Lieve Duim, er gaat weer een hele dikke knuf jouw kant op Pink, lastig is dat hè om je kindje voor de 1ste keer weg te brengen naar KDV. Het is een dooddoener maar tis wel waar : het went. En dat gaat best snel ook. Sterkte meid! Wat een vreselijk naar bericht van je forumdinnetje, onvoorstelbaar afschuwelijk Bekje, ik kan me je angst voorstellen. Het is zo kostbaar, je kleine boontje! Maar probeer je te bedenken dat verreweg de meeste zwangerschappen goed gaan en dat het risico op miskraam na goede echo nu flink is gedaald! Wat jammer dat je niet mee mag doen met MvM. Lies, fijn dat de gehoortest goed was! Hebben ze die in de kraamweek niet thuis gedaan? Ik kan me heel goed voorstellen dat alle voedingen moeten kolven enorm tijdrovend en energievretend is. Ik kolf ook niet een volledige voeding in 1x (voor de tante-woensdagen), ik moet gemiddeld voor 2 voedingen 3x kolven. Als je alles moet kolven is het vaak bijna niet te doen om voldoende te hebben. En dan moet je hem ook nog z'n flesje geven, als je daarmee klaar bent kun je al bijna weer beginnen met kolven. Een combi met FV lijkt me een goede oplossing. Wel loop je, omdat je nog in de beginperiode van BV zit, risico dat je productie te veel omlaag gaat als je minder gaat kolven. Maar zoals het nu gaat hou je niet lang vol. Is er op jouw CB iemand die deskundig is op gebied van BV? Bij mij niet, op de 2 CB's waar ik hier ben geweest, en ik lees op heel veel CB's niet. Je kunt ook een lactatiedeskundige inschakelen over hoe je de combinatie het beste kunt aanpakken.
Hallo meiden Duim, hoe gaat het met je meis? knuffie! Lies, wat goed zeg, van de gehoortest van je mannetje! Hellen, het schijnt dat als er een ingreep heeft plaatsgevonden aan of bij het ruggemerg, je dan geen urine meer mag geven. Sterker nog, je schijnt ook geen bloeddonor meer te nogen zijn. Ik weet ook niet precies waarom en dat kon die mevrouw me ook niet uitleggen! Ben vandaag maar weer beetje aan het opruimen en op marktplaats aan het zoeken naar een (open) kast, zodat ik eindelijk aan de berging kan beginnen. Verder ben ik zo vreselijk moe, dat is gewoon niet leuk meer Ik zie ook vreselijk op tegen de werkweek! Dus als er iemand andere tips heeft dan luciferhoutjes tussen mijn oogleden (werkt niet, ik kan met open ogfen slapen ), dan hoor ik het heel graag!
Oja, vergeet ik helemaal te vertellen dat ik een mega grote kaart kreeg van mijn zusje met een uitnodiging erin om een dag samen te gaan shoppen en dan mag ik iets moois uitkiezen qua positiekleding. Ik vind het zo lief van haar! Omdat ik dit allemaal niet met mijn mama kan delen en zij wil laten weten hoe bijzonder ze het vindt dat ze een neefje of nichtje krijgt. We gaan over 3 weken al, wat mij een beetje boel vroeg lijkt, maar volgens zuslief kun je best al wat voorkopen. En we gaan na de 9 weken termijnecho, dat voelt ook wat beter!
