Des ik dacht dat 120 bovendruk normaal was. En onderdruk 80. 120/80. Ik had 138 over 93 was ook te hoog vooral die onderdruk is dan belangrijk. Gelukkig is die inmiddels gezakt.
Dacht ik ook BB, ik heb ook altijd 120/80, kun je de klok op gelijk zetten. Weet wel dat lage bloedruk inderdaad geen kwaad kan alleen kun je af en toe flauwtes krijgen maar verder zullen ze het niet behandelen.
Lieve Lies: je verwoord het prachtig en iedereen wacht hier met de nodige smart, ieder op zijn eigen manier. Maar jij mag gaan genieten, je hebt het verdiend, jij mag!! Weet je, ik heb een vriendin die het allemaal heeft gepland, iedere zwangerschap. 3 keer gelukt. "Zoveel tijd 'wil' ik ertussen, het leek me leuk om in de zomer zwanger te zijn...eerst ff ons huis verbouwen en dan mag er weer een kindje bij komen"; en alles loopt volgens planning. Bij die mensen heb ik er de meeste moeite mee. Kan ik veel minder blij voor zijn. Zeker als ze haar dochter ook nog nagenoeg dezelfde naam geeft als ons oudste meisje alleen dan met een 'z' laten beginnen i.p.v. een 's', zoals Lisa en Liza bijvoorbeeld. Een andere vriendin heeft er ook ruim 1,5 jaar moeite voor gedaan (voor beeb 3); die leefde mee en daar deed het ook zeer bij maar toch anders. Dus, na dit hele verhaal, jij mag. Het is je voor 200% gegund, gelukkig voel je je niet schuldig, is ook nergens voor nodig. We duimen jou 9 mooie maanden door. Ik sluit me graag bij jou startsein aan; 'count me in tooo' En bebek: die beeb komt er echt wel *kijkt boos naar bebek* Jomi: Fijn dat ze je zo serieus genomen hebben; behalve de ha dan.:x En fijn dat er gelijk actie wordt ondernomen; is het je een beetje meegevallen. Salcia: voor jou ook een dikke knuffel, hoop ook voor jou zo dat de IUi snel raak zal zijn. Duim: een cyclus overslaan, schiet ook niet op, waarom is dat: zijn de medicijnen anders te heftig voor je lichaam? Limm: hoe bevalt Winnie eigenlijk? Maak je er veel gebruik van? Heb zo avondoverleg, in het ziekenhuis, gericht op de verhuizing naar de nieuwbouw medio april. Dus waarschijnlijk tot laat. Of anders tot snel. Liefs
Oja een bloeddruk van 120/80 is volgens de boekjes, lager is nooit erg zolang je erg geen last van hebt; zelf heb ik 110/60. Boven de 90 onderdruk gaan er wel wat bellen rinkelen. Dus goed dat hier aandacht aan wordt besteed. Op mijn afdeling liggen veel mensen met een nierfunctiestoornis t.g.v. een te hoge bloeddruk, en dat is nog een van de minste gevolgen...
ehm mama.. ik ben ook zon mama.. ben sneller zwanger dan dat ik met ogen kan knipperen, ik heb het dus ook allemaal kunnen plannen (wel met een aantal MKen tussendoor, maar na een MK was ik gewoon direct weer zwanger als ik er voor ging).. winnie bevalt goed heb frietjes gehaald.. kan zo een lange avond op school gaan zitten, voorlichting over Havo.. zoon wilt eigenlijk niet.. maar MBO moet ik tot zijn 18e volledig zelf betalen, incl de treinkosten van 250 per maand.. dat geld heb ik gewoon niet.. dus ik wil dat hij nadenkt, misschien toch havo.. kan die daarna misschien meteen door naar HBO.. maar volgens mij zit hij ook een school die eisen stelt aan vmbo'rs die naar havo willen ookal is ons van het begin af aan verteld dat zijn richting voorbereidt op de havo.. nou ja, we zullen zien.
Ehm, sorry...nou ja, bij jou voel ik het in ieder geval niet zo (maar ken je dan ook pas sinds je mama bent), en het is wel een zegen.
Iemand die hier vaker meeleest Zo, mijn eten staat op maar ik zit nu eerst aan de cola en een zak drop leeg te vreten: werd helemaal niet lekker van de honger buiten en dan heb ik a la minute suiker nodig. Dus als mijn eten zo klaar is hoef ik niet meer
Ja meiden jullie hebben ook gelijk, ik ben helemaal in de war Mijn bloeddruk is meestal 110/60, vorige week ook bij de HA. Ben inderdaad ook heel goed in flauwvallen Hier het eten op en even met R. over iui gesproken. Wat ik al verwachtte ... hij wil er niet over praten. Dus sluit ik het snel weer af. Het was ons ding niet en het wordt ons ding niet. Punt uit.
