35+ en net zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Miepje123, Feb 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Tnx for asking Anja1977... misselijkheid lijkt eindelijk wat minder te worden. Wel slaap ik ontzettend slecht waardoor ik doodmoe ben overdag en hierdoor prikkelbaar. Hoop dat dat snel verbetert. Zo niet, dan moet ik ermee dealen. Maar dat zien we dan wel. Nog 3 weken tot tussenecho. Dan nog 3 tot 20 weken echo. Erg spannend dus nog. Aangezien ik de kleine nog niet kan voelen, moet ik ervan uitgaan dat de hormonen aangeven dat alles goed is. En met jou?

2. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Hou Anja1977, gaat goed hoor! Hier wat minder gepost en wat meer op get 'November' topic.

7 mei de termijn echo en nekplooimeting gehad en alles was goed! Iedereen weet het nu ook, super leuk!

Hoe gaat het met jou? Hoe was de echo?!

3. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Fijn dat je misselijkheid minder is! Maar beter slapen zou ook wel fijn zijn. Is eerder naar bed een optie of is de kwaliteit van je slaap gewoon slecht?

Snap dat de komende drie weken weer spannend zijn. Kun je een klein beetje genieten af en toe?

4. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    Kwaliteit is gewoon slecht. Heel veel gebroken nachten. Naar het toilet moeten, heftige dromen, en niet lekker kunnen liggen maken mn nachten tot een halve hel. Ik ga wel eerder naar bed maar kan dan nog geen slaap vatten ondanks het feit dat ik doodmoe ben. Ik duik er nu ook weer in. Om 6 uur weer opstaan voor een lange werkdag. Dan gelukkig dagje vrij. Even bijtanken!!

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    B4bi3tj3, ja, die heerlijke nachten 😁 maar wat enorm fijn dat het verder goed gaat! Hoe zit het met het vertrouwen dat het nu eindelijk goed gaat? Gun het je hoor!
    Oudje, Gefeliciteerd met de goede nekplooimeting! Leuke reacties gehad in je omgeving?

Hier alles prima, ja de kwaaltjes van het eerste trimester maken plaats voor die van het tweede trimester. Rugpijn, bandenpijn en na paar uur shoppen last van m'n bekken. Morgen naar de mensendieck therapeute. M'n buik groeit heeeeeel snel, vergelijkbaar met zo'n 20 weken eenlingzwangerschap. Ik voel de kindjes heerlijk bewegen in m'n buik, helemaal gelukkig 😍😍

6. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Wat fijn dat je je kindjes zo goed voelt Anja! Lijkt me prachtig! Wel jammer dat je last hebt van rug en bekken. Heb je baat bij de Mensendieck?

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen voor het eerst 😃

8. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Hoe was het bij de Mensen Dieck Anja?

Fijn dat de termijnecho en combitest goed waren Oudje.

Slapen wordt weer beter hoor b4bi3tj3.
    Nu aftellen tot de volgende echo voor je.

Hier was de 20 weken goed en zit nu alweer op 24 weken.
    Kraampakket net ontvangen en nu 1 juni de kleine erkennen. 2 juni informatie avond over borstvoeding. 9 juni begin zwangerschap cursus en 18 juni gaan we naar een informatie avond in het ziekenhuis. Genoeg op.de planning dus. Ohja 28 mei weer naar de vk.
    Muppet zwemt vrolijk rond en laat duidelijk weten dat het er is. Ook s avonds als ik wil gaan slapen.

Hebben jullie al gehad dat mensen ineens aan je buik willen zitten. Van bekende vindt k het niet zo heel erg maar vreemden hoeven dat echt niet te proberen.

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    De mensendieck therapeut heeft wat oefeningen gegeven die ik moet doen. Het is voor mij belangrijk om mijn houding aangepassen aan m'n zwangere lijf. En niet teveel op slippers lopen, ga open schoenen kopen met een goed voetbed. Zijn niet de mooiste schoenen, maar dat is nu van ondergeschikt belang. Volgende week weer terug!

Didi, het komt toch wel dichtbij he?

10. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    VRESELIJK:x:$.

Niemand hoeft aan mijn buik te zitten. Mijn buik is privé. (m.u.v. ML of kind)

Maar goed, ik vind het wel heel moeilijk om dat aan te geven. Maar snap het aan de andere kant niet zo goed. Ik zit toch ook niet aan een andermans buik?

Dat gezegd hebbende... het enige voordeel van amper buik hebben... is dat het bijna niemand opvalt dat ik zwanger ben en spontane acties dus erg meevallen.
    Hier maar één persoon in de omgeving die PERSE aan mijn buik wil zitten... en die wordt gelukkig teruggefloten door ML.

11. Miepje123

Miepje123 Actief lid

Jan 5, 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Hier nog geen last gehad van buikaanraker (behalve vl en mijn moeder, maar die mogen van mij). Maar als het relatief vreemden zouden zijn zou ik uit mijn vel springen (lang leve de hormonsters).
    Wel een voordeeltje ontdekt van een groeiende buik: gisteren sjouwden ze bij de Praxis alles naar de auto, kon het naar mijn idee prima zelf, maar was wel heel attent 😊.

12. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo dames.
    De titel van dit topic sprak mij wel aan:p. Ik ben zeker 35+... Zeg maar 35++++:D. Maar niet zo net zwanger als jullie inmiddels zijn.

Ik weet sinds Moederdag dat ik zwanger weg, na IUI poging 5.
    Ik hoop dat ik me toch bij jullie aan mag sluiten. Merk dat ik het moeilijk vind om te veel tussen "het jonge grut" te zitten. Die maken zich on net even andere dingen druk zeg maar;) (hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel).

