Manlief is ziek sinds 4 januari omdat die het werk mentaal niet meer aankon niks deed die goed en alleen gezeik, als die 1x kreeg te horen dat die wat goed deed dan kreeg die daarna weer 10x te horen dat die het niet goed deed. Hij werkt met contracten en nu werkte die sinds anderhalve week weer 20 uur per week op therapiebasis, en nu kreeg die gesprek met zijn baas vanmiddag en die wil zowiezo zijn contract neit verlengen en heeft gezegt dat die hem niet meer op de werkvloer wil zien, en dat vanaf nu zijn vakantiedagen en vrije dagen opgenomen worden, hij heeft een brief van zijn werkgever gehad met uren tot 13 maart en daar staat 20 uur iedere week, en dan bij 13 maart 100% volledig arbeidsgeschikt en dan ontslag. morgen had mijn man een afspraak met de bedrijfsarts deze is ineens afgezegt en bij iedereen onbekent, dus manlief heeft d ebond en de bedrijfsarts gebeld, de bond zegt het mag zo het is neit netjes maar mag wel, en manleif wil nu weten wat de bedrijfsarts tegen zijn baas gezegt heeft. De bond zegt wel dat die financieel voor manlief de beste weg is anders meot die heel veel belasting betalen en nu krijgt die doorbetaald tot 13 maart en is die gewoon thuis. snappen jullie het nog een beetje.
ja klopt en word neit verlengt maar hij hoeft nu gewoon niet meer terug te komen terwijl die op therapiebasis bezig was terug te komen, en dat vinden we gewoon krom en voelt voor ons niet lekker. Zo ineens uit het niets bam op je dak, en krijgt die wel te horen da tdie zijn werk zo goed doet en dat ze altijd op hem terug konden vallen dat die er altijd was, ja duhhhhhhhhhh waarom denk je dat die thuis zit, pfffffffffff als ze minder belasting op hem gelegt hadden hadden ze nog mee rplezier van hem kunnen hebben, nu is het bedankt en tot ziens. je hebt er gewoon een bittere nasmaak aan zo.
Ik snap het niet, sorry. Maar die afspraak met de arbo moet wel gewoon doorgaan lijkt me. Ik zou als ik jullie was even je rechtsbijstand inroepen, als je die hebt tenminste. Het is echt niet eenvoudig om een zieke medewerker te ontslaan, bijna onmogelijk zelfs. En ze kunnen je man niet beter melden om hem vervolgens te ontslaan, dat gaat de rechter echt niet pikken.
Ah ok wacht ff, hij had dus een tijdelijk contract? Dan ligt het wel anders ja. Volgens mij mag je ook bij ziekte gewoon een contract niet verlengen dus hij heeft niet zoveel rechten vrees ik Aan de andere kant moet je je afvragen of hij zelf wel had willen blijven. Hij zit natuurlijk niet voor de lol overspannen thuis. Lekker ander werk gaan zoeken en geen energie steken in een gelopen race
we gaan het morgne bij de arboarts navragen hoe het precies zit en dan zal manlief d ebond nog bellen, want er was ook iets met ziek zijn en ziektewet dat daar weer een verschil inzit. Dus morgen als goed is als die belt belt de arboarts mijn man en kan die zjn verhaal doe, en manlief eist een laatste gesprek. kan zijn dat zijn contract niet verlengt word maar om dan maar gewoon te zeggen da tje tot 13 maart neit meer hoef t ekomen vind ik erg bizar.
Ja idd de vraag is idd of je wel terug zou willen, gekke is dat zijn ex baas hem wel overal mee wil helpen we mogen zelf de grote bus voor het verhuizen lenen snap je toch niet maa rja dan hoeven we maar 2x te rijden en zijn we over. Manlief meot gewoon een baan zoeken waar die met plezier heen gaat. Enigste positieve aan het hele gebeuren is dat we nu wel een hele klusmaand hebben waarin manlief neit het excuus kan hebben dat die moe is van het werken dus nu maa rhopen dat lichaam gelijk normaal gaat doen en cyclus op gang helpt, ach meiden we blijven postief en ik zeg altijd alles gebeurt met een reden dus wie weet wat hier weer uit gaat komen, we wachten het wel af. maar de manier waarop is gewoon niet leuk zo.
Hihi, ik zit eigenlijk met hetzelfde. Wil vanavond wel, maar morgenmiddag krijg ik natuurlijk weer inwendige echo. Ik vind het ook een beetje een raar idee.
