zwager, was een bovenverwachting gezellige avond. Ondanks alle verwijten heen en weer.

Vandaag lekker naar de bossen geweest (wel koud) en een zelfgemaakte gouden schat verstopt (met snoep erin natuurlijk), geweldig dat ze daar zo van kunnen genieten.
    Met oudste dametje communnie voorbereiding gedaan; ging over vrede en ook over oorlog; meisje helemaal over de zeik bij mijn beknopte (en mijns inziens kindvriendelijke) uitleg.....mag er 'pieeep' niet meer over praten.
    Maar is natuurlijk wel een onderwerp waar met name ook op school nog wel vaker over gesproken zal worden.
    Morgen ge ik voor het eerst weer sporten:pilatus; op advies van huisarts; om die chronische hyperventilatie eens kwijt te raken. Ben wel benieuwd.
    Nu lekker mijn boek uitlezen.

Tot snel.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het is ook moeilijk om je af te sluiten mama, maar bij mij op de afdeling zijn er, om je een voorbeeld te geven, de afgelopen twee weken 4 mensen overleden. Jonge mensen, met hele nare ziektes, die je niemand toewenst op die leeftijd. Dus ik moet wel, anders is het a. geen werken en b. geen leven meer voor mij. Betrokkenheid is 1 ding, maar persoonlijke betrokkenheid kan ik me bijna niet veroorloven. En ook bij ons liggen mensen zeer frequent voor bijvoorbeeld chemotherapie, of ten gevolge van hun ziekte. Je bouwt een band op met die mensen.
    Maar goed, ik wil het onderwerp graag afsluiten als niemand het erg vind ;) (ik krijg nl anders het gevoel dat ik me moet verantwoorden)

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    lies: fijn dat je gewoon uitspreekt wat je denkt.. mij greep het enorm aan omdat haar kindjes zo oud zijn als die 2 kleintjes van mij.. moet er niet aan denken dat ze mij ineens zouden missen.

duim: lekker hoor, kaasfondue... eet het geregeld... jammie

koffie: wat schrikken die aanval.. en niet druk maken wat werk ervan vind hoor.. dat is toch een eikeldoos wat daar rondloopt

bekje: heb je het alweer warm gekregen? is idd koud en ben blij nu geen hond te hebben die uit moet

ladouce: lekker goulash.. alleen beetje ver weg en heb buik vol van pannenkoeken

brrrr dd, knoflookvlees? op een of andere manier kan ik me niet voorstellen dat dat lekker is, maar kan me vergissen natuurlijk

ik ga dadelijk boer zoekt mokkeltje kijken.. want rest hangt weer achter de pc

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Krijg nu het idee dat iedereen denkt dat het mij niets doet :(

5. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Lieffie, ik ken je en ik wéét dat het je wel degelijk iets doet! Ik vind het alleen maar heel logisch dat je jezelf beschermd tegen persoonlijke betrokkenheid; je zult wel moeten anders kun je je werk niet meer uitvoeren en heb je gewoon geen leven.
    Maar dat wil niet zeggen dat het je niet raakt, dat je er geen gevoel bij hebt, dat je geen medeleven of zelfs verdriet voelt. Je bent een mens (een hartstikke leuk mens ook nog es) en dus voel je. ;)

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Liesje logt uit. Tot morgen meisjes. Morgen mag ik uitslapen Jeuj!

7. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Nee joh, Lies, tuurlijk niet!
    Je hebt alleen niet gereageerd toch. Dat zegt niets over of het je wel of niet raakt. Ik denk dat helemaal niet en de anderen ook niet volgens mij.
    En wat betreft je patiënten is het onmogelijk om alles tot in de tragische puntjes toe te laten. Dan heb je inderdaad geen leven meer. En er is ook nog wel wat tussenin, tussen onverschillig blijven en zeer geëmotioneerd toch?

8. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Slaap lekker skattie! Fijn dat je mag uitslapen morgen, altijd lekker, geniet ervan!

Bekje peert hem ook. Ikke moe en wil mezelf beschermen door de pc uit te zetten: ik blijf anders namelijk continue heen en weer lopen tussen de bank en de computertafel en ik heb erg veel last van mijn been, dus is het verstandiger als ik rustig blijf zitten. En dan moet de comp uit, anders kan ik de verleidng niet weerstaan ;)

Ik kan helaas niet uitslapen; eerst puppie uitlaten en dan om 10 uur weer bij de fysio zijn. Zucht.

Slaap lekker meisjes en tot morgen!

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0

o maar lief boevrouwtje.. natuurlijk weten we dat het jou wel iets doet.. heb mijn stukje alleen maar geschreven omdat het mij dit keer echt vet aangreep..meer dan normaal.
    trusten alvast :)

bekje ook slapen en morgen weer naar fysio yeah

ik mag donderdag weer.. maar ik wil niet.. waarom niet.. nou, gisteren probeerde mannetje mij te verleiden.. en ik kon nix omdat het down under zon zeer deed.. kan beentjes niet uit elkaar doen :) want dan verga ik... en dat was niet voor ik therapie had..

10. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik denk dat Bek voor haar 1e (volledige) salaris een laptoppie gaat kopen;).

Lies lekker slapen en niet te veel denken, morgen fijn uitslapen. Ik zal aan je denken als ik uit mijn bed rol!

11. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Trusten Lies, heerlijk dat je je nog een paar keer om mag draaien, ik ben ook zo'n bofferd!

BB en Bekje, sterkte met de wekker morgenochtend. En BB, ook sterkte op je werk.

Lim, wat een baleritus zeg, met je onderkantje. Heeft dat vooral met BI te maken? Lijkt wel of alle plezier ook nog van je afgenomen wordt, Grr.
    Hoop dat het snel wegtrekt!

12. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Mama, leuk zo'n schatkistspeurtocht. Ik heb hele leuke herinneringen aan vroeger, toen mijn ouders dat ook voor ons deden met verjaardagsfeestjes (wel in de zomer :)).

Goed idee van de pilates, volgens mij een hele prettige manier van bewegen en goed voor ongeveer alles, zowel voor je lijf als je geest.
    Ik hoop dat het voor je gaat werken.

Ik zit nog steeds aan de Kaasfondue, want eerst een kopje soep en telefoontje met lief gedaan. Nu met schuin oog naar B zoekt V.
    Verder last van P-tieten geloof ik. Jeetje zeg, die bollen zorgen echt voor zwelling en prikkerij.

Fijne avond nog iedereen!

13. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Meiden, ben erg moe vandaag. Avondje stappen heeft er wel ingehakt.

Het was erg gezellig en de jongens vonden het helemaal geweldig dat ik er was. Heb ook nog een oud collega (3 jaar niet gezien) en een "oom" die met mijn tante getrouwd is geweest (denk ik wel 25 jaar niet gezien) getroffen. Dus was erg gezellig en deze dame lag om goed 3 uur pas in haar bedje.

Voor de rest nog met manlief over wat dingetjes gehad voor dinsdag en naar de Orchideeënhoeve waar we 2 hele leuke planten hebben gekocht.

Dus voor vandaag haak ik af, ik ga zo naar bed.

Welterusten allemaal en tot morgen.

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nou ja, uitslapen...0700 wakker is geen uitslapen toch?
    Jakkes, en ik heb vanavond nog een late dienst.
    Morgen ga ik er een testje tegenaan gooien. Vandaag niet omdat ik én zo moet werken én mijn lief vandaag helemaal niet zie. Vinniknieleuk. Dus morgen.
    Morgenmiddag ook op kraambezoek.

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Aangezien hier niemand is, ga ik maar eens douchen en boodschappen doen. Ook leuk.....

16. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Goedemorgen meiden,

Allereerst heb ik alle begrip voor Lies die niet heeft gereageerd en ook voor meiden die wel hebben gereageerd. Zo ik heb gezegd ^^

Lim lieverd helaas weet ik wat je voelt, maakt voor jou de pijn niet minder maar gedeelde smart is halve smart toch....

Lies je maakt het wel erg spannend !

Bebek hoe is het nu meis ?

Mama ik was al een poos aanvalsvrij (ruim 10 jaar) helaas zijn ze weer in mindere mate terug waarschijnlijk door de stress (aldus neuroloog) Ik gebruik wel al jaren medicatie. het is begonnen toen ik zwanger was van de eerste. Daarvoor nooit last gehad.

Lieve meiden gelukkig reed ik niet zelf (doe ik niet vanwege die aanvallen) en werd ik netjes gebracht door hubbielief (die zorg verlof heeft aangevraagd voor de tijden dat ik werk)
    Vannacht slecht geslapen omdat ik gewoon weet dat ik vanmiddag een hele emmer shit over me heen ga krijgen en ik weet niet hoe veel ik nog kan aanhoren voordat ik zeg dat ze die baan maar moet stoppen waar de zon nooit schijnt en ik daardoor al mijn rechten verspeel.....

Annna hoe is het met lieve Linde en met jou ?

Natas hoe voel jij je ?

Desmo ik vind jou zo ongelooflijk knap, niet roken !!! Zet door meis ! Heb je nog uitslag van die foto gekregen ?

Deze week barst ik van de afspraken elke dag minstens 1 bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegh !!

Alle meiden die ik niet heb genoemd, dikke knuf

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    pfff B blijft huilen... en ik weet niet waarom... als ze alleen in de kamer is.. dan is ze stil... zogauw ze 1 van ons ziet... brullen... het duurt al een week! ben helemaal kapot!

18. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Lim hoe is het met de sfeer thuis en hoe is het met jou.... Kleine ukkies voelen dat haarscherp aan zoals je weet.....

19. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Lies: nee joh, je hoeft je helemaal niet te verantwoorden. Ik spreek eerder mijn bewondering uit dat je dat kan. Het zou mij namelijk wel een hoop schelen, als ik dat ook zou kunnen. Ik laat niet makkelijk los. Maar we hebben ook patienten die er net zo lang zijn als ik: vanaf 1995!! Maar het zit ook in de aard van het beestje. Ik zou geloof ik ook niet op oncologie kunnen werken. Dus respect: en niks anders!

