35+ en net zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Miepje123, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dus kans op 3-ling! Heb je zelf een idee of je zwanger bent van een meerling? Bij mijn zijn er twee embryo's teruggeplaatst en mijn HCG waardes waren meer dan drie keer zo hoog dan de norm, dus wie weet.
    Ik moet de utro tot week 12 gebruiken. De zooi valt mee, maar zou t niet erg vinden als ik er mee kan stoppen.
    Vanavond proberen met een soort bh te slapen. Sinds gisteren doen m'n borsten (onder/zijkant) echt wel pijn.
    Moeten jullie ook zoveel plassen?
    Vandaag zijn m'n ouders op bezoek (wonen verder weg) en de eerste kadootjes gekregen, zo lief!!!

2. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Leuk, eerstje kadootjes :). Kreeg het MvM kadootje en wist me er niet goed raad mee. Voelde in een keer wel echt zwanger.

Geen idee of het een meerling is. Heb geen bloed hoeven prikken dus geen idee hoe hoog mijn hcg is. Heb ook niet super veel kwaaltjes weet niet of dat wat zegt. Een drieling zou welkom zijn maar krijg het wel benauwd over hoe we dat dan moeten organiseren. De kans is heel klein. We hebben er wel bewust voor gekozen deze iui poging door te laten gaan. Alle eerdere pogingen lukte het niet om meerdere follikels te krijgen en ik spoot best een hoge dosis Gonal. Dat het eindelijk gelukt was om er meer dan één te krijgen was voor ons al een feestje waard.

Ik slaap sinds mijn positieve test al met een sporttopje/bh van de h&m aan. Dat slaap een stuk prettiger met wat ondersteuning. Niet heel sexy maar wel prettig :D.

Hier ook veel plassen. Ook snel moe maar toch slecht slapen (en minstens een keer per nacht m'n nest uit om ff naar de wc te gaan).

3. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik haak vanaf hier weer aan :)
    Dank jullie wel voor de lieve berichtjes en knuffels :)
    Gisteren wel goed doorgekomen uiteindelijk, wel blij dat t weer voorbij is.

Miepje, over een week weet je meer! Lijkt me echt killing dat bloedverlies, hoewel het weinig zegt. Kans op een drieling is idd wel erg klein, geen idee of hoeveelheid klachtjes iets zegt over kans op een meerling.

Anja, gezien je hcg waarde zou het bij jou zomaar kunnen! Spannend, wanneer had jij ook al weer je echo?

En herkenbaar als de klachtjes minder zijn. Ik heb ook van die dagen dat ik continu in mn boobies zit te prikken ;) maar sinds een paar dagen hoef je er echt niet naar te kijken. Moest stiekem wel lachen, zag je ook al die trap op en af rennen :D

Van veel plassen nog geen last gelukkig. Wel heel snel vol en misselijk om dan na 5 minuten weer honger als een paard te hebben. We omarmen de kwaaltjes maar :)
    Soms google ik ook nog op mk/ma, kwaaltjes, kansen etc. Maar dat kun je beter ook niet doen :)
    Ik ben ook snel moe, dus weinig gepland het weekend. Heb maar een bol wol en een haaknaald gekocht, kijken of dat wat voor me is. Tot nu toe helpt het mijn hoofd even stil te zetten.

4. Didi78

Didi78 Actief lid

5 dec 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Spannend allemaal zeg!
    Bloedverlies hoeft niets te betekenen hoor, heb het zelf niet gehad maar anderen er wel over gehoord en met die dames gaat ook alles nog goed.
    Hoop zo dat het bij jullie ook goed blijft gaan en besef mij dat wij erg veel geluk hebben gehad dat ik al zo snel zwanger ben geworden.
    Honger, eet steeds kleine beetjes, wat meer tussendoortjes. Dat helpt tegen het continue honger gevoel maar ook tegen de misselijkheid.
    Had altijd al een chocolade tik maar kan nu zo de Nutella pot open trekken en er een paar likken uit nemen.

