35+ en net zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Miepje123, Feb 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    De misselijkheid is in dit geval wel een heel bepalende factor. Ik heb door de loop der jaren heel veel discipline opgebouwd met eten. (dus eten, ook als je geen trek hebt, etc.) Ik kan zelfs eten als ik misselijk ben... maar euh... ik kan mijn lichaam alleen niet "bevelen" om 't ook binnen te houden...:$

Ik wil mijn lichaam (en mezelf) nog even de kans geven om dit zelf op te lossen, daarom de 50 kilo grens in gesteld.
    Voor mijn lengte is dat nog nét kantje boord acceptabel en dan heb ik nog een minimale marge (omdat maatregelen natuurlijk ook niet direct aanslaan).
    Maar anders ga ik idd terug naar de diëtiste, hoewel ik weet dat zij mij gaat adviseren om bijvoeding (die gore flesjes) te starten... en dan maar kijken of dat wel binnen blijft....

Gelukkig vindt bib patat en naturel chips wel aanvaardbaar, niet gek dat dit bijna elke dag voor mij op 't menu staat.... ik baal ervan, want eigenlijk ben ik een ontzettende "gezonde" eter en groente en fruit en volkoren producten is ook echt waar ik super veel van houd, maar nu is 't vooral belangrijk dat ik voedsel binnen blijf houden en dat is dus patat, chips, appels en cola:$.
    Ach, mijn dreumes is hier ook op "gegroeid", dat troost mij dan weer.

@Miepje
    36 uur werken en 3 x per week sporten klinkt anders ook als een aardig bezet en druk leven hoor!;)

@Anja
    Fijn dat je inmiddels kunt accepteren dat je lichaam verandert door je zwangerschap.

@B4
    Ik kan mij best voorstellen dat zoveel verdriet zijn weerslag op je heeft hoor, de één stopt met eten en de ander gaat er van eten.

@Sun
    Misschien een domme vraag, maar kun je de weegschaal niet de deur uit doen, tot na de zwangerschap?

Ik weet dat het struisvogelpolitiek is, maar mij heeft dat destijds heel veel rust gegeven.

In de periode dat ik moest aankomen en dat absoluut niet lukte en ik mij dus ontzettend gefrustreerd voelde van dat wegen, heb ik echt een enorme hekel aan die stomme weegschaal gekregen (en aan die stomme diëtiste haha).
    Dus toen ik eenmaal een gezond gewicht had bereikt, heb ik de weegschaal de deur uit gegooid en mijn gewicht jarenlang in de gaten gehouden door gewoon te kijken of mijn kleding niet te groot zou worden... Dat werkte voor mij prima, gaf ook veel rust in mijn hoofd.

Dus zou dat jou ook niet helpen?
    Mijn frustratie ivm gewicht heeft wel een andere oorzaak, maar toch kan ik mij voorstellen dat het voor jou ook rust zou geven om je even niet te focussen op cijfers?

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dromen jullie ook zo vaak en bizar?
    Ik ben de hele nacht bezig geweest. Het lijken wel hele verhaallijnen!
    Het gaat van inbrekers tot aan pool party's en zeepjes kopen in de winkel 😳

3. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Hahaha, ja ik heb ook van die mega wazige dromen... of het nou komt dat we door de zwangerschap dromen beter kunnen onthouden of dat ze vreemder zijn dan normaal... geen idee... Ik heb dit al vanaf week 3. Daardoor had ik ook mede een vermoeden dat ik weer zwanger was. Aangezien ik bij iedere zwangerschap nog mega vreemd heb gedroomd.

4. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Katenhond, ik snap dat je baalt dat er alleen maar ongezonde dingen in gaan momenteel. Ik ben ook zo'n gezondheidsfan.. Maar ja, als t beebje maar iets van energie binnen krijgt, misschien werkt t ook wel zo dat je juist die dingen kunt eten omdat daar relatief veel calorieen in zitten? En je lichaam maakt geen onderscheid tussen koolhydraten uit fruit of patat (behalve de vitaminen dan..).

En ik heb idd jaren de weegschaal weg gedaan, nu wil vl er wel 1, maar het lukt me nog om er niet op te staan. Mijn buik is zo enorm opgezet door mijn darmen dat ik er uit zie of ik wel 20 weken zwanger ben. Ben dus veel te bang om er op te gaan staan ;) maar zal bij de vk wel moeten.
    Afgelopen vrijdag moest ik ook, zegt de vk nog heel hard 'ooohhh das heel weinig'. Dus toen trok ik t weer even, :):D ik,ga me focussen op t kindje en niet op die getallen, dat heeft me nog nooit gelukkig gemaakt...