Jomi: zie je tegen morgen op: of is het eerder een opluchting?

Limm: Kan me heel goed voorstellen dat je kapot bent, het is ook eigenlijk mooi geweest met alle zieken en zorgen...En idd die kids voelen dat haarfijn aan.

Duim: het was geen hele speurtocht hoor, maar jonste meisje had haar eerste feestje gehad en daar hadden ze de draak verslagen en naar de schat gezocht; dat werd thuis voortgezet. Nu is manlief altijd erg goed in het aantrekkelijk maken van de boswandelingen (anders 'hebben wij geen zin...'). En dat verstoppen; echt geweldig: een klein snoepje in de schat en ieder die de schat vond mocht er een uit halen. Tot we het echt te koud hadden.
    Genieten van de kleine dingen noemen ze dat toch...

Pilatus: Pffff, dacht dat doe ik ff. Not. Het viel lang niet mee bij alle oefeningen, maar heb me ingeschreven en misschien ga ik er ook nog wel cardio bij doen; ik sla altijd meteen een beetje door, dus me voorlopig alleen voor pilatus opgegeven. (was wel de jongste; ook wel weer eens leuk!)

Van de week nog een fijn gesprek gehad met mamaman; hij vroeg zich af of ik me goed voelde bij onze afspraak: geen mmm, maar de natuur....En ja; ik kan vanuit mijn hart zeggen dat dat goed voelt. We zijn dichter bij elkaar dan ooit. Wil die kloof tussen ons nooit meer mee maken. Maar wel fijn dat hij het ter sprake bracht.

Ga zo ff mijn puppie uitlaten ;). Weet eigenlijk niet meer of die van jou Bebek een mannetje of vrouwtje is? (ff om in te schatten of ze samen zouden kunnen spelen; want mannetjes daarbij delft die van ons altijd het onderspit)

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    #1120 Bebek Istiyorum, 31 jan 2011
    Laatst bewerkt: 31 jan 2011
    Goedemorgen liefjes :)

Mama73, ik vind het echt een leuk idee, zo met die schat verstoppen! Hebben ze een leuke middag in de buitenlucht en zijn nog lekker actief bezig ook!
    Oja, mijn puppie is een flinke reu, van de ik-ben-de-koning-van-het-bos-soort :D

Liesje, waarom ben je zo vroeg wakker dan? Is ook een kwaaltje, dus Bekje gaat nog harder duimen!

Lim, wat ruk zeg, dat je niet meer in de spreidstand kan, bah. Op zich kan het inderdaad door de therapie komen; omdat je spieren aan het werk gezet worden. Ik ken het wel een beetje; ik kan mijn rechterbeen niet meer optillen, dus hier is het ook lachen gieren brullen tijdens de klus, als Lief eerst mijn been op moet takelen :D
    Wat zielig dat B zo aan het huilen is :( Misschien een keertje terug naar de HA? Jij gaat dit ook niet meer trekken zo!

Koffie, gelukkig reed je niet zelf tijdens de aanval zeg! Wat lief ook dat je hubbie zorgverlof heeft aangevraagd voor als jij werkt: fijn zo'n meedenkende man!
    En voor wat betreft je werk: laat ze lekker de vinkentering krijgen daar, waarom moeten ze nu weer tekeer gaan tegen je, je hebt toch niets fout gedaan?
    Kun je niet een klacht indienen bij de baas van jouw manager, over haar onmenselijke manier van leiding geven? Ik zou echt tot aan de hoogste directeur gaan, want dat mens brandt je gewoon compleet af en dat staat toch echt niet in de taakomschrijving van een manager hoor!

De bollen van Duim doen ook duidelijk hun werk; ellendig dat je er zoveel last van hebt! Laten we hopen dat het de laatste keer is en je ze hierna noooooiiiit meer nodig hebt! ;)

BB, ik ga van mijn eerste salaris een autootje aanschaffen, dan heb ik eindelijk mijn vrijheid terug :) Een laptop staat onderaan het lijstje, al zou het heel fijn zijn als ik er eentje had tijdens mijn ziekenhuisopname. Ik mag die van mijn zusje lenen, maar die is zo traag dat ik tegen de tijd dat ik zp geopend heb, ik al weer bijna ontslagen ben :D

Verder geen nieuws, behalve dat ik wakker werd met pijn, veel pijn. Op de schaal van 1 tot 10 een dikke 11, dus dat was weer feest. Medicatie gaat nu iets werken gelukkig.
    Kreeg gisterenavond een smsje van mijn fysio dat hij ziek is dus dat de afspraak niet door kon gaan. Dus mocht tot half tien slapen van puppie. Ben net uitgeweest, kwamen zijn vriendinnetje tegen en haar baasje is helemaal gek van mijn puppie, dus ze hebben een uur lang gespeeld. helemaal leuk.

Deel Deze Pagina