Ik herken het niet dat je hier niet alles kwijt kan, wat het ook is. De ene keer wordt er meer op gereageerd dan de andere keer, maar dat is niet erg. Wat ik wel heb is de de restrictie die ik mezélf opleg. Om een recent voorbeeldje te noemen, ik vind het zelf lastig om het over de vreselijke peuterpuberitus van Danique te hebben (gisteren had ik echt geen bloed meer onder m'n nagels, ik ben op een dag nog nooit zo vaak genegeerd als door dat ukkie) als op dezelfde pagina Bekje zo'n verdriet heeft. Dat is mijn eigen gevoel.
Even een reactie op stukje van Ladouce. Want ik heb toch al een kindje, cyclus lijkt goed te zijn en moet nog even door proberen van gyn. Volgens mij heb ik je zelfs aangeraden om met zo'n korte lf naar de gyn te gaan. Ja, dat klopt. Jij hebt het mij aangeraden en op dat moment heb ik je er ook voor bedankt. Je moet eigenlijk dat stukje in zijn totaal zien, het is hoe het niet voelt en niet op dat moment zelf. Ik heb het gevoel van dat het nu niet meer kan, een beetje hoe zeg ik dat: Door de sfeer wat hier nu hangt heb ik het gevoel dat ik er nu niet meer over kan/mag praten omdat ik al een kindje heb. Niet een aanval op 1 persoon en ook niet op jou, maar is dit hele topic. Hoop dat je begrijpt wat er ermee bedoel te zeggen. Maar goed, met mijn voor geschiedenis (wat bijna iedereen hier weet), nu ook in ronde 16 en elke maand ook weer de teleurstelling. JoMi, iedereen kent je voorgeschiedenis maar denk je dat het bij ons nog makkelijk gaat na 3 jaar proberen? Hier lukt het ook echt elke maand niet meer. En ik denk dat dit bij de meeste meiden waarbij het MOET niet meer al te fijn gaat. Net wat hier boven al staat, kijk het hele verhaaltje even als geheel. Zo heb ik het ook proberen op te schrijven, maar is niet helemaal over gekomen. Ook snap ik dat het voor iedereen moeilijk is na elke maandelijkse teleurstelling. En dat doet me ook erg pijn, maar het lijkt soms wel dat de 1 het makkelijker hier mag/kan neerzetten dan een ander. Weer ongesteld, en zelfs ook 2x zwanger mogen zijn na J. Waarvan 1 een MA (wat eerst gedacht was van een mola), 3 weken voor ons trouwen een curettage en een vmk. Elke ochtend temperaturen en regelmatig ovutesten gebruiken (in opdracht van de gyn) gaan mij echt niet in de koude kleren zitten. Volgens mij hebben de meeste meiden hier helaas een vmk of ma meegemaakt. En we hebben je in die tijd ook bijgestaan. Kan me vergissen maar een aantal van ons hebben je ook een kaartje gestuurd toen je ging trouwen. Kijk ook mijn reactie bij limm, het is ook niet de periode toen ik de MA had. Toen hebben jullie mij stuk voor stuk allemaal gesteund, heeft me goed gedaan. Door de crash ben ik die periode helemaal kwijt hoe ik mij voelde en jullie bemoedigende woorden. Baal ik van, maar ben ik jullie wel heel erg dankbaar voor. Het gaat gewoon meer om de periode van nu, in zijn algemeenheid. En ja, heb ook kaartjes gekregen waaronder 1 van jou. Ben ik nu ook nog heel blij mee, deed/doet me goed. Heeft ook al een mooi plaatsje in het plakboek gekregen. Maar mijn wens is minstens zo groot als die nog geen kinderen hebben om nog een kindje te mogen krijgen. Gevoel is anders, maar wens is even groot. Een kindje krijgen! En de teleurstelling elke maand maar weer doet mij ook vreselijk veel pijn, zit er zelfs soms ook gewoon aan te denken om te stoppen. Want geestelijk trek ik die spanningen echt niet lang meer elke maand. Er is niemand die zegt dat jouw wens niet ook groot is en dat het zwaar is geloof ik ook wel. Maar ik kan me ook voorstellen dat je privéleven hier mee te maken heeft. Een man die zo vaak niet thuis is kan ook niet altijd alle steun geven. Sorry dat ik dit zeg maar dat is mijn mening. Is ook helemaal ok dat het jou mening is, dat mag en heb ik geen probleem mee dat jij dat zo voelt. Maar ik krijg heel veel steun van mijn man. Zoveel als maar kan en mogelijk is, ook probeer ik hem zoveel mogelijk te steunen. Maar het doet mij pijn om hem en zijn vader te zien waar ze net sinds een aantal weken weten dat hun droom in duigen valt. Dus moet ik ook regelmatig mijn steun aan hem geven. Het is dus eigenlijk een combi van dingen die mij onrust geven en dit hier geeft mij een grote onbalans in mezelf. En ik voel gewoon dat ik er een halt toe moet roepen, voor mezelf. Maar wil jullie gewoon eerlijk laten weten waarom. Ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel te zeggen, vind het ook zo moeilijk om het goed onder woorden te brengen. Maar nu krijg ik gewoon het gevoel van een aantal dat als je al een kindje hebt mag je wel pijn/verdriet hebben als het weer niet gelukt is. Maar eigenlijk wordt het niet op prijs gesteld als je dat hier zegt, maar ook wij hebben verdriet en pijn. Nu heb ik het gevoel als iemand dat wel doet, dat je dan zeurt. Ik vind het allemaal even erg, voor iedereen die hier mee schrijft. En dat sommigen waarschijnlijk nooit moeder worden ook. Maar als iemand hierover iets zegt barst hier gelijk een discussie/woordenwisseling los. Daar heb ik gewoon helemaal geen zin meer in! Niemand heeft zin in vervelende discussies maar je kunt niet altijd lief zijn tegen elkaar. Volgens mij is een forum juist voor de meeste meiden een uitlaatklep. En als je geen zin hebt om te reageren doe je dat gewoon even niet. Dat respecteer ik ook, heb ik ook geen probleem mee als iemand even niet reageert. Maar als iemand zijn gevoel wel loslaat krijg je toch regelmatig de reactie van zoiets in de trant van: "Krijgen we nou alweer een discussie/hebben we het al eerder over gehad". Dus ik durf er gewoon ook vaak niks in die situatie over te zeggen. Hoop dat het weer wegebt zeg maar, maar ik trek dat gewoon niet meer. Omdat het iedere keer toch zo weer gaat, vandaar dat ik het gevoel heb om niet goed mijn ei hier meer kwijt te kunnen. Het is een openbaar forum en daarom zal je ook altijd mensen treffen die denken mee te mogen kletsen en hun verhaal hier ook kwijt te kunnen. Maar meestal wordt het gelijk al afgeketst door bepaalde reacties van hier en ja.....ik kan het dan goed voorstellen dat mensen dan snel weer weg blijven. Ook heb ik afgelopen jaar verschillende mensen een pbtje gestuurd, als er wat was en diegene vroeg erom heb ik een mailtje gestuurd. Over situatie van vroeger en ons bedrijf, doe ik met alle liefde. Nu krijg ik van een groot aantal een heel lief pbtje terug of soms alleen maar een knuffel. Geeft niet, doet mij goed. Maar waarom zijn er dan een paar die hard roepen om een pbtje niet eens het fatsoen nemen om een berichtje terug te doen. Ik heb de moeite genomen om jou toch pbtje te sturen omdat je erom vroeg, is dan toch normaal om even een berichtje terug te sturen. Weet je niks te zeggen, geeft niet! Zeg het dan gewoon tegen mij! Diegene die ik bedoel weten het zelf wel, die wel gestuurd hebben weten ook dat ik hun niet bedoel. Ik was een van die mensen die niet gereageerd heeft. Waarom niet, ja ik wist inderdaad niet dat ik moest reageren. Ik krijg wel vaker pb'tjes die informatief zijn als ik een vraag stel maar ben me niet bewust dat ik dan moet reageren. Mijn excuses hiervoor als je dit als vervelend hebt ervaren. Excuses aanvaard, weet wel dat je niet de enige bent. Ook heb ik er toch de laatste tijd wel moeite mee dat er ook weer heel erg door een aantal zo vreselijk on-welkom op nieuwen wordt gereageerd. Ik vind dat ook niet kunnen, je kan niet van iedereen verlangen dat ze gelijk alles maar moeten weten. Verwelkom ze hier en snauw ze toch niet gelijk af als ze niet gelijk het goede openingsbericht hebben. Tuurlijk weten ze niet gelijk alles, maar om zo te reageren! Hoe zou je het zelf vinden als er op die manier tegen jou gesproken wordt bij een topic? Laat ze gewoon een tijdje mee lezen en willen ze reageren, prima toch. Komen ze er vanzelf tussen, maar om iemand nou