35+ en net zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Miepje123, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vindt een " geheim" FB clubje wel leuk!
    Ben ook nieuwsgierig naar foto's!

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @geheim clubje
    Heb ik ook aan lopen denken, is best leuk. Alleen even kijken dat we dan naderhand niet zomaar iemand toevoegen.
    Dat is gebeurd in 't vorige clubje waar ik in meeschreef (toen dreumes bib was) en toen bleek dat de argeloos "toegevoegde" persoon ruzie had met één van de reeds lang meeschrijvende dames....:(

Maar goed, het maakt mij niet uit of dat hier is, of op FB. Jullie zullen er (wat mij betreft) qua foto's niet op vooruit gaan, ML en ondergetekende hebben de bewuste keuze gemaakt om geen foto's op het wijde web te plaatsen. ;)

@Bekkeninstabiliteit
    Ja is best heel pijnlijk. De hoop is dat je het met bepaalde oefeningen wat kunt tegengaan en vooral om ermee te leren omgaan. Dus andere houdingen, afwisselen, niet overbelasten, etc.
    Ach ja...

@Centering pregnancy
    Ik heb 't overwogen, want het concept van Centering pregnancy, daar sta ik helemaal achter (in 't verlengde van natuurlijk bevallen etc.) maar ik ben niet zo'n "groeps" persoon en daarnaast is ML onregelmatig aanwezig en omdat we dus geen oppas voor dreumes hebben... die keuzes weer :D

Dus ben benieuwd wat je gaat doen, Anja!

@Controles
    Gaat iedereen (die een partner heeft) met partner naar de controles? Of doen jullie de controles alleen en de echo's samen?

3. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    VL is mee geweest met de intake en eerste echo.
    De termijnecho kon hij helaas niet maar met 12 weken de nekplooimeting was hij er wel bij, de 2e afspraak ook en toen dacht hij dat we onze muppet weer te zien kregen. Helaas..... de volgende controles gaat hij niet mee, alleen wanneer de verloskundige aangeeft dat het nodig is en met de 20 weken natuurlijk.

Anja ik heb ook leuke dingen gezien en wil het liefst een jurk die ik de hele zomer nog kan dragen, daarom neig ik erg naar een maxi jurk van seraphine maar die kun je volgens mij nergens passen hier in de buurt dus moet ik online bestellen. Hij is nogal laag uitgesneden en volgens mij zit ik momenteel op een cup F dus eigenlijk wil ik dat wel eerst zien.

FB groepje, leuk ben inderdaad ook benieuwd. Geen idee hoe het werkt om het aan te maken. Foto's plaats ik wel op FB maar minder als voorheen. Wij gaan ook aan de opa's en oma's doorgeven dat wij niet willen dat zij zomaar een foto van onze kleine plaatsen die de hele wereld kan zien. SM heeft veel mensen op FB die ik niet eens ken en mijn eigen moeder ook. Er wordt dan ook niet gedeeld zonder onze toestemming! Weet iemand eigenlijk of je dat kunt instellen, dat foto's niet gedeeld kunnen worden of dat ze dan niet zichtbaar zijn.

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee of je dit zou kunnen instellen. Je kunt wel instellen wie wel en wie geen foto's kunnen zien die jij post.
    Een maxi jurk is leuk!

Ik ben vanmiddag bij de acupunctuur geweest. Ze voelde (wederom) dat de dames kant veel sterker te voelen is dan de mannen kant.
    Hmmm 2 meisjes???

5. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
  6. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hmmm...wil een heel bericht beginnen maar ben alweer kwijt wat ik gelezen heb :)

Tot nu toe gaat vl overal mee naar toe, maar straks met de standaard controles denk ik niet. Hij is nog meer gespannen voor de echo dan ik ;)

Fb, lijkt me leuk maar ik ben daar niet handig in :)

Anja, ben wel benieuwd hoe de acupuncturist dat dan voelt, de 'dameskant'. Wel leuk om te kijken of t ook klopt straks!

Nou dan nog maar even een ego stukje (bloos). We komen net uit t zh, omdat we 45min moesten wachten kregen we ter compensatie een snelle echo :). Buikje was mooi dicht nu en de kleine was erg druk. Onofficiële nekplooimeting was 1,1mm, herhaling op Turner is zo goed als uitgesloten!! Maandag de NiPT en daar laten we t voorlopig bij, we konden nog een vlokkentest doen om Turner uit te sluiten maar met deze echo gaan we het risico niet lopen op een mk door de vt. Ik ben dus helemaal blij :)

7. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Super Sun123!! Turner uitgesloten geeft denk ik wel wat rust, of niet?

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sun, heeeeeeerlijk zeg! Gefeliciteerd met deze goede uitslag! 😘

De acupunctuur voelt aan beide polsen, linkerpols is de mannenkant rechterpols is de dames kant. Iets met Ying en Yang. Zij voelde de zwangerschap ( vraag me niet hoe ) vele malen sterker aan de rechterkant. Dat voelde ze de vorige keer ook al. Ben benieuwd

9. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    B4, ja echt heel er gerustgesteld, hoewel we wel wisten dat de kans op herhaling super klein is.

