Sal, dank je wel lieverd, dat had ik even nodig om te horen, dat je er een supergoed gevoel bij hebt! Ik namelijk helemaal niet Naja, het is niet zozeer dat ik er geen goed gevoel bij heb, het is meer dat ik het me gewoon niet kan voorstellen! Maar we zullen zien....als ik maar een kloppend hartje hoor. Of zie, whatever, als het er maar is en beebje goed groeit, dan ben ik gelukkig! Voor nu loopt de spanning alleen maar op nu donderdag nadert en kan ik nergens anders meer aan denken... Oja, ik lees echt bij iedereen dat de plas-frequentie zo toeneemt in die eerste weken, maar hier valt dat echt reuze mee, is er nu iets mis? Ok, dat niet alle kwaaltjes bij iedereen voorkomen weet ik, maar dat veel plassen ' moet' toch eigenlijk? Heb verder ook vrij weinig kwalen hoor, alleen zere tepels en anders aanvoelende boobies, maar ongikrampen zijn ook nagenoeg weg nu, al maak ik me daar weinig zorgen over. Heb namelijk wel regelmatig een soort steekje oid waardoor ik goed voel dat mijn baarmoeder aan het werk is. Maar dat ik verder bijna geen kwaaltjes heb (heb droog haar, telt dat ook? ), in combi met het niet extra veel plassen maakt me nog nerveuzer voor donderdag Wat nou als het niet goed groeit, of als het hartje niet klopt? Krijg er zweetaanvallen van!
Sal lekker aan het witten...ach ja, je moet wat met een 36 weken zwangere buik niet? Liesje heeft de social controle met mannetje doorstaan en de knapperd zit al boven geboortegewicht; toppertje! Enne, lekker doen waar je je goed bij voelt hoor! Pink, kan me voorstellen dat het wennen wordt hoor, als je weer moet werken straks! Duim, ik duim me suf lieffie, het is zeker niet voorbij want het kan op van alles duiden, maar ik kan me je spanning zo goed voorstellen!! Geef de moed niet op! Al realiseer ik me hoe makkelijk dat gezegd is en hoe moeilijk in praktijk te brengen....
Hee Bekje, Ja, zo spannend die echo, kan me voorstellen. Maar ik heb net als Sal en vele anderen ook een goed gevoel bij jou hoor. Er is geen enkele aanwijzing dat het niet goed gaat. Wat mij betreft neemt de somberheid, het verdriet en eigenlijk ook een wanhopig gevoel de overhand. Het bruin heeft doorgezet en ik zag net in de wc dat het iets meer naar rood aan het kleuren is. Vorige keer werd ik ook ongesteld op dag 11/12 na de terugplaatsing .. Heb net acupunctuur voor morgen afgebeld en kon mijn tranen niet meer bedwingen bij haar. Nu ik dit schrijf komen ze weer. Ik geloof er niet meer in. Voel verder ook niets dat op eventuele zwangerschap wijst. Misschien dat ik morgen of overmorgen nog een kv-testje waag om het zeker te weten en ik ga nog even braaf door met de progesteron- bollen. Het stomme is dat ik donderdag een bloedtest kan doen, maar via de gangbare wegen krijg ik dan pas een week later de uitslag. Vorige keer wilde het ziekenhuis (waar ik deze keer ook tussendoor echo gedaan heb), ook geen versnelde bloedtest laten doen, vanwege hun drukte met 'eigen' patiënten. En om nou helemaal naar Gent te rijden voor wat ik waarschijnlijk dan toch al weet .. Ik ga het toch maar nog een keer proberen bij het ziekenhuis hier. Voel me echt zo K *t nu .. En ik moet ook weer dringend aan het werk. Tot later misschien nog even.