op te dragen om zich in te lezen snap ik niet (heb ik ook nooit gedaan). Misschien eens iets om over na te denken. Op zo'n toon dat het de laatste tijd gezegd wordt is het volgens mij ook niet op die manier tegen mij gezegd, anders was ik gelijk wel afgehaakt. Hier sluit ik me bij Limmeke aan, deze discussie hebben we al vaker gehad. Zie stukje hierboven en bij limm. Sorry voor de harde woorden, maar moest dit nu toch echt een keertje kwijt. Scheiden hier onze wegen door, no hard feelings. Ik wens jullie alleen maar het allerbeste toe en dat iedereens wens maar mag uitkomen. Jammer dat je het zo voelt en hier weggaat. Zoals gezegd mag iedereen hier schrijven wat ie voelt, daar is een forum voor. En dat niet iedereen er dan op reageert, dat kan toch. Ik heb er soms ook niet de energie voor om op alles en iedereen te reageren maar verwacht dat ook niet van anderen. Ik vind het ook oprecht jammer, het doet me ook echt pijn dat ik me hier niet helemaal meer op mijn plek voel. Ik zit hier nu ook weer te huilen, gewoon dat ik het gevoel mis van een jaar tot een half jaar terug. En dat iemand een keertje niet reageert, geeft ook niet. Maar wat ik al eerder zei: Het is het algemene sfeertje hier wat mij dit gevoel geeft. JoMi, ik wens je alle geluk van de wereld en ik hoop dat jullie wens in vervulling zal gaan! Dank je wel voor je steun, zal ik niet vergeten. Ook wens ik dat jou en vele anderen hun wens mag uitkomen. Ik hoop ook dat mocht ik bv eens iets lezen iemand hier ook eens een knuff mag geven of bij iemand die bevalt zeg maar dat ik dan ook nog mag binnenkomen om hier diegene te feliciteren. Maar voor mij is het gewoon op dit moment het allerbeste om afstand hier te nemen, gewoon voor mijn eigen bestwil. Maar wilde gewoon echt eerlijk tegen jullie zijn en niet zomaar weg blijven.
Natas, kom later op jou reageren. Ik moet nu zo eerst naar de ha en wil nog even tot rust komen voor mijn bloeddruk.
Ik ben heel blij dat jij dat gevoel verder niet hebt en net wat je zegt als er een keertje iets minder gereageerd wordt is ook helemaal niet erg. Dat peuterpuberen is ook erg, hier nog zo'n 1. J kan er nu ook wat van. Dat je soms even wacht met het te vertellen is ook logisch als iemand verdriet heeft. Maar waarom krijg ik het gevoel dat als het rustig is dat ik het dan nog niet kwijt kan? Dat is dus hoe ik het voel en wat ik in mijn voorgaande berichten duidelijk probeer te maken. Oh en je kaartje voor geboorte Quinten gaat deze week nog op de bus. Drukte van verjaardag en voorbereidingen voor J zijn verjaardag zijn in volle gang.
Het is ook echt niet om iemand persoonlijk aan te vallen of zo. Ik vind jullie echt stuk voor stuk kanjers, waar ik ook respect voor heb. En jullie ook allemaal alle goeds toe wens. Alleen ik voel mij hier niet echt meer op mijn plaats, gebeurd in het echte leven ook. Maar wil gewoon eerlijk tegen jullie zijn, hoop dat dat ook door iedereen gerespecteerd wordt en dat ik in ieder geval niet 1 ben die zomaar weg blijft. Verder voel ik gewoon dat ik het moet doen en net bij de de ha is het ook wel weer een bewijs. Ik moet nu weer allemaal onderzoeken laten doen en ook in zkh. Straks nog weer bellen om 2 uur hoe verder, dus wil ik mijn energie daar graag voor gebruiken. En op deze manier vraagt dit topic voor mij teveel energie. Voor diegene die ik op hyves/facebook heb, hoop dat jullie vrienden met me willen blijven. Want heb toch echt wel het gevoel dat jullie wat voor me betekenen, alleen is het beter voor mij om dat op een ietwat lager pitje te doen en niet dagelijks meer in dit topic. Maar heb je geen behoefte meer om vrienden te zijn, geeft niet. Ik respecteer het allemaal. Ik wil echt iedereen alle goeds wensen en hopen dat ieders droom (wat dat ook maar is) uit mag komen. En iedereen bedankt voor de steun en lief en leed wat we het afgelopen jaar met elkaar gedeeld hebben. Alle goeds gewenst, JoMi.
