35+ en net zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Miepje123, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig zeg dat het bloeden gestopt is! Toch wel een geruststelling.. Normaal vliegt de tijd, maar nu lijkt ie wel te kruipen...

Buikpijn is helemaal weg :) en sinds gisteren ook echt misselijk en naar mijn boobies hoef je ook niet meer te wijzen of ze doen pijn..:)
    Ik heb het er met vl over gehad en ik ga morgen het zh bellen om de echo toch naar 7 weken te verplaatsen. Als alles goed zou zijn met 6 weken zegt het nog zo weinig en dan is het dubbel stress. Als het lukt weer terug naar de oude datum, dat zou betekenen allebei op.
    27 feb. :) doen we leuk alles synchroon, beebje verwekken, twee streepjes piesen etc. :D

Vl is positiever dan ik, maar das meer zelfbescherming. Ik durf pas meer te genieten na een goede echo. Hij maakte zich wel erg zorgen ook al zou hij dat niet zeggen, ik merk het wel aan hem.

2. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Was het nog gelukt om je echo te verzetten Sun? Zou wel grappig zijn dan doen het tot nu toe goed synchroon!
    Vandaag is Moeders voor Moeders langs geweest. Vond het wel spannend. Stom hè, dan ben ik toch bang voor een negatieve test. Maar gelukkig was het knaller en heel leuk: een eerste cadeautje van die mevrouw gekregen.
    Hier toch weer een beetje bloedverlies :(. Maar nog steeds maar een beetje, ga er maar vanuit dat het weer loos alarm is. Verder nog steeds niet veel kwaaltjes, wel een eerste vlaag van misselijkheid gehad vandaag, bah! Hoe gaat het bij jou?

3. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yep echo verzet :) Brengt vast geluk zo tegelijkertijd ;)

He bah dat bloedverlies is niet echt helpend zeg voor de onzekerheid :(. Inderdaad maar van uit gaan dat het loos alarm is, zeker na zo'n knal test bij MvM! Je daar vooral aan vast houden! Ik durf ze pas te bellen na de eerste echo :)

HIer gaat het wel. Gisteren een dipdag. Had bijna geen klachtjes en das toch stressvol. Ik heb volgens mij net zo lang in mijn borsten zitten prikken tot ik wat voelde :D. Vandaag weer meer kwaaltjes, ook al zegt het niks toch vind ik het wel geruststellend.
    Ik heb nog wel veel last van mijn buik, gisteren duidelijk mijn darmen maar vandaag weet ik het nog niet zo. Maar het is meer een zeurderig gevoel en niet continu aanwezig dus dat zal ook wel loos alarm zijn. Ook wel wat misselijk. Vooral honger als een paard en dan na 2 happen propvol zitten.
    Kun je een beetje afleiding vinden?

4. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Mooi dat het verzetten gelukt is. Op naar een mooi kloppend hartje(s) op de 27e!
    Ook hier regelmatig even mijn boobs checken of ze nog gevoelig zijn. Soms dan denk ik dat het minder wordt maar dan loop ik weer een trap af en dan voel ik het toch wel goed. Daar kan je dan idd blij mee zijn :). Hier ook nog geen verdere klachten, misschien komen we er wel goed mee weg. Hoe was dat bij jou de eerste keer dat je zwanger werd?
    Ik heb ook nog wel regelmatig wat buikpijn. De consulent van MvM zou dat het rekken van je banden voelt als een soort menstruatiepijn. Dus misschien is dat het wel, geen idee.
    Afleiding zoeken is lastig. Het houdt me veel bezig en ik verzand vaak in piekeren, maar dat zorgt weer voor stress en dat geeft weer lichamelijke klachten. Zo hou ik mezelf lekker bezig ;).
    Nog een dikke week geduld en dan hopelijk een geruststelling...

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik ben wat zoekende naar een topic waar ik me goed bij voel. Zat eerst bij de oktober club, aardige meiden, maar toch wat moeite met 20igers die binnen 3 maanden zwanger zijn geworden.

Dus probeer het hier in het 35+ topic:)

6. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Welkom Anja, leuk dat je mee komt kletsen!
    Ook ik was op zoek naar wat meer herkenning dan die ik dacht te vinden bij jonge meiden die in een vloek en zucht zwanger zijn geworden en vanaf het moment dat de zwangerschapstest opgedroogd was de babykamer aan het plannen waren. Stiekem ben ik daar natuurlijke hardstikke jaloers op en zou ook graag volkomen relaxt op een roze wolk zitten.
    Helaas lukt me dat niet, maar wat niet is kan nog komen!
    Voor nu in ieder geval hééél blij dat het uberhaupt gelukt is. Ik had het niet meer verwacht. Als ik jouw banner zie hebben jullie het ook niet cadeau gekregen. Hoe voelt het voor jou om nu eindelijk een positieve test te hebben?

