35+ en net zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Miepje123, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Dank je wel Anja1977. Ik hoop het ook! Superleuk dat je een tweeling krijgt. Hoop dat ze met zn tweetjes het goed blijven doen :)

Sun123, het is heel simpel... Babietje in computertaal dus de a is de 4 en de e is de 3 ;)

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Oeps, veel gemist zie ik.

@nieuwe dames
    Welkom

@Fitty
    Leuk! Hoe ziet 't babykamertje er uit?

@Cowie
    Petje af hoor.
    Ik vind "groot brengen" en ouder zijn een hele verantwoordelijkheid.
    Ja, dreumes is onze grootste rijkdom maar ook onze grootste verantwoordelijkheid. Dus heel knap dat jij 't alleen aandurft en weet te redden!

@Echo
    Nog twee weken tot onze (eerste) echo.
    Nu begin ik toch wel nieuwsgierig te worden. Mede aangestoken door ML, die gewoon niet kan wachten tot het zover is:).

Voorlopig hier super druk met beroerd zijn, bleh... ik hoop dat het deze keer na het 1e trimester wel wat gaat opknappen en niet 9 mnd zo gaat blijven:(

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jij mag ook bijna kijken katenhond! Spannend...

Gisteren met een vriendin (ze weet dat ik zwanger ben) gewandeld op het strand. Stond echt mega veel wind, was niet fijn (gelukkig liepen we eerst wind tegen) dus bij een strandtent uit de wind in de zon lekker "chillen" ben een groot fan van verse muntthee, dat is over...
    Werd er misselijk van! Gisteravond ook weer en vannacht toen ik om 4 uur wakker lag werd ik echt misselijk! Had al een emmer bij m'n bed gezet, maar niet hoeven overgeven. Wou dat dat lukte, volgens mij lucht dat enorm op. Manlief ging water een crackertjes halen van beneden en na een uur zakte t weer.
    Vanmorgen na t eten, ja hoor! Is t weer :) ik merk dat ik kleinere porties moet eten dan dat ik normaal eet en meer ga verspreiden over de dag.
    Gisteren me wat neer verdiept in tweeling zwangerschap. Dan klopt het wel met wat ik voel en hoe ik groei. Bij 3 mnd kun je een buik hebben vergelijkbaar met 5 mnd eenling zwangerschap. Owh jee! 😁

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag met het mooie weer?

4. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    hey dames,
    Lang geleden dat ik hier iets heb laten horen. Om eerlijk te zijn voelde het niet helemaal goed om hier te zijn, omdat er zo overduidelijk gesproken werd over het oktobertopic waar jullie je dan niet thuis voelden omdat ze er allemaal zo makkelijk zwanger zijn geworden.
    En doordat het mij "zo is komen aanwaaien" en niet in de planning zat, wist ik ff niet meer of ik hier nog op mijn plaats was.

Blij te lezen dat het met jullie allemaaal goed gaat, en Anja zelfs een tweeling krijgt! Gefeliciteerd met dat mooie nieuws! Ben je al gewend aan het idee?

5. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Eerst weer even het lijstje bijwerken hoor :)
    Als iemand zelf zijn afspraken erbij wil zetten of wil aanvullen, ga gerust je gang.

Fitty 37 jaar 1e kindje uitgerekend 30 augustus
    Didi78 36 jaar 1e kindje uitgerekend 1 september
    Sun123 35 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober
    Miepje123 37 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober
    Anja1977 37 jaar 1e kindje uitgerekend 23 oktober
    Katenhond ? 2e kindje ?
    MiniMeInside ?
    b4bi3tj3 ?
    cowie 43 jaar 2e kindje

Afspraken

Maart

10 maart
    Miepje123 Intake bij verloskundige
    fitty controle ziekenhuis

11 maart
    Sun extra echo

17 maart
    fitty pretecho

18 maart
    b4bi3tj3 eerste echo

20 maart
    Sun termijnecho + afspraak gyn prenatale screening

24 maart
    Anja termijnecho

April

2 april
    Didi78 adviesgesprek gynaecoloog en controle verloskundige

16 april
    Didi78 20 weken echo

6. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Welkom en gefeliciteerd cowie en b4bi3tj3

Fitty, weet niet ik zie niet zo erg op tegen de 20 weken echo al weet ik wat er allemaal nog aan het licht kan komen.
    Wel goed dat je de 16 weken wat uitgebreider gaat doen zodat je meer geruststelling hebt.
    Balen van de werkgever joh, kan mij voor stellen dat je zoiets hebt van nou dan toch niet.
    Ohhh babykamer gekocht, wat leuk! Foto?