Daar sluit ik me graag bij aan: ook ik stop bij deze club. Vanwege dezelfde redenen als Jomi. Ik ga ervan uit dat iedereen hier schrijft en schreef met de beste bedoelingen. Dat niemand de intentie heeft om de ander te kwetsen; maar als je je ergens niet meer thuis voelt moet je gaan. Ook ik hou graag contact via facebook en hyves. Ik wens jullie stuk voor stuk het allerbeste; dat jullie wensen allemaal mogen uitkomen. Ik zal best eens af en toe kijken of er al zwangere bij zijn gekomen of kindjes zijn geboren; hoop op veel goed nieuws. Bedankt voor alle mooie woorden de afgelopen tijd. Duim: veel succes in Gent, ik hoop dat je financieen hier een niet te grote stempel op drukken en er een mooie uitkomst is. Lies en Salcia: Geniet van je zwangerschap en straks van je ukje! Bebek: Geweldig mens; ik hoop dat je snel datgene krijgt wat je in mijn ogen enrom verdient. Koffie: Oermoeder, het komt vast goed met jou grote en kleine schatten; succes met het puberen en geniet nog van het kleuteren! Pink: Voor jou schiet het al op....laat je het me weten als je mama bent! Liefs Natas: Op jou kan niemand boos worden, wat een warm mens ben je toch. Bedankt voor het meegenieten met Quinten en succes met je peuterpuber.. Ladouce: Ik hoop dat je eskimootjes je mama zullen maken. Limm: ook jij veel geluk met je grote en kleine schatten.
^%&%$## hebben ze de fiets van oudste gejat... 5 minuten Hema in, op slot.. pleite... Ding is zo gaar als de pest.. dus ik moge hopen dat die klojo die hem gejat heeft bij eerste de beste bocht rechtdoor gaat ipv afslaat..
Fijn dat soort lui Lim. Waarom kunnen ze niet met hun poten van andermans eigendom afblijven. Ik hoop met je mee dat ie ergens de maas in gefietst is. Zo, ik heb toch alleen maar vanmorgen even gewerkt. Dacht dat het wel ging maar viel toch vies tegen. Praten en lachen zijn niet goed voor een kaak die mishandeld is. Vanmiddag maar even thuis gewerkt en rustig aan gedaan. Morgen weer een dag en donderdag en vrijdag lekker vrij. Lief is donderdag jarig en dan gaan we gezellig een nachtje weg.
lekker ladouce nachtje weg.. vrijdag zijn we 2 jaar getrouwd, ben benieuwd of er meer actie in komt dan met moederdag.. ik heb me voorgenomen er niets over te zeggen
Vind het echt rot Natas en Lim hoe jullie je moederdag hebben beleefd.... Lim als ik jou was zou ik zo nu en dan even een hintje geven
Ladouce veel plezier bij het nachtje weg en beterschap met het bekkie.... Lim jouw fiets gejat vorige week donderdag was de fiets van mijn dochter aan de beurt, helaas best wel een nieuwe
klote koffie.. hier gelukkig al andere fiets geregeld.. nou.. M heeft training vrijdag.. andere kant van het land.. word latertje en heel vroeg op.. daaaag trouwdag
Jeetje, balen van de fietsen van zoon en dochter, Lim en Koffie. Ik dacht dat fietsen jatten uit de tijd was, maar nee .. En ik hoop dat M een beetje leuke verrassing in petto voor je heeft Lim. Wordt nou wel eens tijd. Oeh, ik lees net dat hij er bijna de hele dag niet is dan .. Hopelijk verzint hij (of jullie) nog een leuk alternatief. Ladouce, goed dat je vanmiddag vrij hebt genomen. Je hebt letterlijk heel wat achter de kiezen de laatste tijd. Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt. Ik was gister best geschrokken van wat de acupuncturiste tegen mij zei over de mogelijke gevolgen op lange termijn door hormoonbehandelingen en dat ik dat zeker niet moest onderschatten. Zij vertelde dat er onderzoekers waren geweest die vermoeden dat je systeem minstens drie (en weer anderen hadden het over vijf jaar), erover doet om weer in balans te komen en dat met name de overgang veel zwaarder kan worden hierdoor als je laat begint met vruchtbaarheidsbehandelingen. Ze vertelde ook dat je er zelf nog veel positieve invloed op kan uitoefenen, ook met behulp van bijvoorbeeld speciale yoga-oefeningen. Ik ga dat nog onderzoeken of het iets voor me is. Ik hoop in ieder geval heel erg dat wij er toch niet zoveel last aan overhouden. Koffie, hoe is het eigenlijk met jou? (en kleine Xander?) En Natas, wat akelig dat je zo uitgedaagd en op de proef gesteld wordt door D-tje. Ik hoop dat je mantra haar vruchten