35+ en net zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Miepje123, Feb 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, die statistieken, die stonden de vorige keer ook aan onze kant :( *spreekt duiveltje even streng toe*
    Ik mag pas om 15.00 en ben vrij dus lekker lang de tijd om zenuwachtig te worden ;)

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn, morgen de hele dag zenuwpezen, maar ben er van overtuigd dat jij morgen ook een prachtige echo krijgt!
    Ik kreeg vanavond m'n warme eten niet weg. Aardappels met rode kool, normaal heerlijk! Was al misselijk en maagzuur voordat ik ging koken.
    Nee, de kwaaltjes worden niet minder! En ben er blij om...

Nog 1 fles van MvM en dan heb ik er 8 vol:)
    Donderdag weer nieuwe!

3. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Fitty 37 jaar 1e kindje uitgerekend 30 augustus
    Didi78 36 jaar 1e kindje uitgerekend 1 september
    MiniMeInside 35 jaar 1e kindje uitgerekend 9 september
    Sun123 35 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober
    Miepje123 37 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober
    Anja1977 37 jaar 1e kindje uitgerekend 23 oktober
    b4bi3tj3 35 jaar 1e kindje uitgerekend 10 november
    3butterflies 35 jaar 1e kindje (5 zwangerschappen) uitgerekend?
    Katenhond ? jaar 2e kindje uitgerekend?
    cowie 43 jaar 2e kindje uitgerekend?

Afspraken

Maart

11 maart
    Sun extra echo

17 maart
    fitty pretecho

18 maart
    b4bi3tj3 eerste echo
    MiniMe geslachtsbepalingsecho

20 maart
    Sun termijnecho + afspraak gyn prenatale screening

24 maart
    Anja termijnecho

April

2 april
    Didi78 adviesgesprek gynaecoloog en controle verloskundige

16 april
    Didi78 20 weken echo

4. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    #264 Didi78, Mar 10, 2015
    Last edited: Mar 10, 2015
    Zo daar ben ik weer eens.
    Zondagmiddag zijn we in de auto gestapt en naar Friesland gereden daar even rondgekeken in Grou, heerlijk geluncht in Terherne en aan het einde van de dag lekker gegeten bij de Italiaan in Medemblik. Hij had tiramisu die bereid was zonder rauwe eieren.... ohhh ik heb gesmuld.
    Gisteren en vandaag een lekker dagje op het werk en ik heb het nu zo geregeld dat ik de komende maanden nog maar 4 dagen werk, ohh heerlijk daar kijk ik echt naar uit. Wil zoveel tegelijkertijd doen maar mijn energie laat het niet toe en als ik een te drukke dag heb gehad voel ik mijn banden best wel. Heb ook een zittend beroep en aan het einde van de dag voel ik mijn stuitje best wel. Na een stukje lopen is het gelukkig weer over.

Sun, de trek in koffie is bij mij ook minder hoor. Dronk voorheen zeker 4 koppen cappuccino op een dag maar nu nog een klein kopje. Gewoon even om de ochtenddip door te komen. De rooibosthee komt mij nu mijn neus uit, kan echt niet meer tegen die geur en als je een gewoon theezakje eerst 30 seconden laat trekken en dat water weg gooit dan is de ergste caffeine er al uit. (heb ik ergens gelezen)

Fitty wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en een hele geruststelling voor je. Zwangerschapscursus heb ik mij ook al voor aangemeld. Yoga is denk ik niet zo mijn ding en zwemmen hebben ze hier niet in de buurt. Om zelf foto's te maken van jezelf is best lastig dus ik vraag het of aan mijn schoonzus of laat een reportage maken. Tenminste als ik een mooie buik heb.

Miepje, een mooie echo en geen reden om je ongerust te maken over je bloedverlies. Ook weer een hele opluchting toch?
    Heerlijk he dat neuzen in de winkels en er is zoooo veel. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Heb al het een en ander van Zwitsal staan. Verder rompertjes (die we hebben gehad) een leuke speelgoedhond, een voedingskussen met hoes (laatst hadden ze van die kortingstickers bij de Hema) en al een aantal hydrofiele luiers. Het begin is er :)

Anja hierbij een aantal links voor de jurken
    Zwangerschapskleding Online | Neuf Mois Belle
    Maternity Clothes & Maternity Evening Wear by Tiffany Rose (mooi maar wel duurder)
    Maternity Clothes, Designer Maternity Wear | Isabella Oliver
    Maternity Clothes - Designer Pregnancy Clothing | Seraphine
    Positiekleding online - BellyFashion.nl

Het vroeg wakker worden gaat vanzelf wel weer over hoor, nog een paar weken en dan wordt het weer beter, tenminste dat was bij mij het geval. Balen dat je nu misselijk wordt van het avondeten. Sorry hier heb ik geen tips voor....