Anja, ik had ook allerlei ideeën om het wereldkundig te maken maar uiteindelijk gewoon een mooie foto van de 12 weken echo op facebook geplaatst (wauw wat een reacties zeg). Al is fotografie mijn hobby, het kwam er gewoon even niet van.
    Het helpt inderdaad om vaker wat kleinere porties te eten, ik verspreid mijn lunch, doe af en toe een evergreen en zo kom ik de dag wel door. Vannacht om half 5 wakker en honger.... ben blijven liggen dit keer wilde ik er niet aan toegeven.

Mijn teller blijft nu even hangen op bijna 88 kilo en hoop dat er van mezelf uit niet veel gewicht meer bijkomt maar dat het alleen vruchtwater en de kleine is waardoor mijn gewicht nog omhoog gaat.

Katenhond, balen dat je steeds zo beroerd bent zeg. Hoop maar dat het na het 1e trimester afzakt en je kunt genieten van je zwangerschap.
    Nog even wachten tot je eerste echo :)

MiniMeInside, het is bij ons ook " aankomen waaien" hoor.
    Waren wij zelf ook erg verbaasd over, toch de leeftijd, chlamydia gehad en PAP3a met een kleine ingreep aan de baarmoederhals.
    Toch voel ik mij hier op mijn plek meer dan het september topic, waar het even te snel gaat allemaal en je niet echt leuk persoonlijk kan reageren. Ik werk nog fulltime en heb overdags niet echt de tijd om te reageren en ben je zo 4 pagina's leeswerk verder.
    Dus hoop dat je je welkom blijft voelen en gezellig mee kletst!

Vanmorgen even heerlijk met de hond gewandeld en lekker genoten van het zonnetje, vanmiddag maar even kijken wat we gaan doen, beetje opruimen en verder met de babykamer? We zien wel.

7. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Minimeinside ; leuk dat je er weer bij bent :) ik denk niet dat iemand dat zo bedoelde hoor :) het is toch gewoon geweldig om zwanger te zijn. Ik wou dat het bij mij zo gemakkelijk was gegaan maar dat wil niet zeggen dat ik dat een ander niet gun :) misschien gaat het bij mij bij mn tweede kindje wel net zo makkelijk (hoop) :D Wanneer ben je uitgerekend ?
    zit je ook zo op een rosa wolk ? Ik ben vooral de laatste weken zo relaxed :) kan me nergens druk om maken :D

Anja :) Ik merk dat ook hoor dat ik nu dingen eet die ik eerst vrijwel nooit at en ook dingen om het moment niet lust die ik normaal lekker vind :D
    Vandaag lekker wandelen met de hond en daarna uitgebreid koken voor m"n vriend, ik had beloofd turks te koken dus gister al inkopen gedaan :)

Katenhond toch geweldig om al de dagen naar de eerste echo te kunnen aftellen :) :) :) Onze babykamer is eigenlijk simpel en wit, kleinere 2 deurs kast waar veel in kan, een commode die je later kan veranderen in een open kast en een bedje :) Nog heel basic maar zodra we weten of baby een jongetje of een meisje is willen we verder zelf gaan aanvullen met allerlei spulletjes en een muurschildering :)

8. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    #228 fitty, 8 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2015
    Didi wat grappig :) we plaatsen het bericht bijna tegelijk :) Wat leuk dat je (hobby) fotograaf bent, ben je ook nog van plan een mooie foto serie van de zwangerschap te maken ? :)