afwerpt en dat 'deze fase' snel weer overwaait. Zijn je nagels weer een beetje op kleur inmiddels, of had je vandaag weer net zo'n dag? Ik vond je woorden over gister fijn. Ik ben er trouwens nog niet aan toegekomen om je te pb-en, wie weet vanavond nog even. Verder heb ik een beetje rauw gevoel over gister en vandaag wat topic-roerselen betreft. Het maakt ook dat ik het reageren wat heb uitgesteld vanmiddag. Simpelweg omdat ik me er geen raad meer mee wist. Ik wil er ook niet veel woorden meer aan vuil maken. In ieder geval heel jammer Jomi en Jes. Dank jullie voor je wensen en ik wens jullie ook toe dat het binnenkort gaat gebeuren en de zo gewenste beebjes in de buik komen zitten. Verder ben ik hondsmoe, lag er ook te laat in gisternacht. Wel heel fijn gewerkt en daar bovenop echt heel heel heel fijn nieuws .. ! Dat vertel ik later op de avond nog wel. Echt zo fijn en zo'n opluchting! Nu eerst even nieuws kijken en eten. Tot later lieffies
Lim dan ga je lekker je eigen feestje bouwen. Ik geef niks om dat soort dagen dus ik zou er niet mee zitten. Eerder lekker een dagje voor mezelf. Lekker dan, al die gejatte fietsen. :x Duim, als je het niet vervelend vind zou ik ook graag een pb willen met jouw vervelende moederdag verhaal Voor de vertrekkende meisjes die zich onbegrepen voelen zeg ik: Het ga jullie goed en ik hoop dat de vurige wensen uit mogen komen. Dank voor jullie steun en support op de momenten dat ik het zwaar had.
Koffie hoe is het nou met J. in Zweden? Hij was toch al vertrokken of heb ik het mis? En je kleine prinsje, hoe gaat het met zijn herstel ondertussen?
jongens, (ik bedoel meisjes), Ik heb van allerlei te vertellen maar ben gewoon te moe om het op te schrijven. Ik weet niet waarom, maar alsof er een wals over me heen is gereden. Vanochtend vroeg naar mijn werk na korte nacht, dat zal wel een duit in het zakje gedaan hebben. 's Middags hechtingen eruit laten halen. Tis nog steeds zo gevoelig in mijn buik en opgeblazen. En waarschijnlijk morgen ongesteld, dus ik begin meer te begrijpen waarom ik me zo voel . Ik ben nu ook nog een beetje aan het werk omdat ik vandaag eerder weg ben gegaan. Dus lieve Des, ik pb je samen met Natas morgen of zo. Bekje, ik hoop dat je je weer iets minder verdrietig voelt dan gister, knuf (en trouwens, hoe is het met je buikie?) Lies, jij oke? Trusten voor straks allemaal.
Jomi en Jes, heel jammer dat jullie het zo voelen en daardoor afscheid hebben genomen. Het ga jullie goed! Hahaha Lim, geen idee of D. het effect had van een french manicure want door de goudkleurige nagellak die ik altijd op heb kon ik niet het effect bekijken van de bloedeloze nagels En Duim, ja er zit nu weer bloed onder maar dat was makkelijk vandaag want ze was op het KDV. (gelukkig maar want gister ging het redelijk goed met Q. maar vandaag was hij heeeeel onrustig). Ah gatver van die gestolen fietsen, mensen moeten met hun handen van andermans spullen afblijven! Duim, geen haast, die pb en je verhaal-met-goed-nieuws komen wel. Doe rustig aan voor zover dat kan, je bent nog herstellende. En Ladouce, dat geldt ook voor jou meid. Wij hebben er een slaapprobleem met Danique bij. Ze heeft al vaker gehad dat ze ergens bang voor was en niet alleen gelaten wilde worden op haar kamertje na het naar-bed-brengen-ritueel. Soms een avond was het mis, dan moesten er beestjes verjaagd worden, dan ging het weer goed. Sinds een onweersbui 2 weken geleden gaat het steeds slechter. Ze is nu bang voor de 'boemwolkjes' en het gaat steeds meer bergafwaarts. Ze heeft het er ook overdag soms over en 's avonds in bed is het huilen huilen huilen en wil ze niet dat we weg gaan. Vanavond sliep ze pas om 21.30 nadat Chris en ik er om beurten geweest waren en Chris uiteindelijk maar is gebleven totdat ze in slaap was gevallen. Niet erg voor een keertje, maar we willen niet dat dit een gewoonte wordt.
Meiden ik ben weer terug uit Turkey...zie dat ik iets gemist heb...heb nog niet terug kunnen lezen sorry...ga ik zo of morgen doen. Morgenochtend om 12 uur echo en nekplooimeting, ben morgen 12 weken!!!!! (mijlpaal) Toch weer spannende dag morgen.... Ik ga morgen op alles reageren...