Gisteren wel even bij de huisarts geweest. Steeds zo'n rotgevoel in mijn linkerbeen net alsof een zenuw knel zit en ja hoor ik heb last van (met een mooi woord) meralgia-paraesthetica. Helaas is er niets aan te doen en hoop maar dat het niet veel erger gaat worden. Het komt nu met vlagen

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Mag ik mij bij jullie aansluiten, dames?
    Bij de andere groepjes kan ik mijn draai niet helemaal vinden, lijkt het wel:) en ik vind het toch wel leuk om mee te schrijven in een groepje (voor de herkenning enzo:) )

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welkom :)
    Het is hier idd minder chaotisch 😃

7. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oohh juliie komen zeker vh oktober forum ;)
    Daar heb ik ook gekeken, maar werd ik niet wijs uit :)
    Welkom katenhond, zijn dat ook jou beesten op je avatar?

En misschien een domme vraag (met het risico dat je denkt 'wat een dombo daar ga ik mijn draai ook niet bij vinden :p), wat is bib?
    Kun je iets over jezelf vertellen? Bijv. Leeftijd, 2e kindje denk ik?, hoe lang ben je zwanger?

Echt irritant hoe vroeg wakker ik ben dit weekend. Echt super moe, maar toch al klaar wakker. Nou ja, misschien vanmiddag een oude vrouwen dutje ;)

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat vroege wakker... Check! Stond vannacht om 4 uur crackers te eten in de keuken. Honger! ;)
    En die dutjes! Heerlijk 😃we hebben een goed excuus

9. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    bib = baby in buik;)
    En nee, de avatar zijn niet mijn kat en hond, maar vond ze wel heel erg lief.

Ben idd in verwachting van ons tweede kindje:).
    Zeer gewenst en tamelijk vlot na 7 maanden, waar we over dreumes 7 jaar hebben gedaan....
    Morgen heb ik de intake bij de vk, om te kijken of ze het aandurven om mijn zwangerschap te begeleiden of dat ik toch naar de gyn. zal moeten.
    Denk zelf dat ik ergens rond de 7 weken zwanger ben, maar zeer onregelmatige cyclus hier, dus de termijnecho zal meer duidelijkheid moeten geven:)

Vroeg wakker ben ik gelukkig niet.
    Wel een paar slapeloze nachten gehad, en wat moeite met in slaap komen, maar verder word ik gelukkig pas wakker als dreumes mij wakker maakt:)

10. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oooh baby in buik :D
    Fijn dat de tweede wat minder lang op zich heeft laten wachten, 7 jaar..pffff... Deze 7 maanden, morgen ongeveer 7 weken...hmm...als t maar niet wijst op een 7-ling :p

Spannend morgen! Waarom zou je misschien toch naar de gyn moeten? Heb je zelf een voorkeur?
    Ben je erg zenuwachtig? Ik schijt echt 7 kleuren voor vrijdag, ben zo bang dat er niks zit of geen hartje of andere horror scenario's (of breng ik je op ideeen katenhond :))

Miepje, hoe is t met je bloedverlies? Nog een paar nachtjes en dan hopelijk duidelijkheid!

Didi, wat is meralgia...nogwattes? Klinkt erg pijnlijk, gaat dat over met rust nemen?

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat zou dat een verrassing zijn geweest dat de tweede zo "snel" is gekomen. 7 jaar.... Dan verdienen jullie het echt!

Eten/drinken jullie al anders? Ik bedoel vinden jullie nu iets juist wel of niet lekker?
    Ik heb dat met appelsap. Nooit gedronken, maar nu!! Heeeeeeerlijk :)
    En morgen op zoek naar een fijne bh. Deze is te strak, met beugel.
    Kan niet meer zonder bh! Wat doen ze pijn en wat zijn ze groot.
    Ik verbaas me echt dat je lichaam in de 5e zwangerschapsweek al zo veranderd!