Echo's delen ja tuurlijk waarom niet, ik vindt het niet te persoonlijk.
    Mijn foto bij mijn profiel is de laatste echofoto die wij hebben.

5. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Hierbij de commode die wel al hebben (die foto met de witte knoppen) en het babybedje wat we nog gaan kopen.
    Denk er ook aan om een klein wiegje in onze slaapkamer te zetten voor het gemak met 's nachts voeden de eerste maanden.

Zo en nu eerst eens op jacht naar een mug. De eerste dit jaar en nog een grote ook :$

Attached Files:

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de links! Heb jij al een jurk gevonden?
    Fijn dat je minder kan werken. Goed naar je lichaam luisteren is erg belangrijk! Gave kinderkamer!!
    Wij zitten ook te kijken naar (licht) grijze of antraciet meubeltjes voor in de kinderkamer.
    Ik zag bij de Prenatal ook een bedje wat aan 1 kant open is en die kant kun je tegen je eigen bed aanzetten. Dan lig je soort van naast je baby.
    Ook kun je de wagen als er een reiswieg bij zit gebruiken als wieg.
    Hebben jullie al kraamzorg geregeld? Ik vandaag. Beetje spannend om het nu al te doen, maar begreep dat het niet raar is om dat al te doen.

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fitty 37 jaar 1e kindje uitgerekend 30 augustus
    Didi78 36 jaar 1e kindje uitgerekend 1 september
    MiniMeInside 35 jaar 1e kindje uitgerekend 9 september
    Sun123 35 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober
    Miepje123 37 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober
    Anja1977 37 jaar 1e kindje uitgerekend 23 oktober
    b4bi3tj3 35 jaar 1e kindje uitgerekend 10 november
    3butterflies 35 jaar 1e kindje (5 zwangerschappen) uitgerekend?
    Katenhond ? jaar 2e kindje uitgerekend?
    cowie 43 jaar 2e kindje uitgerekend?

Afspraken

Maart

11 maart
    Sun extra echo

17 maart
    fitty pretecho

18 maart
    b4bi3tj3 eerste echo
    MiniMe geslachtsbepalingsecho

20 maart
    Sun termijnecho + afspraak gyn prenatale screening

24 maart
    Anja termijnecho

April

2 april
    Didi78 adviesgesprek gynaecoloog en controle verloskundige

7 april
    Anja eerste afspraak bij de gyn (verloskunde, LUMC )

16 april
    Didi78 20 weken echo

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    @Anja
    Co-sleepers zijn handig en makkelijk.
    Wij hebben de co-sleeper het eerste jaar gebruikt, echt super handig.
    Daarna hebben we 'm opgeruimd, want ding stond alleen maar in de weg. Madame sliep telkens overdwars in ons bed en duwde mij in de co-sleeper en dat past niet zo goed:D.
    Dus slaapt ze nu gewoon bij ons in bed, zonder co-sleeper.
    Maar zeker in 't begin, als ze nog zo klein en kwetsbaar zijn is het echt fijn.

@Miepje
    Fijn, goede echo!

@MVM
    Ik krijg echt geen acht flessen vol haha.
    Ben wel de hele dag thuis maar zó onpasselijk, dat ik mijzelf na acht uur 's avonds tot de volgende ochtend vrijaf geef van die flessen:)

9. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Nee nog geen jurk gevonden, vindt het best lastig.
    Wil er eigenlijk niet teveel geld aan uitgeven.
    Als het echt een feestelijke is dan heb je hem waarschijnlijk maar 1 keer aan en kan hij daarna op marktplaats.
    We (de andere getuige en ik) zijn nog niet over de kleur uit, we willen het een beetje afstemmen op de wensen van de bruid en elkaar.

Vindt het best moeilijk om dat stapje terug te doen. Heb bijna altijd al fulltime gewerkt dus ik weet wat er in die ene vrije dag in de week moet gebeuren (werk vaak ook op zaterdag) en merk nu gewoon dat ik dat niet meer redt. Aanpassen dus en tandje lager schakelen.

Co sleeper heb ik ook al gezien maar ik wil inderdaad zoiets of een gewoon wiegje en een ledikantje voor de eigen kamer. Eenmaal in bed lijkt het mij lastig ze er nog uit te krijgen. Ook mag de hond 1 nacht in de week (als ik de volgende dag vrij ben) bij ons slapen. Dat zal straks ook over zijn. (hoor nu al mensen denk getver maar ze slaapt niet onder de dekens en verhaard ook niet.
    Kijk eens bij Basiclabel.nl - de online woonwinkel van Nederland die hebben een leuke grijze kamer (waaronder dus de onze) en zij leveren ook aan verschillende babywinkels, Wehkamp en VT Wonen (het is een dochteronderneming van WOOOD oftewel de Eekhoorn).Als het goed is hebben ze met pasen weer een 20% kortingsactie. Ik heb ooit bij hun gewerkt dus vandaar dat ik dit weet.

