Jullie hebben gelijk. Ik geef hier geen cent meer aan uit! oeh babietje, jullie niewsgierigheid wordt wel heel erg geprikkeld zo! wat is je gevoel? Ik was zo verbaasd dat de eerste een jongetje was. In mijn hoofd was er een meisje aan het groeien
Welkom Leo en gefeliciteerd! Ook ik ben 37 jaar en zwanger van onze eerste. Alles gaat goed hier, ook ik heb mij druk gemaakt over de cijfers hoor, wij hebben in het begin elkaar een google verbod opgelegd, scheelt je een hoop zorgen. Testen kost inderdaad alleen maar geld. Heb een keer een test van de Kruidvat gedaan en daarna helemaal niet meer. Zwanger is zwanger. Fijn dat je volgende week al een echo krijgt. Geeft je dan toch een zekerder gevoel.
Didi, ook jullie van harte! Ik heb niet meer getest en ik ga proberen te genieten. Dat kan ook, want ik ben verder niet ziek. Wel een kaasverslaving, alles waar kaas inzit verslind ik. Net een broodje brie op. Gister een kaasbroodje en een broodje mozzarella. Wel even uitkijken dat ik niet meteen al helemaal dichtgroei De eerste paar weken at ik bijna niets, had echt zo'n vol gevoel toen. Dus zal nog wel aardig op gewicht zijn. De vorige keer was ik zo'n 17 kilo aangekomen. Dat probeer ik nu wat te beperken.
Hier die 17 kg al gepasseerd hoor Leo.... Maar geen speciale verslavingen. Was erg afgevallen en die kilo's + de zwangerschapskilo's zitten er alweer aan. Niets aan te doen. Geniet er lekker van maar een beetje uitkijken kan geen kwaad.
Hier ook al 17+... Net zoals didi ook veel (ca50 Kilo) afgevallen in 2011. Moet echt met grote regelmaat sporten en opletten met eten om in shape te blijven. Dat gaat nu niet, bovendien zitten er twee kleintjes te trappelen Heb het er op sommige momenten nog wel moeilijk mee. Vandaag bij het UWV geweest en tot m'n verlof in de ZW. Verlof gaat 6 wkn voor UD in, ik beval wel eerder dan de 40 wkn, dus na de bevalling nog lang verlof! De arts vh UWV vertelde ook dat de regeling rondom verlof iets aangepast zijn als je vroeg(er) bevalt en in het zkh moet blijven zou je meer verlof krijgen? Maar eens opzoeken tzt Verder veel last van maagzuur aanvallen 😝
Hier nog even een snel berichtje van mijn kant. 20 weken echo was goed <3 Wel moet ik goed gemonitord worden ivm diabetes. Dus aankomende week naar internist en dietist. Over 3.5 week weer een groeiecho. Die blijf ik gelukkig krijgen ivm voorgeschiedenis. Dus weer een ontspanningsmomentje erbij
Wat een opluchting moet dat voor jullie zijn geweest! Heb jij altijd al diabetes of is dat nu geconstateerd?
Inderdaad enorme opluchting De gynaecoloog denkt dat ik standaard al aanleg heb voor verhoogde suiker. Mijn vader is ook een diabeet dus als ik later groot ben heb ik ook wel enige kans Maar door zwangerschap heeft iedere vrouw diabetes in lichte vorm. Wanneer je zelf aanleg hebt voor diabetes, uit zich dat in vele hogere suikerwaarden dan wat goed is voor je lichaam. De baby kan dan zo hard groeien dat de placenta het niet kan bijhouden waardoor je later weer problemen kunt krijgen met de toevoer van bloed/zuurstof enz. Dus aankomende week even kijken hoe hoog de waardes dan zijn. Afhankelijk hiervan insuline gaan spuiten tot het einde van de zwangerschap. So be it.... @Didi Tnx
Ooh veel te lang afwezig geweest hier B4: gefeliciteerd, wat fijn dat de 20 weken echo goed was! En het geslacht bekend? Wel balen van de suikerziekte, maar ik heb begrepen dat als je er nu wat aan doet (dieet/insuline) dat de risico's dan meevallen? Leo, ik lees net je handtekening sterkte en een dikke knuffel
He wat vervelend Leo... heel veel sterkte. Hoop dat je toch snel weer een positieve test in handen hebt *knuf* Nog geen insuline Sun. Gisteren te horen gekregen van de gynacoloog dat ze de OGTT opnieuw willen doen. Vorige keer bleef ik spugen dus ze willen dat ik deze over doe omdat dat de meest betrouwbare test is qua suiker en afbraak van suikers om een goede test te kunnen doen.... Getver. Dit moet als ik terugkom uit turkije van vakantie. Weekje of 5. Tot die tijd koolhydraten beperken... dus geen snelle suikers voor mij Geen ijsjes
Hee wat lief. Dat hoop ik natuurlijk ook. Het herstel lijkt goed te gaan. Ik hoop dat mijn cyclus snel weer op gang komt . Ik hoop ook dat jullie zwangerschap voorspoedig mag verlopen En wie weet tot ziens !
Helaas complicaties hier. Lig momenteel in t ziekenhuis en leef van dag tot dag. Heb in t kort verteld hoe en wat op t bevallingslijst 1 tot 15 nov 2015 topic. Wilde jullie van toch even informeren. X
Heb even op het andere topic gekeken en meid wat rot! Ik kan me voorstellen dat je van dag tot dag leeft en wens jullie veel sterkte. Dat je kleintje maar de volle 6 weken mag blijven zitten (of langer bij een wonder). Hou je taai!
Jeetje, heftig zeg b4bi3tjr3. Ik ga voor je duimen dat jouw kleintje nog even kan blijven zitten en zo zo goed mogelijke kansen krijgt. Positief dat er nog lekker veel beweging in je buik is. Sterkte!
B4bi3tj3, nee toch! Meis heel veel sterkte en hopelijk blijft de kleine zo lang mogelijk zitten. Sterkte!!