35+ en net zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Miepje123, Feb 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo'n vermoeden dat ik m'n HCG piek gehad heb. Sinds gisteren bijna niet meer misselijk! Gebruik nog wel de medicatie, maar was ondanks dat toch nog last. Ook kan ik s avonds langer "opblijven", maar nog wel met een middagdutje 😋

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    @Anja
    Super, hopen dat het beter blijft gaan met de misselijkheid!

@B4
    Super dat je eerste spannende weken voorbij bent.
    Ik duim voor je!

@FB en anoniem
    Hier ben je ook niet zo anoniem hoor.
    Ik schreef in een ander clubje mee, onder een andere naam, binnen no time hadden twee dames in mijn omgeving "mij gevonden".
    Beetje zoeken op bepaalde termen... en dan ben je kennelijk toch niet zo anoniem.:(
    Dus wat dat betreft vind ik FB juist wel fijn. Dan kunnen andere mensen gewoon niet meelezen. (hoewel wat ik zeg, op zich geen staatsgeheim is natuurlijk;) )

@borsten
    de vorige keer tijdens de hele zwangerschap een halve cupmaat toegenomen ofzo... dus hier geen "Schumacher" activiteit haha.
    Ik voed nu nog, weet niet of dat invloed heeft, maar "groei" is er niet echt te bespeuren.
    Ach hoeft ook niet, als ze maar doen, wat ze moeten doen:D

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja borsten, mega!! En dat terwijl ik voor 99% geen borstvoeding kan geven. Ik heb in het verleden een borstverkleining gehad. Is nog wel een dingetje, want wil dit graag doen, omdat het zo goed is voor de baby's en de binding... Maar het is zoals het is...

4. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kun je dan door de borstverkleining geen voeding geven? Halen ze dan ook zoveel klieren weg? (Voel me echt super stom zo :)).

Hier geen mega booby's hoor, en slechts een halve cup groei tot nu toe, maar ik ben (juist daarom) met alle beetjes blij :) en vl dus ook ;)

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zijn tijdens de operatie mijn tepels er ook afgehaald en daardoor zijn alle melkklieren doorgesneden.
    Mijn borsten zijn zeker een goede cup gegroeid en de omvang is ook groter! Misschien meer groei vanwege tweeling?

6. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

Jan 1, 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Hier zijn ze volgens mij nog niets gegroeid, al heb ik meer dan genoeg van mezelf ;) Scheelt wel weer dure bh's kopen, die er volgens mij niet eens heel groot te koop zijn :)
    BV hoef ik er in ieder geval niet mee te gaan geven, dus ook de lelijke voedingsbh's niet woehoe!

@Anja, fijn dat je klachten minder zijn geworden! Geniet ervan!

Anoniem ben je hier volgens mij niet... nog jaaaaaaaren later is alles wat je hier hebt gedeel nog terug te vinden. Vorig account was niet heel handig gedaan met een nickname die ik voor meerdere dingen gebruik, dus dan is het helemaal makkelijk te vinden als je alleen al die naam intikt op Google... Nee dan is de FB geheime club anoniemer ;) Al zou die van mij ook gewoon openbaar mogen of besloten... geen geheimen, en zodra je een smartphone hebb, heb je toch geen geheimen meer want alles is na te gaan ;)

7. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Minime, is er een reden dat jij geen bv gaat geven?

Anaj, das dan wel weer logisch na zo'n operatie. Ook dubbel lijkt me, je hebt ze niet voor niks laten verkleinen, komen ze nu dubbel en dwars weer terug ;)

Jemig, ik lijk wel booby obsessed vandaag :D

8. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

Jan 1, 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    De reden dat ik geen BV ga geven is omdat ik ME/CVS heb, en ik overal lees dat BV veel energie kost. En omdat ik ook nog eens alles in mijn eentje moet gaan doen, gaat daar al mijn energie waarschijnlijk al aan op... Daarbij komt dat ik niet gezond/gevarieerd genoeg eet, dus dan is FV gezonder omdat daar wel alles in zit wat beeb hoort te krijgen

9. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Heb je al een lactatiekundige geraadpleegd hierover?

Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je graag borstvoeding wilt geven en soms is er met hulp van een goede lactatiekundige nog veel mogelijk.
    En laatst sprak ik een lactatiekundige in 't mamacafé die mij vertelde over therapeutisch flesvoeden. Daar kunnen lactatiekundigen namelijk ook bij helpen.
    Dat zou voor jou een heel mooi alternatief zijn.
    Dan proberen ze de borstvoeding zo veel mogelijk na te bootsen.
    Dus voeden op verzoek, bepaalde houdingen (in verband met hechting etc.), zoals zij 't vertelde klonk het heel erg aantrekkelijk.

Ik ben zelf erg pro bv, maar heb best wat hindernissen moeten nemen bij dreumes. Reflux bij dreumes, kloven en borstontstekingen bij mij (tien in een jaar tijd:$), maar desondanks zo ontzettend blij dat ik nog voed.
    Door mijn zwangerschap en bevalling (de manier hoe 't ging) voelde ik mij ontzettend overdonderd, dus echt geen acuut "mamagevoel" hier, maar toen dat kleine kindje aan mijn borst lag... <smelt>, toen voelde ik mij echt mama.
    En toen later bleek dat er sprake was van reflux, hevige allergie etc. toen was ik zeker blij dat ik borstvoeding gaf / geef:)

Overigens... dit is geen bv propaganda hoor... ;)

Mijn persoonlijke mening is dat borstvoeding het beste is dat ik aan mijn kindje kan geven, maar je kunt beter met liefde de fles geven dan met tegenzin de borst.

