35+ en net zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Miepje123, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Vanmorgen echo gehad en daarna meteen bloed geprikt voor zowel de 12 wkn als de Rhesus omdat ik A-negatief ben en VL O-positief... Echo was goed. Ben alleen wel teruggezet. Ze vindt het een beetje vreemd dat ik vorige week vooruit was gezet. Ze geeft aan dat het met 8 weken nog helemaal niet zo goed te zien is. Ben nu op 9+1 gezet en dus ineens uitgerekend op 17-11.

Op 5 mei weer een echo. Benieuwd of spookje dan weer zo hard is gegroeid!

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    B4bi3tj4, wat enorm top dat de echo goed was! De VK was de vorige keer wellicht iets te enthousiast.
    Krijg je zelf ook meer vertrouwen?

3. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Langzaam begint het vertrouwen inderdaad wat meer te komen. Maar uit zelfbescherming sta ik nog niet te juichen. Zodra die eerste 12 weken voorbij zijn, dus nog 3 weekjes (pff duurt nog zo lang), dan kan ik misschien even opgelucht ademhalen. En dan nog... blijven de groeiechos erg spannend. Ik wil niet weer ons kindje verliezen. Vandaag waren de zenuwen wel wat minder dan vorige week dus misschien went het ook wel.

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @B4
    Fijn dat je een goede echo hebt gehad.
    Wel vervelend dat je eerst vooruit en dan later weer terug gezet wordt.
    Maar ach... 't is veel belangrijker dat je straks van een gezond kindje mag bevallen, dan wanneer de uitgerekende datum nu precies volgens de echo is, toch? ;)

@Oudje
    Aanmelden bij MVM kan idd nog steeds.

Ik ga morgen aan mijn laatste week beginnen.
    En eerlijk is eerlijk... daarna gaat de vlag uit!:D

5. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Wat fijn dat alles goed was b4bi3tj3. Kan mij voorstellen dat het moeilijk is vertrouwen te krijgen. Nog even en je zit alweer op de 12 weken voor je het weet is het 5 mei. Moeten zij dan trouwens gewoon werken? Bij ons is het dit jaar een vrije dag. Denk dat de echo's altijd wel spannend blijven.

6. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Vandaag onze 20 weken echo gehad. Gelukkig is alles goed.
    Vanaf nu gaan we echt groeiende heen.
    De voetjes en bovenbeentjes waren nu even lang dus het leeft op grote voet ;)
    Weer een mijlpaal voorbij en wel opgelucht dat alles is zoals het hoort.

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ja, ik snap dat je dat risico niet wilt nemen. Maar je moet je ook niet schuldig voelen hoor. Je hebt giede redenen om het nu niet te doen, is toch prima dan.

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou wij zaten gisteren weer in het LUMC. Gistermorgen eerst weer wat bruinverlies, was snel weer over. In de middag ineens rood! Niet veel, maar was gelijk in paniek. We mochten gelijk komen. Een super fijne gyn heeft me onderzocht en uiteraard eerst een echo. Twee springende kindjes! Niets aan de hand. Ze heeft m'n baarmoeder en baarmoedermond onderzocht en alles ziet er prima uit. Voor de zekerheid een uitstrijkje gemaakt.
    Wat is de reden? Naar alle waarschijnlijkheid komt het doordat de placenta van kindje A laag ligt. ( gedeeltelijk voor de bm mond) dat veroorzaakt bloedverlies. In 9 vd 10 gevallen groeit die placenta mee ( dus verder naar achteren) het is niet schadelijk voor de kleintjes. Standaard wordt er elke week een echo gemaakt ( voornamelijk voor mijn eigen rust) en bij opnieuw rood bloedverlies mag ik weer bellen. Vooralsnog is er niets aan de hand, maar ben er toch onrustig door...

9. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Jeetje Anja, schrikken zeg! Wat fijn dat je direct mocht komen! En natuurlijk het allerfijnst dat alles goed was!

10. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Bloedverlies is altijd verschrikkelijk. Je wilt dat er niets met je kleintje (s) gebeurt dus maak je je meteen zorgen. Is logisch. Fijn dat je zo snel al terecht kon!

11. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Anja gaat nu alles goed?
    Geen bloedverlies meer?

Hier een paar drukke dagen voor de boeg.
    2 dagen aan het werk van 9 tot 9 maar gelukkig donderdag vrij. Volgens mij kun je mij dan ook wel opvegen hoor.

De muppet wordt steeds actiever en voel het met regelmaat. Zo'n fijn gevoel en brengt steeds een glimlach op mijn gezicht.
    Minimeinside, voel jij je kleine al?

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sinds vrijdag op zaternacht is het rustig. Gisternacht nog wel klein beetje bruinverlies, verder niets meer. Morgen weer een controle in het zkh.
    Wat lijkt me dat geweldig om je baby te voelen in je buik!
    Succes met de lange werkdagen

13. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Jaaaaa ik voel hem nu zo'n 2 week :)
    Nog niet heeeeel goed hoor, meer een soort gebubbel wat echt niet mijn darmen zijn haha!
    Zodra ik mijn hand erop leg is ie wel weg trouwens :(

Morgen 20 weken!

14. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @Anja
    Succes morgen

@bewegen van de bib
    Wel heel bijzonder om 't bibje te voelen bewegen, hè?