Lieve Duim, geef de hoop nog niet op meisje, het kan ook nog op een innestelling duiden! Of wat Salcia al zei dat er maar eentje blijft plakken! Ik kan me je wanhoop en verdriet zo goed voorstellen, maar ik geef de moed nog niet op en ik duim met alles wat ik in me heb nog even heel hard door! Vanavond als ik thuis ben zal ik een kaarsje voor je branden! Enne, dat je niets voelt wat op een zwangerschap wijst zegt niets hoor, dat heb ik ook nooit gevoeld en nog niet! Hele dikke houd-de-moed-erin-knuffel!
duim knuf voor we allemaal somber gaan doen laten we eerst een test afwachten.. gewoon stiekem over testje piesen en als dan blijkt dat het niet goed is gegaan.. dan huil ik pas met je mee.. bruinverlies en zelfs wat bloedverlies wilt nl nog zo weinig zeggen. bekje: plasfrequentie kwam hier pas laat..toen de boel echt begon te drukken.. zeker niet in het begin )maar goed, spuugde ook alles uit
Lieve Duim, Ik ga ook niet somber doen nog voor er iets zeker is....positief proberen te blijven meis, hoe moeilijk ook... Dikke knuf xx
Lieve Duim, ik wilde dat ik iets van je angst en onzekerheid weg kon nemen....dikke virtuele knuffel van mij! Hier een huildag. Eerste dag dat ik echt alleen ben. En het lijkt wel of de afgelopen twee weken nu pas landen...alles grijpt me naar de keel, maakt me bang. Daarbij kom ik niet aan mijn rust, want er komt bezoek, ik moet wassen, eelco moet eten, eelco moet verschoond...Kortom, een dage kraamtranen. Beetje laat, maar ach...
ach Lies....lekker laten lopen....krijgt bijna iedereen geloof ik!! Gaat verder alles goed met jullie?
Ik dacht ook heel stoer..die kraamtranen krijg ik niet want daar ben ik veel te nuchter voor. Hahahahaha wat een misvatting. Ik heb wel 5 dagen lopen brullen om werkelijk alles! Dus Lies laat lekker lopen en trust me, het gaat vanzelf over. En natuurlijk is het ook een hele hoop wat je te verstouwen krijgt dus dikke knuf voor jou!
Bek komt goed meissie ik heb er nl ook een goed gevoel over! Sal aan het witten?!? Zorg jij datje ook nog wat energie overhoud om te bevallen? Duim schat toch, nog niet de hoop verliezen hoor! Al zijn de tekenen die je opsomt gevoelsmatig wel reden om het ergste t denken. Maar zoals de rest al zegt It ain't over till it's over! Hier draaien de tenen en duimen door net zolang tot jij er zeker van bent dat het niet meer hoeft en dat kan omdat je toch ongi geworden bent maar ook omdat je 2 dikke strepen gepiest hebt! Tot die tijd leven wij intens met je mee en sturen we zoveel positieve energie zodat jou twijfels daar niet tegenop kunnen. Ehmm even mijn dochter in bed leggen.
Jullie zijn allemaal lieverds .. Ik zal proberen nog een beetje open te blijven .. al is dat heel moeilijk als alles in mij zegt dat ik niet zwanger ben. En Lies, laat ze maar stromen hoor lieffie. Nu weer aan het werk. Zoveel te doen hier dat het me tenminste een beetje afleidt, dat scheelt. Dag dag
Ja, maar dat spugen doe ik ook niet. Al ben ik daar stiekem wel heel blij om! Ach, we wachten het maar af ,kan niet veel meer doen. Heb sowieso bergen hcg, dus die stuur ik nu met emmers vol positieve gedachten naar onze Duim toe!!
Liesje heeft kraamtranen....ik zeg; lekker laten lopen hoor meis, is ook niet niks allemaal ,daar mag je best even van huilen! Lim, ging jij nou eigenlijk op vakantie of snap ik er nu gewoon helemaal niets meer van? Net op de pijnbank bij de fysio gelegen, lekker hoor. Not. Maar het is wel een lieverd want hij wil dat ik hem een smsje stuur als ik donderdag voor de echo geweest ben. Het schatje Zo, nu ga ik ff de beesten van me af schoppen (poezenbeesten liggen steeds naast me en hond aan mijn voeten of loopt achter me aan, zo vermoeiend!) en dan ga ik zo maar happie eten maken voordat mijn oogjes weer dichtvallen en ik helemaal door mijn restvoorraadje energie heen ben! Kom wel steeds ff kijken voor Duim-nieuws!
