35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger???

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door JoMi, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Sal, ik hoop dat alles goed was!
    Ik ga zo naar werk. *zwaai*

2. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Goedemiddag dames

Zo, daar ben ik weer even. Ik ga zo op jullie reageren, maar ik wil eerst even reageren op de in mijn ogen kansloze discussie die hier is ontstaan. Ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken, maar ik kan me er best boos over maken.
    Ten eerste ben ook ik van mening dat de wens voor een tweede, derde, vierde of tiende kindje absoluut heel groot kan zijn en dat een miskraam voor iedereen evenveel pijn doet en verdriet doet. Maar daarnaast vind ik wel dat het toch anders is, want de vrouwen die geen kindje hebben weten niet eens hoe het is om mama genoemd te worden, om zo'n wondertje van jezelf in je armen te houden. De moeders onder ons zijn al gezegend met zo'n wondertje en natuurlijk kan de wens voor een tweede of derde dan net zo groot zijn en net zo diep zitten en het verdriet voor het gemis en en miskraam is net zo groot, maar ik zou al een moord doen voor dat ene kleine mensje! Om gewoon mama genoemd te worden! Ik vind het erg jammer dat daar een strijd over ontstaat en dat er gezegd wordt dat gevoelens gebagetaliseerd worden. Daardoor voel ik me ook aangesproken, terwijl ik toch het idee heb behoorlijk met ieders verdriet en geluk te hebben meegeleefd!

JoMi, jij geeft aan dat je het gevoel hebt je verhaal hier niet meer kwijt te kunnen. Ik zal nu wel heel hard zijn en als een b*tch overkomen, maar ik denk eerlijk gezegd dat je daar zelf debet aan bent...het gaat namelijk altijd over hetzelfde en ik weet gewoon niet hoe ik passend moet reageren op de dagindeling van 'grote man en kleine man'. Ik weet van je verleden en ik vind dat heel erg voor je, maar zou het geen idee zijn om daar eens voor in therapie te gaan? Ik denk dat verwerking in jouw geval al een heleboel zou schelen!
    Voor wat betreft het reageren op nieuwelingen: als ik in real life mijn diepste emoties en gevoelens met mensen deel, zou ik het ook niet fijn vinden als er iemand binnen komt denderen met een mededeling die totaal geen rekening houdt met de gevoelens van de verteller. Ben ik daarom lelijk aan het doen als ik vraag of iemand eerst even het fatsoen wil nemen om zich voor te stellen? Nee, ik vind van niet. Ik vind dat gewoon fatsoensnormen, vooral als je als laatste ergens binnenkomt. En het enige wat er gezegd wordt is dat het fijn zou zijn als mensen zich even inlezen, heel normaal.
    Ik denk dat ik, wij, erg ons best hebben gedaan je je hier thuis te laten voelen. Ik vind het dan ook vreemd dat je zegt je hier niet meer op je plaats te voelen, ik begrijp dat niet helemaal, maar ik respecteer het wel.

Enniewees, ik vind het jammer dat er meiden zijn die weglopen omdat er een discussie ontstaat of zich meteen niet meer op hun plek voelen omdat er anders denkenden zijn. Ik kan daar echter niet veel mee, want ieder mens is anders en voelt en denkt wat hij voelt en denkt. Ik vind het juist erg prettig dat die ruimte hier is en dat we hier lief en leed met elkaar kunnen delen. Ik zit al bijna drie jaar in dit topic en ik heb me nog nooit ongewenst, een zeur of niet op mijn plek gevoeld.

Ik wens jullie in ieder geval allemaal toe dat jullie dromen en wensen uit mogen komen en ook jullie nog een wondertje mogen krijgen. Alle goeds voor de toekomst!

3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Zo, nu even proberen om op de rest te reageren...

