35+ en net zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Miepje123, Feb 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een dag. Vannacht al niet goed geslapen ( vroeg wAkker: lees in de nacht, zijn schijnt ook zw kwaaltje te zijn. 😁
    Dus was al niet al te fit en dat is de hele dag beetje gebleven. Drama weer met kleding, weer 2 broeken te strak en ja hoor.... Huilbui....
    Toch nog wat aangedaan wat lekker zat. Even de stad in om voor Oscar een pak te kijken voor de bruiloft van m'n zusje (nog niet geslaagd) en even een kledingzaak in voor mij. Dacht nou een jurkje maat xl dat moet lekker ruim zitten.... NOT! Paste voor geen meter!
    Weer van slag! ( hormonen? Neuuuuuu :) )
    Ik ga maandag positie broeken halen! Voel me soort van bezwaard omdat ik nog maar 7 weken zwanger ben...
    Denk dat ik maar naar de Prenatal ga, heb echt advies nodig over de maat ed. Andere suggesties?
    ( bh van de Hema... Past nog net .... OMG waar gaat dit heen???)

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aanvulling: 16.15 thuis van winkelen ( hooguit 2 uur weggeweest, m'n bed ingedoken en Oscar maakte me net wakker!!
    Morgen komen 2 vriendinnen, gaan we lunchen bij een strandtent en langs t strand wandelen... Energie sparen 😃😃

3. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Anja, fijn die hormonen he?
    Wij kregen vandaag een kaartje van de vk praktijk waar de vorige keer welgeteld 1x geweest zijn echt super begeleid zijn tijdens ons traject en afscheid in het zh. Het is nog niet zo lang na de UD en ze schreven op een echt zelf uitgezocht kaartje, niet zo'n standaard ding, dat ze juist nu aan ons dachten. En inderdaad...janken geblazen ;)

Wb kleding kan ik je geen advies geven, ik kom nog niet verder dan een darmenbuikje ;)

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat enorm attent, snap heel goed dat dit zoveel emoties oproept. Ook zonder hormonen.
    Merk je verschil tussen deze zwangerschap en de eerste zwangerschap?

5. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Prenetal vindt ik in Hoorn niet zo super, die meiden staan altijd maar te kletsen of spullen uit te pakken en zijn niet behulpzaam. Heb daar een broek gekocht, niemand die advies gaf en uiteindelijk zit hij niet eens echt mooi. Is gewoon een maat te groot. Ben er al meerdere keren binnen geweest maar nooit aangesproken.
    Babyplus (is een winkel die alleen hier zit) werd ik wel goed geholpen en heb een mooie broek van love2 wait gekocht.

Lastig he Anja om een leuke jurk te vinden die over 2 maanden ook nog goed past. Ik ben getuige dus wil wel een beetje leuk tevoorschijn komen. Zal zo even wat links voor je verzamelen waar het een en ander op staat. Zoek zelf iets in het blauw maar heb eigenlijk nog niks gevonden.

Het piekeren hoort er ook bij. Geloof dat we daar allemaal wel last van hebben. VL kan met veel dingen nogal moeilijk beslissen en er moet nog genoeg besloten worden. En er moet nog veel gedaan worden. Daar heb ik ook al vaak genoeg over liggen piekeren.

Slecht slapen praat me er niet van. Het is een tijdje klokslag 4 uur raak geweest, wakker worden en niet meer kunnen slapen. Op wintersport was het helemaal een drama. Nu gaat het weer wat beter maar moet er zeker 1 keer per nacht uit om te plassen.

Fitty, gefeliciteerd met je baan! Hoop dat jullie er uitkomen met de diensten en fijn dat ze al zo meedenken.
    De 20 weken echo, ik had al een idee wat het inhoudt, heb de folder meteen de eerste keer al meegekregen en gelezen.
    Heb jij ook de combinatietest gedaan? Wij wel en de uitslag was 1 : 5000 op alle 3 de chromosomen. Weet niet wat ik gedaan had als het niet goed was geweest. Mijn broer en schoonzus hebben een kindje verloren aan SMA (en nu niet Googlen meiden!) het is een spierziekte en Chris* is maar 1 week oud geworden. Ik heb mezelf hierop laten testen en ik ben geen drager. Maar ik heb gezien wat het een gezin aan kan doen en dat is heel heftig.

Miepje, leuk he om alvast namen te bedenken. Denk dat wij er met de jongensnaam wel uit zijn maar daar hebben we eigenlijk niet eens veel verder voor gekeken

Sun, denk dat je altijd wel naar een volgende echo of controle uit blijft kijken.Dan heb je toch weer even bevestiging dat alles goed gaat.

6. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Fitty 37 jaar 1e kindje uitgerekend 30 augustus
    Didi78 36 jaar 1e kindje uitgerekend 1 september
    Sun123 35 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober
    Miepje123 37 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober
    Anja1977 37 jaar 1e kindje uitgerekend 23 oktober
    Katenhond ? 2e kindje ?
    MiniMeInside ?