Enne, de eerste echo lijkt mij ook echt killing!!! Zooo spannend.
    Jij dus vrijdag? Dat is het zo! :)

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63

Een 7-ling.... haha
    ML zei nog wel heel optimistisch, stel dat we een derde zouden mogen krijgen... duurt 't dan maar 7 weken....;)

Ja spannend morgen.
    In principe heb ik een medische indicatie, op basis van dik medisch dossier, medicijn gebruik etc en het verloop van mijn vorige zwangerschap.
    Maar mijn vorige zwangerschap was voor mij naast fysiek, ook mentaal heel zwaar, veel spanning etc. dus ik zou heel graag deze keer een "roze" wolk en wat meer relaxed zwanger willen zijn en dolgraag thuis willen bevallen, zodat dreumes ook niet de deur uit hoeft, want tot mijn schande moet ik bekennen dat die nog nooit zonder mama is geweest:).
    De HA heeft hier alle begrip voor en is bereid om samen met de vk hieraan mee te werken, tenzij ik weer, zoals de vorige maal, vroegtijdig weeën krijg. Nu nog kijken of de vk het ook ziet zitten, dus dat ga ik morgen horen.

@eerste echo
    Eerste echo is heel spannend, maar het is ook adembenemend mooi!

@eten en drinken
    Hier ontzettend misselijk, gek genoeg verdraag ik alleen heel scherpe dingen, zure appels en cola.
    Zo is 't mijn vorige zwangerschap ook gegaan, dus gelukkig deze keer meer herkenning en vaardigheid om er mee om te gaan.

@Anja
    Misschien kun je op zoek gaan naar een meegroei bh ofzo?
    Geen idee, mijn borsten groeiden niet zo hard (half cupmaatje in een hele zwangerschap) maar hoor daar positieve verhalen over.

@Sun
    Je brengt mij niet op ideeën hoor, ik denk dat die angst blijft tot je een gezond kindje op je borst mag krijgen.

13. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    @eerste echo: spannend morgen Katenhond, hopelijk een mooi kloppend hartje

@sun: alle buikpijn weggebleven? Hier vandaag geen bloedverlies. Iedere dag is er weer eentje!

@anja: ook ik ga deze week op jacht naar een andere bh. Denk dat er wel een cupmaat bij is gekomen in deze korte tijd.

@didi:klinkt naar met je zenuw. Komt dit door je zwangerschap?

@eten: hier vooral een voorkeur voor frisse smaken en zuur. Dus de cliché augurken gaan hier wel op!

Hier een drukke dag gehad met een verjaardagsfeestje. Merk dat ik toch wat minder energie heb. Hoe is dat bij jullie?

14. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    #54 Anja1977, 23 feb 2015
    Laatst bewerkt: 23 feb 2015
    Succes vandaag bij de eerste echo katenhond! Laat je ons weten hoe het is gegaan?
    Misschien goed idee voor zo'n meegroei bh, heb nu met m'n gewone bh geslapen en dat gaat toch irriteren!

Miepje geen bloedverlies! Goed zo! Kan me voorstellen dat dit vertrouwen geeft!

En qua energie zit ik ook erg laag.
    Vorig jaar november ben ik mijn baan kwijt geraakt en dus werkzoekend. Nu wel alle ruimte om aan m'n vermoeidheid toe te geven. Ik slaap nu de lunch een uur, dan half uur na het avondeten en om 2130 val ik bijna om vd slaap!

Ik heb nog 1 cb digital test, wilde m vanmorgen doen, maar had al geplast, terug in bed, bedacht me toen dat ik wilde testen:) morgen maar doen!

15. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Katenhond, succes vandaag! De duimpjes draaien hier!

Miepje, klinkt of jij ook zo langzamerhand heel wat klachtjes krijgt :) stom dat dat toch een geruststelling is he?
    En geen buikpijn meer gehad hier, alleen de overduidelijke darmen sores, maar daar maak ik me geen zorgen om.

En als iemand tips heeft voor een comfi bh hoor ik het graag. Ik haat bh's normaal gesproken maar ze groeien hier ook hard en ze doen zoooooo'n pijn dat slapen zonder ook bijna geen optie meer is.