Natas, wat zielig dat Danique zo angstig is :( Ik ben ook bang voor de boemwolkjes hoor ;) Maar hoe leg je zo'n kleintje uit dat het niet eng is? Erg moeilijk! Kan me voorstellen dat jullie nu even bij haar blijven tot ze slaapt, het is ook zo zielig om zo'n bang, huilend meisje alleen achter te laten! Maar ik kan me ook voorstellen dat het erg vermoeiend is! Ik hoop dat ze snel wat minder angstig wordt en wat makkelijker kan gaan slapen!

Salcia terug uit Turkije en genoten van de F1! En vandaag weer een mijlpaal en een spannende dag! Ik hoop dat alles goed was!!

Lim, ik ga zo eens even naar je linkje kijken ;)
    Wat een schattig verhaal over die verliefde wolkjes die elkaar knuffelen! Zou dat bij mij ook nog helpen? :D
    Wat een baggerstreek van die gejatte fiets, zo kansloos vind ik dat altijd!

Koffie ook al de pech van een gejatte fiets...wat is dat toch dat mensen vinden dat ze zich andermans spullen mogen toeƫigenen? :x

Duim een nare moederdag gehad :( Maar wel heel goed nieuws lees ik later! Mag ik ook een pb'tje? :)

Lies groeit lekker door en heeft kennismaking gehad op kdv....klinkt super zeg, op de boerderie tussen de schapen en de koeien! En leuke kadootjes gehad! Lief!
    Enne, rare dromen hebbie hoor ;)

Ladouce, wat ellendig dat je nog steeds zo'n last hebt van je kaak :( Ik hoop dat ze dat vanmiddag wat kunnen verlichten voor je!

Zo, heb geloof ik iedereen weer gehad.
    Hier weinig nieuws, het vasthouden van mijn bijna-nichtje hakt er behoorlijk in. Mijn bijna-zusje heeft daar gelukkig alle begrip voor en is heel lief. Ik was even naar de keuken gelopen waar de kraamverzorgster stond, die vervolgens heel lyrisch begon over wat voor wonder het wel niet is dat zo'n klein mensje uit je buik komt...en bedankt :x. Nu smste mijn bijna-zusje gisteren dat ze van diezelfde kraamhulp had gehoord dat ik zo moest huilen in de keuken en dat ze dat zo erg voor me vond en dat ik niet alleen in de keuken hoefde te gaan staan, want dat er alle begrip voor is en ze heel goed snapt hoe dubbel en hoe pijnlijk dit allemaal is. Ze is erg lief en leeft erg mee, dat is wel heel fijn.
    Verder ben ik nog niet ongi, maar het voelt al vier dagen alsof het er aan komt en hoewel ik gisteren (ondanks omotest) toch weer hoop kreeg door maagzuur en hoofdpijn, had ik vanmorgen een veeg roze slijm, dus het zal er vast wel aankomen. Vreemd dat ik te laat ben, want ik ben nogal stipt altijd, maar het heeft geen betekenis denk ik.
    Ik heb vandaag mijn maansteen en carneool binnen gekregen en Lief heeft net een ketting voor me gekocht, dus ik heb de maansteen net gereinigd en ga ze vanavond omdoen. Van de week nog een keer reinigen en dan vanaf maandag in het maanlicht leggen om hem op te laden. Mijn Lief gelooft er totaal niet in, ik weet niet wat ik moet geloven, maar baat het niet, het schaadt ook niet en ik grijp elke strohalm vast.

4. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Meiden, echo helemaal goed!!! Zal straks fotootje in album zetten. Nekplooi zeer goed, heb kans van iemand van 15 dus heel erg lasg. Ben zo blij!!

5. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik zou niet meer reageren, maar vond het nu toch nog wel even nodig.