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welkom knuffel, wat een prachtige dag om te ontdekken dat je zwanger bent! Gefeliciteerd
    Snap je totaal hoor wat het jonge grut betreft.
    Schrijf maar gezellig mee!

14. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    @Knuffel
    Gefeliciteerd en welkom!

@Miepje
    Dat is idd een voordeel! Geniet ervan:D

15. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Welkom Knuffel!

Ik ben stiekem wel benieuwd naar je leeftijd als je 35++++ zegt te zijn. Wil je dat zeggen of liever niet? Ik ben zelf 37 en voel me eigenlijk nog niet 35+ :) Ik weet dat mijn nickname anders doet vermoeden) maar die heeft ook wel wat te maken met de vele een stuk jongere dames op het forum.

16. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Welkom knuffel. En kletsgezellig mee.
    Op facebook hebben we ook een besloten groepje. Mocht iemand daar ook willen mee kletsen even een pb.

Ik zal dekleur nog even plaatsen binnenkort ☺
    Die van de babykamer

Katenhond ze heeft er nog niet aangezeten?
    Wanneer mag je weer op controle?

Hier tot nu toe allemaal bekende buik aanrakers, maar een vreemde hoeft het ook niet te proberen hoor. Mijn sv zat laatst te porren. Daar was ik ook niet heel blij mee...

Handig Miepje die hulp, gewoon accepteren en het is ook wel leuk toch.

Hier is een van mijn beste vriendinnen nu ook zwanger, leuk om samen te zwangeren ook al loop ik 16 weken op voor.

17. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dank voor het welkom!
    Ik zal me even voorstellen.
    Ik ben dus Knuffel. De 35++++ was voor ieder jaar 1:D. 39 dus:$. In juli wordt ik 40:).
    ML en ik zijn al heel lang bij elkaar (24 jaar dit jaar), maar bewust pas laat aan kinderen begonnen. Toen ging het ook nog eens niet zo "snel" als gehoopt en zo ineens ben je een oude moeder (voor zover ik me daar dan iets van aan trek;))
    Ons eerste wondertje is na ruim 2 jaar proberen en gedoe na IUI 1 verwekt en op 30 november 2012 op deze wereld gekomen. Nu waren we inmiddels sinds januari 2014 weer bezig voor wondertje nummer 2, maar dat wilde (zoals verwacht) ook niet echt vlotten. In december gestart met IUI en nu dus zwanger:$:D.
    Het is nog heel onwerkelijk en geloof het eigenlijk ook nog niet.
    Vandaag wel de gyn gebeld en 1 juni mag ik komen oor een echo.

Zo spannend allemaal weer.

18. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo zie je maar dat zwNger raken niet te plannen is! Ik wilde ook pas later beginnen, was veel kilo's (50) afgevallen en nog veel te bang om weer dik te worden. Achteraf wel schuldig over gevoeld, wist toen niet dat het bij ons ook 2,5 jaar zou duren. Nu word ik nog net op mijn 37e moeder. Wel gelijk van twee 😍

Maar wat fijn dat het voor een brusje wel "snel" met IUI is gelukt. Een eerste echo is zoooo spannend! In welk zkh loop je?

19. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Plannen zat/zit er bij ons niet in nee. Ik heb ergens altijd wel het gevoel gehad dat het bij ons niet "appeltje eitje" zou worden (mijn ouders hebben 9 jaar op mij gewacht), maar we waren er gewoon weg nog niet aan toe.
    Jeetje zeg, 50 kilo. Knap hoor! En niet dik durven worden en zwanger gaan wel heel moeilijk samen;), zeker als je een tweeling krijgt:).
    Ach ja, wat is snel. De eerste kwam na 1 IUI, nu "pas" na IUI poging 5. Maar goed, never mind ik ben zwanger! Heb alleen eerder 2 keer een mk gehad, 1x met 6 wkn, 1x met +/- 12 (bleek achteraf ook met 6 wkn mis gegaan) dus de spanning zit er wel weer in. We hadden nu wel echt zoiets: als het er bij 1 gebleven was was het ook goed geweest (dat hebben we ook een hele tijd geroepen). Nu het eenmaal zover is denk ik daar misschien stiekem wel anders over ;)maar we moeten toch afwachten. Helaas is het geen exacte wetenschap daar weet jij met je mm alles van helaas).

Ik loop in Woerden. Alles alles oke is zal ik waarschijnlijk gewoon overgaan naar de vk.

20. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    @Knuffel gefeliciteerd! Ik snap wat je bedoelt met "veel jonger". Stel je voor dat je klasgenoten je uitlachen omdat je zwanger bent, en dat je niet kunt leren voor je toetsen omdat je misselijk bent ;) En dat je op zaterdag niet meer uit kunt gaan omdat je geen oppas hebt.

Hier dolgelukkig dat we inmiddels iets verder zijn. Aan deze kant ook 3 miskramen en een kindje verloren met 27 weken dus we staan extra onder controle. Maar waarom mag je niet nu al voor een echo? Als het vaker mis is gegaan, lijkt mij dat je recht hebt op een vroege echo om jezelf gerust te stellen. 12 weken zwanger terwijl het vruchtje is gestopt met 6 weken, is vreselijk!! Hoop dat alles goed blijft gaan en dat je in de winter mag genieten van jullie kleine smurfje.

Verder even niet online geweest... wilde het lot niet tarten dus even wat minder obsessief bezig geweest met de zwangerschap. Misselijkheid is veel gezakt. Ik voel me steeds beter. Alleen begint nu de bandenpijn. Met name snachts lastig wanneer ik me om wil draaien. Dan moet ik mn buik vasthouden.

Share This Page