Overigens geen idee of je borsten meer groeien bij een 2-ling.
    Zou kunnen natuurlijk.
    Maar denk dat het gewoon ook per persoon verschilt.
    Iemand die ik ken groeit in haar zwangerschap altijd een cupmaat of 3 (terwijl ze van zichzelf al niet "armetierig" bedeeld is:D

10. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de bijeenkomsten van centering pregnancy zit ook regelmatig een lactatiekundige. Het zal zeker besproken worden.
    Dank voor de tip!

11. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Als je eens op google zoekt komen er altijd veel resultaten van het forum omhoog dus hier lijkt mij de anonimiteit (schrijf ik de wel goed?? ) minder.

Hier van lege cupjes naar zeer volle.
    Na het afvallen was ik aardig t**t kwijt maar nu zijn de bh's weer goed gevuld. Wil zeker proberen om borstvoeding te gaan geven. Maar tja het moet ook nog maar lukken.

Vandaag een jumpsuit gekocht. Volgens mij wordt het mijn 2e huis en ga ik er in wonen ;) Verder nog een leuke jurk erbij en die mooie jurk van Seraphine is ook binnen. Helemaal happy.
    Nog een rondje babypark gedaan in Zaanstad. Pfff 13.000 vierkante meter rondgelopen en tjeee ons ogen uitgekeken. Even proef gereden en ik denk toch dat het de Joolz day gaat worden. De energie raakt nu wel op dus vanavond maar even bijtanken.

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leuke dingen gekocht! Die jumpsuits zijn lekker he? Ik heb twee van die heerlijke "losse" broeken.
    Joolz is fantastisch!!! &#128525;

13. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    We zouden vanavond bij een Joolz gaan kijken maar voor een gebruikte verwachten ze evengoed nog 725 te vangen. Dan denk ik dat wij liever voor een nieuwe gaan.
    Vindt het nog lastig hoor die kinderwagens. ...

14. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, die durven! Ik snap best dat je er nog wat voor kunt krijgen maar 725 :$

15. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Erg he
    Ga maar eens op zoek naar een gebruikte Joolz. De parrot blue en elephant grey kom je weinig tegen en zijn duur. Dan kunnen we beter een nieuwe kopen en naderhand goed verkopen. Ze zijn blijkbaar erg populair.

16. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Hier voor het eerst in tijden een vrije dag. Deed al een jaar vrijwilligerswerk maar heb dat sinds vorige week stop gezet omdat ik wat meer rust wilde nemen voor deze zwangerschap. Hopelijk helpt het!!

Heerlijk uitgeslapen vanochtend. Hoop met minder zenuwen morgen naar de echo te gaan dan vorige week.

Heb een beetje spijt dat ik geen MvM aanmelding heb gedaan. Vorige keren ging het natuurlijk telkens mis met mijn eigen zwangerschap en dan voelt het zo ontzettend rottig dat je al die moeite hebt gedaan en het bij jezelf niet mag lukken. Klinkt egoistisch en is het in mijn ogen ook wel een beetje. En daar baal ik dan ook weer van. Het zullen de hormonen wel zijn!

Benieuwd hoe groot de spruit morgen is en of het hartje nog steeds zo lekker doorbonkt <3

@Anja hoe is het met je buik? Gaat hard?

17. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Kan nog steeds! Aanmelden kan tot 1e week, verzamelen tot week 16. En alle kleine beetjes helpen!

Fijn dat je wat meer rust kunt pakken ook. Hopelijk helpt het idd.

18. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Idd, aanmelden kan nu nog, snap je dubbele gevoel wel. Persoonlijk heb ik zoveel pregnyl moeten spuiten en zonder de bijdrage van zwangere vrouwen was ik nooit zwanger geraakt!
    Fijn dat je meer rust pakt(hebt) b4bi3tj3! Kan dat, geen zenuwen hebben voor een echo? &#128540;
    Wij hebben de uitslag van de combinatietest. Gisteren was de echo al perfect, nu ook de kansberekening, 1 op 5000 ( geen enkel hoog risico op alle getoetste afwijkingen!) &#128515;&#128515;
    Onze humpie dumpies doen het super
    Ja, mijn buik groeit enorm, vergelijkbaar met gem 5 mnd zwangerschap van een eenling zei de VK gisteren&#128513; oeps

19. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    We hebben hier 1 probleem mbt MvM... mijn stiefzoon mag nog niets weten tot we wat meer zekerheid hebben en hij herkent de flessen. We hebben maar 1 toilet, dus ik kan ze heel moeilijk verstoppen. Daarom vind vl het risico te groot en heeft hij liever niet dat ik het doe.

Het fijne is dat ik tijdens 3 van de 4 vorige zwangerschappen toch 5 weken per zwangerschap gemiddeld heb ingezameld, dus wie weet heb je mijn pies wel gehad Anja1977 :p

20. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    :$:$ wooww, dan wil ik je wel eens zien met 9 maanden (nou ja, dat haal je waarschijnlijk toch niet). Alles voor de humpies :)

B4, fijn dat je wat rust kunt pakken. En niet schuldig voelen over MvM, het kan nou eenmaal niet altijd en je hebt al je steentje bijgedragen andere keren toch?

Share This Page