Des, Duim...dikke knuffel. Ik weet soms gewoon niet wat te zeggen... Lim, strekte met omi. Lang afscheidsproces, moeilijk! Fijn weekend Natas, sterkte met de volle auto Bekje de fysio weer overleefd? Ik heb vannacht weer heerlijk geslapen! Ik had vandaag ook moetn werken, maar heb vanavond feesie van dinnetje die ook tot de wereld der 40-ers is toegetreden. Dus deze dienst heb ik weggeruild. Morgen nog 1 avond, en dan 3 daagjes vrij!
Goedemorreguh! Ik ga later weg dan gepland en heb nu ff wat tijd over. Danique heeft vannacht zo bagger geslapen, ben wel 6x bij haar geweest geloof ik, dat ze nu nog slaapt en ik laat haar maar lekker nog liggen. Lim, hoe is het met je omi?
Oh ja...*MIJLPAAL* Vandaag 26 weken, kindje zou ip levensvatbaar kunnen zijn bij deze termijn. Niet dat het nu al geboren gaat worden hoor, maar ik vind het wel een fijn idee dat artsen er wel al voor gaan vechten mocht het nu komen....Maar het moet nog even blijven zitten. Ik zet mijn geld op 8 oktober
Da's weer een mooie mijlpaal Lies! Tuurlijk moet Pimmetje nog even lekker blijven zitten, maar het is zeker een fijne gedachte dat deze termijn gehaald is. (hier ook nog een keer )
Gefeliciteerd Lies, met je 26 weken. Weer een opluchting erbij, kan ik me voorstellen. En fijn dat het slapen weer beter was vannacht, dan weet je dat het niet zomaar structureel wordt, slecht slapen. Veel plezier vanavond bij jarig dinnetje. En ik kan me voorstellen dat je soms even niets weet te zeggen als je aan de situatie van Des, mij (en misschien ook Ladouce en Bekje?) denkt. Maar ik denk zeker dat je iets van de pijn en de donkere wolk wel herkent .. Wel volop blijven genieten van je lieve kleine Pimmetje hoor! Natas, misschien ben je nu wel weg. Veel plezier wens ik je in ieder geval bij je zus, met je kleintjes. Ik hoop dat je wat hulp krijgt bij het uitladen straks . En dat je kinders vannacht lang en diep zullen slapen, want je zult wel weer behoorlijk moe zijn nu .. Ik hoop ook dat je op je werk een bevredigende en misschien uitdagende(r?) positie krijgt. Dat zou leuk zijn. Grappig dat Ladouce en jij zo vergelijkbaar werk doen. Ik ben eigenlijk ook een soort officemanager i.p.v. secretaresse, omdat ik voor een groot deel het kantoor (van een klein bedrijf) run. Pink, wat wordt het spannend nu, jeetje ... Snel weer even melden hoor! En veel sterkte met de pijnlijke harde buiken. Ik hoop dat ze vast voor wat ontsluiting zorgen. Kun je nog lekker in een warm bad? Helpt dat? Lim, knufje voor jou en voor Omi. Koffie, is je zus er nog, en hebben jullie het fijn (gehad)? Salcia weer een beetje gewend aan het thuis zijn? Bekje, knuffie vast. Over mij: Het bloeden is nu echt goed op gang gekomen (helderrood), inclusief lekkere buikkrampen en rugpijn. Ik heb tot en met gisteravond braaf nog de utro-bolletjes gebruikt ondanks het bloeden, maar heb besloten om hiermee te stoppen vandaag, na weer een omotest vanochtend. Het is welletjes zo. Ik wil graag mijn lijf weer haar eigen natuurlijke gang laten gaan en niet meer kunstmatig iets tegen houden. Dat ik niet zwanger ben is nu echt wel duidelijk. Ik ga zo weer een kwast ter hand nemen en dat voelt goed. Dag lieve meiden, en Pink, zet m op! Tot gauw weer!