Dromen, ja dat hoor je wel vaker van die levendige dromen. Ik droom wel veel, maar nog niet heel raar. Klinkt wel gezellig hoor, hoewel inbrekers... Hmm ;)

Ik zit te wachten op een afspraak en ben er getuige van dat iemand vertelt dat ze na jaren proberen en 6 zwangerschappen nu zwanger is van haar eerste kindje. Iedereen helemaal blij natuurlijk en ik in de buurt met mijn hormonenlijf een brok in mn keel weg te slikken :) maakt het wachten toch een stuk leuker zo :)

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja, die weegschaal, ik moet er de 7e ook aan geloven. ( net zoals miepje ben ik door alle hormonen van vier x icsi ook wat kilo's aangekomen )
    Sun, je beleefd een zwangerschapsaankondiging heel anders nu he? Heb je t droog kunnen houden?

Oscar verteld vandaag aan wat directe collega's uit zijn team dat we in okt een tweeling verwachten. Hij was best nerveus... Schattig...

6. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

Jan 1, 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    al die verhalen over gewicht... Ik zit precies aan de andere kant van jullie. Hier veeeeeel te zwaar en normaal gesproken niets eraf kunnen krijgen helaas.
    Aankomen en afvallen zijn beide erg moeilijk zo te lezen.
    Door dat overgewicht zie ik dus ook nog steeds totaal geen verandering aan mijn lijf...
    Hoop dat dat binnenkort echt gaat komen! :)
    Nu snel weer door met werken.
    Fijne dag!

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Te licht, te zwaar, te dik, te dun... Het is van alle kanten een strijd!
    Oke, we hebben een dr Google verbod ( ik geloof dat ik toch moet gaan trakteren) laten we ook (proberen) het gewicht/cijfers/weegschaal los te laten ( oei!)

Oscar belde en had het zijn directe collega's verteld. Hij was zo trots, het raakte me zo (nu ik dit type weer) dat ik spontaan begon te huilen!
    Ik merk dat ik beetje bij beetje er daadwerkelijk in ga geloven dat er echt twee baby'tjes van ons samen gaan komen. Na jaren vol verdriet en teleurstellingen weet ik hoe ik daar mee om moet gaan (zelfbescherming) maar nu mag ik blij en trots zijn. Beetje bij beetje breekt het muurtje af en maakt plaats voor geluk. Dat gaat met heel veel emotie! Heerlijk gestimuleerd door de hormonen :)

8. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Fijn dat je straks ineens van 2 ukkies mag gaan genieten :) Flinke zorg, maar doet ineens heel veel verdriet te niet! Al blijft iedere ma/mk je eeuwig bij!

9. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewicht, het is hoe dan ook een strijd, van welke kant dan ook...

Anja, mooi te horen dat je langzaam meer kunt gaan genieten! Zou toch ook zonde zijn om je hele zwangerschap in angst te leven (sprak de pot tegen de ketel :)). Ik heb ook af en toe van die 'besef'-momentjes, dat ik opeens denk :$ whaaa het gaat ECHT gebeuren!
    En schattig hoe die mannen er mee omgaan, ze lijken soms zo stoer ;)

Zo, weer terug uit Delft (hele ochtend v mijn vrije dag kwijt voor een zinloos gesprek van 30 minuten). Ik zeg, tijd voor een serie op de bank en mogelijk (lees: hoogstwaarschijnlijk) gevolgd door een middag tukje :)

10. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
  11. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    @B4
    Die gratis echo's zijn echt grappig.
    Wij hebben 't de vorige keer gedaan (ML wilde dat heel erg graag;)).
    Deze keer gaan we niet doen ivm dreumes (waar we nog steeds oppas voor moeten gaan zoeken, ooit...)

@Sun
    Jammer dat je een hele morgen kwijt bent aan een half uurtje gesprek.
    Idd vanmiddag even lekker relaxen, dan.

@Anja
    Dat "ongeloof" herken ik heel erg.

Wij hebben acht jaar over dreumes gedaan en er zijn nog steeds dagen dat we vol ongeloof en verbazing naar onze dreumes kijken... zo van... "hè, we hebben écht een kindje, ongelofelijk....."

@dromen
    Geen last van, maar meer last van slapeloosheid.
    Erg misselijk en dus weinig slapen, bleh.

Ik ga dadelijk naar mensendieck, weer een afspraak gemaakt, want mijn bekken voelt echt niet plezierig meer.
    Even kijken hoe we dat gaan doen, ben overgestapt van verzekering en deze keer dus niet "onbeperkt" verzekerd. Enfin, we zien wel, als 't maar helpt:)

12. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Ben ik weer even, zit dagelijks al ruim 8 uur op de computer op mijn werk dus heb er 's avonds niet altijd veel zin in om er nogmaals achter te kruipen. Nu even in mijn lunchpauze.

