Goedemorgen meiden. Gisteren lekker me verjaardag geviert met man en kind, we hebben er niks aan gedaan omdat alles ingepakt zit. Gisteren weer bij de gyn geweest en ukkie doet het goed. Heb foto's van echo in me map staan voor diegene die het leuk vinden om te zien. voor de rest heb een allergische reactie op de medicatie gehad en daar ben ik van aan het bijkomen heb gisteren medicatie gekregen die aanslaan het is nu gelukkig al een stuk minder.
*hopt weer even naar binnen, nog steeds niet fit, hele zere holte aan één kant en vreselijk benauwd, niet normaal. Moet puffend door het leven bij iedere inspanning; van een glas drinken pakken tot naar het toilet gaan. Hopt weer weg na deze interessante info*
Arme Bekje, zo ziek, jeetje .. Beterschap meissie! Fijn dat de medicatie nu wel aanslaat Ria. Voor je blaasontsteking toch? Ik heb dat ook gehad toen ik tien was en een ernstige blaasontsteking had. Kreeg ik allerlei reacties op de anti-biotica erbij. Enorme uitslag en jeuk en gloeiend heet hoofd etc. Waar had jij last van? Ook probiotica er tussendoor slikken misschien, anders zit je misschien straks weer met een schimmeltje. Is het bij jou weer een beetje over Salcia? Hier eindelijk weer een teken van leven van mij vanuit mijn werk. Ik heb gisteravond en net flink wat bij gelezen na ik geloof wel drie dagen niet meer online geweest te zijn. Dat is echt niks voor mij .. Ik heb me na vrijdag -weer zo'n ellenlange kantoordag en belastingaangifte etc.- een paar dagen alleen maar met mijn lief en het dakterras bezig gehouden. Echt zo fijn! Plantjes kopen, 40-literzakken aarde naar boven slepen. Van alles op een andere plek zetten en mooie bamboes en bloemenzaadjes geplant. Echt een metamorfose. We hadden al in totaal 7 fruitboompjes (3 appel-, peren-, kers- en pruim-) op het dak, een bramenstruik en aardbeitjes. Nog een kruisbessenstruik, bieslook, thijm, munt, salie, een enorme rozemarijnstruik en ga zo maar door. Dus aan etenswaar geen gebrek straks . Ik was even helemaal computermoe en ook een beetje 'zwangergedoemoe'. Eigenlijk onbewust wel een aangename pauze even. Ondertussen is hier weer genoeg gebeurd las ik. Even een dikke knuffel voor Koffie wat Spike betreft. Ik hoop zo dat er snel duidelijkheid komt en dat hij inderdaad bij andere mensen is. Pittig voor jou en je familie! Jomi ook een sterkteknuffel voor je opa. Ik hoop dat hij geen ernstig blijvend letsel eraan over heeft gehouden. En natuurlijk Des en Ria: Nog GEFELICITEERD ! ! ! (beter laat dan nooit ) Fijn Des dat het zo gezellig was (is?) met je ouders en dat je medicatie beter afgestemd lijkt te zijn. Aan alle zwangeren hier: Wat fijn dat het zo goed gaat! En ik las over het doodbloedgevoel hier .. Ik heb veel herkenbare dingen gelezen en hoop ook dat het een levend topic blijft waar iedereen zich thuis blijft voelen. Zwanger of niet zwanger. Ik realiseer me ook heel goed hoe moeilijk en lastig het is. Herken me ook helemaal in het verhaal van Ladouce. Het is echt een behoorlijk pijnlijke situatie waar de niet zwangeren/moeders in zitten. En ik denk ook dat de welzwangeren en/of inmiddels moeders zich dat ook echt beseffen. En ik hoop ook dat de welzwangeren ook hun vreugde blijven delen en zich niet (teveel) inhouden, want dat is jammer. Het maakt voor mij al een hoop uit dat we er zo nu en dan bij stilstaan hoe het is voor de een of voor de ander. En pijn is hier niet altijd te vermijden. Ik vind de onder-de-steen-tactiek wel een goede uitvinding . Misschien dat ik er ook nog weleens onder kruip, of dat even aankondig. Maar bovenal hoop ik ontzettend dat de laatste vier hier ook zwanger raken (en de moeders die nog willen), en we met zijn allen met dikke buiken van de daken onze vreugde kunnen uitschreeuwen (en natuurlijk ook lekker klagen over wat er te klagen valt). Nou, ik ga nu gewoon lekker stoppen hier. Morgen weer een dag, de zon schijnt gewoon te lekker. Tot later meiskes!