Wat lief en leuk Bekje, van je zussie. Lief dat je naar me vraagt ook. Hier gaat het op en neer. Natuurlijk een ontiegelijke witte test vrijdagavond (behalve dan die knallende Controlestreep :x). Ben nu een beetje werk aan het inhalen van het thuisblijven vorige week. En ga zo weer een beetje klussen, dat is leuker! Verder voel ik me zoals het er nu buiten uitziet: Grijs .. Ik weet ook niet zo goed hoe nu verder. Wel of niet nog een keer proberen. Is het wel verantwoord nog? Heeft het nog wel zin .. Zoveel geld ... Lief en ik gaan er goed mee om en we lachen ook regelmatig. Op een of andere manier wordt het zo geregeld dat je niet de hele tijd die pijn zo scherp voelt, dat scheelt. Maar lief is nu aan het werk en ik voel me leeg nu. Heb net een feestje afgezegd. Totaal geen zin om het er maar met iemand (buiten mijn familie) over te hebben. Of om er omheen te praten. Lies, fijn van oortjes Eelco en sterkte met uitzoeken van een goed voedingsritme, pittig lijkt me. Wil/kan hij echt (nog) niet zelf drinken bij je? Dat zou natuurlijk het allerfijnst zijn .. Pink, ik zou ook flink huilen hoor bij 1e KDV-dagen Sal in de laatste weken, spannend hoor! En wat een afschuwelijk verhaal van zoontje Lara zeg. Ik ken haar ook niet, maar wat ontzettend .. Okee, knuf voor alle andere lieffies hier. Ik kom binnenkort wel weer even aanwaaien
Duim, ik kan me voorstellen dat je je leeg en grijs voelt. Ik vind dat je er erg goed over kan praten, je komt heel realistisch over zonder daarbij je verdriet te vergeten! Fijn dat jij en manlief er samen ook zo prettig inzitten, dat er geen verwijdering ontstaat. Ik heb veel respect voor de wijze waarop jullie ermee omgaan, maar de wens om iets van je verdriet weg te nemen is zo groot
Duim, hij lijkt het niet te kunnen. Ik leg hem af en toe nog aan, maar hij hapt wat in de tepel en kijkt me vervolgens vragend aan..Soms pakt ie hem even goed, maar laat dan ook meteen weer los. Terwijl hij het flesje heel goed drinkt. Maar die "techniek" is toch anders. Het goede nieuws is dat ik vandaag wel weer de volledige dagvoeding heb gekolft! Maar dat houdt wel in dat ik gedurende de dag 6 maal kolf, dus ongeveer elke 3 uur. Dat red ik in het weekend wel, als lief thuis is en wat dingen overneemt. Doordeweeks red ik dat niet. 'sNachts kolf ik niet, mijn nachtrust is me ook wat waard. Eelco drinkt rond 22:00 zijn laatste fles, vervolgens komt hij rond 02:00 en 06:00. Ik kolf dan na laatste fles, en na de fles van 06:00.
Duim, ik heb respect voor je meid. Bekje, het enige wat ik heb als tip is er doorheen bijten. Zo veel mogelijk je rust nemen, een beebje maken kost gewoon heel veel energie. Sterkte! Wij zijn vandaag begonnen met zindelijkheidstraining van Danique, met ruim 3 jaar wordt dat wel es tijd. Ze is met vuile luiers ontzettend makkelijk, het interesseert haar helemaal niets. Lui misschien. Dus we moeten haar enorm stimuleren. Sinds vandaag overdag geen luier meer aan, heel veel complimentjes, mooie grote meisjesonderbroeken aan, veel coachen om naar de wc te gaan en dat leuk houden, stickers plakken en bij 5 stickers een extra lekker toetje. Ze is wel van goede wil gelukkig. Nog wel want we moeten enorm opletten er niet te veel druk op te zetten want dan slaat D. op slot. Maar het lijkt wel weer alsof ze het echt niet voelt aankomen, ze is oprecht verbaasd als de plas al op de grond stroomt.
@Liesben: er is NIETS mis met combineren van BV en KV en nee: je hebt niet gefaald ofzo. Eelco heeft het meest aan een moeder die niet overloopt van stress en vermoeidheid. Ik denk dat dát het enige is dat telt. @Duim: ik voel met je mee. Is he tniet beter om even te wachten met een nieuw ebeslissing? Kan me zo voorstellen dat als alles nog zo "vers"is het misschien moeilijker is om dingen in zijn perspectief te plaatsen? @ Natas: succes met de zindelijkheidstraining! Hier is onze 2 jarige in alles snel, maar qua volle luiers ook erggg gemakkelijk. Ze vndt he tpotje leuk, maar vooral om voor de sier op te zitten of de poppen op te doen.
Hallo allemaal, Sommigen kennen mij al een beetje uit een ander topic. Koffieleutje attendeerde mij op jullie. En volgens mij hoor ik hier ook thuis. Ik ben 42 en na 21 jaar hebben wij besloten om toch nog te proberen om zwanger te worden. Deze beslissing heel lang uitgesteld omdat ik zo'n 14 jaar met zware hoofdpijn heb geleefd en wij een kind en hoofdpijn geen goede combi vonden. Nu sinds 1,5 jaar hoofpijnvrij. En tja dan vraag je je af of je niet te oud bent. Manlief had ondertussen zich laten sterileseren omdat we dit moment niet meer hadden verwacht voor de overgang. Dus een week geleden een hersteloperatie gehad en nu is het voor ons wachten op de eerste eisprong!