Ik heb nog geen foto van de babykamer (kan m pas in mei ophalen) en ben eigenlijk vergeten toen ik daar was een foto te maken :D we waren zo druk aan het praten :D maar ik zal even kijken op google of ik een gelijke kan vinden :)

edit ; al gevonden :) (maar onze is dan zonder het rosa ) http://akimages.shoplocal.com/dyn_li/600.600.90.0/Retailers/IKEA/130114_6HENSVIKPE292598.JPG

9. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Thnx dames!
    Ik ga proberen hier weer gezellig mee te kletsen.
    Bij mij is het gebeurd tijdens het laatste bezoek aan mijn toenmalige vriend in het buitenland. Niet helemaal fijn weggegaan daar, hij is er gelukkig wel blij mee, maar een relatie zit er voor mij niet meer in.
    Stress is er nog volop aanwezig dus, en probeer op die roze wolk e komen.
    Komt nog bij dat ik me totaaaaaaal niet zwanger voel. Geen misselijkheid, geen veranderingen aan mijn lichaam. Heb behoorlijk overgewicht, dus veranderingen zijn niet zo snel te zien.
    Het is dat ik al een paar echo's heb gehad, en dat ik weet dat er een klein wondertje in mij groeit. Anders had ik het nooit geloofd!
    Ik ben 9 september uitgerekend, en het is mijn 1e kindje.
    18 maart mag ik voor de geslachtsbepalingsecho :D Ik ben dan 15 weken, en wilde niet wachten tot de 20 weken echo. Ben zooooo ongeduldig!
    Vooral budgetechnisch vind ik het fijn om te weten wat ik moet kopen zodat het in delen kan. En zie gewoon niks leuks voor jongen én meisje.
    De meubeltjes en de box staan al te wachten in de schuur, binnenkort maar eens beginnen met het uitmesten van de logeerkamer....

10. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Minimeinside, 35 jaar, 1e kindje uitgerekend 9 september
    Katenhond ? 2e kindje ?
    b4bi3tj3 ?
    cowie 43 jaar 2e kindje

Afspraken

Maart

10 maart

11 maart
    Sun extra echo

17 maart
    fitty pretecho

18 maart
    b4bi3tj3 eerste echo
    Minimeinside: geslachtsbepalingsecho

20 maart

24 maart
    Anja termijnecho

April

2 april

3 april
    Minimeinside: afspraak Verloskundige

16 april
    Didi78 20 weken echo

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mini mi, vind het erg naar dat je twijfelde of je je hier wel op je plek voelt. Ik ben idd gestart in het okt topic, maar dat was t niet voor mij. Ik ben zwanger na een erg lang en medisch traject en als ik dan hoor, in de 20, ronde 2 zwanger en helemaal op een roze wolk zitten dan heb/had ik daar moeite mee. Denk deels uit jaloezie. Al die jaren zijn er zoveel vrouwen zwanger geworden in mijn omgeving en wij hadden teleurstelling op teleurstelling te verwerken.
    Dat gevoel van deze jaloezie projecteerde ik misschien wel iets te duidelijk hier.
    Nu ik de eerste echo heb gehad, langzaam weer wat vertrouwen in m'n eigen lichaam krijg nemen deze emoties ook af.
    Dus, sorry dat ik je dit gevoel heb gegeven, gun jou deze zwangerschap ook echt en vind het gezellig als je blijft schrijven :)

Fitty, wat een tegenvaller van die werkgever, maar wat gaaf dat jullie een baby kamertje hebben besteld! Wij gaan daar na 12 weken voor kijken 😃

12. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Minime, fijn weer wat van je te horen en ook dat je eerlijk aangeeft hoe het voor jou was. Voor mij was het meer de manier waarop een aantal vh oktober topic erin stonden en er mee omgingen, in combi met dat het zo makkelijk ging. Misschien ook een kwestie van leeftijd, ik vond ze erg jong ( of ik ben gewoon oud, dat kan ook ;)). Het was iig niks persoonlijks en gun iedereen een goede zwangerschap!

Ohh, wat erg, ik wil nu reageren en ik ben t allemaal weer kwijt :)
    Ik zag een schattig babykamertje voorbij komen!
    En helaas nog missleijkheid bij katenhond? Ik hoop dat het niet erger wordt!