Ik voel 't deze keer (door achterliggende placenta) heel erg goed.
    Zowel door vk als gyn bevestigd dat het echt de bib is, die ik voel bewegen, ondanks dat het nog erg vroeg is.
    Maar zoals de gyn. tactvol zei: "de baby ligt er goed voor, is super actief en je hebt bepaald geen buikvet over.... tsja... nou dat heeft nu dus grote voordelen:)

15. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Super dat je ook al iets voelt katenhond! :)
    Ik hoor van iedereen dat ik vroeg ben met het voelen van de eerste, en dat met teveel buikvet ;) Denk dus dat het ook weer niet heel erg veel uitmaakt.
    VK zei de vorige controle nog best raar: nou je voelt hem natuurlijk nog niet he? En toen dacht ik hem al te voelen. Heb maar niets gezegd want dan zou ik toch horen dat het te vroeg was met 17 weken...
    Nu gelukkig dagelijks :) alleen is de buik nog steeds niet zichtbaar als zijnde zwangerbuik. Daar wacht ik dan nog maar geduldig mee af.

Succes vandaag Anja!!v

16. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wat raar. Met 17 wk beweging voelen is toch vrij normaal, dacht ik? Dan is het kindje al best groot en sterk hoor. Jammer dat je 't niet gezegd hebt joh, ben eigenlijk dan wel benieuwd hoe ze zou reageren;)

Ik voelde de eerste schopjes met 12 wk ongeveer. Daar twijfelde ik zelf dus heel erg aan, dacht dat het mijn darmen waren, maar schijnt dus volgens de vk en gyn. echt heel wel de baby te zijn. En idd, de kriebels die ik voelde nemen in kracht toe, maar blijven nog wel ongeveer op dezelfde locatie, dus 't zal wel waar zijn.
    Vind het, ondanks dat het mijn tweede baby zal zijn, best bijzonder, want bij dreumes had ik een deels voorliggende placenta dus toen voelde ik zelf ook nagenoeg niks (behalve dan dat mijn blaas en maag als boksbal werden gebruikt, dat voel je dan weer wel:D)

17. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Geloof dat ik ook met 17 weken het idee had dat ik voor het eerst wat voelde. Was waarschijnlijk toeval aangezien ik in de auto zat en net over een hobbel heen reed :)
    Heb ook vrij veel buikvet en de placenta ligt aan de voorzijde maar toch met regelmaat laat onze muppet weten dat hij/zij er is.

Minimeinside, vanaf nu begint het wel een beetje te komen hoor.
    Bij mij was het vanaf 20 weken dat het wat duidelijker werd dat ik een zwangerschapsbuikje heb. Altijd vrij stevig geweest dus er zijn volgens mij ook nog mensen die denken dat ik weer aardig aangekomen ben. Zelf merk en zie ik het wel en voel ik mijn baarmoeder steeds duidelijker.

Katenhond, dat is vroeg zeg maar heerlijk om te voelen. Met de 2e schijn je het ook eerder te voelen wordt gezegd.

Vraag mij af hoelang het duurt voor vl de kleine kan voelen. Juist door het buikvet lijkt mij dit wat langer te duren.

Drukste dagen zijn gelukkig voorbij. Dinsdag van 08.00 tot 22.30 van huis en gisteren van 08.00 tot 21.30. Overdags werk en 's avonds cursussen. Was niet helemaal scherp meer geloof ik.
    Dus vandaag en morgen even heerlijk niets. Ehhh voor zover ik mij rustig kan houden. Stil zitten is namelijk niet iets wat bij mij past.

18. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    @katenhond Ik had niet een heel prettig gevoel bij deze vk, de anderen die ik heb gehad heb vond ik wel super. En denk dat ik het bij hun wel gezegd zou hebben.
    Ook had ik niet het gevoel dat er tijd was om snel mijn telefoon te pakken en het hartje op te nemen. Dus ook dat niet gedaan.
    Volgende week maar wel weer ff doen.

@Didi, het begint hier idd te komen! :) Gister maar weer ff een buikfoto gemaakt, en begint te lijken op iets meer dan alleen maar een buik door overgewicht :) Nu nog zorgen dat het voor de buitenwereld ook te zien is.
    BM voel ik ook al net boven mijn navel uitkomen, dus dat lijkt allemaal goed op schema te liggen. Zooooo benieuwd hoe het volgende week vrijdag gaat zijn tijdens de echo!
    En idd wanneer de vk de baby kan voelen. Ze dacht in het begin dat ik waarschijnlijk wat meer echo's nodig zou hebben ivm vele overgewicht. Dat vind ik dan helemaaaal niet erg hahaha!
    Benieuwd of dat nodig gaat zijn, én wanneer.

19. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

6 mrt 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Hier gisteren gelukkig weer een goede echo gehad. Druk spartelend en mooi op termijn. Nu op 5 mei de 12 weken echo en combitest. Dan waarschijnlijk even een kleine pauze wat betreft echo's. Maar wie weet nog een surprise echo er tussendoor. Ik vind het wel leuk om te weten wat het gaat worden, jongetje of meisje. Zelf een heel sterk gevoel dat het een meisje wordt. Zou de eerste zijn bij ons in de familie dus wel speciaal.

Bijgevoegde bestanden:

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn b4bi3tj3 dat alles goed is!!! Prachtige echo ❤️

Deel Deze Pagina