Ja, ik herken heel veel Duim...daarom vind ik het soms zo moeilijk. Ik wil graag bemoedigende woorden zeggen als in: het komt wel goed. Maar wat schieten jullie daarmee op? Dat weet ik nl helemaal niet. Het zijn lege zinnen, waar ik zelf ook altijd een hekel aan had. Ik kan de pijn, de leegte en het verdriet niet wegnemen. En heel soms voel ik me een beetje schuldig, want ja....ik ben wel zwanger. Maar ik weet ook dat dat niet zonder slag of stoot is gegaan. En die discussie hebben we hier al eens gevoerd..we kunnen geen appels en peren vergelijken. Feit blijft dat ik jullie pijn voel, en ik zo graag iets zou kunnen doen om die weg te nemen... Dikke knuffel.
*meld* Na een warm bad zakte het af en heb ik redelijk kunnen slapen. Vandaag wat boodschappen en een verjaardag als ik de puf kan vinden. Nogmaals sorry voor mijn egomodus, ik begin het zat te worden en dat heeft zijn weerslag op mijn humeur. Misschien toch maar onze spreekwoordelijke steen tevoorschijn halen dan kruip ik daar even onder.
pink.. wat natas zegt.. je voelt een wee wel... en als je in twijfelmodus zit (bij P voelde ik dus geen verschil tussen wee en voorwee).. douchen/badderen.. ebt het weg, dan is het geen wee natas, veel plezier leuk lies feestje..en jaaaa mijlpaal Hier net terug van omi.. vanmiddag even wat rust.. hoe het gaat? ze ligt, slaapt dat is het.. merk niets van eventuele uitdroging of zo.. terwijl ze nu al paar dagen helemaal niets meer heeft gehad.. en de weken ervoor op 1 pakje drinken per dag zat.. ben moe.. vannacht samen met oudste zoon tijd daar geweest.. en vanmorgenvroeg dus ook weer.. kga dus even proberen te slapen zo x
Ik kreeg een sms van Limmeke. Ze denkt niet meer online te komen, en ik mocht het melden van haar. Gecondoleerd meissie, en hou je taai.
Lim gecondoleerd met je oma, tranen lekker laten lopen, afscheid nemen doet gewoon pijn in welke omstandigheid dan ook. Dikke knuf!
Limmeke, gecondoleerd met je omi. Heel veel sterkte en laat de tranen gaan, het is toch je omi en ze heeft zo veel voor je betekend. Rationeel weet je dat het beter is maar gevoelsmatig is het toch iets anders.
Hier een brakke Liesje...kwist niet dat feessies zonder alcohol ook dit effect konden hebben. Ik word oud Zo maar eens douchen, vanmiddag werken. Lim, als je online komt, knuffel meissie!
hoi, tnx lieverds.. pff, wat een dag gisteren.. ik had gisterenmiddag gevoel dat ik niet moest gaan slapen maar terug moest naar omi. Mijn ouders waren daar.. tante was weg.. ik checkte altijd oma's voeten hoe ze aanvoelden.. ze waren koud.. ik doe laken omhoog en zie dat de lijkvlekken al over haar hele been zaten (5 min eerder had de zr gecheckt en was er niets te zien).. dus ik zeg tegen mijn vader dat die mijn tante moet bellen dat ze komt. ademhaling ging moeilijker, en viel steeds zon 15 tot 20 sec weg.. tante komt, ze zit met mam naast het bed en ineens beginnen die te brullen... ooooo ze is weg... dus pap en mijn oom brullen mee.. ik ga kijken en idd.. oma is gestopt met ademen.. tot ik haar hoofdje aai.. en begint ze weer te ademen (jaja, oma had macabere humor).. ooooo roept tante.. ze is weer terug. ik zeg tegen pap van .. kom, we gaan naar het rokershok.. bij opa heb ik 2 weken gewaakt dag en nacht, en opa stief, toen ik in rokershok zat.. dit gaat bij omi ook zo.. ik knuffel oma nog flink en fluister in haar oor dat opa wacht.. en haar broers ook (daar had ze al weken gesprekken mee). we zitten paar minuten in rokershok en oma is gestorven.. met haar dochters aan haar zij. wij zijn heel bijgelovig (indisch he, wat verwacht je anders).. toen opa stierf savonds op 23:45 vlogen er 2 kraaien voor het raam van het ziekenhuis. eergisteren vlogen er 2 kraaien bij oma's raam.. ze draaiden 