Bebek, ik heb nooit gezegd dat ik jullie het niet wens op mama te worden, nee heel graag zelfs. Een eigen kindje te hebben en mama genoemd te worden. Ik wens het van iedereen van harte toe.
    Alleen heb ik het gevoel dat er niet genoeg plaats is om hier vrijuit voor mij om over een wens voor een 2e kindje te praten. Want dan doe ik jullie pijn, zo voel ik het.
    Ook heb ik iedereen bedankt voor de vriendschap en steun het afgelopen jaar en daar val jij ook onder. Ben ik jullie ook dankbaar voor, heb ik ook gezegd.
    Dat het alleen maar over mijn kleine en grote man gaat is niet waar en wat dan nog? Ik werk niet, we hebben groot bedrijf. Dus ja, ik beleef minder. Maar om nou te zeggen dat dat alleen maar daardoor komt en dat het daarom grotendeels mijn eigen schuld is. Denk het niet, want er zijn hier wel meer die maar weinig gespreksonderwerpen hebben, wat maakt dat nou uit. Respecteer dat gewoon van elkaar.
    Dat wat er vroeger gebeurd is, heb er therapie voor gehad en 2 rechtzaken achter de rug.. Ik heb het verwerkt, maar het is toch bijna wel logisch dat je niet meer op de normale manier van sex kan genieten als je 7 jaar lang seksueel misbruikt bent door 2 mannen. Maakt me niet meer uit, iedereen mag het voor mij nu ook wel weten hier op het forum.
    Over de nieuwelingen maak ik mij geen woorden meer aan vuil, ieders eigen mening. Respecteer ik, maar respecteer dan ook dat ik die mening niet deel.
    Ik heb ook gezegd dat vooral het eerste half jaar ik mij hier aardig goed op mijn plaats voelde. Alleen dat het gevoel hier het laatste half jaar in is veranderd en daar kan ik verder niks aan doen. Ik denk dat ik het op een zo goed mogelijk manier heb proberen uit te leggen wat ik voel. Ik had ook gewoon zo weg kunnen blijven, maar ik vond gewoon dat ik jullie een verklaring schuldig was en eerlijkheid. Hier wordt toch regelmatig gezegd dat je eerlijk moet zijn tegen elkaar en dat dat gezegd kan worden. Nou, dat heb ik gedaan.
    En persoonlijk denk ik dat die ruimte hier niet geheel gegeven wordt om alle gevoelens en denken hier vrijuit te kunnen delen. Maar dat zal ook door iedereen weer anders ervaren worden omdat iedereen uniek is. En iedereen die dat hier wel kan, prima en ik hoop ook dat jullie dat nog lang kunnen blijven doen met elkaar. Maar ik kan het niet meer en kies nu wat voor mij het beste is.

Maar nogmaals, ook jou wens ik het allerbeste toe en ik hoop oprecht dat jou het gegund is om mama te worden. En dat wens ik hier iedereen toe die hier mee schrijft.
    En die geen zwangerschapswens meer hebben wens ik heel veel geluk met hun gezinnetjes.
    De zwangeren hier wens ik verder een hele goede zwangerschap en bevalling en dat jullie straks kunnen genieten van jullie wondertje.

6. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, je begrijpt denk ik niet helemaal wat ik bedoel. Helaas, maar so be it.

7. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Salcia: gefeliciteerd met dit prachtige nieuws. Nu hop op die roze wolk en er de komende periode lekker op blijven zitten.

Bebek: sorry geef je lief toch gelijk over die maansteen maar goed, je moet het zelf ervaren. Heb ik ook gedaan:). Blijft toch elke keer weer kut wat ons lichaam met ons doet. Was je eisprong wel op de "normale" tijd of was dat ook wat later?

Lies, leuk kdv. Volgens mij kun je Liesbeeb daar wel meer dan 1 dag "stallen";) Lijkt me namelijk heel leuk voor kindjes (en voor moeders ook) zo'n boerderij omgeving. Mocht het hier nog eens lukken dan ga ik toch maar naar jouw dorp verhuizen.:D

Zo hier weer terug uit zkh, mocht eerder komen. Wond is weer schoongespoeld, fijn gevoel:$, zat best wel wat vuil in dus waarschijnlijk kwam daar de pijn vandaan. Plus dat het behoorlijk beurs is, mijn kaak is ook nog geel/blauw. Moet nu gezellig na elke maaltijd met een spuitje zout water in het wondje spuiten. Jippie!

8. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Probeer het dan anders te zeggen bebek, ik wil je graag begrijpen.

Maar je verhaal hierboven komt op mij over dat het allemaal mijn eigen schuld is. Vandaar deze reactie van mij, maar jij bent er klaar mee. Dan ik ook!

9. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Salcia, gefeliciteerd met de goede uitslag!! Lekker gaan genieten nu!

Jemig Ladouce, een spuitje met zout water? :$ Dat is met recht de bekkenbeul bij jou! Maar hebben ze het dan niet goed schoon gemaakt ofzo? Ik weet wel dat met mijn wortelkanaalbehandeling er echt een enorme graflucht uit mijn mond kwam zetten en dat was allemaal vuil. Geen centje pijn meer gehad, maar er zijn toen ook wel wat graafwerkzaamheden en reinigingstaferelen aan pas gekomen :D
    Ik hoop voor je dat het uitspoelem heeft geholpen en je snel verlost bent van deze ellende!
    Spuitjes met zout water in een open wond....tsss

10. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Kijk, dit bedoel ik dus.
    Er staat helemaal nergens dat het allemaal je eigen schuld is, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ik denk dat je er zelf ook enigszins debet aan bent. Ik heb ook niet gezegd dat je niet over je kleine en grote man mag praten, ik heb alleen gezegd dat ik niet zo goed weet hoe ik daar op moet reageren. Heeft er niets mee te maken dat ik niet respecteer dat dat jouw leven is, heeft er simpelweg mee te maken dat ik niet weet wat ik daar op moet zeggen.
    Over dat misbruik verhaal, ik snap niet waarom je dat nu zo breed uitgemeten hier neerzet, wellicht om te shockeren, maar ik wist het al en ik heb er alle begrip voor dat dat de meest verschrikkelijke ervaring is die je als vrouw kan meemaken en dat dat je hele leven kleurt. Ik heb alleen gezegd dat ik denk dat je verwerking niet compleet is, en dat zeg ik alleen om je te helpen! Ik heb dit vaker meegemaakt in mijn omgeving en ik weet dat de weg heel zwaar is, maar dat het mogelijk is om uiteindelijk weer te kunnen genieten van sex.
    De enige reden waarom ik neerzet dat je er zelf ook debet aan bent, aan je gevoel, is omdat ik het gevoel krijg dat je alle schuld bij ons neerlegt omdat wij geen ruimte laten voor jou om over de wens voor je 2e kindje te praten en daar heb ik nogal moeite mee. We hebben namelijk allemaal erg meegeleefd en meegeduimd. En ja, je zegt dat je daar veel aan hebt gehad en dat heel fijn vindt, maar dat kan ik dus niet rijmen met het gevoel dat er nu ineens geen ruimte meer is voor jouw gevoelens. Dat zal dus van twee kanten komen.

11. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Bekje, het was allemaal een beetje tegenstrijdig. Maandag werd me eerst gezegd dat ik na 24 uur de wond moest schoonspuiten met half water/half waterstofperoxide. Toen belde de kaakchirurg later terug dat ze na overleg met een collega toch niet wilde dat ik dit ging doen. Maar ja, ik eet wel dus er blijft wel iets achter in zo'n wondje, ondanks de hechtingen en het poetsen.
    Nu dus dat spuiten maar het valt mee hoor, wondje is al mooi dicht zei de kaakchirurg. Al het weefsel is nu mooi roze dus ontsteking is ook weg. Moet wel AB kuurtje afmaken. En zolang ik pijn heb dus mijn vrienden, de molletjes, innemen.
    Ik hoop dat ik gewoon morgen gezellig ben als we weg zijn. Neem morgenavond ook gewoon een wijntje. :D

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Wijn met waterstofperoxide (smeer je dat niet in je haar met de haarverf normaal??) en zoutoplossing...ik zeg: thats the trick! :D

Ik ga even met buum puppie uitlaten, tot laters!

13. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    #933 JoMi, 11 mei 2011
    Laatst bewerkt: 11 mei 2011
    Nee, je hebt niet gezegd dat het allemaal mijn eigen schuld is. Maar ik zeg ook dat het wel zo op mij over komt.
    Het geeft ook niet dat je niet weet hoe je erop moet reageren als ik over mijn mannen praat. Ik wist ik ook niet altijd bij jou, maar dat geeft toch verder niet. Maar jij zit er wel mee, want je haalt het aan. Maar dat kun je dan ook toch eerder tegen mij zeggen dat je dat moeilijk vind. Kan ik er rekening mee houden, maar ik dacht dat dat hier altijd kon. Er zijn meer die toch stug door blijven praten over kinderen, wat een ander er ook van denkt. Dit is ongeveer wat Limmeke een tijdje geleden nog gezegd heeft, precieze woorden weet ik niet. Voel je je bij de anderen die veel over de kinderen praten dat ook?
    Over dat misbruik is niet om te shockeren hoor, maar iedereen hier weet het wel en ook de laatste tijd uit de verhalen kon iedereen het wel halen. Mijn verwerking is wel compleet , alleen heb ik ook wel eerder gezegd dat het de ene keer makkelijker gaat dan de andere. En gewoon door de MA en de vmk en dat wij ook al 16 rondes bezig zijn is het voor mij op dit moment wel heel moeilijk. Maar ja, ik heb gewoon het gevoel dat ik dat hier niet meer mijn pijn/verdriet die ik op dit moment heb hier kwijt kan. Dat is vooral allemaal begonnen zo'n beetje eind oktober, er zijn in het afgelopen half jaar wat dingen/situaties geweest waar ik gewoon anders over denk dan jullie. En dat rust nu allemaal zwaar op mijn schouders en ik kan dat niet meer van mij afzetten en dan vind ik gewoon dat het tijd is om te gaan. Ik heb het alleen zo eerlijk mogelijk proberen te vertellen, want ik vind gewoon dat jullie dat verdienen na een jaar lief en leed te hebben gedeeld.

Maar laten we het dan hier verder maar bij houden, want anders wordt het een gebed zonder end.

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik wil er alleen nog over zeggen dat het er niets mee te maken heeft dat je over je kindje praat, want dat is leuk om te lezen. Maar de opsommingen van de dagindeling kan ik niet zoveel mee, dat is wat ik eigenlijk bedoel! Als J. iets grappigs heeft gezegd of gedaan is dat alleen maar leuk om te lezen, daar heb ik dus totaal geen moeite mee! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen als je schrijft over het feit dat je een boterham gaat smeren ofzo, of dat grote man met kleine man gaat douchen (als voorbeeld he!), dat bedoel ik meer. Ook dat mag je gewoon opschrijven, geen problemen mee, ik weet alleen nooit zo goed wat ik daar op moet zeggen!

Ik waardeer het dat je het eerlijk zegt en op een nette manier afscheid neemt, dat is alleen maar fijn dat je dat zo doet. En dat er dingen zijn waar je anders over denkt dan wij, tja, dat kan. Ik denk ook weleens anders over dingen, maar in mijn ogen maakt dat me alleen maar rijker. Als jij het gevoel hebt dat je daardoor je gevoel hier niet meer kwijt kan, kan ik alleen maar je beslissing respecteren en je alle goeds voor de toekomst wensen. Ik hoop dat je wens in vervulling mag gaan!

15. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ok, dan begrijpen wij elkaar hier nu in. En ik begrijp wat jij bedoelt met het "douchen van de mannen".

En dat iedereen over dingen anders denkt is heel normaal, daarom is iedereen ook uniek.

Bedankt voor je respect en ik hoop ook voor jou en iedereen alle goeds!

16. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Salcia, helemaal super meid, gefeliciteerd!!!

Ladouce, brrrr dat klinkt niet fijn. Ik hoop voor je dat het vanaf nu snel beter gaat met je bekkie.

Bebek, dat is een lieve reactie van je bijna-zusje. Voel je bij haar ook de vrijheid om je emoties te laten zien?
    Maanstenen geloof ik ook niet zo in, maar wie weet!

Ik heb het met Danique over de knuffelboemwolkjes gehad. Ze leek het wel een leuk idee te vinden, ze moest grinniken.
    Maar Chris ligt nu nog bij haar...... ik had al weinig hoop want het was 1 groot drama met haar vanaf het moment dat ik bij het KDV aankwam. Gillen, huilen en krijsen bij elk woord die we zeiden en elke stap die we zetten. Gewoon echt geen land mee te bezeilen, helemaal vast in d'r knoop, het meissie toch.

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Arme Danique, ik hoop dat ze toch lekker in slaap is gevallen...

Verder ben ik kapot na een avond werken. Zo lekker slapen, morgenochtend naar het kdv. Ben benieuwd.

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Koffie, gefeliciteerd! Ik hoop dat je een fijne dag hebt vandaag!

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    koffie gefeliciteerd!

Misschien slaat het aan van de knuffelwolkjes natas :)

veel plezier bij KDV lies

Ben moe! P word elke dag zo vroeg wakker tegenwoordig.. pfff.. slaap nog maar zon 4 uur per dag.. en als je dan de rest van de dag alleen zit met die kleintjes, het huishouden erbij moet doen en dan ook nog savonds het eten klaar moet hebben dan ben ik panklaar.
    En dan komt M thuis om 18:30 en dan kermt die dat die zo moe is, en dat ik het maar fijn heb hele dag met kindjes op de bank??? Hij wilt dat ik de kindjes ophou tot die thuis is.. en dan wilt die zelf B naar bed brengen, dan moet die niet zeuren dat die geen avond heeft omdat die een uur nodig heeft om haar naar bed te brengen, met spelen etc erbij.. ze is dan al gebadderd, heeft buik vol etc.
    Geen tijd samen.. nee, dat klopt.. geen seks, nee, dat klopt ook.. als ik mijn kussen zie dan slaap ik!
    Volgende week heeft die veel trainingen, komt die pas om 9 uur thuis of nog later.. dan ziet die de kinderen maandagavond en dan pas donderdagavond weer...gaat nog wat worden met B want die vraagt hele dag naar papa..
    vandaag met 3 van de 4 ff naar de stad.. J moet tig woordenboeken hebben voor zijn examen.. heb ff gekeken wat die kosten.. *kuchrochel* wat een geld zeg! Normaal mogen ze die niet gebruiken, dus ik snap niet waarom school ze niet gewoon voor het examen ter beschikking stelt..
    En het erge is... op zolder... heb ik al die woordenboeken, maar daar staan 40 dozen boeken weggestopt dus lastig aan te komen, heb geen puf om al die dozen door te worstelen.

Net kleding besteld bij wehkamp, heb laatst bij c&a een jurkje gekocht en die vind ik zo leuk, wehkamp heeft hem ook in andere kleuren voor maar 9 euro..
    Heb ook zon jaren 50 jurk gezien, zooo geweldig en vrouwelijk vind ik die, met een kleine petticoat eronder.. maar denk dat iedereen dat maar vreemd vind

Kleding > Jurken > Lange jurken > Gina 50's dress - Hell Bunny - Attitude Holland (since 1999) zo iets..

Deel Deze Pagina