Dames, dit filmpje wil ik even met jullie delen. Hilarisch! Ik heb zo vreselijk gelachen. Te flauw voor woorden, maar toch...hilarisch: LuckyTV | Zeg maar dag
Ria nog gefeliciteerd! Koffie al iets van Spike gehoord? Ik heb me suf gepiekerd wat je nog meer zou kunnen doen maar ik kan het helaas niet bedenken. Sal keuken bijna klaar jeuh! Duim dikke knuf! Bekje beterschap meissie! Zorg goed voor jezelf en laat je Lief je maar verwennen. Lies leuk flimpje. Natas is de eerste dag alleen doorgekomen. Poeh ik ben benieuwd hoe het mij hier afgaat als ik niet meer alleen aan mezelf hoef te denken (en aan ml natuurlijk) maar dat er zo'n klein hummeltje afhankelijk van mij is. Wij zijn bijna uit het geboortekaartje.......ik heb hem toch maar zelf ontworpen want we konden er geen vinden die we echt leuk vonden. Ik ga binnenkort eens beginnen aan de lijst van adressen waar de kaartjes naar toe moeten. Dus wie er een wil stuur me aub een pbtje dan zet ik je erbij.
nog geen spike nieuws? duim: knuffel ria nog proficiat. pink: pbtje is onderweg vandaag hele middag met kleine meid in tuin gespeeld, zwembad erbij.. grote lol net foon van broer, mijn oma ligt weer in het ziekenhuis.. pff, dat mensje is zo aan het kwakkelen.. echt zielig.. bijna 93 jaar en van mijn oma is zo weinig over.. een klein vogeltje in een rolstoel Morgen dus weer naar het ziekenhuis.. zal er weinig zijn komende dagen.. mijn ouders zitten nog steeds in Spanje, hadden terug willen komen maar met mijn moeder gaat het ook niet goed, ze word eerst met mri scan onderzocht volgende week, ze vergaat van de pijnen en kan niet in auto zitten, lastig als je 3 tot 4 dagen onderweg bent knuffel voor iedereen
Quinten heeft het vandaag druk gehad : ontbijt op bed, voor het eerst mee Danique wegbrengen naar KDV, kopje koffie drinken bij de meisjes van mama's werk, naar Appie Heijn, weer drinken, thuis een spuitluier en in badje, daarna kwam er onverwacht visite, drinken, toen slapen en mama even op een tuinstoeltje, weer drinken, en Danique ophalen van het KDV (waar hij alle vrouwen in katzwijm brengt). Chapeau Ladouce, dat je die klimwand bent opgegaan! Ik heb zo'n ding 1x gezien, ik hoefde er gelukkig niet op Ria, ik heb je prachtige echofoto's al op hyves gezien, helemaal super! Arme Bekje, knuf!!! Heerlijk Duim, lekker met je vingers in de aarde en bezig zijn met plantjes. Ik heb er ook al wel weer zin in (de potten dan, in de perken heb ik geen zin want die zijn me nu te groot). Pink, mijn adres heb je al De eerste dagen "alleen" destijds bij Danique vond ik ook pittig, dat weet ik nog wel. De verantwoordelijkheid, het goed willen doen, onzekerheid, de hele dag draait om zo'n kleintje, enzovoort. Maar het went zo vreselijk snel, na een week wist ik al niet beter meer. Nu moet ik even wennen aan 2 kids in verschillende ritmes en met verschillende behoeftes, maar weer gaat dat heel snel. Jeetje Lim, wat zielig voor je oma en wat naar voor je moeder! Ook voor jou, sta je er weer alleen voor. Sterkte!