Bek, de poezen deden dat bij mij ook in begin, continu bij me liggen... en plassen en spugen...begon bij mij pas bij week 8-9 ofzo hoor
nope bekje.. mijn zoon is naar spanje met het vliegtuig.. alleen.. kleine jongens worden groot zullen we maar zeggen
Dus er is nog hoop voor me? Jeuj Alleen dat spugen mag van mij wel aan mijn deur voorbij gaan hoor! Lim, las het net op fb ja, je hebt ons in het ootje genomen, foei Duim lieverd, trek je het allemaal nog een beetje? Lies, het is bijna acht uur, hop je bed in met je ventje! Vraagje; bij hoeveel weken kun je met een inwendige echo al hartactiviteit waarnemen? Of zien dat het goed of fout zit?
Ik lig al hoor Bekje...en had een goed excuus, moest nl kolven Het lijkt trouwens of de voeding wat terugloopt, herkent iemand dat? Morgen ben ik er ws weinig. Mijn lieffie en tevens de vader van Eelco is morgen jarig. Bekje, in principe zou je bij 7 weken wel moeten kunnen zien of er hartactiviteit is. Maar zoals je misschien nog weet ben ik geen fan van vroege echo's, omdat ze vaak tot onrust leiden. Een wat latere eisprong, een wat tragere innesteling...het kan allemaal ervoor zorgen dat je een paar dagen terug gezet wordt. En dat is dan weer van invloed op wel/geen hartactiviteit. Ik ging nooit voor de 9-10 weken. Maar wat ik zei, met 7 weken moet je ip wat kunnen zien.
Duim, ik weiger nu te stoppen met duimen hoor! Ik ga stug door, hele dikke knuf. Er is een hoop op je afgekomen de afgelopen weken Lies. Bevalling, mama worden, de liefde voor je kindje voelen, het bericht van Down, je ritme vinden met dat prachtige en oh zo kostbare manneke, het gaat je allemaal niet in de koude emotionele kleren zitten. Tel daar de enorme hormoonschommelingen bij op et voila, de kraamtranen. Laat ze maar stromen meid, over een paar daagjes zal dit alweer anders zijn. Bekje, ik had ook geen overdreven plasdrang die eerste periode hoor. Wacht maar, komt nog wel, als je een week of 35 bent ga je elk half uur, bij 40 weken om het kwartier En wat Lies zegt, met 7 weken moet er hartactiviteit te zien zijn. Geeft geen garantie (helaas ervaring mee), maar de kans op miskraam daalt dan wel behoorlijk. Ik voel me zo vreselijk bagger. Quinten is vanaf 01.30 uur een keer of 5 voorbij komen schuiven vannacht. Om 05.45 was hij klaarwakker en kreeg ik hem ook niet met een troostslok nog in slaap, om 06.15 heb ik Chris met hem naar beneden gestuurd zodat ik nog een half uurtje m'n ogen dicht kon doen. Op mijn werk is het retedruk en ik heb zo afschuwelijk veel moeite om mijn hoofd er een beetje bij te houden. De kids voelen mijn vermoeidheid denk ik, Danique hangt vreselijk aan me op het moment (op een lieve manier maar heel intensief) en Quinten drinkt vrij slecht overdag (los vast los vast los vast). Morgen weer werken, maar ik hoop zooooooooo dat Q'tje me een klein beetje laat slapen.
Bek ik had en echo met 6wk 3 dagen en een kloppend hartje maar net als Lies zegt er zijn veel factoren waardoor je nog niets zou kunnen zien dan een vruchtzak met een boontje erin. Dus met andere woorden staar je er niet blind op maar aan de andere kant denk ik dat je morgen een heel klein boontje ziet met een heeeeeeel klein kloppend hartje. (ik schreef hertje maar das iets anders hihi) Of was het overmorgen? Lim moeilijk een kind zelfstandig naar het buitenland? Of heb je er geen last van?
Jeetje Natas klinkt niet goed hoor. Zou jeje niet een paar daagjes ziek melden om bij te tanken voor je helemaal instort? En ik weet dat ik me nu op glad ijs begeef maar zou flesvoeding niet iets voor Q zijn? Ik weet dat bv het allerbeste is en dat het zeer moeilijk is om daarvan afscheid te nemen zeker omdat het wsl de laatste is maar misschien dat Q wat meer verzadigd raakt? Of een fles kolven en daar pap aan toevoegen om hem de nacht door te krijgen? Ik roep maar iets hoor deze nieuwbakken moeder probeert een beetje te helpen.