Kraamzorg, jahoor is al geregeld. Heb mij een paar weken geleden via de Unive aangemeld bij de Omring. Bevestigingen zijn al binnen. Er zijn zoveel mogelijkheden maar heb om mij heen gevraagd wie er waar kraamzorg heeft gehad. Het is inderdaad niet raar hoor om dit al te doen.
    Wij gaan ook nog een avondje naar een infoavond in het ziekenhuis in Hoorn. Op de een of andere manier denk ik toch erover om in het ziekenhuis te bevallen en wil wel wat meer informatie daarover.

10. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    De kleuren van de commode en het bedje lijken anders maar ik weet dat ze deze in dezelfde kleur hebben. Scheelt weer schilderwerk wat ik niet zelf mag doen.
    Weet iemand eigenlijk of je wel zelf mag witten??
    Oohhh er moet nog zoveel gebeuren..

Update over de mug, deze is niet meer onder ons.
    Ze moeten altijd mij hebben en dat zal deze zomer niet veel anders zijn ben ik bang van.

Katenhond, balen dat je nog steeds zo beroerd bent zeg.
    Waar kom je eigenlijk wekelijks in Enkhuizen?
    Heb zelf jaren op het Koperwiekplein gewerkt bij het reisburo.

11. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Oh dan heb ik je misschien wel eens gezien, in 't voorbij gaan;).

Mijn familie woont er, vandaar dat ik er nog wekelijks kom.

Hier trouwens nog geen kraamzorg geregeld.
    Ik ben er nog niet over uit, welk bureau ik wil.
    Ons huishouden is toch (in de ogen van de gemiddelde "mens" wat alternatief en ik wil graag een kraamverzorgster die daarmee bekend is, zodat onze dreumes, die lichtelijk hoog sensitief is, het zo gemakkelijk mogelijk krijgt.
    Natuurlijk zijn kraamverzorgsters vaak bereid om zich aan te passen, maar als ze niet "begrijpen" en "aanvoelen" hoe wij leven, dan wordt dat voor beide partijen wat moeizaam en onnatuurlijk.

Ik ga ook pas na een goede termijnecho dingen regelen, maar ben niet zo vlot, was ik de vorige maal ook niet:D
    Alleen de tekst voor het geboortekaartje is klaar en we weten ook welk kaartje we willen, dat dan weer wel;)

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beetje goed geslapen Sun? Nog paar uurtjes :)

Wat goed dat jullie de teksten geboortekaartje al weten katenhond.
    Is de vorige kraamhulp wel goed bevallen na de geboorte van jullie dreumes? Je hoort wel eens over draken van kraamhulp 😁

Didi, ik zag gisteren ook een leuk jurkje bij de Prenatal. Donker blauw of grijs met bloemen en een mooi breed lint (satijn) onder de borsten. Op de pop zat daarbij een mooi roze vest.
    Je kunt t natuurlijk nog wat chiquer maken, maar zo'n jurkje kun je na de bruiloft ook gewoon dragen.

13. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuke meubeltjes kwamen er voorbij!
    Leuke jurkjes ook, toch eens kijken of ik iemand in mijn omgeving kan porren voor een bruiloft dan heb ik een goed excuus ;)

Kraamzorg, o jee moet je dat nu al regelen? :$

Katenhond, je maakt me wel nieuwsgierig met je 'alternatieve' leefsituatie...

14. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    zenuwachtig Sun voor 15 uur? Is het anders nu het een tweede echo is? Of net zo onzeker?

15. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou het is wel spannend, maar minder erg dan de eerste keer. Ik probeer er nog niet te veel aan te denken, als ik straks wegrijd zal de spanning wel toe gaan nemen.

16. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    *zegt niets meer over echo's* 😜

17. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahahaha *sluit nu echt zp af* ;)

18. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Veel plezier bij de echo vandaag :)

19. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Kraamzorg regelen wordt geadviseerd voor 16 weken te doen;)

Dat alternatieve valt wel mee hoor....:D vinden wij althans haha maar hoor om mij heen toe wel dat ze ons een beetje "gek" vinden, nu ja.... dat mag:p

Wij doen aan attachment parenting en unconditional parenting (globaal dan), wasbaar luieren, voeden op verzoek, babygebaren, co-sleepen, dragen, rapley etc. We zijn wat eko minded, kiezen er bewust voor om dreumes straks niet naar de psz of opvang te doen en overwegen thuisscholing.... dat dus...;)

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er zelf niet mee bekend en er zijn termen die me niets zeggen.
    Ik zeg altijd maar zo "leven en laten leven."
    Ben jij zelf ook op deze "manier" opgevoed?

Sun.... Het is nu 15.13 😃👍😃👍😃👍

Share This Page