Rosalincke welkom in de groep, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Katenhond, tja wat zal ik zeggen over de verjaardag en sm. Nu ben ik ineens interessant en wordt er van alles gevraagd aan mij. Terwijl ze normaal niet zo veel met mij praat. Dat irriteerde nogal ;)
    Fijn dat het bij de VK goed is gegaan en je weer je bibje gezien en gehoord hebt.
    Hoop dat het met je gewicht redelijk gaat en je toch een beetje op peil kunt blijven.
    Balen dat je weer last hebt van je bekken, hopelijk helpt de mensendieck je.

Anja, heerlijk dat je genoten hebt en wat super dat je weer zo een mooie echo hebt gehad.
    Mooi om te zien op je foto!
    Vreemde dromen, jahoor herkenbaar en inderdaad over de meest rare dingen.
    Heb jij al een jurk voor de bruiloft gevonden?
    Wij gaan 4 april shoppen en hopelijk vindt ik dan wat leuks voor een schappelijke prijs.

B4 wat fijn dat je geen bloedingen meer hebt, denk dat we allemaal wel een beetje 7 kleuren hebben hoor voor de volgende echo.
    Merk nu dat de zenuwen bij mij er iets meer inkomen voor de 20 weken dat ik mij er wat zorgen over begin te maken en dat is pas 16 april

Sun ach, zeurmodus welnee, dat mogen wij gewoon hoor. Soms zit je gewoon even niet lekker in je vel.
    Lijstje moet weer eens bijgewerkt worden (bloos) morgen heb ik vrij, dan moet het vast wel even lukken.

Kwaaltjes, tja de misselijkheid durf ik jullie niet te zeggen of het minder wordt omdat ik er geen last van heb gehad.
    De vermoeidheid lijkt iets te verbeteren maar kan ook zijn omdat ik zelf gas terug neem. Na een druk weekend ben ik ook vrij moe.
    Emoties zijn ook minder geworden maar soms kan ik nog om de domste dingen huilen.

Duizeligheid heb ik soms wat last van, neem soms een halve Dextro Energy en dan gaat het weer wat beter.

Gewicht.... ik ben ook altijd wat steviger geweest. Rond de 1.80 lang en voor ik vorig jaar begon met afvallen woog ik 89 kilo.
    Samen met een vriendin die voedingsconsulente is heb ik er 9 kilo afgekregen.

Die zitten er echter helaas nu ook weer aan terwijl ik in principe maar rond de 3 kilo bij zou moeten hebben.
    Dat is dus 6 teveel en dat zullen er ben ik bang van nog wel meer worden.
    Mijn borsten pffff die zijn onwijs gegroeid

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Katenhond, wAt rot dat je nu al zo last heb van je bekken. Hopelijk kan mensendieck je helpen.
    Didi, ik wil t liefs een jurkje dat ik na de bruiloft ook aan kan. Heb wel wat gezien bij Prenatal. Op 1-5 met een colbert en daarna ook prima met een vestje. M'n buik groeit met de week, dus wacht nog even, dan weet ik of t leuk staat. ML moet nog voor een pak, vrijdag gaan we in Leiden voor hem kijken. En omdat het de mama mazzeldagen zijn bij de Prenatal duiken we daar ook vast nog wel in. 😃
    Sun, al aan je middagdutje toe?
    Ik ga zo boodschappen doen en waterijsjes kopen!!! Zoooo lekker 😁

14. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

Jan 1, 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    @Anja, oooh dat ongeloof is hier nog steeds aanwezig. Haha!
    De eerste weken was ik er zooooo van overtuigd dat het weer mis zou gaan, en was natuurlijk "opeens" zwanger. Geen klachten, voel me niet zwanger en als ik dan die echo kijk denk ik: oooh ja dat zit gewoon in mij! :)
    Zal blij zijn als er iets te voelen/zien zal zijn en hoop dat het besef dan echt gaat komen. Nu is het nog zo onwerkelijk allemaal.
    Oh en volgens mij was jij van Google en weegschaal verbod... ik ben voor! ;)

@B4, jaaaa die gratis echo wil ik ook!! Had bij de echopraktijk al een papier zien hangen, gelijk een foto van gemaakt.
    Mag in Groningen pas opgeven vanaf 20 weken... dus ik moet nog ff een maandje wachten.

@KAtenhond, hoe is het gegaan bij Mensendieck??
    En mag dreumes niet mee naar de gratis echo? En oppas is écht onmogelijk?? Wel jammer!

15. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    @MiniMeInside: gewoon al bellen voor een afspraak! Kan niet vroeg genoeg anders zitten ze misschien straks vol en wordt je teleurgesteld. Wat erg leuk is: je mag ook mensen meenemen geloof ik. Leuk voor je moeder/zus/schoonzus/oma

16. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    @MiniMe
    Dreumes mag niet mee, en omdat ik weet hoe de locatie er uit ziet, zou ik 't ook niet willen. Is echt niets voor dreumes. En oppas.. tsja...haar vader en ikzelf zijn er nog niet aan toe om dreumes bij een oppas achter te laten, dus dan krijg je dat sommige dingen niet kunt doen. Het leven is een vat vol keuzes;)

Maar op zich is het leuk dat je vanaf 20 wk mag hoor, want dan is er ook echt een kindje te zien, en omdat ze alles nauwkeurig moeten bekijken, zie jij dus ook veel van je kindje.

@Anja
    Genoten van je waterijsje?
    Ben benieuwd wat voor jurkje je gaat kopen! Maar ik kan mij voorstellen dat jouw buik dubbelop groeit... wat wil je met twee van die kleine frummels aan de binnenkant:)

@Didi
    Fijn dat de vermoeidheid lijkt af te nemen.
    Het lijkt mij ook erg pittig om nog te moeten werken.
    En je gewicht... probeer het los te laten <ahum>.
    Overigens is het niet gezegd hoor, dat je nog heel veel gaat groeien.
    Iemand die ik ken, groeit altijd het eerste trimester behoorlijk veel, dan het tweede trimester helemaal niet en dan pas in de laatste weken van 't derde trimester nog een paar kilo...
    Zo kan 't dus ook gaan;)

@Mensendieck
    Ging prima.
    Ook even lekker bijgekletst. Ik ben al een paar keer eerder onder behandeling geweest, daar. En ben daar ook mijn vorige zwangerschap geweest. Ze kon zich nog herinneren hoe heftig die zwangerschap was.
    Helaas heeft onderzoekje uitgewezen dat ik idd al weer echt last heb van bekkeninstabiliteit (dat is nog weer iets anders dan bekkenklachten, zo heb ik de vorige keer geleerd), dus hopen dat het niet al te erg wordt, ik ben er in elk geval tijdig bij, ditmaal.

17. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

Jan 1, 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    @Katenhond, aaaah ja dan kun je idd niet helemaal gaan en staan waar je wilt, als je nog niet aan de oppas wilt. En idd het leven is één en al keuzes ;)
    Balen dat je nu al last hebt van bekken instabiliteit! Hoop dat je het niet te zwaar gaat krijgen. Zijn er dingen die je kunt doen om klachten te verminderen? Je draagt dreumes ook nog natuurlijk. Succes!

@B4, staat op papier dat je ook echt pas mag opgeven na de 20 weken echo... die krijg ik met 21+2 dus moet echt nog ff wachten tot ik mag bellen/mailen voor een afspraak.
    Mijn moeder gaat nu al mee naar elke echo, dus es ff kijken wie ik dan mee ga nemen :) Waarschijnlijk wil mijn moeder gewoon weer mee haha! En als vriendinnetje vrij is, kan zij misschien wel mee.. En anders ga ik gewoon alleen. Ook geen probleem.

18. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Anders gaan wij mee!!! :)
    Ik zit nog met het dilemma of wij mee doen aan centering pregnancy.
    Vind het delen van ervaringen etc erg prettig, zoals we hier ook doen en meer regie hebben op je zwangerschapsbegeleiding,maar wil ook bepaalde dingen alleen met m'n man delen ipv een groep vrouwen.
    Maar eens goed navragen wat in groepsverband is en wat voor m'n man en mij is. Controles etc wil ik toch liever samen doen.
    Kennen jullie dit concept?

19. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja leuk die gratis echo's!! Hier in de buurt zat het al vol, alleen nog plek op 21mei. Maar die week zal ik ook ongeveer de 20weken echo krijgen, dus tja...om daar dan vrij voor te nemen vh werk...inderdaad keuzes.. ;)

Katenhond, klinkt pijnlijk BI, kun je dat met rust/oefeningen verminderen? Wel fijn dat je er op tijd bij bent, misschien scheelt dat...

Anja, ik ken het concept niet, maar soms loop ik wat achter met dat soort dingen geloof ik :)

Wat ik trouwens zat te denken, misschien leuk om een besloten clubje te maken? Dan kunnen we bijv ook foto's uitwisselen, zonder dat iedereen dat ziet?? Eigenlijk kwam ik er op omdat ik zo benieuwd ben naar de bruiloftsjurken (en naar jullie :))

20. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

Jan 1, 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Hahaha! Jullie zijn welkom :) Wel een eind rijden voor de meesten haha!
    Ik ken het concept ook niet eigenlijk. Ga eens ff google raadplegen (daar lag nog geen verbod op :p )

@Sun, leuk idee! Ik heb met het september clubje een geheime FB groep opgezet, ook omdat we nieuwsgierig naar elkaar waren. Maar hier een club starten kan natuurlijk ook, die zijn dan ook besloten :D

Share This Page