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor het welkom.
    Haha ja zo herkenbaar, ik ben nog totaal niet bezig met een babykamer. Ik leef denk ik van echo naar echo :)
    Hoe het voelt? Onwerkelijk! Pak regelmatig de testen erbij om te zien dat t echt zo is. Vandaag kwam t wel even binnen. Ik heb de zwangerschapsbijbel besteld, die kwam vandaag binnen en moeders voor moeders belde of ze vanavond langs kon komen.
    Ik begon toch te huilen :) wist me geen raad!
    Net test gedaan voor MvM en weer een knaller. ( terwijl met 4,5 week normaliter een klein streepje te zien is.) mijn HCG blijft dus hoog!
    Dat geeft me vertrouwen, helaas geen garantie:)

Jullie zijn net wat verder en dichterbij de eerste echo! Spannend!

8. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom Anja, ik heb idd ook al bij t oktobertopic gekeken, maar toen ik zag dat de TS in de eerste ronde zwanger was haakte ik ook af :) voelde me een btje gemeen, maar t is meer dat je er dan zo anders in staat...
    Ik kan me voorstellen dat het allemaal erg onwerkelijk is! Ik kijk ook nog steeds op de testjes, die heb ik in mijn tas zitten :)
    Jij hebt er ook al een lange weg op zitten zeg! Ik duim voor een plakbeebje, wanneer is je eerste echo?
    Edit: ik zie t al in je handtekening..
    Jij kunt dus ook zwanger zijn van een tweeling? Ik ook :D
    Heb je al veel klachtjes? Ik durf MvM pas te bellen na de eerste goede echo en zou ook doodsbang zijn voor hun test ;)

Ik kreeg met bericht dat een vriendin van mij bevallen is. We liepen samen op (mijn UD is aanstaande vrijdag) en ik werd onverwacht erg verdrietig (ookal ben ik erg blij voor hen). Nou ja, de hormonen zullen ook wel een rol gespeeld hebben denk ik...
    Ik voel me vandaag echt beroerd, dus ga vroeg slapen. Alvast weltrusten!

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sun, wat een moeilijke dag voor je! Hopelijk slaap je goed en ben je morgen weer wat uitgerust.
    Mvm is geweest, moest met avondurine testen en de test is niet zo sensitief als bijv cb of kv2v5. Dus verwacht een dun streepje bij 4,5 week zwanger. Nou nee hoor, dikke vette streep! O man, ik was zo bang en dit doet weer goed! Vanaf 5 mrt mag ik meedoen.

Klachten, vooral moe en veeeeeel honger! Beetje gevoelige tepels en m'n borsten zijn er niet kleiner op geworden. Beetje gerommel (steekje of zeurderig gevoel in m'n bm)
    Niet echt misselijk, af en toe beetje oprispingen.

Welterusten! ( zijn jullie ook zo absurd vroeg wakker?)

10. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag dames, hoe is het met jullie?
    Hier wel oke. Vanochtend voelde ik me echt beroerd, had me bijna ziek gemeld.. Stomme was dat ik eerst nog dacht dat ik griep had (alsof je dan zo misselijk bent en tandenpoetsen je tegen staat :(), en toen dacht ik opeens 'o nee, ik ben zwanger' :) :D
    Nu gaat t wel iets beter. Had vanmiddag opeens een craving voor croissantjes, die vind ik normaal dus echt niet lekker...apart..;)
    En ook hhoooonnger, kan wel een paard op ;)

Anja, das ook vervelend zo vroeg wakker worden. Heb ik gelukkig nog geen last van, wel voor NOD maar dat kan ook met spanning voor t testen te maken hebben gehad ;)

Vanavond waarschijnlijk op kraamvisite...hoop maar dat ik het droog kan houden tot we op de terugweg zijn :)

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    #31 Anja1977, 19 feb 2015
    Laatst bewerkt: 19 feb 2015
    Dat honger hebben ken ik! Echt de hele dag door:) probeer t bij gezonde dingen te houden. Verder ben ik erg moe maar (nog) niet misselijk. Mijn moeder is dat bij haar zwangerschappen ook niet gewest, dus ik heb hoop! :)
    M'n buik zet wel op, m'n skinny broeken zitten echt niet lekker, dus loop lekker in m'n treggings. (Elastiek!) en m'n borsten zitten in de weg. Kanonnen wat gaan die hard!
    Maar t maakt me helemaal niets uit! 😃 😃😃
    Ook vandaag afspraak gemaakt voor verloskundigenpraktijk hier in dorp. Ik blijf vanwege de icsi t/m week 11/12 onder controle in het LUMC op de ivf poli. Door dit soort dingen te regelen krijg ik toch langzaam aan het besef. Het is echt..... 😃

12. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Goedenavond dames,
    Mag ik met jullie meekletsen?
    36 jaar (in april 37) en zwanger van ons eerste kindje.
    Ben wel wat verder als jullie zie ik.
    Wij hebben de intake, 1e echo, termijn echo en combitest (gisteren de nekplooimeting) al achter de rug. Wachten nu op de uitslag van de combitest. Als we uiterlijk maandag niets gehoord hebben dan is alles in orde en kunnen we het aan iedereen gaan vertellen. Naaste familieleden en mijn naaste collega's weten het al wel. Al is er nog niet veel van te zien hoor. Nu ben ik niet de slankste (en ondertussen al 4 kilo aangekomen) dus duurt denk ik ook nog heel even.