Bekje, dat is toch zonde van je zuurkoolstampotje Des, goed dat je het toch even besproken hebt, dan ben je het in elk geval kwijt. Hier staat de oven aan, gaat zo pizza in. Had voor lief nog een salade met knoflookgarnalen staan en zelf dus pizza.
Jomi, fijn dat het bezoek aan de gyn zo goed verliep en dat je je serieus genomen voelt. Iedereen lekkere dingen aan het eten. Ik had burito's gemaakt, maar zat zo vol. Verder val ik ongeveer om nu. Morgen even het goede nieuws aan mams vertellen. En de gyn bellen. Ik zou graag aan een hele lage dosis aspirine willen. Kan helpen bij herhaalde miskramen, zorgt voor een betere doorbloeding van de placenta. En ze zeggen dat die 8-9 weken, waar het bij mij steeds misging, cruciaal is omdat de placenta het dan over gaat nemen...maar ik wil wel de mening en de toestemming van de gyn hebben!
Prima Lies, lijkt me een belangrijke vraag en als het jou een rustig gevoel geeft is het sowieso belangrijk. Wist ik trouwens niet van die overname na 8/9 weken door de placenta, vandaar misschien ook die 12 weken grens. Dan is wel duidelijk of de placenta het goed heeft overgenomen.
OOOOOOOOOOOOOOOH LIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Godsallemachtig, eindelijk weer goed nieuws hier. En wat een prachtige streep! Tjees meid, helemaal super, gefeliciteerd!!! Ik begrijp en herken je angsten lieverd, maar wij gaan allemaal keihard voor je duimen!!! Ik heb gelezen over die studie bij het AMC waar ze lage dosis aspirine hebben gebruikt. Schijnt iig geen kwaad te kunnen, maar kan me goed voorstellen dat je wel het akkoord van je gyn wilt. Knuf aan iedereen die naast blijdschap ook moeite heeft met Lies haar mooie bericht. Begrijpelijk! Thnx Lim voor proberen me te sms'en, maar mijn oude prepaid mobieltje is overleden dus die sms is niet aangekomen. Heb een nieuwe abbo met smartphone genomen vorige week, en daarbij ook een nieuw nummer. Wie mijn 06 wil hebben moet me maar even pb'en. Limmeke, wat afschuwelijk voor de man van je nichtje Bebek, klaag ik weinig? Zal ik zo nog even beginnen dan . Maar ff serieus, ik heb ook helemaal geen 'recht' op klagen dus vind dat ik het al te vaak zeg eigenlijk. Ik zou ook bang zijn voor zo'n operatie. Voor de chirurg en zijn team is het allemaal dagelijks werk meid! Zonder gaat niet hoor, echnie. Jomi, fijn dat je consult bij de gyn mee viel, dat je serieus werd genomen en dat je meteen goed in de gaten wordt gehouden. Ik had vandaag weer een werkdag en ben die tenauwernood doorgekomen. Ik was natuurlijk al zo moe en wat zwangerkwaaltjes zoals kortademig, met die verkoudheid en kop vol watten erbij is het helemaal vervelend. Voorbereiden voor m'n vervangster gaat langzaam, te langzaam. Zo, einde klaag. Mocht van Bekje
Ik heb ooit een 06 gehad Natas, maar die was van je man...die mocht ik vorig jaar eenmalig gebruiken omdat jullie ten tijde van mijn (dramatische) echo op vakantie waren.. En die heb ik dus daarna ook gedelete. Maar ik wil best weer in aanmerking komen van je 06...
Lies even korte vraag. Is het misschien ook zinvol om je progesteron gehalte te laten meten? Misschien dat je naast (kinder)aspirine ook die leuke bolletjes kunt gaan gebruiken.
Je krijgt pb Lies met een vrij te gebruiken nieuw 06-nummer En Chrisje stelt het zeer op prijs denk ik dat je hem het afgelopen jaar niet plat heb ge-es-em-est
Moet morgen naar het zh voor een nieuwe echo. Ik neem aan dat ze nogmaals naar dat rare strengetje gaan kijken in mijn bm. Ik wil eigenlijk wel antwoord op mijn vraag of het kwaad kan maar als ze zelf nog niet eens weten wat het is?!? Mmm ik ben absoluut geen paniekpiet maar ik ben wel bezorgd.
Kan me voorstellen bb dat je spannend vindt dat strengetje. Zeker op het moment dat artsen het ook nog even niet weten is er natuurlijk onzekerheid. Ik zal aan je denken morgen en hoop dat het allemaal geen enkele belemmering gaat vormen. Hier een intensieve avond na weer een te lange werkdag, pfffft .. Had ook wel gezellig met jullie mee willen kletsen. Lieve intensieve en betrokken uitwisseling vond ik. Lies, mooie tranen en van mij mag je ook helemaal 100 en nog meer % genieten van deze mooie test. En hoe het ook zal gaan het is je derde kindje en ik hoop ontzettend dat je hem of haar gezond en wel in je armen mag sluiten over een poosje. En ondertussen genieten van het groeien in je buik. Laat je morgen nog even weten hoe lief reageerde? Ben zo benieuwd.. Liefs voor alle andere dappere meiden hier. Ik ga zo ook mijn bedje in en meld me morgen na mijn werk weer.