2 rondjes, en vlogen weg. gisteren kwam 1 kraai terug en ging op het gebouw aan de overkant zitten.. tegenover oma's raam. Op dat moment is oma gegaan. Heb haar nog uren geknuffelt.. haar gebitje ingedaan want oma wilde echt niet zonder tandjes daar liggen, veel te ijdel voor. heb haar kleding uitgezocht waarin ze opgebaard word.. mijn zus is nu bij haar.. speciaal snel opgebaard omdat mijn zus anders geen afscheid kan nemen. mijn broer kwam gisteren net te laat.. 2 min om precies te zijn.. heel erg voor hem.. mijn ouders wilde graag.. dat oma op haar verjaardag begraven zou worden.. as donderdag.. dag dat ze is gekomen.. en dag dat ze zou gaan.. maar mijn tante is er fel op tegen. dus word het waarschijnlijk zaterdag.. wat ik heel triest vond.. oma was net gestopt met ademen, dus mam belt de verpleging.. en dan word dit gezegd: "gecondoleerd, u weet dat de kamer binnen 4 dagen leeg moet zijn" ?? schandalig.. meen ik echt. Ben gisterenavond met mijn zus naar de kamer gegaan.. wat spulletjes meegenomen .. ik heb haar verzameling ontzettend lelijke porceleinen schoentjes meegenomen.. die verzamelde ze.. en die mogen dus nooit bij kringloop terecht komen. haar kookwekkertje.. ding is denk ik van net na de oorlog.. zo vies als ik weet niet wat.. maar oo wat hebben we dat wekkertje vaak gebruikt. maandag ga ik haar kamer leegruimen.. ik doe alles in dozen.. mijn tante uit denemarken die weer overkomt kan dan nog even kijken.. wat een gemis he.. mijn oma.. mijn vriendin.. die altijd voor mij daar was... altijd voor mij opkwam als mijn moeder weer moeilijk deed, altijd haar deur openhad als ik weer met een mislukkeling van een vriendje kwam aanzetten.. die mijn tranen droogde als het uit was.. met wie ik samen ging winkelen.. samen dezelfde kleren kocht want omi was hip... die liep echt niet in bloemetjesjurken en ecco schoenen rond.. mijn omi die toen ze nog alleen woonde heel ziek was.. haar ontlasting liet lopen en zich door mij liet wassen.. omdat niemand anders van de fam. kwam.. mijn omi bij wie ik jaren het huisje onderhield, met wie ik gelachen heb.. bij wie ik gehuild heb, van wie ik ontzettend hou.. mijn omi.. lief dat ik hier de afgelopen weken mijn verhaal over mijn omi mocht doen, dat jullie met mij meeleefden op momenten dat het zo slecht met haar ging..knuf!
Lieve Lim, daar zijn dinnetjes voor!! En, tranen lopen over mijn wangen na het lezen over jou en je omi. Ik huil met je mee.
Hier ook tranen Lim. Mooi omschreven en de liefde straalt er vanaf! Omi bofte met jou en jij met haar. Sterkte en een dikke knuf!
Lim gecondoleerd lieverd, hier ook de tranen over mijn wangen. En je weet dat "houden van" niet stopt bij overlijden toch? Ze zal altijd een plek in jouw hart houden en dat is mooi en goed. Ik wens je alle kracht en sterkte die je nu nodig hebt. Dikke knuf
Lieve Lieve Lim, na het lezen van jouw verhaal over Omi staat het kippevel op mijn armen..Jouw Omi jouw steun en toeverlaat..... Heel veel sterkte, voor haar is het beter dat weet je maar ik wens jou heel erg veel sterkte.......
Lieve Lim, wat heb je mooi geschreven .. En gecondoleerd met het verlies van haar, je trouwe steun en toeverlaat. Wat een belangrijke rol heeft ze in jouw leven gespeeld, dat komt echt binnen bij me. Fijn dat je je hier zo uitgebreid en beeldend hebt uitgesproken over haar en haar stervensproces de afgelopen tijd. Je laat ook echt even binnen kijken bij je. Dikke knuffel voor het gemis wat er ook langskomt en sterkte met al het regelen voor de begrafenis strakjes. En alle meisjes een knuf. Pink, hoe gaat het met je? Als je al bezig bent op dit moment wens ik je veel kracht en vertrouwen toe. Tot morgen lieffies, ik ga naar bed na een lange bevredigende klusdag.