Ik haak vanaf hier weer aan, sorry, echt hopeloos op t moment. We hebben gisteren onze housewarming gehad en dat was de hele dag in de weer en nu hartstikke gaar (ik kan ook niet uitslapen, heel vervelend). Dus wel alles gelezen, maar blijft niet echt hangen vrees ik. Het was wel ontzettend gezellig, dus het was het waard! Geeft ook afleiding, want ik heb nu al 4-5 dagen een heel stuk minder kwaaltjes waar ik erg onzeker en bezorgd van word. Herkent iemand dit, dat t na 8 weken een stuk minder wordt?
    Ben blij dat we woensdag een echo hebben, want die roze wolk die iemand noemde is hier nog ver te zoeken :(

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat de housewarming geslaagd is. Nu lekker bijkomen! Irri he dat uitslapen niet meer lukt.
    Snap dat je onzeker wordt nu de kwaaltjes wat minder zijn, maar t zegt niets hè. Het komt en het gaat, bij de 1 is t meer dan bij de ander. Het is bijna woensdag!!!!

Manlief is gaan voetballen en ben ik m'n bed nog even ingedoken, uurtje bijgeslapen en nu eruit en onder de douche.

Zag net jullie babykamer Fitty, super leuk!

14. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Voor de lijst... ben 35. 5e zwangerschap 1e (levende) kindje (hoop ik)

15. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Oh minime ook vanuit mij niet de bedoeling geweest om je niet welkom te laten voelen. Ik voelde mezelf vooral een oude taart, die zich misschien veel te veel zorgen maakt omdat het niet is komen aanwaaien. Daarom dacht eens kijken of er wat leeftijdgenoten zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Leuk dat je er weer bent en inmiddels is er nog aan mama die dit avontuur alleen aangaat aangehaakt dus dat is misschien voor jou wel weer een bron van herkenning.

Hier ook fulltime aan het werk en niet altijd tijd om te reageren maar lezen doe ik wel!

Sun: deze week bij mij ook minder klachten. Lijkt iets minder moe te zijn, iets minder gevoelige boobs en misselijkheid blijft beperkt tot af en toe een vlaag. Ook bij mij gaat dan de bezorgheidsmodus aan, maar toch even gegoogled :D en het komt wel vaker voor. Maar toch wel fijn om volgende week nog even op een echo te kunnen checken of het allemaal nog goed gaat!

Hier nu ff lekker in het zonnetje zitten en zo meteen aan de slag in de tuin. Heerlijk weer!

16. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Zwangeren
    Katenhond ? 2e kindje ?
    MiniMeInside ?
    b4bi3tj3 35 jaar 1e kindje uitgerekend op 10 november
    cowie 43 jaar 2e kindje

Afspraken
    Maart

10 maart

11 maart
    Sun extra echo

17 maart
    fitty pretecho

18 maart
    b4bi3tj3 eerste echo

20 maart

24 maart
    Anja termijnecho

April

2 april

16 april
    Didi78 20 weken echo

17. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat je het herkent, tenminste ik snap dat je er bezorgd van wordt, maar als we het allebei hebben zal het er wel bij horen ;) ik weet dat kwaaltjes komen en gaan, maar meerdere dagen achter elkaar wordt toch lastiger :) fijn dat je morgen weer een echo hebt!

B4, o ja je naam is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk :D

Het is echt heeeeerlijk weer. Jammer dat ik te gaar ben om ook maar een stap te verzetten. Maar met de deur open en gezicht in t zonnetje is al super relaxt :)

18. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @zonnetje
    wat een heerlijk weer vandaag. En iedereen is meteen een stuk opgewekter, lijkt het wel.
    ML is nog even met dreumes naar buiten, lekker schommelen.

@Sun
    Leuk, de housewarming achter de rug.
    Heb je er van kunnen genieten?

@Fitty
    Leuke babykamer!

19. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    F*ck, ik heb weer een beetje bloedverlies :(. Daar waar het vertrouwen in een goede afloop toenam is dat gevoel weer aan het wankelen. Tis (nog?) maar een beetje, maar ik wil dat het wegblijft!
    Dinsdag weer een echo....

20. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Keep the faith. Ik duim met je mee Miepje!

Deel Deze Pagina