Zo, nu eens proberen te reageren op alleen al vandaag en stukje gisteravond, gewoon even 14 pagina's vol l*llen hè! Salcia, zit weer vol hormonen en rookt nog steeds niet veel. Goed zo, ga zo door. Natas, al over 2 weekjes zwangerschapsverlof. Nog even beoordeling en iemand inwerken, maar eind is in zicht lieverd. 06, je mag me wel een pbtje sturen. Lies, ik ben nog steeds zo blij voor je. Dat je nog even een slag om de arm houdt, denk dat ik dat ook zou doen. Eerst een goede echo, maar geniet nu wel ervan. Je zal toch even het moeten afwachten, zekerheid krijg je dan ook pas. Je had mij wel wakker mogen sms, ben rond die tijd toch wakker. Manlief gaat dan altijd weg, maar ja. Je had mijn 06 niet, dus zal ook moeilijk gaan dan. Vakantie zou ik je niet in kunnen adviseren, dat is iets wat jullie zelf moeten besluiten. Maar zie dat je eigenlijk al besluit hebt genomen, echo na de vakantie! Hoe was het kraambezoek vanmiddag eigenlijk? Ladouce, heeft solligesprek gehad. Goed gevoel, alleen is het nog even afwachten, morgenmiddag wordt de knoop doorgehakt, dus duimen draaien hier op volle toeren. Krijg je morgen dan ook al gelijk de uitslag of moet je tot donderdag/vrijdag wachten? Limm, hoe is het nou met B? Ik hoop dat het nu de goede kant op gaat, in ieder geval dat ze wat eet en drinkt. En dat het brullen wat minder is geworden. Naar en triest bericht van je nicht haar man, schrik je toch wel van. Vooral als het eerst zo goed leek. Knuff. Duim, heb je je werkdag nog een beetje kunnen uithouden zonder lunch? Telefoontje met jouw gyn viel dus tegen. Een cyclus pauze houden, maar nu wel even goed met elkaar erover kunnen praten of jullie daar doorgaan. Dikke knuff. Des, aan 't twijfelen over IUI. Je hebt er goed over kunnen praten met R. over de IUI, dus twijfel is weer weg. Maar kan wel voorstellen dat je hierdoor aan het twijfelen was. Mijn bloeddruk is altijd aan de hoge kant of te hoog. Mijn bloeddruk is gemiddeld 145/95 maar ook wel hoger of net eronder. Ik kook hier ook altijd zonder zout, als het te flauw is doen we tijdens het eten er wat op. Maar ik nooit, het went vanzelf. Ik vind ergens anders eten gauw te zout. De echo had ik gelukkig geen last van dat ik het moeilijk vond, met mijn miskraam heb ik ook een aantal inwendige echo's gehad. Dus wist wat ik moest verwachten, alleen deed het zo nu en dan wel pijn. Omdat de gyn. mijn eierstokken niet goed in beeld kon krijgen, moest hij aardig drukken zeg maar en zelf met zijn hand mijn buik indrukken. Maar goed, heb het er voor over en het is de mijn eigen gyn die ik ook in zwangerschap en miskraam gehad heb. Dus geen onbekende gelukkig. Bebek, dikke knuff. Het hakt er bij jou wel even in, met die dubbele gevoelens en emoties. Huil maar lekker uit, zit je gewoon ook echt even niet mee allemaal. Hoop gewoon dat je zo snel mogelijk de operatie krijgt en dat je dan gewoon verder kan. Want die pijn lichamelijk en geestelijk sloopt jou. Mama, hoe is het gegaan met overleg? Wel spannend hoor, verhuizing naar een nieuw ziekenhuis. BB, ik hoop dat het morgen allemaal goed lijkt met de echo en dat je strengetje weg zou zijn. Maar kan me voorstellen dat je je wat ongerust maakt erover en ik hoop dat je morgen de antwoorden erop krijgt en het jouw wat kan geruststellen. Hoe laat heb je de echo? Knuff. Ik geloof dat ik nu weer bij ben, mocht ik iemand of iets nog zijn vergeten. Sorry. Verder ga ik nu nog even lekker bankhangen, manlief is al bijna een uur aan het bellen met vrienden uit Canada. Als die klaar is gaan we nog even planten in een grote pot doen, waren we al mee bezig toen we telefoontje uit Canada kregen. De potten zijn heel erg groot en zwaar, dus manlief's hulp heb ik er wel even bij nodig. Anders had ik het allang klaar gehad. Iedereen welterusten en tot morgen.