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Didi,

Die combinatietest lijkt me ook super spannend! Voordeel dat jij wat verder bent is dat jij ons kan voorbereiden op wat komen gaat! :)
    Hoe voel je je verder?

14. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom Didi!
    Ik ben vandaag even niet zo actief, het is mijn UD en ben toch wel verdrietig :(

15. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hele dikke knuf Sun! 😘

16. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Ook van hier een knuffel Sun.

Vandaag hebben wij bericht gehad van de verloskundigepraktijk die de combinatietest heeft uitgevoerd.
    Alles is goed! Wat een opluchting, ook al had ik het al verwacht het is toch fijn om het bevestigd te krijgen.

Vandaag ook meteen maar de directie gebeld en verteld dat ik zwanger ben, er is bij ons deze zomer nogal een gedoe met alle vakanties en mijn verlof valt nu natuurlijk gedeeltelijk in deze periode. Zag er wel tegenop maar gelukkig viel alles mee.

Verder voel ik mij goed.
    Nauwelijks misselijkheid gehad of en niet moeten overgeven.
    Werd op een gegeven moment wel onwijs moe in de avond en daar heb ik nog wel wat last van hoor.
    Ondertussen al 4 kilo aangekomen en de wintersport van afgelopen week heeft er geen "goed" aan gedaan. Al dat lekkere eten in Oostenrijk ;)

17. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Didi dat alles goed is! Toch opluchting. Wanneer heb je weer een echo. Spannend om t op je werk te vertellen:)

Gisteren en vanmiddag soort hoofdpijnaanval gehad. Zo ineens, best pittig, paracetamol ingenomen, water gedronken. Het werd ook snel weer minder. Ook misselijk geweest. Gaan de kwaaltjes komen?
    Ook mega moe, vanmiddag uur geslapen en na t eten een half uur. Zit alweer te gapen op de bank... Hebben jullie dat ook?

18. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Oei, ik heb ff wat berichtjes gemist. Normaal krijg ik altijd een melding van het forum maar nu niet (of de zwangerschapsdementie slaat nu al toe :)).

Sun: Ook een hele dikke knuf vanuit hier, hoe is het gisteren geweest? beetje goed doorgekomen? Lijkt me een emotionele dag met een dubbel gevoel nu je weer zwanger bent.

Didi: fijn dat de combinatietest goed was. Zijn wel van die ijkpunten waar je volgens mij steeds naar toe leeft.

Anja: dat honger gevoel is heel herkenbaar. Binnen no time heb ik weer honger als ik gegeten heb, maar zit ook wel snel vol.
    Lijkt me wel relaxt om vanuit de ziekenhuissfeer naar een 'gewone' verloskundige praktijk te gaan. Ik weet eigenlijk niet hoe ze dat in mijn zkh doen. Zal denk ik ook wel afhangen van de echo (en of het een meerling wordt), maar lijkt mij ook wel prettig om het medische circuit uit te gaan.
    Heb nu nog alle medicatie van de IUI in de koelkast liggen. Durf het nog niet weg te gooien :(.

Hier is nog steeds in de bezorgde modus. Gisteren weer wat licht bloedverlies en vanochtend minder pijn in mijn boobs. Vervolgens drie keer de trap op en af gerend en dan toch maar tot de conclusie gekomen dat ze toch nog wel gevoelig zijn. Voel me af en toe zo'n doemdenkende muts. Van mij mag het snel vrijdag zijn!

19. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Snap je bezorgdheid hoor! Terwijl bloedverlies niets zegt. Haha ik zie je al gaan op de trap :) zo gluur ik nog steeds of er rood is in m'n inlegkruisje en check ik m'n wc papiertje ( Gebruik utrogestan dus dan is een inlegkruisje echt nodig) we houden allemaal een "tic" over aan de MMM.
    Heb jij een IUI gehad met 2 eitjes? Dan is t extra spannend!

20. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    De iui was met 3 eitjes.... dus naast het belangrijkste (klopt er een hartje op de juiste plek) ook wel lichtelijke nerveus over de vraag: als er wat klopt... hoeveel dan...
    Utrogestan heb ik ook een tijd gebruikt tegen het tussentijdse bloedverlies dat ik had. Geeft inderdaad een vieze kledderzooi. Hoe lang moet je nog doorgaan met de utro?

Deel Deze Pagina