Anja, ben heeeel benieuwd of ze gelijk gaat hebben. Vind t altijd wel bijzonder wat ze kunnen voelen, meestal klopt t toch wel.

10. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @Sun
    Dat is heel goed nieuw joh!

@Anja
    Of gewoon één super dominant meisje, die later haar broertje volledig op z'n kop zit haha

@controles etc.
    ML is hier nooit mee geweest naar de controles, vandaar dat ik het vroeg:) want de vk vond dat (merkte ik) bepaald vreemd.
    Maar ik vind het wel prettig om alleen te gaan en met het wisselende rooster van ML is het amper te doen om in 't voren te plannen.
    Hij gaat wel mee naar de termijnecho en de SEO, maar ook dat is soms een heel geplan.

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Girl power in m'n buik! Hahaha
    Ik weet nog niet of Oscar met alle controles meegaat, ik krijg er natuurlijk meer dan standaard is. Het zkh is op 5 minuten afstand van zijn werk, dus dat is prima te doen. We zien wel!

12. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    @Sun, fijn dat ze nog ff een echo konden maken en alles er goed uit zag.

@Anja: ben benieuwd of ze gelijk krijgen bij de accupunctuur! Zo wel leuk zijn als het daadwerkelijk zo te voelen is.

@bruiloftjurkje: hier een bruiloft op 8 mei, moet tegen die tijd ook maar eens op zoek naar iets nieuws. Ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe veel of weinig ik dan gegroeid ben en wat dan nog leuk staat. Wordt denk ik last minute shoppen.

@fb/besloten club: ik plaats in principe ook geen foto's op Facebook ivm mijn privacy en doelgroep waar ik mee werk. Heb geen moeite met een besloten club, maar ben niet zo handig in dit soort dingen.

@bezoekjes aan verloskundige: Tot nu toe alles samen met VL gedaan. Eerst volgende reguliere controle staat na werktijd gepland dus dan gaat VL weer mee. Kan me voorstellen dat dit niet altijd haalbaar zal zijn. Merk dat hij het wel fijn vind om op die wijze info te krijgen over het hele zwanger zijn. Hij is niet zo'n google addict als ik met tijden kan zijn. Hij heeft wel een zwangerschapsapp op zijn telefoon gezet en volgt wat er per week gebeurt. Hij kwam vanochtend heel blij vertellen: deze week ga je de aderen op je borsten beter zien :).... Sommige info mag ie voor zich houden :)

13. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miepje, hahahaha die info via de app :D En bedankt vl ;)

Ik krijg hier de hele dag van verschillende mensen te horen 'oh je ziet het echt al goed'. Ik: nou dat zijn mijn darmen hoor (en moet je dat nu echt zeggen ik voel me al zo onaantrekkelijk en buiten proportie door die opgezette buik ivm de verstopping). Ander: nou, zo erg zetten je darmen toch niet op? Uhmm..nou wel dus :) (en nu je mond houden :D).

14. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Ehhh even een vraagje tussendoor (vanaf mijn werk)
    Katenhond, hoe voelt het als je de baby kunt voelen?
    Had net het idee alsof iemand van binnenuit een trap of elleboogstoot gaf.... dat lijken mij toch geen darmen?

15. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Ze hebben nog niet zoveel kracht met 17 weken. Meestal voelt het als vlinders... gefladder in je buik...

16. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik had een deels voorliggende placenta, dus kan je niet heel juist informeren. Maar met 17 wk zouden ze nog geen elleboogstoot kunnen uitdelen, denk ik? (tenzij het en muizenelleboogje is;) )
    Maar het kan natuurlijk per persoon verschillen hoor. En je bibje hoeft maar even een gevoelig plekje te zitten...:)

Het voelde voor mij vooral als een soort van muizenpootjes. Licht, vlug, kriebelig.

Later, vanaf een week of 25 ofzo toen werd het wel echt "schoppen en slaan". Had gekneusde organen aan het einde van de zwangerschap (zei de gyn.).

17. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Het is een soort zacht porretje in mijn buik. Vandaag 2x gevoeld maar ook een soort gekriebel in mijn onderbuik.
    Morgen even inhoudelijk reageren op jullie andere berichtjes :)

18. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag het mooie nieuws aan de test van de familie verteld. Allemaal super leuke reacties! M'n moeder en een tante gaan van mijn trouwjurk twee hemeltjes maken voor boven t ledikant. Zo leuk!!

Vanavond naar vrienden en het daar ook vertellen. Het is zo gaaf om te delen 😃

Gelukkig helpt de medicatie goed tegen de misselijkheid, is een stuk minder!

19. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    😃 lief!

20. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @anja
    leuk dat iedereen zo blij is voor jullie.
    En fijn dat de medicatie aanslaat.

Hier wordt het met de dag beroerder met de misselijkheid. Alleen plat op de bank of bed is het enigszins te doen 😭

Deel Deze Pagina