Lim wat zielig van je omaatje...en ook van je moeder! Hoop dat MRI wat uit gaat wijzen. Bek, beterschap, schiet niet op he zo meis. Duim, lekker met dakterras bezig gehouden, heerlijk toch, even wat anders. Heb vandaag ook bloemetjes in tuinpotten gedaan, althans, erbij gezeten en manlief opdracht gegeven, haha. Hier verder goed, niet misselijk vandaag, boobs minder pijn (vind ik dan weer eng), en trekkerig gevoel in buik vanavond. Morgen 9 weken...gaat ineens best snel!
Goedenavond meiden. Bebek, beterschap. Limm, oma en mama zkh en onderzoeken ondergaan. Sterkte meis. Duim, dakterras opgeleukt. Nu lekker ervan genieten met mooie weer. Pink, je hebt pb. Ria, fijn dat alles goed was. Salcia, alweer 9 weken. Fijn dat je vandaag niet misselijk was. Verder denk ik dat over het doodbloeden van het topic Duim het goed heeft verwoord. Verder weet ik niet wat het is, ik mis hier gewoon wat op dit moment. Het voelt hier op dit moment anders dan een halfjaar tot een jaar geleden, kan het niet onder woorden brengen. Ook heb ik op dit moment ook niet altijd zin om te komen kletsen, heb gewoon veel aan mijn hoofd op dit moment. Ik heb het idee dat ik dat gewoon even niet goed kwijt kan hier en dat ik toch niet door iedereen begrepen wordt hoe ik mij voel en wat die ma en vmk en al een jaar lang proberen met mij doet. Ook doelend op mijn voorgeschiedenis, ik moet hier elke keer een gigantisch gevecht voor leveren elke maand weer. Tuurlijk ben ik gezegend met J, maar onze wens is ook groot en die pijn vreet aan mij en soms wil ik gewoon ook niet meer. Maar goed, genoeg over mij en ik wil hier ook niemand mee voor het hoofd stoten of zo. Maar dan weten jullie even hoe ik mij voel, maar ik wens dat iedereen die hier een kindje willen toch zwanger mogen worden en ook dat diegene die nog niks hebben ook moeder mogen worden. Daar zou ik blij van worden, net zoals diegene die nu zwanger zijn mij blij maken. En ik hoop echt dat het hier weer zo wordt als een tijdje geleden, dat dit even een dip is. Met mijn "opa" (is de vader van de nieuwe man van mijn moeder, ik heb zelf geen grootouders meer) gaat het aardig goed. Hij blijkt een TIA te hebben gehad doordat hij hartritmestoornissen heeft, was ons zaterdag eerst verkeerd door de telefoon verteld. Hij voelde zich niet zo lekker, was op bed gaan en toen voelde hij zijn rechterarm niet meer. Hij is op gestaan en wilde met links (zijn schrijfhand) een rechte lijn trekken en dat lukte niet meer. Heeft zelf de dokterswacht en zoon gebeld en 15 minuten later lag ie al in de ambu, hij woont om de hoek van zkh. Gelukkig is zijn kracht weer terug en ook zijn mond staat weer goed, stond ook scheef. Vandaag is ie weer op gewone afdeling gekomen na vanaf zaterdag op de stroke unit te hebben gelegen. Morgen is er een familieoverleg hoe en wat verder en of ie naar huis mag of een paar weken naar een verpleeghuis moet. Opa is een hele lieve man en ik ken hem nu ongeveer 8 jaar, hij en de hele familie hebben ons opgenomen en hij beschouwd mij ook echt als kleindochter. Hij heeft het zelfs al in de kop om volgende week vrijdag toch op mijn verjaardag te komen. Dus dat zegt wel genoeg! Nu ga ik eerst even een paracetamol pakken, want mijn hoofd staat weer op knappen.