River, welkom!!! Spannende tijden gaan aanbreken dus voor jullie. Gaan jullie met hulp van ziekenhuis nu proberen zwanger te worden gezien je leeftijd? Ik ben 40 en zwanger van 1e door middel van iui...nog 3 weekjes en dan ben ik uitgerekend... Duim...ga jou nog een keer een hele dikke knuf geven, vind het zo kut voor jullie!! Natas aan de zindelijkheidstraining...succes meid!! Bek, wat lief van je zusje zeg...Koop niet teveel nog aan positiekleding want voor je het weet past het niet meer op je benen ofzo en is het lente en heb je zomerkleding nodig. Zou beginnen met een goeie spijkerbroek die had ik al heel snel aan gewoon met mijn eigen tunieken en vestjes. Koffie, hoop dat het goed met je gaat en met DL.....
Goedemorgen meisjes Even Ali Illegali vanaf mijn werk River, welkom. Ik ben Bebek, 38 jaar en na bijna drie jaar proberen en teleurstellingen nu in blijde verwachting van ons 1e kindje. Heel pril nog en heel spannend allemaal. Ik sluit me aan bij de vraag van Salcia; gaan jullie iets doen met ziekenhuis ed gezien je leeftijd? En mag ik vragen wat de reden is van je hoofdpijnen, is dat nu achterhaald nu het na al die jaren is opgelost? (Wat moet dat trouwens een verademing voor je zijn!) Ik denk dat ik mijn nieuws zo bij mijn 2e collega ga droppen...ik wilde eerst wachten tot na de volgende echo, maar ik ben zo moe en ik wil niet dat hij denkt dat ik weer ziek word ofzo, dus misschien toch handiger om het te zeggen. Ik bedoel, als het misgaat nu zal ik het hem toch ook vertellen, dus waarom nu niet. Hij zal vast niet blij zijn...ben ik er eerst 2 zomers uitgeweest voor hernia operaties, ben ik er eindelijk weer volledig, ga ik over een maand of 7 weer voor langere tijd weg....oops *gaat nu weer even gauw wat doen*
Sal, dank je voor de tip! Zit idd ook aan spijkerbroek te denken, aangezien ik nu al merk dat bijvoorbeeld mijn werkbroek me irriteert bij de knoop als ik zit....ook bepaalde onderbroeken beginnen afdrukken van het elastiek achter te laten in mijn buik. Zie ik spoken of kan het dat ik nu al een bolletje aan het ontwikkelen ben? Gisterenavond werd ik trouwens ineens heel misselijk, ik mag toch hopen dat die fase aan me voorbij gaat zeg, getver! Volgens de MvM mevrouw komt het opzetten tussen week 5 en week 7 en daar ben ik voorbij, dus please; ga aan mijn deur voorbij!! Al twijfel ik daaraan, want vanmorgen was ik ook helemaal niet lekker Trok trouwens wel bij toen ik wat gegeten had, dus misschien is het toch van de zwangerschap? Oja, ik heb nog een vraagje: de termijnecho van 10 november, is dat een inwendige echo of kunnen ze de echo dan wel uitwendig doen? Dan zou ik 9.1 week zijn.
Bek, ik kreeg bij 10 weken een uitwendige en toen nog een inwendige echo om het beter te kunnen zien. maar vaak kunnen ze met uitwendige ook al wat zien. Maar ik heb zo veel inwendige echo's gehad voor eicelmetingen dat dat me niks uitmaakte. Misselijk kwam bij mij wat later, wat helpt is cracker eten in bed voor je gaat staan of een sultana ofzo.
o en kan hoor, bolletje...ik had zs broeken van mijn zus aan bij 8-9 weken, omdat niks meer lekker zat... vind trouwens de broeken van H&M prima en niet te duur en van Miss Etam ook, kun je ook op Wehkamp bestellen.
heb hier nog een leuke positiebroek liggen bekje... spijkerbroek zonder buikband van tricot.. ook leuk om nu al te dragen
Ik ben al wel naar een preconceptiespreekuur geweest . Daar hebben we afgesproken dat we het eerst zelf gaan proberen, en over 4 maanden ons door laten verwijzen door de huisarts om andere opties te gaan bespreken. Ik heb mij nog niet heel erg verdiept in die andere opties, vooral omdat het onduidelijk is welke kosten hoeraan hangen, en gezien mijn leeftijd is de kans aanwezig dat we alles zelf moeten gaan betalen begreep ik uit de info die ik al wel had gevonden.
ik zou meteen verwijsbrief vragen river, voor je aan de beurt bent ben je zo half jaar verder...mijn huisarts stuurde me op 38 al door om te versnellen gezien leeftijd....