@vermoeidheid, ik ben wel eerder moe dan anders en in t weekend soms een middagdutje. Had ik de vorige keer geen last van dus moet nog ff wennen aan de oude-taart-modus ;)

16. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga vanmiddag bij de Hema kijken voor bh's.
    Laat t weten als ik iets goeds heb gevonden :)

17. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Euh dames...
    ik heb nog geen echo gehad hoor;).
    Mijn reactie was meer "meelevend" bedoeld, dat ik nog heel goed weet hoe spannend ik de eerste echo vond, maar ook adembenemend mooi!
    Zo'n super klein frummeltje.... <smelt>.

Ik moet nog een afspraak maken voor de termijn echo, ben wel juist bij de vk geweest en zoals het er nu uitziet, mag ik fijn thuis gaan bevallen! Heerlijk.
    En wat een verschil zeg, zo een afspraak bij de vk of bij de gyn.

@Miepje
    Bloedverlies is altijd spannend, bah.
    Maar gelukkig heeft het vaak niets te betekenen en fijn als het opgehouden is.

Ik ken iemand die elke zwangerschap in 't eerste trimester een paar weken bloedverlies heeft en waar het gelukkig dus elke keer niets te betekenen heeft.

@vermoeidheid
    Ik lig bijna de hele dag op de bank.
    Maar dat komt ook omdat we hier in huis al twee weken bezig zijn om de griep te verslaan en dat lukt niet erg.
    Plus een dreumes die voortdurend nachtvoedingen wil en huilt, snottert en spuugt....

@BH's
    Ik ben benieuwd of Anja kan slagen.
    Misschien heeft de P rental ofzo wel prettige meegroei bh's?
    Geen idee eigenlijk, het lijkt mij in elk geval niet comfortabel als je borsten zo pijnlijk zijn.
    Even een dom vraagje van mijn kant uit :), maar wat helpt een bh hierbij dan, doet 't dan minder zeer ofzo?

18. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    #58 Anja1977, 23 feb 2015
    Laatst bewerkt: 23 feb 2015
    Verkeerd begrepen, het was de intake ipv een echo. :)
    Net bij maatschappelijk werk geweest, hier liep ik al tijdens de icsi behandeling. Ik krijg moeite met de veranderingen van m'n lijf. Ik heb jaren gedieet en veel gesport om niet meer zo zwaar te worden (woog ooit 110 kilo) vond t altijd verschrikkelijk als kleding te krap zat en ik een maat groter moest kopen. Dat gevoel kreeg ik vanmorgen weer. M'n spijkerbroeken zitten te krap, kan alleen m'n treggings (elastieke band) aan. Ik weet wat de reden is, mijn zwangerschap, maar t roept vervelende emoties op. Ik had nooit verwacht dat mijn lijf al zo snel zou reageren op de hormonen. Mooi onderwerp voor MW. Dus ik kan weer verder :)

M'n borsten doen minder pijn met een bh omdat het dan niet zo "bungeld" vanmiddag op bh jacht :)

En die griep, zo naar! Ik ben er zelf ook bijna 3 weken mee zoet geweest.
    Hopelijk knap je snel op!!

19. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Katenhond, hahaha ik heb het gewoon als een schaap overgenomen dat je een echo had! :) maar krijg je bij de intake vd vk dan geen echo??? Nou, blijkbaar niet ;) ik dacht als je 'medisch' bent zeg maar altijd een vroege echo krijgt..
    Fijn dat je waarschijnlijk thuis kunt bevallen!

Anja, goed van je dat je naar MW bent gestapt! Ik snap wel dat het lastig is die veranderingen van je lichaam. Ik heb een geschiedenis met fors ondergewicht en in die zin ben ik ook benieuwd hoe ik mijn zwaarder worden lijf straks ga beleven :)

En idd een bh helpt de dames op hun plek houden en als ze stiller liggen doet het minder pijn :D en dat terwijl ik helemaal niet zoveel heb hangen daar ;)

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen goede bh gevonden. De Hema hier in dorp heeft ze niet. Morgen dus verder op zoek. Wel soort van bh/hempje gekocht.
    Kijken of dat voor de nacht is.

Deel Deze Pagina