Zo, Bekje ook weer beetje bij de levenden... Ik kan echt geen reet onthouden, maar las onthutsend nieuws over een vermiste Spike??? Wat écht is er aan de hand Koffie? Is er al nieuws? Ow meissie, wat een verschrikking zeg, vreselijk! Ik hoop dat hij gauw terecht is! Dikke knuf! Verder lees ik over een TIA bij de stiefopa van JoMi, maar gelukkig lijkt dat weer de goede kant op te gaan. Ria, mijn excuus maar alsnog van harte gefeliciteerd en ook gefeliciteerd met de mooie echo! Duim lekker op het balkon aan het frutselen, heerlijk! Salcia is klaar met de keuken, dus lekker uit de zooi. Liesje heeft nu mijn buik, alleen zit er bij haar een mooi beebje in Tja en over het doodbloeden-verhaal....wat zal ik er van zeggen... Ik denk niet dat het echt zo is eigenlijk, het is meer weer zo'n periode. Plus dat er een aantal meiden wel behoorlijk hecht geworden zijn, die elkaar op andere manieren ook spreken en grotendeels in hetzelfde schuitje zitten, waardoor je via andere kanalen met elkaar dingen bespreekt. Ik ben hartstikke blij voor de zwangeren onder ons, laat dat duidelijk zijn, maar ik ben het met Ladouce eens dat het gewoon erg pijn doet dat er een paar meiden zijn, waaronder ikzelf zei de gek, die gewoon nog helemaal nooit mama genoemd zijn..... Het geeft aan de andere kant absoluut moed dat er meiden na een lange lijdensweg toch zwanger geraakt zijn, dus daar hou ik me dan ook weer aan vast, maar ik kan minder meepraten over het zwanger-zijn en wat je dan voelt en wat er allemaal gebeurt met je. En da's lastig soms. Ik heb op het moment ook ff weinig zin om mee te schrijven, maar dat kan zomaar weer veranderen. Ik zal hier altijd blijven komen, want de mooie verhalen geven me de moed en kracht om verder te gaan en toveren een glimlach op mijn gezicht. En de verdrietige verhalen kan ik (helaas moet ik eigenlijk zeggen) ook delen, al merk ik gewoon dat het lastiger wordt om dat hier neer te schrijven. De zwangeren voelen zich dan namelijk schuldig dat ze over hun geluk schrijven en de niet-zwangeren worden weer met hun neus op de feiten gedrukt...Maar zoals gezegd heb ik hier een aantal goede vriendinnen gevonden, dus mijn verhaal kan ik toch wel kwijt. En ik wil de "oude" garde helemaal niet missen! Er zijn ook een aantal meiden die ik in real life (nog) niet gezien heb, maar waar ik wel een klik mee heb en die wil ik gewoon ook blijven volgen! Dus ik denk dat het gewoon weer een periode is, zoals we die vaker hebben meegemaakt in de afgelopen jaren
Mooi verwoord Bekje... Ik begrijp ook wel wat je zegt hoor. Ik heb hier juist heel veel aan gehad en ja..ben nu wel zwanger, maar ook daarvoor vond ik het fijn hier te praten, ook al lukte het bij mijzelf niet. En ik ben wel zwanger, maar ben nog steeds heel ongerust, omdat ik vorige keer ook bij 9.5 week een mk kreeg. Hoop dus dat het snel weer wat drukker hier wordt en dat iedereen dit jaar ook met posi testen op dit topic gaat verschijnen!! Ben je weer helemaal beter? Of langzaam aan het opknappen?