Afspraken

Maart

10 maart
    Miepje123 Intake bij verloskundige
    fitty controle ziekenhuis

11 maart
    Sun extra echo

17 maart
    fitty pretecho

20 maart
    Sun termijnecho + afspraak gyn prenatale screening

24 maart
    Anja termijnecho

April

2 april
    Didi78 adviesgesprek gynaecoloog en controle verloskundige

16 april
    Didi78 20 weken echo

7. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Ohh had gister trouwens een jeukende tepels, echt erg wist even niet wat ik er aan kon doen. Werd er kriegel van... Gelukkig vandaag geen last meer.
    Gisteravond voor jaffa op de bank gelegen. Toch blijkbaar teveel gedaan op mijn vrije dag en te kort energie.

Ben nog even op zoek geweest naar wat voor gevolgen een conisatie heeft op je zwangerschap en het schijnt dat mijn baarmoederhals zwakker kan zijn en ik meer kans heb op een vroeg geboorte. Ben benieuwd wat de gynaecoloog mij te vertellen heeft begin april.

8. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lijkt me heeeeel lastig om eenjurk te vinden die je en over een paar maanden nog past en er dan ook nog een beetje elegant uitziet!

Didi 1op 5000 is een kleine kans! Wij gaan wel voor de NIPT omdat die een stuk betrouwbaarder is en gezien onze geschiedenis willen wij geen enkel risico nemen. Ik denk dat als die hobbel genomen is ik het genieten wel meer kan toelaten. Nu zit er toch nog een stemmetje 'stel nou dat..'

Wat is conisatie :(

Ik merk zeker verschil met mijn vorige zwangerschap. Deels een aantal dezelfde kwaaltjes (duizelig, kortademig, zere borsten, darmklachten) maar deze zwangerschap veel meer kwaaltjes (nu ook moe, vieze smaak in mijn mond, emotioneel, vaker plassen vooral 's nachts) en ook een aantal dezelfde maar in heftigere mate (nu veel misselijker, andere eetbehoeften). Nu maar hopden dat het een goed teken is ;)

9. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Ze zijn er wel hoor Sun die leuke jurken maar ga er niet de hoofdprijs voor betalen terwijl ik hem maar 1 keer aanheb. Dan liever een jurk die ik van de zomer ook nog aankan en er meer plezier van heb. Bij ons moet je eerst de combinatietest doen voor je een NIPT mag.

Even google gebruikt voor de uitleg van een conisatie.
    Conisatie is een operatie waarbij de gynaecoloog een stukje van de baarmoedermond verwijdert. Het weggesneden stukje heeft de vorm van een kegeltje. Dat wordt ook conus genoemd.
    Dit dus pas na een PAP3a met HPV uitslag na mijn uitstrijkje op mijn 30e.

Mochten jullie nog sites zoeken met leuke ideeën voor kinderkamers, aankondigingen e.d. ooit gehoord van Pinterest.com? Maak nu ook zelf elke maand een foto maar die zijn niet zo leuk/mooi als de voorbeelden die je daar ziet.

10. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aah conisatie, weer wat geleerd ;) klinkt alsof ze het wel goed in de gaten houden, maar toch niet een prettig idee een vroeg geboorte. Kunnen ze nog iets doen om dat te voorkomen?

Nipt kun je ook zelf laten doen in Adam of Belgie ;) maar wij hebben nu een medische indicatie dus dan hoeven we niet eerst een combinatietest.

Ik denk dat ik van de zomer ook lekker jurkjes ga kopen. Lekker makkelijk, geen knellende broeken (ookal zijn t zwangerschapsbroeken) en dan is de buik goed zichtbaar, ik bedoel iedereen mag t dan ook weten :)

Die site ken ik niet, ga eens kijken..

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goeie tip, pinterest! Zitten ook al te denken hoe we het wereldkundig kunnen maken.
    Wij krijgen ook een combinatie test, een evt bloedtest is bij tweeling niet betrouwbaar, dus mocht er een afwijking zijn dan kunnen we er voor kiezen om een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen.
    Hebben er nog niet echt in verdiept, genoeg info meegekregen van de arts.
    Weer zon spannend moment.

Hopelijk geven de kwaaltjes die je nu hebt je vertrouwen Sun.

12. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Ik reageer een beetje laat, maar heb eergisteren ontdekt dat ik weer zwanger ben. Weer? Ja, inmiddels 4 mislukte zwangerschappen achter de rug. Had met 3 weken al voorgevoel. Maagzuur, vermoeidheid en heftige dromen. Maar eergisteren een hele lichte streep. 18 maart eerste echo ivm vorige zwangerschappen die zijn mislukt. Heb ontzettend weinig vertrouwen en hoop dat het een keer goed mag gaan... Ik duim mee voor de andere dames. Hoop dat we allemaal over7-8 maanden met een gezonde baby thuis zijn!

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heftig zeg, de miskramen. Ik hoop voor je dat het nu allemaal goed mag gaan.

14. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben 43, word begin april 44. Ik heb in 2011 mijn zoontje gekregen, m.b.v. een donor. Diezelfde donor heeft eind 2014/begin 2015 weer geholpen en m.b.v. z.i. ben ik ook deze keer zwanger geraakt. De eerste keer was ik 39 en was het in de 2e maand raak, deze keer ben ik 43 en was het in de 3e maand raak. Ik voel me heel gelukkig, dat het redelijk makkelijk gaat. Ik ben alleenstaande moeder, ik had ook liever een relatie, maar nu zullen niet veel mannen erop zitten te wachten. Aan de andere kant: wie weet? En het is natuurlijk relatief zwaar in je eentje 2 kinderen opvoeden. Als alles goed blijft gaan, heb ik in november er 2! De oudste is nu 3 jaar en 8 maanden. Die gaat in augustus naar school. Dat is weer een voordeel, dat verschil, want als de oudste dan naar school is en mijn nacht is vermoeiend geweest, dan duik ik er met de baby nog even in! (hij/zij natuurlijk in zijn eigen bedje! :))

15. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom B4 (vrees dat ik je zo ga noemen, want de rest van je naam ben ik alweer kwijt :)), ik snap dat je weinig vertrouwen hebt, maar hou vol! Deze eerste weken zijn killing! Met hoeveel weken is het vorige keren misgegaan?

Cowie, jij ook welkom! Je hebt misschien het geluk dat je vrij makkelijk zwanger raakt, maar dat wil niet zeggen dat de weg er naar toe altijd makkelijk is. Is de donor een bekende van je?

Ik duim ook voor jullie dat alles goed mag gaan!
    Enne...kunnen een aantal dames niet een andere banner nemen, ik raak in de war van al die dezelfde :p:D

16. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    #216 cowie, Mar 6, 2015
    Last edited: Mar 6, 2015
    De donor heb ik zelf gezocht. Nu ken ik hem dus. Ik heb niet veel contact en hij speelt/heeft geen vaderrol. Maar wel af en toe een mailtje. Ik vind deze banner te gek, want hij geeft zo mooi weer waar in het proces je zit!

17. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welkom cowie,

Mooi om te lezen dat je zo bewust voor de moederrol kiest en het ook zo goed gaat. Lijkt me ook best zwaar.

Moet ik m'n banner aanpassen? Neeeeeee! Ik wil m'n twee baby's zien 😃😃

18. cowie

cowie Lid

Jan 13, 2011
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Ja, groot gelijk, het is een mooie banner!! En natuurlijk wil je ze alletwee zien! :)

19. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Hi Dames :) Ik heb gister nieuws gehad van mijn werkgever die eigenlijk eerst enthousiast was over de zwangerschap maar nu ineens toch met de andere sollicitanten verder wilt en misschien later nog bij mij terug komt (wat voor mij nu niet meer hoeft) dus minder goed nieuws in eens maar eigenlijk kan ik me er niet druk op maken :D zit nog helemaal op de rosa wolk van de echo en kijk al uit naar de volgende :)

B4; Gefeliciteerd en welkom :) :) :)
    Cowie jij ook :) en wat leuk dat jouw zoontje een broertje of zusje gaat krijgen :)

Anja ik heb ook niet zo goede ervaringen bij Prenatal winkel (was daar een keer om een cadeautje te kopen voor een (ex) collega , maar wel bij H&M en Miss Etam waar ik vorig jaar met een vriendin ben wezen shoppen toen zij zwanger was :) Ik zou de banner zeker aanpassen als ik jou was :)

Didi wij hebben de testen niet gedaan ivm ik vorig jaar mee ben geweest met een goede vriendin en zij hele slechte uitslag kreeg bij deze test en hele zwangerschap in onrust heeft gezeten terwijl ze een heel mooi en gezond kindje heeft gekregen maar door de uitslag van deze testen niet echt van de zwangerschap heeft kunnen genieten.
    Ik heb gister nog even gebeld met het bureau waar ik de 16 weken echo doe en die zijn heel vriendelijk en hebben we overlegd dat we de 16 weken echo ; eigenlijk gepland als pretecho met geslachtsbepaling wat uitgebreider doen; ook met groei en controle van het hartje zodat ik wat geruster de 20 weken echo in kan :) Misschien dat ik de 20 weken echo toch daar doe want bij mijn VK kan het niet en het buro waar ze me naar doorgestuurd hebben vind ik een beetje kil/zakelijk terwijl het buro dat ik zelf uitgekozen heb voor de pretecho veel vriendelijker is en ook de 20 weken echo doen. Moet ik even kijken of dat mag van de zorgverzekering en het is ook een uurtje rijden, maar dan krijg ik ook alles op DVD en ook een stukje pret 3d erbij dus dat is wel leuk :)

20. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Ps gisteren babykamertje wezen kijken en gelijk aanbetaald :) kunnen we het in mei op gaan halen :) Voorpret :D

Share This Page