Ria, hele dikke knuff. Wat een enorme dikke sh*tzooi zeg. Had het net ook al op hyves gelezen. Ik kan je jammer genoeg niet helpen en je adviseren. Maar geloof dat je hier al wat tips van Desmo krijgt. Maar weet wel, ben er voor jullie hè! Ook al is het maar even aanhoren, je mag me altijd bellen. Dat dit nu net jullie weer moet overkomen, zo vlak voor de verhuizing en alles. De rest komt straks, eerst even afwassen en dan is manlief ook zo weer thuis. Is even naar de bouwmarkt en dan gaat ie met manneke onder de douche.
Meiden die willen klussen en morgen een echo krijgen, gewoon doen. Zien ze niets van met dat glijmiddel wat ze op het echoding spuiten. En trouwens ze zijn wel wat gewend Ria, zwaar kut! Bij ons gaan ze ook flink bezuinigen ik ga me nog niet druk maken maar het is geen fijn vooruitzicht.
BB het is niet dat ik bang ben dat ze het zien, maar meer dat stel dat vanavond iets lukt, het dan beschadigd ofzo, of is dit een hele stomme opmerking?
Je bedoelt als er evt een bevruchting plaatsvind Salcia? Ook dat kan geen kwaad. De meeste echo's in het begin van een zwangerschap vinden ook inwendig plaats. Mocht er een bevruchting plaatsvinden dan zit dat vruchtje nog hoog in de eileider, en komt pas over een dag of 6-7 aan in de baarmoeder.
En zelfs als je een bevruchte eicel in je bm hebt die nog niet is ingenesteld dan kan het nog geen kwaad want dat echo app komt alleem maar tot je bm mond. En zodra er een eicel bevrucht wordt sluit je bmmond zich en kan er niets meer in komen. Dus geen zorgen maken! En helemaal geen gek idee hoor ik vond vroeger dat ik na mijn eisprong niet in bad mocht omdat ik bang was dat mijn ei weg zou spoelen
zet hem op salcia, en kan zeker geen kwaad, wij hebben zelf een samenlevingsonderzsoek gehad die voor beide positief was ze zagen zwemmers en met inwendige echo een goed ei, toen flink geklust toen we dt wisten en walla zoonlief is geboren eruit, we hebben toen met 7 weken een inwendige echo gehad nog en zagen toen een hartje kloppen.
Lieve meisjes, het is alweer negen uur en ik zit eindelijk lekker met kopje pompoensoep en kopje thee op de bank. Ik heb eerder bij Mac D vette hap gegeten en bijna alles bij gelezen op mijn phone . Voelde me echt een beetje ranzig, maar wel lekker .. En hier weer flink uitgewisseld met elkaar las ik. Over operaties, echo's klussen voor iui en vervolgonderzoek, enge strengetjes, baby friendly bodies (ik voelde me een beetje bezwaard toen ik net een hap hamburger nam ). Ik ben ook wel benieuwd naar dat boek. Nou, ik ga eerst even mijn soepje op eten en dan kom ik nog even terug.
Meiden, even een vraagje. Gisteren bij de inwendige echo had ik dun baarmoederslijmvlies en ook kon de gyn. niet zien dat er eisprong in aantocht was en of er wat gebeurde. Ik heb nu al 5 dagen negatieve ovutesten, maar net met afvegen (sorry voor details) een klodder slijm aan wc papiertje zitten. Noemen ze dat dan ook dat soort eiwitachtige afscheiding? Komt dan mijn eisprong 1 dezer dagen dan wel? Ik had ook het gevoel dat de afscheiding vandaag wat wateriger was, ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee. Weten jullie dit misschien?
'En helemaal geen gek idee hoor ik vond vroeger dat ik na mijn eisprong niet in bad mocht omdat ik bang was dat mijn ei weg zou spoelen' Ah, lief .. Ik was alsmaar bang om over die hobbelige gracht te fietsen rond innesteltijd .. ging ik de hele tijd op mijn trappers staan .. (Wist toen nog niet dat ik dichte eileiders had ).. Wat ik trouwens heel vreemd vind, is dat toen ik mijn mailbox opende het mailtjes regende van ZP dat er nieuwe reacties waren. Maar dat heb ik helemaal niet ingesteld. Weet iemand hoe ik dat kan de-activeren? (zeker met de frequentie waarmee hier geschreven wordt) ..