mooi geschreven bekje en blij dat je weer wat levendiger bent Net terug uit zh.. en ik ben me boos.. eerst al dat ik een boete krijg van 70 euro omdat je nu ineens alleen mag parkeren met parkeerschijf en ik dus nog nooit een blauwe streep op de weg heb gezien met uitleg.. zucht dan omi, arm mensje... was vorige week bij haar en toen klaagde ze over pijn in been en kreeg ik van de verzorging te horen dat ze een pijnstillertje had gehad. ze vergaten erbij te vertellen dat oma's heup bont en blauw was.. wat volgens zh alleen kon ontstaan na een val, maar daar was geen sprake van zeggen ze bejaardenhuis. haar suikerspiegel was zo laag, dat ze op puntje stond in coma te raken, op haar leeftijd had dat de dood betekend. volgens zh had ze nooit een hypo mogen hebben met haar pillen en op tijd eten.. wat volgens bejaardenhuis echt niet was vergeten hoor... en nu ligt ze in dat zh, snapt nergens wat van, wilt alleen maar naar huis.. hart breekt echt dan.. arm mensje..
* komt ff het forum opvrolijken * Jeetje Lim, arm wijffie...dat je het nog mee moet maken op die leeftijd he? Siellug. Zo, ik ben thuis van werk. heb voor de zoveelste dag op rij koppijn, hoeveel ik ook drink. heb vandaag al minstens 2500 ml op...Nou ja, het zal wel weer overgaan. na de bevalling ofzo Dus nu ga ik nog even het zonnetje in. Morgenochtend komt onze nieuwe tuinset. Leuk.
Sjesus zeg, dat dat arme mensie dat nog allemaal moet ondergaan op haar leeftijd Het klinkt ook bijzonder nalatig van dat bejaardentheuis moet ik zeggen....ik zou me daar toch niet prettig bij voelen hoor! Gaan jullie daar nog wat mee doen? Sterkte met oma.... Salcia, het gaat stukken beter, al is mijn energielevel nog niet op het oude niveau. Ik ben ook nog steeds erg benauwd en mijn ene holte zit dicht, maar ik heb vanmiddag het bed uit de woonkamer gekieperd en ik ben van plan om alle leuke dingen weer op te pakken Enne, die 9,5 week gaat voorbij zonder dat je er erg in hebt! Liesje nieuwe tuinset, jeuj! Balen van je hoofdpijn zeg! Ik heb er ook wel last van, maar wijt het aan mijn verstopte holte. Ben je morgen vrij om van je setje te genieten? Zo, ik heb net met puppie gelopen, met de buurman. Vanaaf weer en dan ga ik hem zelf vasthouden Ik wil het weer proberen, want ik wil niet zo afhankelijk zijn de hele tijd en maandag is de operatie 6 weken geleden en mag ik in principe alles weer. Oke, ik moet woensdag eerst ff horen of de chirurg dat nog steeds vindt, maar toch. Betekent trouwens ook dat ik die week erna ga proberen mijn werkzaamheden langzaamaan weer wat te hervatten, jeuj! Het zal allemaal wel wat langzamer en geleidelijker moeten dan de vorige keer, maar dat geeft niks; als ik maar weer kan opbouwen. En middagjes vrij met dit mooie weer zijn geen straf Morgenmiddag moet ik ook alleen met puppie uit, want ga met goeie vriend terrasje pakken en pizzaatje eten (jeuj, het kan weer!) en mijn buurjongen gaat altijd vroeg met de honden en ik wil dus niet na 1 uurtje alweer naar huis moeten. Dus ik ga het gewoon zelf doen, ozo
Ik heb ff getwijfeld of ik hier op zou reageren, maar besloten om het toch te doen, louter en alleen omdat ik niet zo goed begrijp wat je hiermee bedoelt? Volgens mij ben je niet de enige met een vmk en ma, dus volgens mij wordt dat juist heel goed begrepen?